Verdwenen DJ's & Presentatoren

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Acchero

Verdwenen DJ's & Presentatoren

Bericht door Acchero »

Als tiener werd ik thuis doodgegooid met Radio 2, we spreken dan over de jaren 1997 - 2006, die toen nog een zender in de marge was. Daar hoorde ik allerlei presentatoren voorbij komen van wie je helemaal niks meer hoort... Misschien kunnen forumgebruikers helpen met informatie... Wat is er gebeurd met bijvoorbeeld:

- Roeland van Zeijst (Antenne 2)
- Bart Bazuin (Randen van de Nacht)
- Hanneke Kappen (Dag Zondag)
- Hans van Dijk (o.a. De Bovenste Plank)

Als dit beter in een ander forumdeel past, kan een van de admins het dan verplaatsen?
De Nachtwacht

Re: Verdwenen DJ's & Presentatoren

Bericht door De Nachtwacht »

Roeland heeft een paar jaar geleden nog wel eens meegewerkt aan een item voor radiofreak:

https://www.radiofreak.nl/hoe-is-het-me ... an-zeijst/
De Nachtwacht

Luisterde zelf trouwens ook veel naar dat radio 2. Vooral rond 2001, 2002. Met Schiffers fm, Knopunt Kranenbarg, de gouden greep en 's avonds het theater met Stefan Stasse, Ruud Hermans of Marc Stakenburg. Heb daar heel veel oudere muziek leren kennen en waarderen. Hoewel ik een enorme liefhebber van het huidige radio 2 ben, vond ik dat ook heel goed, de rustige (voor sommigen wellicht stoffige) sfeer die de zender had vond ik heel fijn om naar te luisteren.
Acchero

Bericht door Acchero »

Ik moet zeggen dat ik vooral de enorme veelzijdigheid van de zender toen nog wel kan herinneren. Popmuziek doordeweeks, jazz op vrijdagavond (Hans Mantèl), Cappuccino op zaterdag (mis ik nog altijd), kleinkunst op zondag... Maar goed, hoewel dat voor mij wel kan werken, betekent dat niet per definitie dat zo'n mix zorgt voor luisterbereik. Desalniettemin denk ik niet dat er nu een radiozender is met een dusdanig gevarieerd aanbod, ook het huidige Radio 5 niet, zéker als hun nieuwe programmering in oktober ingaat.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Zo een marginale zender was het toen toch niet? Ferry Maat zat er er toch ook eind jaren '90?
Rock 'n roll is better than music!
arwintimmerman

Bericht door arwintimmerman »

Weet je waar ik ook nooit meer wat van hoor Bert van Lent. Enig idee waar die gozer is gebleven? Was een van de beste radiomakers van het land!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

arwintimmerman schreef: 26 aug 2020 15:26 Weet je waar ik ook nooit meer wat van hoor Bert van Lent. Enig idee waar die gozer is gebleven? Was een van de beste radiomakers van het land!
Bert heeft zelf gekozen te stoppen. Hij heeft het een paar jaar terug nog eens geprobeerd op Kx, maar kwam tot de conclusie dat hij het niet meer wilde.
Eppo

Bericht door Eppo »

De Nachtwacht schreef: 25 aug 2020 20:45 Luisterde zelf trouwens ook veel naar dat radio 2. Vooral rond 2001, 2002. Met Schiffers fm, Knopunt Kranenbarg, de gouden greep en 's avonds het theater met Stefan Stasse, Ruud Hermans of Marc Stakenburg. Heb daar heel veel oudere muziek leren kennen en waarderen. Hoewel ik een enorme liefhebber van het huidige radio 2 ben, vond ik dat ook heel goed, de rustige (voor sommigen wellicht stoffige) sfeer die de zender had vond ik heel fijn om naar te luisteren.
Dat vond ik ook een hele mooie tijd, maar ook de periode halverwege de jaren '90 tot en met eind jaren '90, met onder andere Maat in de Middag.

Het gevoel dat je hierboven beschrijft, daarmee associeer ik het huidige Radio 5 grotendeels.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
De Nachtwacht

Oortjes schreef: 25 aug 2020 23:01 Zo een marginale zender was het toen toch niet? Ferry Maat zat er er toch ook eind jaren '90?
Yep, Maat in de middag. Hij vertrok in 2000.

Ik verdiepte me in die tijd helemaal niet in luistercijfers, maar kan me ook niet voorstellen dat de zender met de djs die er toen zaten en het format dat ze hadden heel marginaal was.
De Nachtwacht

Henkjan2016 schreef: 26 aug 2020 15:37
arwintimmerman schreef: 26 aug 2020 15:26 Weet je waar ik ook nooit meer wat van hoor Bert van Lent. Enig idee waar die gozer is gebleven? Was een van de beste radiomakers van het land!
Bert heeft zelf gekozen te stoppen. Hij heeft het een paar jaar terug nog eens geprobeerd op Kx, maar kwam tot de conclusie dat hij het niet meer wilde.
Inderdaad. Heel jammer. Had ook een legendarisch talkradioprogramma op 100%nl, doordeweeks van 0:00-4:00 met (vrijwel) alleen gesproken woord. Zoiets is bij mijn weten nooit meer op de radio gedaan in die vorm. Bleef er vaak speciaal voor wakker.
Derossi

Bericht door Derossi »

Stefan de Groot, bij de 53N8CLUB, was vooral legendarisch bij mensen wakker bellen op 05:38 uur!
Orange

Bericht door Orange »

Ik mis gek genoeg nog steeds Kas van Iersel die een tijd de lunchshow op Veronica deed. Mag wat mij betreft de lunch op Radio 10 doen. Hij was ooit heel druk met de lunchshow op Veronica, stationvoice van Radio Veronica en voice-over van Boulevard. Nu allemaal niet meer. Wat doet hij tegenwoordig?
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Zo heeft ook ene Riks Ozinga ooit een ochtendshow op Radio 2 gedaan. Waar is hij gebleven?
WFNX

Bericht door WFNX »

Orange schreef: 26 aug 2020 22:11 Ik mis gek genoeg nog steeds Kas van Iersel die een tijd de lunchshow op Veronica deed. Mag wat mij betreft de lunch op Radio 10 doen. Hij was ooit heel druk met de lunchshow op Veronica, stationvoice van Radio Veronica en voice-over van Boulevard. Nu allemaal niet meer. Wat doet hij tegenwoordig?
Ik mis Kas ook enorm! Maak me wat zorgen, want zijn website is ook uit de lucht. Hij is ook zelf gestopt met zijn werk voor Sky. Kas was geweldig en energiek. Heerlijk om naar te luisteren. Enorm zonde dat hij gestopt is. Hij was bij Veronica FM ook legendarisch goed.
Orange

Bericht door Orange »

Moorkop schreef: 26 aug 2020 22:36 Zo heeft ook ene Riks Ozinga ooit een ochtendshow op Radio 2 gedaan. Waar is hij gebleven?
Hij was toch ook ooit nieuwslezer bij RTL Nieuws?
Volgens mij maakt(e) hij programma's bij RTV Utrecht.
Plaats reactie