Lokale omroep RTV Maastricht dreigt subsidie te verliezen

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
froz0

Lokale omroep RTV Maastricht dreigt subsidie te verliezen

Bericht door froz0 »

De gemeente Maastricht moet 25 miljoen euro bezuinigen en een van de bezuinigingsmaatregelen treft de lokale omroep RTV Maastricht. De gemeente Maastricht wil de jaarlijkse subsidie van drie ton intrekken, meldt L1.

https://www.villamedia.nl/artikel/lokal ... um=twitter
Hoort-u-mij

Re: Lokale omroep RTV Maastricht dreigt subsidie te verliezen

Bericht door Hoort-u-mij »

froz0 schreef: 25 aug 2020 13:00 De gemeente Maastricht moet 25 miljoen euro bezuinigen en een van de bezuinigingsmaatregelen treft de lokale omroep RTV Maastricht. De gemeente Maastricht wil de jaarlijkse subsidie van drie ton intrekken, meldt L1.

Maar ook de verplichte bijdrage?
Hoort-u-mij

Er gaan een hoop hobby plekken sluiten als dit blijft doorzetten.
froz0

Bericht door froz0 »

Hoort-u-mij schreef: 25 aug 2020 13:11
froz0 schreef: 25 aug 2020 13:00 De gemeente Maastricht moet 25 miljoen euro bezuinigen en een van de bezuinigingsmaatregelen treft de lokale omroep RTV Maastricht. De gemeente Maastricht wil de jaarlijkse subsidie van drie ton intrekken, meldt L1.

Maar ook de verplichte bijdrage?
nee die niet, die komt van het Rijk, al is het geen geoormerkt geld, als Maastricht kwaad wil dan houden ze dat ook lekker in eigen zak.
Hoort-u-mij

Er zullen er wel meer volgen.

Vervelend het komt van twee kanten nu, minder adverteerders en ook minder subsidie.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Dat zou weer een mooi gevalletje van onbehoorlijk bestuur zijn, al ben ik van mening dat lokale omroepen het volledig zelf in de hand hebben. Uiteindelijk is de wens van de gemeenteraad leidend in alle beslissingen die de lokale politiek maakt. Zorg dan dat je er altijd bent voor de gemeenteraad, zoek ze op, achtervolg ze, biedt een podium.

Als er dan een voorstel komt waarin de subsidie mogelijk wordt ingetrokken, ga naar de gemeenteraadsvergadering en spreek de raadsleden rechtstreeks aan in hun eigen domein. Als het intrekken tot subsidie leidt tot minder aandacht voor de gemeenteraad, dan kon het besluit wel eens heel anders vallen.
RadioOudeStijl

Bericht door RadioOudeStijl »

froz0 schreef: 25 aug 2020 13:54 nee die niet, die komt van het Rijk, al is het geen geoormerkt geld, als Maastricht kwaad wil dan houden ze dat ook lekker in eigen zak.
Dat zal ze niet lukken, daar is genoeg jurisprudentie over.
http://www.radiooudestijl.nl
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Maar ze hebben het no zo mooi voor elkaar in dat mooie pand.
ookmich

Bericht door ookmich »

WinnaarRadioring2023 schreef: 25 aug 2020 15:48 Dat zou weer een mooi gevalletje van onbehoorlijk bestuur zijn, al ben ik van mening dat lokale omroepen het volledig zelf in de hand hebben. Uiteindelijk is de wens van de gemeenteraad leidend in alle beslissingen die de lokale politiek maakt. Zorg dan dat je er altijd bent voor de gemeenteraad, zoek ze op, achtervolg ze, biedt een podium.

Als er dan een voorstel komt waarin de subsidie mogelijk wordt ingetrokken, ga naar de gemeenteraadsvergadering en spreek de raadsleden rechtstreeks aan in hun eigen domein. Als het intrekken tot subsidie leidt tot minder aandacht voor de gemeenteraad, dan kon het besluit wel eens heel anders vallen.
Volgens mij doet RTV Maastricht precies altijd vrij goed.
Juist daarom was ik verbaasd over het besluit.
Roer van den mondt

Bericht door Roer van den mondt »

WinnaarRadioring2023 schreef: 25 aug 2020 15:48 Dat zou weer een mooi gevalletje van onbehoorlijk bestuur zijn, al ben ik van mening dat lokale omroepen het volledig zelf in de hand hebben. Uiteindelijk is de wens van de gemeenteraad leidend in alle beslissingen die de lokale politiek maakt. Zorg dan dat je er altijd bent voor de gemeenteraad, zoek ze op, achtervolg ze, biedt een podium.

Deze omroep doet het erg goed en de reacties uit de politiek en van de kijkers/luisteraars zijn hartverwarmend.
Men breekt echt een lans voor deze lokale omroep.
Onbehoorlijk bestuur is geen sprake van in ieder geval niet bij de omroep.
Ze hebben hun zaakjes goed in orde daar. De gemeente, daar kan ik niet over oordelen.
Helaas is het onmogelijk om ineens met 75% minder ,goede kwaliteit Radio/tv te maken. (Reacties in 3,2,1..)
Uiteraard vind elke hobby-omroep dat dat wél kan, maar daar ben ik het op voorhand niet mee eens.
ik ben geen radio ..ik ben een microfoon.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

ookmich schreef: 26 aug 2020 15:39

Volgens mij doet RTV Maastricht precies altijd vrij goed.
Juist daarom was ik verbaasd over het besluit.
Roer van den mondt schreef: 26 aug 2020 19:57
Deze omroep doet het erg goed en de reacties uit de politiek en van de kijkers/luisteraars zijn hartverwarmend.
Men breekt echt een lans voor deze lokale omroep.
Onbehoorlijk bestuur is geen sprake van in ieder geval niet bij de omroep.
Ze hebben hun zaakjes goed in orde daar. De gemeente, daar kan ik niet over oordelen.
Helaas is het onmogelijk om ineens met 75% minder ,goede kwaliteit Radio/tv te maken. (Reacties in 3,2,1..)
Uiteraard vind elke hobby-omroep dat dat wél kan, maar daar ben ik het op voorhand niet mee eens.
Heb het artikel nog eens nagelezen. Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik heb de indruk dat dit een plan is van het college van B en W, wat nog door de gemeenteraad goedgekeurd (of afgewezen) moet worden.

Met onbehoorlijk bestuur bedoelde ik de gemeente die vaak meer dan eens van gedachten veranderen.
Plaats reactie