Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Phoenix »

Hoort-u-mij schreef: 25 nov 2020 22:29
Phoenix schreef: 25 nov 2020 22:22
DavyGer schreef: 25 nov 2020 18:42 Waar dan? Ik lees 't nergens
Vanochtend werd in VI gezegd door Niels van Baarlen dat er geen budget is voor nieuwe jocks.
Maar we weten allemaal dat ze daar soms ook maar wat roepen om te stoken of wat niet waar is...
Ok. Dan gaat Stenders wel naar Veronica. Ook prima.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Misschien gaat Patrick Kicken wel naar Veronica, was het allemaal een rookgordijn om de eigen onderhandelingspositie te verbeteren.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

DavyGer schreef: 25 nov 2020 22:42 Misschien gaat Patrick Kicken wel naar Veronica, was het allemaal een rookgordijn om de eigen onderhandelingspositie te verbeteren.
Die man willen ze nergens meer, die heeft zijn ruiten al j gemikt
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Hoort-u-mij schreef: 25 nov 2020 23:35
DavyGer schreef: 25 nov 2020 22:42 Misschien gaat Patrick Kicken wel naar Veronica, was het allemaal een rookgordijn om de eigen onderhandelingspositie te verbeteren.
Gewoon geduld hebben we zien vanzelf wel. Het boeit me eigenlijk verder niet zo. Bij mij gaat de radio zowieso over op iets anders als Stenders op de radio is.
Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Hoevaak moet ik het nou nog uitleggen: de reden dat ik al jaren zo loop te schoppen tegen alles en iedereen is dat ik niet meer -wil- dat ze me terugvragen. Ik weet dat dit moeilijke te geloven is, maar neem van mij aan dat ik alles wat ik wilde doen op de landelijke radio heb kunnen doen. De lol en het leuke is eraf. Ik wil niet voor een organisatie werken die door Jurre Bosman geleid wordt en geen organisatie die door John de Mol bestiert wordt.

Sinds ik in 1995 bij 3FM begon is het ieder jaar een stukje minder leuk geworden. Ook is er geen reet meer aan als radio in die 20 jaar zich nauwelijks ontwikkeld heeft, op een paar camera's in de studio na en een opgeleukte versie van de software Dalet naar Ominplayer. De uitdaging daar is totaal weg, er is geen vernieuwing, vandaar dat er ook maar weinig nieuw talent doordruppelt, behalve als ze hun sporen al online verdiend hebben. Ik zoek mijn uitdaging in schrijven en podcasten, waar tenminste nog wat beweging in zit.

NPO Radio 2 moet ook gaan oppassen, doen ook al jaren hetzelfde: gaat de luisteraar ook vervelen.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Patrick Kicken schreef: 26 nov 2020 00:33
Hoevaak moet ik het nou nog uitleggen: de reden dat ik al jaren zo loop te schoppen tegen alles en iedereen is dat ik niet meer -wil- dat ze me terugvragen. Ik weet dat dit moeilijke te geloven is, maar neem van mij aan dat ik alles wat ik wilde doen op de landelijke radio heb kunnen doen. De lol en het leuke is eraf. Ik wil niet voor een organisatie werken die door Jurre Bosman geleid wordt en geen organisatie die door John de Mol bestiert wordt.

Sinds ik in 1995 bij 3FM begon is het ieder jaar een stukje minder leuk geworden. Ook is er geen reet meer aan als radio in die 20 jaar zich nauwelijks ontwikkeld heeft, op een paar camera's in de studio na en een opgeleukte versie van de software Dalet naar Ominplayer. De uitdaging daar is totaal weg, er is geen vernieuwing, vandaar dat er ook maar weinig nieuw talent doordruppelt, behalve als ze hun sporen al online verdiend hebben. Ik zoek mijn uitdaging in schrijven en podcasten, waar tenminste nog wat beweging in zit.

NPO Radio 2 moet ook gaan oppassen, doen ook al jaren hetzelfde: gaat de luisteraar ook vervelen.
Komt Ekdom nog voor het eind van de wereld op Q denk je? In plaats van het schoppen naar alles, zou je ook gewoon 'nee, bedankt voor de aanbieding' kunnen zeggen wanneer 'ze' je vragen. Zou je in ieder geval nog in mijn lijstje met respectabelere ex-ochtendjocks staan, nu ben je verworden tot de Aad de Mos van de radiowereld waar iedereen schamper om lacht. Vind ik treurig als voormalig liefhebber van je shows.
jessica

Bericht door jessica »

Ik denk dat de grote DJ carrousel pas weer op gang komt na de nieuwe frequentieverdeling. Nu het lijkt dat er helemaal geen veiling komt, gaat dit misschien helemaal niet gebeuren. Voorlopig zit Rob Stenders goed bij Radio2. Minder last van corona bezuinigingen daar. Verder maakt hij al podcasts voor Talpa.

