DAB+ Lokale Omroepen
Moderator: admin6
Re: DAB+ Lokale Omroepen
Vind Freak31 een beetje eenzijdig/eentonig. Dan is AMW.FM iets gevarieerder.
- Danny Aerts
Dat heb ik met AMW, overkill aan minimal/jacking. Freak31 is dan meer veelzijdiger in de afwisseling. Veel meer wereldwijde dance.
Maar weinig classics, zeg maar gerust niet. Voor de afwisseling en het door luisteren zou dat wel raadzaam zijn, stukje herkenbaarheid waardoor het fris blijft. Maar wat bedoel je met wereldwijde dance?
- Danny Aerts
Zal wel aan mij liggen maar ik hoor overduidelijk veel classics uit de 90's voorbij komen en voor mij geven de recente remixen dat gevoel ook. Wereldwijde dance is Engelse dance en de mooie gezongen of deepe tracks uit bijvoorbeeld Italie, Frankrijk, Duitsland of de USA, Chicago of NY die je nergens hoort.
-
-
Dat is ook wel zo, en hoor ook wel muziek van de afgelopen jaren. Maar weet je wat het is, dat is muziek die eigenlijk veelal op elkaar lijkt dus hoor je niet echt een verschil of een soulfull house plaat nu uit 2000 komt of hartstikke nieuw is. Dus klinkt het al gauw eenzijdig en niet afwisselend. Freak31 heeft als achtergrond hun Counterpoint FM tijd, ik zou juist dan wat meer classics uit die periode in de muziekmix brengen.Danny Aerts schreef: ↑21 nov 2020 13:27 Zal wel aan mij liggen maar ik hoor overduidelijk veel classics uit de 90's voorbij komen en voor mij geven de recente remixen dat gevoel ook. Wereldwijde dance is Engelse dance en de mooie gezongen of deepe tracks uit bijvoorbeeld Italie, Frankrijk, Duitsland of de USA, Chicago of NY die je nergens hoort.
Ze hebben nu wel een hele mooie uuropener met daarin een tune die je veel hoorde op Counterpoint in een nieuw jasje gegoten.
- Danny Aerts
De Counterpoint funk en soul classics zijn toch wel van een heel ander kaliber en gaan echt niet met de muziek van freak 31. Vroegah kon ik Counterpoint op mijn 9 elementjes vanuit Amersfoort redelijk ontvangen. De nieuwe jingel heb ik nog niet gehoord.
Vind dat prima passen in de mix van Freak31 hoor. Ze draaien ook veel nu-disco meen ik u dus dat sluit naadloos aan op de nieuwe muziek. Alhoewel, ik heb eens geteld hoeveel nieuwe tracks Freak31 draait maar dat valt allemaal reuze mee. Veel zijn recurrents en van een aantal jaren geleden.
Ik kende Freak31 niet, maar het klinkt super lekker. Net nog met het enorm goed richten van de antenne nog wat bereik.
Is er trouwens al meer nieuws over die zender voor Hoofddorp op 35?
Is er trouwens al meer nieuws over die zender voor Hoofddorp op 35?
-
Even een rondje dab+ gedaan:
Sun FM beachradio klinkt als een klok en dat voor dab. Hogere bitrate en daardoor goed geluid en processing die tot zijn recht komt.
Urbantraxx al dagen 2 audiobronnen door elkaar.
RTD radio geen processing en zeer slechte presentatie en zachte audio. Jammer, voor een station met zoveel lokale plekken.
NRG Haaglanden, lekkere muziek uit die tijd, in het weekend presentatie en geen processing.
Beat FM 60 70 80 nog steeds verschillende namen. Ook muziek uit de 90s en van nu. Teveel doorelkaar format.
Danceradio, DB, freak 31, slechte processing die niet is afgestemd op de igenschappen van Dab+ waardoor lang luisteren erg onrustig doet klinken en digitale artifacts zijn te horen.
Opvallend:
Niet alle radiostations hebben de juiste benaming op de diverse dab+ kanalen en diverse logo's worden onjuist weergegeven of niet. Ook opmerkelijk is dat bij diverse publieke lokale omroepen het geluid matig klinkt en het lijkt alsof ze FM of Web processed geluid doet doorzenden.
De commerciële lokale stations zijn vooral non-stop , syndicated programma's of te hoog hobby gehalte.
Radio 4 brainport Eindhoven. Engelse presentatie gericht op de technische universiteit studenten in Eindhoven. Experimenteren met computer gegenereerde verkeer en weer berichten. Ingesproken door een echte stem in losse delen en software maakt hier verkeer en weers overzicht van en dit klinkt best goed.
