Gewoon eenvoudig radio appje maken

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Gewoon eenvoudig radio appje maken

Bericht door Echtwel »

Beste mede radiofreaks tijd terug eens voor de fun via appsgeyser een radio app gemaakt gewoon simpele ding met audio. Dit weekend wilde ik het weer proberen echter die site valt steeds weg is vaak over belast ect
Heeft iemand tips of er een site bestaat waar je ook zo iets simpelweg kan maken ik zie wel genoeg staan maar dan mag je het eindproduct niet als test downloaden op je telefoon om te testen als bij appsgeyer en dat was net fijn als hobby bob radiostation
Dus tips van online gratis maken website zijn welkom met downloaden functie om uit te testen en niet meteen hoofdprijs te betalen
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Hoort-u-mij

Re: Gewoon eenvoudig radio appje maken

Bericht door Hoort-u-mij »

Weinig bruikbaars gevonden in het verleden bij een gelijksoortige zoektocht.

Daarnaast zijn er altijd kosten voor het publiceren van je app in een appstore zover ik weet.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Nou ik ben inmiddels op de goede weg ik zal mij bevinden wel toevoegen als ik wat uit gedokterd heb
rodie

Bericht door rodie »

Ik ben nieuwsgierig. Wil binnenkort ook een app (laten) ontwikkelen voor een nieuw project.
Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet »

Echtwel schreef: 02 dec 2020 07:06 Nou ik ben inmiddels op de goede weg ik zal mij bevinden wel toevoegen als ik wat uit gedokterd heb
Ik ben voor een radioproject op zoek naar een app waar feitelijk een kopie van de website te zien is, links naar sociale media en een optie om audioverzoekjes te kunnen verwerken. Als dat in de app kan is dat ideaal, anders is Whatsapp een alternatief. Weet je toevallig of in de app die je aan het testen bent ook audioberichten mogelijk zijn? En wat zoiets met en zonder audioberichten grofweg kost?
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde
Echtwel

Bericht door Echtwel »

https://youtu.be/QxiSuslEIyc

Geen geheimen hoor :)... via deze video een app gemaakt alleen audio toevoegen lukt niet dus mede radiofreaks als iemand kan helpen met dit project graag je bevindingen delen op dit forum
Feivel

Bericht door Feivel »

Phonegap en WebView-achtige oplossingen worden afgewezen door Apple. Je moet een native app programmeren. Dat betekent dus dat je programmeert in Swift of in React Native. Maar daar moet je wel enige kennis voor hebben.
tspronsen

Bericht door tspronsen »

Apple heeft, zoals Feivel al aangeeft, beleid dat een app van toegevoegde waarde moet zijn. Een app die alleen een website laat zien wordt zeer waarschijnlijk geweigerd, want dat die informatie kun je in een browser ook zien. Een ander probleem is dat je app muziek moet kunnen streamen in de achtergrond, anders valt de muziek weg zodra je naar een andere app gaat. Ik ben bang dat dat bij app's die met Phonegap gemaakt zijn niet werkt.

Als je zelf een app wilt bouwen hoef je niet helemaal van voren af aan te beginnen. Op sites als Code Canyon kun je voor een paar tientjes een sourcecode voor een radio app kopen. Deze moet je natuurlijk zelf nog aanpassen door je eigen logo te plaatsen en hier en daar je naam erin zetten. Bij de sourcecode zit vaak documentatie waarin beschreven staat hoe je dat moet doen. Daarna kun je de app compileren en testen op je mobiele telefoon.

Maar daarmee ben je er niet. Om je app in de App/Play Store te krijgen moet je een developers account aanmaken bij Apple/Google. Dat kost geld. Bij Apple betaal je jaarlijks zo'n € 99, bij Google eenmalig € 25 (als ik mij niet vergis). Voor dat geld kun je wel meerdere apps aan de App/Play Store toevoegen. Bij het toevoegen van je app moet je allerlei informatie opgeven: wat kost de app, voor welke regio (landen) is de app bedoeld, voor welke leeftijdscategorie is de app geschikt, etc. Als je af en toe wat schunnige platen speelt of grof taalgebruik op je station te horen is (al dan niet in een column) dan is het handig om de leeftijdsgrens niet te laag te zetten. Je app kan verwijderd worden als er klachten komen. Ook moet je allerlei afbeeldingen van je app uploaden.

