Welke toplijst op welke zender

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Welke toplijst op welke zender

Bericht door Henkjan2016 »

Orange schreef: 14 okt 2020 18:10
Zwarte IJsbeer schreef: 14 okt 2020 17:59 Hou asjeblieft op, we hebben al genoeg van voorgeprogrammeerde wijsneuzenlijstjes. Die toplijsten zijn totaal niet relevant omdat alle nummer voorgeselecteerd zijn zodat ze passen bij het format van het station, lekker veilig. Zo'n lijst krijgt veel meer allure als je de mensen zelf een top 10 samen laat stellen. Straks weer de Leo Blokhuis Top 2000 ik verheug me er nu al NIET op.
Fijn te weten dat jij er niet van houdt. Ik wel.

Maar het hoeft ook niet persé een lijst te zijn. Gaat er meer om dat radiozenders de komende vier weken wat extra's kunnen doen om ons thuiszittende mensen te vermaken.
Ik vond de Corona-arme radio net weer lekker om te luisteren. Het begint helaas al weer flink te overheersen.
petoi

Bericht door petoi »

Zwarte IJsbeer schreef: 14 okt 2020 17:59 Hou asjeblieft op, we hebben al genoeg van voorgeprogrammeerde wijsneuzenlijstjes. Die toplijsten zijn totaal niet relevant omdat alle nummer voorgeselecteerd zijn zodat ze passen bij het format van het station, lekker veilig. Zo'n lijst krijgt veel meer allure als je de mensen zelf een top 10 samen laat stellen. Straks weer de Leo Blokhuis Top 2000 ik verheug me er nu al NIET op.
Is er een lijst waar er op grootschalig gestemd kan worden op de beste nummers zonder dat daar een (zender)format of een beperkende factor bij komt kijken? Want zo'n lijst lijkt mij razend interessant maar ook een utopie.

Want ook al zou Radio 2 voor de Top 2000 de voorkeuze loslaten en je het issue van spelfouten overkomen dan krijg je denk ik niet een heel andere lijst. Grotendeel blijft radio 2 luisteraar en die luisteren graag naar wat radio 2 normaal draait dus zal dat ook wel overeenkomen met de stemkeuze.
Debaser

Bericht door Debaser »

petoi schreef: 15 okt 2020 20:28 Want ook al zou Radio 2 voor de Top 2000 de voorkeuze loslaten en je het issue van spelfouten overkomen dan krijg je denk ik niet een heel andere lijst. Grotendeel blijft radio 2 luisteraar en die luisteren graag naar wat radio 2 normaal draait dus zal dat ook wel overeenkomen met de stemkeuze.
Op de Top 2000 wordt ook heel veel gestemd door mensen die niet vast naar Radio 2 luisteren, maar wel altijd naar de Top 2000. En dan krijg je ook een soort self fulfilling prophecy. Vraag eens rond in je omgeving bij mensen die je niet kent als uitgesproken muziekliefhebber of radionerd of ze op de Top 2000 stemmen. Grote kans dat als ze dat doen, ze stemmen op platen als 'Bohemian Rhapsody', 'Hotel California' en 'Piano Man'.

Omdat die platen voor veel mensen nu eenmaal bij de Top 2000 en oudejaarsavond horen.

Overigens zijn er voldoende platen die ooit via de vrije keuze in de Top 2000 terechtgekomen zijn. Twee van mijn favorietjes (Mia van Gorki en Everlong van Foo Fighters) horen daar ook gewoon bij. Die eerste plaat wordt op Radio 2 (of in Nederland) letterlijk alleen in de Top 2000 gedraaid. Dus helemaal voorgekauwd is het ook weer niet.
Be a debaser!
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Bagare schreef: 13 okt 2020 21:53 Van 19-10 t/m 30-10 de Kink 1500 op Kink.
Van 21-10 t/m 25-10 de Arrow Classic Rock 500 op Arrow Classic Rock.

Wel jammer dat deze toplijsten gedeeltelijk tegelijk worden uitgezonden, had als luisteraar graag van beide lijsten maximaal willen genieten...
Kink zendt de lijst van de dag 2x uit, één keer tussen 9 en (ik denk) 19u, en de andere keer tussen 19u-1u en 6-9u. En Arrow zal z'n lijstje wel alleen tijdens de kantooruren uitzenden, dus het moet mogelijk zijn ze beide te luisteren. Dan maak je wel lekker lange dagen... ;-)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Tja, bedenk eens wat anders, dan wat anderen al doen. Misschien heb je dan wel iets unieks.
Er zijn rond die tijd misschien wel 50 tot 100 radio stations die een top weet ik wat hebben, of een Serieuw request achtig iets.
Dus ja je kan wat na apen, maar ook iets nieuws bedenken.

Zo zou je misschien een kerst inzamelingsactie voor de voedselbank kunnen organiseren, waar mensen hun kerstpakket kunnen afgeven, en dan elke dag een topper bekend maken die het mooitse pakket heeft afgegeven.
en zo zou je wel meer dingen kunnen doen, bijvoorbeeld verzoekplaatjes voor 1 euro, voor de voedselbank of sportclubs die het door de Corona lastig hebben.
Orange

Bericht door Orange »

radiogolfje schreef: 19 okt 2020 11:56Zo zou je misschien een kerst inzamelingsactie voor de voedselbank kunnen organiseren, waar mensen hun kerstpakket kunnen afgeven, en dan elke dag een topper bekend maken die het mooitse pakket heeft afgegeven.
en zo zou je wel meer dingen kunnen doen, bijvoorbeeld verzoekplaatjes voor 1 euro, voor de voedselbank of sportclubs die het door de Corona lastig hebben.
Dat is toch wat 538 ongeveer gaat doen?
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Oh, is dat zo, zou kunnen hoor dat iemand ook dat idee heeft, dan moet je een ander idee verzinnen.

(Ik luister nooit naar 538, weet dus niet wat ze doen)
Orange

Bericht door Orange »

radiogolfje schreef: 19 okt 2020 22:19 Oh, is dat zo, zou kunnen hoor dat iemand ook dat idee heeft, dan moet je een ander idee verzinnen.

(Ik luister nooit naar 538, weet dus niet wat ze doen)
Het is ook nog niet op 538 geweest, maar er was berichtgeving over op o.a. Radiofreak.
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Van 9 t/m 13 nov de 3FM Top 1000 van deze eeuw. Met dus platen vd afgelopen 20 jaar
Hij wordt uitgezonden tussen 06-24.

https://www.npo3fm.nl/3fm-top-100-van-deze-eeuw
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

De Q top 1000 vanaf 15 november op q music
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

De Nachtwacht schreef: 28 okt 2020 07:43 De Q top 1000 vanaf 15 november op q music
En hierbij de link: https://qmusic.nl/acties/de-q-top-1000- ... leven-2020
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Zondag de Top 100 van de Top 1000 van vorig jaar op Veronica.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Pot

Bericht door Pot »

Top 1000 Allertijden van 16 november t/m 27 november, van 9:00 tot 19:00 uur, op Radio Veronica
Oren open!
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

Topradio België doet de retro arena top500 countdown altijd net voor Nieuwjaar.

Veronica heeft de slogan , We love music al gejat van hun , dus jat die lijst dan ook maar 😉
Phoenix

Bericht door Phoenix »

VoeJoe schreef: 29 okt 2020 15:54 Topradio België doet de retro arena top500 countdown altijd net voor Nieuwjaar.

Veronica heeft de slogan , We love music al gejat van hun , dus jat die lijst dan ook maar 😉
WE. LOVE. MUSIC.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Plaats reactie