AFN The eagle - Amerikaanse leger radio. Te ontvangen in het zuiden van het land waar nog Amerikaanse militairen zitten. O.a in Brunssum bij de NATO. Amerikaanse presentatie stijl.
Muziekstad Oss, zend ook nog regelmatig uit als FM piraat.
Grote afwezige op de frequentie in Oss is MFM de zender voor Den Bosch, Oss, Uden, Veghel en aantal omliggende gemeentes.
Sun FM beachradio klinkt als een klok en dat voor dab. Hogere bitrate en daardoor goed geluid en processing die tot zijn recht komt.
Urbantraxx al dagen 2 audiobronnen door elkaar.
RTD radio geen processing en zeer slechte presentatie en zachte audio. Jammer, voor een station met zoveel lokale plekken.
NRG Haaglanden, lekkere muziek uit die tijd, in het weekend presentatie en geen processing.
Beat FM 60 70 80 nog steeds verschillende namen. Ook muziek uit de 90s en van nu. Teveel doorelkaar format.
Danceradio, DB, freak 31, slechte processing die niet is afgestemd op de igenschappen van Dab+ waardoor lang luisteren erg onrustig doet klinken en digitale artifacts zijn te horen.
Opvallend:
Niet alle radiostations hebben de juiste benaming op de diverse dab+ kanalen en diverse logo's worden onjuist weergegeven of niet. Ook opmerkelijk is dat bij diverse publieke lokale omroepen het geluid matig klinkt en het lijkt alsof ze FM of Web processed geluid doet doorzenden.
De commerciële lokale stations zijn vooral non-stop , syndicated programma's of te hoog hobby gehalte.
Radio 4 brainport Eindhoven. Engelse presentatie gericht op de technische universiteit studenten in Eindhoven. Experimenteren met computer gegenereerde verkeer en weer berichten. Ingesproken door een echte stem in losse delen en software maakt hier verkeer en weers overzicht van en dit klinkt best goed.
AFN The eagle - Amerikaanse leger radio. Te ontvangen in het zuiden van het land waar nog Amerikaanse militairen zitten. O.a in Brunssum bij de NATO. Amerikaanse presentatie stijl.
Muziekstad Oss, zend ook nog regelmatig uit als FM piraat.
Grote afwezige op de frequentie in Oss is MFM de zender voor Den Bosch, Oss, Uden, Veghel en aantal omliggende gemeentes.
Dat het geluid van sommige stations niet goed is komt omdat ze hun reguliere stream doorlinken naar DAB. Als die stations nu eens een aparte afgeschermde IP stream/feed (voor derden), en dan de processing helemaal gericht op DAB eigenschappen inrichten zou dat al een hoop schelen.
-
Of het hun reguliere stream is weet ik niet uit gemak en onkennis acht ik deze kans groot, het kan ook de reguliere processing zijn die voor FM bedoeld is. Daar gaat het ook mee mis. Ook het draaien van slechte lage mp3 files ga je bij DAB+ al sneller horen dan op FM.density1 schreef: ↑10 dec 2020 22:05 Dat het geluid van sommige stations niet goed is komt omdat ze hun reguliere stream doorlinken naar DAB. Als die stations nu eens een aparte afgeschermde IP stream/feed (voor derden), en dan de processing helemaal gericht op DAB eigenschappen inrichten zou dat al een hoop schelen.
Daarom begin bij je bron en het liefst loseless. Je transport stream liefst ook loseless zodat er bij DAB+ een goed geluid doet overblijven
Vanuit ons wordt er wel degelijk een aparte stream met processing aangeboden aan de DAB+ Allotments en niet hetgeen wat via onze website beluisterd kan worden waar ook processing op staat....middels wel in gevecht met een aantal dat ze hun processing wel wat bij mogen stellen.
Maar dat afstellen wordt overgelaten aan de heren die meerdere DAB+ zenders in elkaar hebben gezet en audiotechnisch hebben afgeregeld.
Maar dat afstellen wordt overgelaten aan de heren die meerdere DAB+ zenders in elkaar hebben gezet en audiotechnisch hebben afgeregeld.
-
Processing zit toch bij het radio station zelf, de desbetreffende zender zet het alleen om naar de bitstream waarmee uitgezonden wordt, zonder iets aan de processing te doen.middels wel in gevecht met een aantal dat ze hun processing wel wat bij mogen stellen
Maar uit jouw bewoording begrijp ik dat het hier en daar anders is, kan te maken hebben met de beschikbare bandbreedte.
Wie is er goed en wie niet zou ik dan willen vragen