Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Durashift

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Durashift »

Noordzee schreef:
Nu zit daar Eddy Keur en daar kan ik geen 5 minuten naar luisteren.
Gisteravond nét de afsluiter bij Eddy geluisterd..( gesprek met Wouter vd Goes) en ik viel in een flauwe mop.. ( nog flauwer als bij van Someren).
Ik had al wel weer gegeten en gedronken.

Zo herinner ik 'm niet uit de 538 tijd.
Laatst bij Max op radio1 (perstribune) was hij ook goed te beluisteren, vond ik.
Janno

Bericht door Janno »

Romeo schreef: 13 apr 2021 00:26 De muziekmix is iets aan het veranderen op Radio2 volgens mij.

Ik hoor de laatste tijd veel de Albumversies van klassieke albums, veel uit de jaren 70 en 80. Dat betekent ook langere nummers, en wat meer oudere nummers. Dat het om de albumtrack gaat wordt er ook expliciet bij vermeld en je hoort regelmatig juist een wat onbekendere hit van die groep

En de verzoekjes worden minder. Behalve dat de Bonanza/Platenpaleis en de Alijst verdwijnen is de Ultieme Playlist bij Leo gestopt en is de verzoekplaat en doet Martine ook iets anders met de verzoekplaat in het begin. Eerder stopte Rabbering al met de verzoekplaten, er zat er een in het eerste uur en de Drie van de Dag had ze ook.

Verder hoor ik qua nieuwe muziek vooral Nederpop, bandjes. De buitenlandse pophits zijn veel minder dan drie of twee jaar terug.

Meer mensen die dit allemaal opvalt?
Vooral die nederpop valt me op en dat is één van de redenen dat ik langzaam afdrijf van radio 2. ‘s avonds vind ik het nog wel te beluisteren, maar overdag begint het me steeds vaker te irriteren. Het platenpaleis is nog wel te doen, maar voor mij niet altijd een reden om nog te blijven hangen in de middag.

Edit: Het is niet zo dat ik een hekel heb aan nederpop in het algemeen, maar vooral de versie van nederpop van radio 2 op dit moment. De Susan en Freek/Miss Montréal- en urbanachtige nederpop van 13 in een dozijn.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Bijzonder dat het nu pas opvalt dat die nederpop er is. Dit doen ze al heel lang.

Ik snap Rob Stenders heel goed dat hij wegrent bij Radio 2. Dezelfde reden heeft hem weggejaagd bij 3fm.
Janno

Bericht door Janno »

Wellicht gaat het vooral om het soort nederpop van nu die ik niet trek, zoals ik al stelde. Uiteraard is dat persoonlijke smaak, maar het blijkt dus niet alleen mij op te vallen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 13 apr 2021 07:57

Een singleversie van Golden Earring tijdens de platen2daagse? Bijzondere gedachtengang.
Ik heb het over albumversies buiten de Album2Daagse, ze zijn expliciet met het draaien en benoemen begonnen in de stemweek van de top2000
Romeo

Bericht door Romeo »

Durashift schreef: 13 apr 2021 08:58

Mwah, die 'kopieert' het item van Giel: de plaat van een luisteraar in een ander land.
Blijft een plaat die gekozen is door een luisteraar.
Bij Giel moet je een plaat kiezen over een stad waar je bent geweest, Leo gebruikt de rubriek om zijn podcast aan op te hangen en kiest zelf het land en de artiest en je kan hem dan inspireren

Wel grappig dat hij van plan was de Ultieme Playlist op Vyniel te persen
Romeo

Bericht door Romeo »

Durashift schreef: 13 apr 2021 09:13
Gisteravond nét de afsluiter bij Eddy geluisterd..( gesprek met Wouter vd Goes) en ik viel in een flauwe mop.. ( nog flauwer als bij van Someren).
Ik had al wel weer gegeten en gedronken.

Eddy kan niet doseren. Heeft hij een zwaar gesprek over iemand die een leven heeft gered in zee maar dat er wel een ander was omgekomen, sluit hij af met een mop over een schoonmoeder in zee. Je moet ook weten wanneer iets gepast is en niet

En hij valt in herhaling met zn grappen, paar keer de waarzegger je ziet er beter uit dan vorige week grap gehoord
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 13 apr 2021 10:07 Bijzonder dat het nu pas opvalt dat die nederpop er is. Dit doen ze al heel lang.

Ik snap Rob Stenders heel goed dat hij wegrent bij Radio 2. Dezelfde reden heeft hem weggejaagd bij 3fm.
Janno schreef: 13 apr 2021 10:59 Wellicht gaat het vooral om het soort nederpop van nu die ik niet trek, zoals ik al stelde. Uiteraard is dat persoonlijke smaak, maar het blijkt dus niet alleen mij op te vallen.
Het viel al eerder op, maar toen was het nog niet zo aanwezig. Die Topsongs zijn 9 van de 10 keer voorspelbaar en vaak ook vreselijk. Blof en Alan clarck elk uur, of dat Brocoli lied van Jeangu Macroi. Elk uur,

En ze draaien heel vaak de Jan Willem Staat Op Live versies van Nederpop.