Daarna wordt je app ge-screent door Apple of Google. Apple staat er bekend om dat ze apps weigeren die hun niet aan staan, al zijn mijn apps nooit geweigerd. Apple neemt daar ook haar tijd voor; het kan een paar weken duren al was mijn laatste app er in minder dan een week goedgekeurd. Google doet minder moeilijk en mijn laatste app was binnen een dag beschikbaar in de Play Store. Als je een app upload moet je in beide stores ook certificaten aanmaken. Bewaar die goed want als jij je app wilt vernieuwen heb je die certificaten weer nodig. Ben je ze kwijt kun je wel een nieuwe app in de store plaatsen maar gebruikers van je oude app updaten niet automatisch naar de nieuwe. Zij moeten deze handmatig installeren (en de oude verwijderen).

Tot slot: Android en Apple gebruiken verschillende programmeertalen. Als je voor beide platformen een app wilt hebben zul je ook 2 apps moeten maken. Er zijn platformen (zoals Xamarin) waarmee je met één sourcecode app's voor verschillende platformen kunt maken. Ik heb daar ooit naar gekeken maar voor mijn app vond ik dat teveel gedoe en heb gewoon 2 aparte apps gemaakt (die vrijwel identiek zijn).
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Mediaplanet schreef: 05 dec 2020 11:32 Ik ben voor een radioproject op zoek naar een app waar feitelijk een kopie van de website te zien is, links naar sociale media en een optie om audioverzoekjes te kunnen verwerken.
Als je een responsive website hebt (die zich dus aanpast aan de browser en het scherm waarop het verschijnt) kan dat ook met een browser link die men op het scherm van de telefoon zet: bij aantippen wordt dan de browser geopend op de homepage van je website... Géén app nodig. -+dance
Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet »

glokhoff schreef: 05 dec 2020 18:48 Als je een responsive website hebt (die zich dus aanpast aan de browser en het scherm waarop het verschijnt) kan dat ook met een browser link die men op het scherm van de telefoon zet: bij aantippen wordt dan de browser geopend op de homepage van je website... Géén app nodig. -+dance
Die is er wel, maar leg dat de gemiddelde luisteraar maar eens uit....
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde
sverrips

Bericht door sverrips »

Mijn ervaringen zijn:

In het verleden een app gekocht (broncode) bij envato, deze heb ik zelf gecompileerd en in de app store gehangen. Vergt wel wat kennis.

Nu heb ik laatst een app laten maken bij yesstreaming.com, kosten zijn eenmalig 42 euro (50 dollar) en ze hangen hem voor je in hun google app account, je heb zelf geen account nodig. Dit lijkt me de beste oplossing. Heb wel geduldt, ze doen er ruim 3 weken over om hem klaar te hebben !!! Mijn app als voorbeeld https://play.google.com/store/apps/deta ... head&gl=NL Echter is dit niet de vraag van de vraagsteller, die wil gratis. Maar ik zou toch eenmalig die 42 euro overwegen, scheelt een hoop trammelant.

Verder kun je een website bouwen die een html5 player weer geeft, maar ja..... men verwacht tegenwoordig een app, he ?

Succes
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
sverrips

Bericht door sverrips »

Mediaplanet schreef: 05 dec 2020 11:32
Ik ben voor een radioproject op zoek naar een app waar feitelijk een kopie van de website te zien is, links naar sociale media en een optie om audioverzoekjes te kunnen verwerken.
Ik RAAD JE DAT AF ! Ik heb dat met 4 apps gedaan op hetzelfde moment (gelijktijdig gemaakt !) en werd door google geblokkeerd en mijn google play developer werd zonder pardon gelijk opgeheven vanwege meerdere keren overtredingen en mocht in de toekomst geen developer account meer openen. Die heb ik dus ook niet meer. Webview mag dus niet en ik had dat in mijn apps gemaakt, precies zoals jij dat ook wil.
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
Plaats reactie