Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

Bart Arens? Dat zie ik zo direct niet. Ik vind hem saai en teveel Suzan en Freek etc georiënteerd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

DavyGer schreef: 10 okt 2020 10:55 Ik zelf ga er van uit dat het Rick van Velthuysen wordt, PowNed is een dode weg, radio 2 is te vol en biedt geen kansen meer nu ook Van Inkel en Beelen er bij zijn. Is er volgend jaar opeens weer ruimte voor opleidingstalent tussen 2 en 4.
Ik zou Rick graag weer op Veronica horen, bij voorkeur samen met Marloes in de ochtend, maar volgens mij is Rick op Veronica een gesloten boek.

Zelf zou ik het in eigen kringen zoeken, Lindo Duvall. Perfecte dj voor dat tijdslot. Ik verwacht Martijn Muijs.
Rock 'n roll is better than music!
Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Daan! schreef: 09 okt 2020 22:17
Patrick Kicken schreef: 09 okt 2020 21:42
Johanneke schreef: 09 okt 2020 08:53 Moest even wennen aan Florentien en haar nieuwe rol in de ochtend, maar ik vraag me echt af of zij het gaat redden straks bij VI.
Zoals Martijn vanochtend tussen 6 en 7 al zei, ze zal niet mee hoeven doen aan het programma De slimste mens. Ze weet werkelijk bijna niks, niet van muziek maar ook bijvoorbeeld ook niet van televisie. Henk Jan Smits is vandaag jarig, ze herkende niet eens de tune van Idols en daarna wist ze bij de aanwijzing "krullenbol" ook niet dat het om hem ging. Ze is toch geen 18 meer? Nu zit ze nog bij Martijn die haar spaart, maar straks bij VI lijkt me duidelijk wie op deze manier het pispaaltje wordt... Ook voor Martijn was het volgens mij veel makkelijker radio maken met Jeroen naast zich, want die had wél iets te melden en toe te voegen. Vind wel dat Martijn zelf het prima doet en echt wel geschikt is voor een ochtendshow.
Oh oh oh wat is dit toch weer amateuristisch en dom van Muijs. Je moet -altijd- de geloofwaardigheid van je nieuwslezer(es) beschermen. Regel 2 op de radioschool. Nooit on-air overvallen met iets waar hij of zij niet het antwoord op weet. Martijn is dus goed bezig Florentien al voor de start van VI in de ochtend om zeep te helpen bij de luisteraar.
Wat zijn regel 1, 3, 4 en 5 dan?
Er zijn wel 100 regels voor radio. Allemaal te vinden in boeken. Regel 1 is natuurlijk de luisteraar met 'je' aanspreken in plaats van met 'jullie'. Het is en blijft een-op-een communicatie, hoeveel er ook luisteren. Je hoort dat nog vaak fout gaan, ook in podcasts en op TV. Hier een lijstje met boeken: https://radiotips.wordpress.com/2016/08 ... ver-radio/
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns
Daan!

Bericht door Daan! »

Het roept de vraag op waar de grens ligt van wat je als algemene kennis kan verwachten. Hoe de volgorde van het alfabet is, ga je niet voorbespreken. Een wetenschappelijke studie wel.
Tegelijkertijd wil je als radiomaker nog enige vorm van spontaniteit houden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 10 okt 2020 12:08 Ik zou Rick graag weer op Veronica horen, bij voorkeur samen met Marloes in de ochtend, maar volgens mij is Rick op Veronica een gesloten boek.
Rick houdt zelf die optie wel open.
Van de namen die Kicken noemt vind ik alleen Tim Klijn geloofwaardig, maar dat zie ik ook niet gebeuren.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

Stenders zou leuk zijn, maar komt niet uit het oosten maar is wel een 'grote naam' waar ze mee schermen. Oosten kan ook Hilversum-oost zijn aangezien daar het Mediapark is. De studio van Veronica staat een stukje westelijker. :))
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik zie Stenders niet gaan, die mag bij NPO radio 2 doen en laten wat ie wil (en ook nog eens commercieel bij verdienen) versus Veronica waar hij de grootste "kneiters" aller tijden dagelijks mag herhalen.

Of Stenders bij de NPO blijft nadat er een nieuwe concessieperiode is geweest is een tweede.
Henkjan2016

Grote naam is niet gezegd, de dj heeft zijn sporen al verdiend was de tekst.
density1

Bericht door density1 »

Dat is wel gezegd en dan kun je al tot de conclusie komen want hij heeft zijn sporen al verdiend, begrijpend lezen dus.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Bart mocht wel krankjorum zijn om zijn programma op 2 achter te laten voor Veronica. Op 2 kan hij nog makkelijk een jaar of tien mee, bij Veronica kan het binnen een half jaar weer afgelopen zijn.
Henkjan2016

density1 schreef: 10 okt 2020 18:24 Dat is wel gezegd en dan kun je al tot de conclusie komen want hij heeft zijn sporen al verdiend, begrijpend lezen dus.
Ik heb begrijpend geluisterd.
density1

Bericht door density1 »

Zo je wilt.
Durashift

Bericht door Durashift »

DavyGer schreef: 10 okt 2020 10:55 (..)

Dus ik was benieuwd: wat denken jullie?

(Noot: Ik zelf ga er van uit dat het Rick van Velthuysen wordt, (..)
Elburg (of is het Ermelo?) is niet in het oosten gelegen, meer het noord-westelijke puntje van de Veluwe. :wink:

Misschien is het wel Eddy Zoë?
Die komt toch, oorspronkelijk, uit het oosten des lands?
Henkjan2016

Durashift schreef: 11 okt 2020 00:38
DavyGer schreef: 10 okt 2020 10:55 (..)

Dus ik was benieuwd: wat denken jullie?

(Noot: Ik zelf ga er van uit dat het Rick van Velthuysen wordt, (..)
Elburg (of is het Ermelo?) is niet in het oosten gelegen, meer het noord-westelijke puntje van de Veluwe. :wink:

Misschien is het wel Eddy Zoë?
Die komt toch, oorspronkelijk, uit het oosten des lands?
Dalfsen volgens mij
Orange

Bericht door Orange »

Uitgerekend via 538 is er een Veronica-nieuwtje: https://www.veronicainside.nl/nieuws/fr ... w-compleet (vanaf ongeveer 3.30)

Jan Joost van Gangelen gaat de vrijdagochtend doen. De goedkeuring van FOX is blijkbaar geregeld.
Plaats reactie