jessica schreef: ↑29 sep 2020 23:06
Pot schreef: ↑29 sep 2020 22:56
Je kunt het ook anders zien; luisteraars kunnen ook aangetrokken worden. Of dat zo is? Geen idee. Maar als jij ons aan kan tonen dat hierdoor 777.000 luisteraars weggaan: deel het met ons, zou ik zeggen!
Meer dan het driedubbele van die 777.000 (tijdje geleden was dit nog constant boven het miljoen) is de afgelopen 5 jaar al vertrokken bij 3FM waaronder ikzelf. Die laatste 777.000 krijgen ze op deze manier binnen 2 jaar ook nog wel weg.
Ze hebben zowat twee jaar al geen miljoen luisteraars meer. Maar er wordt gedaan alsof het door de maatschappelijke thema's komt of het linkse geluid van de zender, terwijl daar niks geen bewijs voor is (tenminste, wat ik niet weet).
Eigenlijk besteden ze sinds Kaj van der Ree van de zender af is, pas echt aandacht aan dit soort thema's.
Maar de daling in de cijfers daalden hiervoor ook al. Al jaren. Dus het zou zomaar kunnen liggen aan de té alternatieve muziekmix (wat mij niet zal verbazen), of juist te weinig. Of op dit moment de overvolle muziekshow van Jorien of de 1000 seconden bij Mark. De (nieuws)onderwerpen in de ochtend- en middagshow over iets in Denemarken (wat Jules zei). Het kan aan zat andere dingen liggen dan racisme en andere linkse opvattingen. Nu zeker.
Sterker nog: de laatste twee maanden is het aantal luisteraars wel gestegen. Minimaal, maar alsnog. Misschien komt het wel door de aandacht voor racisme op 3FM? Weten wij veel
En dat wil niet zeggen dat ik het niet eens ben dat op 3FM veelal een eenzijdig geluid komt rond deze onderwerpen, en dat het twee maanden geleden in het nieuws nog regelmatig ging over BLM en nu maar weinig meer, maar DavyGer suggereert dat door de racismekwestie op de zender en online, luisteraars opeens afhaken.
En zolang 3FM een publieke jongerenzender is, vind ik het logisch dat ze maatschappelijke thema's behandelen. Ik heb het 538 of Slam! nog niet horen doen...