Hij lijkt zijn contract slim te hebben uitonderhandeld. Live programma's voor Radio2 en mogelijkheid van podcasts voor anderen. (Talpa en Radio192) + eigen internetstream wordt ook onder de Talpa vlag gehost. Er blijft weinig te wensen over. Hij kan helemaal zijn goddelijke gang gaan.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

wat nog rest is een eigen kanaal
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

RealSunchaser schreef: 25 nov 2020 18:10 De Bonanza is de laatste tijd vrij incrowd met het gedweep met René Le Blanc, De Slimste mens, de katten etc. Het gaat er dagelijks over.
Dit was bij eetvermaak etc toch ook al zo?
castmember

Bericht door castmember »

Herman ven Schippers schreef: 26 nov 2020 00:44
Patrick Kicken schreef: 26 nov 2020 00:33Hoevaak moet ik het nou nog uitleggen: de reden dat ik al jaren zo loop te schoppen tegen alles en iedereen is dat ik niet meer -wil- dat ze me terugvragen. Ik weet dat dit moeilijke te geloven is, maar neem van mij aan dat ik alles wat ik wilde doen op de landelijke radio heb kunnen doen. De lol en het leuke is eraf. Ik wil niet voor een organisatie werken die door Jurre Bosman geleid wordt en geen organisatie die door John de Mol bestiert wordt.

In plaats van het schoppen naar alles, zou je ook gewoon 'nee, bedankt voor de aanbieding' kunnen zeggen wanneer 'ze' je vragen. Zou je in ieder geval nog in mijn lijstje met respectabelere ex-ochtendjocks staan, nu ben je verworden tot de Aad de Mos van de radiowereld waar iedereen schamper om lacht. Vind ik treurig als voormalig liefhebber van je shows.
Ik denk dat Patrick al zo lang uit de mainstream radio is dat de verschillende stations intussen zouden mogen weten dat hij geen ambitie heeft om terug te keren. Als ze dan stoicijns blijven doorvragen dan snap ik dat je op een gegeven moment gaat trappen. Op een gegeven moment is vriendelijk blijven echt lastig en bereik je daarmee je doel toch niet.

Herman ven Schippers schreef: 26 nov 2020 00:44Komt Ekdom nog voor het eind van de wereld op Q denk je?
Ik luister zelf nooit naar Q en ben best vastgeroest in de ochtend (tot 9H) op Radio 10 en schakel daarna over op Radio 2. Die laatste is ook niet geweldig, maar ik vind het fijner dan de commerciele tegenhangers. Waarom kan ik niet uitleggen maar ik voel me er wel een soort van thuis. Ik zie Q nog wel als jongerenzender die zich vooral richt op mainstream muziek. Nogmaals, geen luisterervaring. Maar zou Ekdom daar passen met zijn muzieksmaak die van donkere Jazz tot Dance tot Hardrock tot lieve liedjes gaat? Misschien een verkeerd beeld, maar ik denk dat Q te smal geprogrammeerd is voor Ekdom.

Ik zie hem ergens nog wel terugkeren naar Radio 2 . . . zijn commerciele ambities die hij had toen hij naar Radio 10 ging zijn ook nog steeds niet echt uit de verf gekomen.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Als radio2 iets niet nodig heeft is nog een DJ met woordgrappen en overdadige vormgeving.

Ekdom kan wel weer terug over 10 jaar als de huidige djs weg zijn
castmember

Bericht door castmember »

RealSunchaser schreef: 26 nov 2020 13:32 Als radio2 iets niet nodig heeft is nog een DJ met woordgrappen en overdadige vormgeving.

Meningen mogen daarover gelukkig verschillen. Ik zou de Effe Ekdom lunchshow graag op 2 terug zien, zeker als vervanger voor Gijs maar ook dat is een persoonlijke mening.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Haagsegek schreef: 25 nov 2020 21:19 . Annemiek kiest (naar mijn mening) de net niet leuke platen,

Net niet leuk is een kwestie van smaak. Maar ze draait idd vaker de buitenbeentjes
Dat maakt de Alijst juist frisser, het maakt het spannender. Als je bv aan Robbie Williams denkt, draait zij Me And My Monkey, ipv weer Feel of Love Supreme.
James17

Bericht door James17 »

castmember schreef: 26 nov 2020 14:29
RealSunchaser schreef: 26 nov 2020 13:32 Als radio2 iets niet nodig heeft is nog een DJ met woordgrappen en overdadige vormgeving.

Meningen mogen daarover gelukkig verschillen. Ik zou de Effe Ekdom lunchshow graag op 2 terug zien, zeker als vervanger voor Gijs maar ook dat is een persoonlijke mening.
Ekdom moet in de ochtend, per direct. Ook gewoon de hoofdprijs betalen,maakt hij waar.
Roodbeen om 1200.
Klopt veel beter.
Staverman terug naar SchagenFM, lekker met huisvrouwtjes beppen.
Orange

Bericht door Orange »

James17 schreef: 26 nov 2020 16:14 Ekdom moet in de ochtend, per direct. Ook gewoon de hoofdprijs betalen,maakt hij waar.
Roodbeen om 1200.
Klopt veel beter.
Staverman terug naar SchagenFM, lekker met huisvrouwtjes beppen.
Ik zie dat je nieuw bent James. Kleine tip: het helpt als je je meningen onderbouwt. Zeker ook omdat geldt:
- Ekdom kan niet goed interviews doen over de actualiteit van de dag en dat is toch wat veel luisteraars wel graag willen in de ochtend. Hij is daarmee meer geschikt voor een programma buiten drive-time gericht op de muziek.
- Roodbeen scoort anders heel goed (beter nog dan Ekdom, heb ik begrepen) in de ochtend op 2.
- Staverman haalt ook uitstekende cijfers.
Plaats reactie