Maar dit is dus wel de 3FM toen het op het hoogtepunt was. Met bandjes en ontdekkingen. Ik denk dat Giel op precies het juiste moment komt, die heeft dagelijks in zn ochtendshow en in Fragiel live muziek, Leo heeft live muziek, de Staat van Stasse soms en Jan Willem Start op dus regelmatig,

De vraag is nu: nu Radio2 het 3FM op haar hoogtepunt is, hoe voorkomt Radio2 dat ze het 3FM van nu worden
Henkjan2016

Romeo schreef: 13 apr 2021 11:39
Henkjan2016 schreef: 13 apr 2021 10:07 Bijzonder dat het nu pas opvalt dat die nederpop er is. Dit doen ze al heel lang.

Janno schreef: 13 apr 2021 10:59 Wellicht gaat het vooral om het soort nederpop van nu die ik niet trek, zoals ik al stelde. Uiteraard is dat persoonlijke smaak, maar het blijkt dus niet alleen mij op te vallen.
Het viel al eerder op, maar toen was het nog niet zo aanwezig. Die Topsongs zijn 9 van de 10 keer voorspelbaar en vaak ook vreselijk. Blof en Alan clarck elk uur, of dat Brocoli lied van Jeangu Macroi. Elk uur,

En ze draaien heel vaak de Jan Willem Staat Op Live versies van Nederpop.

Maar dit is dus wel de 3FM toen het op het hoogtepunt was. Met bandjes en ontdekkingen. Ik denk dat Giel op precies het juiste moment komt, die heeft dagelijks in zn ochtendshow en in Fragiel live muziek, Leo heeft live muziek, de Staat van Stasse soms en Jan Willem Start op dus regelmatig,

De vraag is nu: nu Radio2 het 3FM op haar hoogtepunt is, hoe voorkomt Radio2 dat ze het 3FM van nu worden
Door een goed plan te hebben, naar mijn mening is meer niet nodig. Helaas heb ik daar geen goede hoop op.
(zie mijn voorspellingen voor dit jaar op radiogebied)
Henkjan2016

Romeo schreef: 13 apr 2021 11:28
Henkjan2016 schreef: 13 apr 2021 07:57

Een singleversie van Golden Earring tijdens de platen2daagse? Bijzondere gedachtengang.
Ik heb het over albumversies buiten de Album2Daagse, ze zijn expliciet met het draaien en benoemen begonnen in de stemweek van de top2000
En ik heb het over het draaien van singleversies op een platen2daagse. Ik vind dat hiermee de betrokkenheid bij de luisteraars niet echt wordt getoond.
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 13 apr 2021 11:57
En ik heb het over het draaien van singleversies op een platen2daagse. Ik vind dat hiermee de betrokkenheid bij de luisteraars niet echt wordt getoond.
Helemaal mee eens. Ergerde me er ook aan. Kun je eindelijk de 8 minuten albumversie draaien van The Twilight Zone komt die single versie weer voorbij.

Wat dat betreft een extra compliment voor Giel Beelen. Die draaide ook echt de albumversies die soms erg afweken van de singleversies. Plus dat Giel soms een derde track pakte van een album die ook nog eens 10 minuten duurde en daar de tijd voor nam

Bij andere djs was het zoveel mogelijk albums in een uur proppen en als het niet uitkwam random de kortste track van t album aan het eind meepakken. Ik hoor liever 4 albums met de echte albumtracks dan 7 albums met singleversies
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Romeo schreef: 13 apr 2021 12:28
Henkjan2016 schreef: 13 apr 2021 11:57
Helemaal mee eens. Ergerde me er ook aan. Kun je eindelijk de 8 minuten albumversie draaien van The Twilight Zone komt die single versie weer voorbij.

Wat dat betreft een extra compliment voor Giel Beelen. Die draaide ook echt de albumversies die soms erg afweken van de singleversies. Plus dat Giel soms een derde track pakte van een album die ook nog eens 10 minuten duurde en daar de tijd voor nam

Bij andere djs was het zoveel mogelijk albums in een uur proppen en als het niet uitkwam random de kortste track van t album aan het eind meepakken. Ik hoor liever 4 albums met de echte albumtracks dan 7 albums met singleversies
Daarbij staat de singleversie over het algemeen ook niet op het album, dus dan ben je de boel aan het beneppen.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Romeo

Bericht door Romeo »

Iets anders (leuk om terug te luisteren)

Rick van Velthuyzen was vannacht uitermate geïrriteerd door Eddy Keur.
Ze hebben zon soundboard met gekleurde knopjes en elke DJ kan dan zijn eigen batch met geluidjes en jingles inladen. Daardoor weet DJ A dat linksboven zijn feesttoeter zit, Rick heeft daar de tentrits enz.

Maar Eddy Keur heeft dus brutaal het hele systeem veranderd, en zijn eigen naamgeluidjes opgeschreven en de knopjes veranderd en hoe het heet enzo. Dus ook met zijn eigen geluidjesbatch klopte er niets meer van.

Zit in t begin van de show
Henkjan2016

Kan het niet gewoon een geintje zijn?
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 13 apr 2021 15:25 Kan het niet gewoon een geintje zijn?
Nee, ik zag de beelden erbij, hij kon echt niets meer vinden, maar hij wist niet waar t van kwam. Of wie t had gedaan
Plaats reactie