Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert »

Mooi analyse Alex, zoals ik je inhoudelijke bijdragen altijd waardeer. Spijker op z'n kop!
SB92

Bericht door SB92 »

Mooie post inderdaad. Ben het alleen niet helemaal eens met de een na laatste zin. Er is wel een visie voor de zender natuurlijk, we hebben de afgelopen maanden de veranderingen en de richting kunnen horen. het ontbreekt alleen aan een bredere, meer strategische en NPO brede, visie zoals je mooi beschrijft.
Laatst gewijzigd door SB92 op 29 sep 2020 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
jessica

Bericht door jessica »

alex.. schreef: 28 sep 2020 21:24 Kijkend naar de feiten en wat 3FM afgelopen half jaar heeft gedaan lijkt me één ding unaniem; er is geen plan.
Zolang Sharid Alles daar zit zonder strategische rechterhand, zal 3FM blijven aanmodderen in de hoek waar ze nu zitten, tot het geld op is althans.
Helemaal eens met het hele verhaal en vooral de laatste 2 zinnen.
Geen plan en Sharid Alles blijft maar roepen we werken zo hard en we doen zulke leuke dingen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ondertussen kijk ik weer eens op 3FM.nl en tot mijn verbazing:

racisme
racisme
racisme
racisme
racisme
racisme

Dat is dus wat je treft als je naar 3FM zoekt. Niks muziek, alleen maar racisme dit racisme dat racisme zus racisme zo. Gek he dat niemand naar 3FM wilt luisteren.
DeZwijger

Bericht door DeZwijger »

DavyGer schreef: 29 sep 2020 08:43 Ondertussen kijk ik weer eens op 3FM.nl en tot mijn verbazing:

racisme
racisme
racisme
racisme
racisme
racisme

Dat is dus wat je treft als je naar 3FM zoekt. Niks muziek, alleen maar racisme dit racisme dat racisme zus racisme zo. Gek he dat niemand naar 3FM wilt luisteren.
Een groot aantal dj’s hebben een tijd terug al een aan de noodklok gehangen intern, kwam tot mij. Maar zolang 1 van de nieuwe kerndoelen ‘maatschappelijke bewustwording’ is mogen de mensen die de online en social koers van 3FM bepalen hun gang gaan.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

DavyGer schreef: 29 sep 2020 08:43 Ondertussen kijk ik weer eens op 3FM.nl en tot mijn verbazing:

racisme
racisme
racisme
racisme
racisme
racisme

Ik heb ook even gekeken. De 3FM awards doen ook mee, maar verder zie ik ook uitsluitend artikelen over racisme. Dat is inderdaad ziekelijk eenzijdig. Er zijn wel meer maatschappelijk relevante onderwerpen, zeker in deze Corona tijd.

Triest om huidskleur zo relevant te maken.
Rock 'n roll is better than music!
JulesKluivert

racisme
racisme
racisme
racisme
racisme
racisme
Ik tel twee artikelen op de homepage? 'Hoe racisme je identiteit niet bepaalt' en 'Zo sta je op tegen online discriminatie'. Verder 2 artikelen over de 3FM Awards, een artikel over pesten op de werkvloer, een stuk over corona, twee artikelen over een podcast, een interview met artiest/presentatrice en een artikel over nieuwe muziek.

Dus 20% van de homepage gaat over 'racisme'. Dat kun je veel vinden. Toen ik jouw post last dacht ik dat de hele website vol stond, dus het valt mij wel mee.
JulesKluivert

Dennis Schouten in training bij 3FM: “Maar er zijn meer opties”
https://www.radiofreak.nl/dennis-schout ... er-opties/

Ik hoop dat hij een programma op 3FM krijgt. Zou mooi zijn voor de diversiteit aan omroepen en een meer rechts geluid op de zender
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Voor rechts geluid kun je ook Robert Jensen vragen!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

JulesKluivert schreef: 29 sep 2020 10:52

racisme
racisme
racisme
racisme
racisme
racisme
Ik tel twee artikelen op de homepage? 'Hoe racisme je identiteit niet bepaalt' en 'Zo sta je op tegen online discriminatie'. Verder 2 artikelen over de 3FM Awards, een artikel over pesten op de werkvloer, een stuk over corona, twee artikelen over een podcast, een interview met artiest/presentatrice en een artikel over nieuwe muziek.

Dus 20% van de homepage gaat over 'racisme'. Dat kun je veel vinden. Toen ik jouw post last dacht ik dat de hele website vol stond, dus het valt mij wel mee.
Ik tel meer dan twee artikelen ;-) maar er staan ook artikelen over andere 'linkse' onderwerpen tussen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Lijkt me sowieso goed om een meer provinciaal geluid voor jongeren te laten horen. De regionale omroepen zijn toch vooral gericht op mensen die de jeugdigheid gepasseerd zijn. Al zal dit misschien per omroep veranderen, RTV Oost vind ik vrij stoffig. Daar haal ik dan ook mijn conclusie uit.

Of Dennis daar de aangewezen persoon voor is, weet ik niet. Bij Powned/pownews vind ik hem ontzettend irritant, maar ik snap ook wel dat dat juist de bedoeling is bij die zender. In andere interviews/optredens vind ik hem al een stuk toegankelijker.
SB92

Bericht door SB92 »

Wat zijn meer rechtse onderwerpen die jongeren aanspreken?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Zijn er zat: werkgelegenheid, ondernemerschap, migratie, europese unie. Maar dat lees ik dan ook nooit op 3FM. Alleen maar linkse topics of een linkse invalshoek.
JulesKluivert

Phoenix schreef: 29 sep 2020 13:20
JulesKluivert schreef: 29 sep 2020 10:52

racisme
racisme
racisme
racisme
racisme
racisme

Ik tel meer dan twee artikelen ;-) maar er staan ook artikelen over andere 'linkse' onderwerpen tussen.
Ja, maar hier word ik dus een beetje moe van. Andere 'linkse' onderwerpen is heel wat anders dan dat de hele website bol staat van artikelen over racisme of discriminatie, wat door DavyGer en Oortjes werd beweerd. Het ging om twee artikelen van de 10 op de homepage. Het lijkt me belangrijk om het feitelijk te houden..

En dat doet niks af aan het feit dat 3FM zich (meer dan voorheen) als links manifesteert en met BLM en inclusiviteit/diversiteit bezig is.
jessica

Bericht door jessica »

Een radiostation moet primair met muziek, muziek en muziek bezig zijn. En dat is 3FM niet. Zie daar luistercijfers die zeer snel zijn gedaald de afgelopen jaren.
Plaats reactie