BNR zet 20 personeelsleden op straat

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoort-u-mij

BNR zet 20 personeelsleden op straat

Bericht door Hoort-u-mij »

https://www.radiofreak.nl/bezuinigingen ... -hun-baan/

“Corona heeft geleid tot een flinke teruggang in advertentieomzet. Omdat BNR hiervan geheel afhankelijk is voor zijn inkomsten, moeten we nu helaas maatregelen nemen. Dat gaat ons allemaal aan het hart”, laat Eugenie van Wiechen, de algemeen directeur van de FD Mediagroep, weten.

BNR Nieuwsradio had al plannen om op termijn de programmering uit te kleden, vanwege het veranderende luistergedrag. Dit gebeurt nu sneller dan gepland. De zender investeert de afgelopen jaren al flink op innovatie met onder meer podcasts en Smart Radio.

Hoofdredacteur Mireille van Ark zegt daarover: “Het luistergedrag zien we al langere tijd veranderen. Mensen scannen de headlines vaak digitaal. Daarnaast zie je bij podcasts en onze digitale kanalen een forse stijgende trend, die door corona verder toegenomen is. De FM willen we nu nog sterker positioneren door snelle live berichtgeving en duiding bij het nieuws, met de nadruk op economisch en zakelijk nieuws.”

De directie en hoofdredactie van BNR hebben hun plannen vandaag voorgelegd aan de Ondernemingsraad en Redactieraad. Hoe de nieuwe programmering eruit komt te zien is nog niet bekend.
Ingebruik

Re: BNR zet 20 personeelsleden op straat

Bericht door Ingebruik »

Triest nieuws, zeker voor alle harde werkers daar! (Geldt uiteraard voor alle bedrijven waar ontslagen vallen).

Drastische maatregel zo, blijkbaar is de nood echt hoog. Ben benieuwd hoe het station gaat klinken als alles doorgevoerd is. Zou zonde zijn als dit station z'n glans en rol kwijt zou raken.
density1

Bericht door density1 »

Zal me niets verwonderen dat ze weer met ‘rolling news’ komen in carrousel-vorm zoals BNR in het begin klonk. Dat is relatief goedkoop.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Eerst maar eens proberen te overleven. De terugval in de advertentieomzet zal niet zomaar hersteld zijn. En misschien wordt het nog wel erger.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef: 25 aug 2020 21:57 Zal me niets verwonderen dat ze weer met ‘rolling news’ komen in carrousel-vorm zoals BNR in het begin klonk. Dat is relatief goedkoop.
Het enige wat nu doet rollen zijn de koppen.
Greatski

Bericht door Greatski »

Is er al bekend welke programma's verdwijnen?
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Jammer dat BNR gedwongen is om 20 mensen te ontslaan, maar ze zijn echt niet de enige. Die coronamaatregelen slopen meer dan dat coronavirus ooit zou doen.
Calypso

Bericht door Calypso »

WinnaarRadioring2023 schreef: 29 aug 2020 12:11 Jammer dat BNR gedwongen is om 20 mensen te ontslaan, maar ze zijn echt niet de enige. Die coronamaatregelen slopen meer dan dat coronavirus ooit zou doen.
Niet helemaal mee eens in dit geval:
BNR Nieuwsradio had al plannen om op termijn de programmering uit te kleden, vanwege het veranderende luistergedrag. Dit gebeurt nu sneller dan gepland.
Op termijn was het toch wel gebeurd. Men heeft nu alleen een extra aanleiding.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Calypso schreef: 29 aug 2020 12:17
WinnaarRadioring2023 schreef: 29 aug 2020 12:11 Jammer dat BNR gedwongen is om 20 mensen te ontslaan, maar ze zijn echt niet de enige. Die coronamaatregelen slopen meer dan dat coronavirus ooit zou doen.
Niet helemaal mee eens in dit geval:
BNR Nieuwsradio had al plannen om op termijn de programmering uit te kleden, vanwege het veranderende luistergedrag. Dit gebeurt nu sneller dan gepland.
Op termijn was het toch wel gebeurd. Men heeft nu alleen een extra aanleiding.
Kijk, dat schept duidelijkheid. Wist ik dan weer niet. In dat geval ligt de situatie toch weer anders, al zullen we nooit weten hoeveel mensen dan ontslag gehad zouden hebben.
Plaats reactie