DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
danivdbeek

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door danivdbeek »

Sinds vanmorgen is in Alkmaar op 7B ook SOCIAL RADIO te ontvangen. Vanmorgen vroeg is de paal aangegaan. Vanaf vanavond tevens op het grotere 8B te ontvangen. Als alles meezit gaat maandag of dinsdag ook de 11B in Wormer aan. Iemand (vandaag) in de buurt van Alkmaar die een report wilt en kan maken?
SOCIAL RADIO - Your #1 New Music Station
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Werkt 8B dan al weer in Alkmaar - Heiloo en omgeving ?
CasEbberss

Bericht door CasEbberss »

radiogolfje schreef: 22 aug 2020 12:36 Werkt 8B dan al weer in Alkmaar - Heiloo en omgeving ?
Jahoor, is best OK te doen. In Amsterdam te ontvangen, er wordt nog aan het ontvangst gewerkt.
MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

radiogolfje schreef: 18 aug 2020 16:09 Nee, maar je kopieert wel een bericht en geeft daar geen reactie op.
Zoals aangegeven is er niets gekopieerd of opnieuw verzonden. Dus geen idee hoe deze berichten opnieuw gepubliceerd worden.
radiogolfje

Omdat er rond Alkmaar twee zenders aan staan die elkaar storen zodat men wel uitzend maar niets ontvangt.
Badeendje

Bericht door Badeendje »

radiogolfje schreef: 22 aug 2020 14:41 Omdat er rond Alkmaar twee zenders aan staan die elkaar storen zodat men wel uitzend maar niets ontvangt.
Staan nog steeds beide aan. Maar omdat die zender in Alkmaar naar het noorden is gericht kun je de 8b uit Heiloo wel weer (matig) ontvangen vanaf Beverwijk.
Kwak kwak!
Jimboe

Bericht door Jimboe »

MegaWatt schreef: 13 aug 2020 21:26 ... Het bedrijf achter deze zender doet o.a. het inregelen van bijna alle soundprocessoren bij genormeerde regionale en landelijke zenders in den lande.
Mwoaa. Momenteel geen enkele landelijke. En welke regionalen dan?
Niets is geheel waar, en zelfs dat niet.

- Multatuli
CasEbberss

danivdbeek schreef: 22 aug 2020 11:42 Sinds vanmorgen is in Alkmaar op 7B ook SOCIAL RADIO te ontvangen. Vanmorgen vroeg is de paal aangegaan. Vanaf vanavond tevens op het grotere 8B te ontvangen. Als alles meezit gaat maandag of dinsdag ook de 11B in Wormer aan. Iemand (vandaag) in de buurt van Alkmaar die een report wilt en kan maken?
Zojuist hebben we ook de 8b aangezet :) Maandag volgt de 11b in Wormer :)
radiogolfje

Leuk, alleen bijna niemand ontvangt 8B omdat er twee zenders aanstaan die elkaar storen.
En misschien heb je geluk dat je iets ontvangt, maar dan ben wel één van de weinigen.

8B is a-social radio

En bij welke partij zit je dan op de MUX (of te wel zender) Heiloo of Alkmaar ?
Laatst gewijzigd door radiogolfje op 22 aug 2020 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
MFM

Bericht door MFM »

Jimboe schreef: 22 aug 2020 17:34
MegaWatt schreef: 13 aug 2020 21:26 ... Het bedrijf achter deze zender doet o.a. het inregelen van bijna alle soundprocessoren bij genormeerde regionale en landelijke zenders in den lande.
Mwoaa. Momenteel geen enkele landelijke. En welke regionalen dan?
//off topic// Dat verklaart de in mijn oren beduidend minder klinkende processing van Radio2 en 3FM dan waarschijnlijk?
Alsof het sinds einde 2017, begin 2018 opeens geheel anders moest klinken.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

MegaWatt schreef: 13 aug 2020 21:26
Echtwel schreef: 12 aug 2020 18:59 Ik luister met een andere oor en wat mij op valt is dat zo veel verschil in klank kleur is eigenlijk geen een goed ( sorry mij mening ) eigelijk de enige niet lokale radio die ik goed vind klinken is radio 10 60/70 hits valt mij dit alleen op??
Tip: luister dan vooral eens naar SUN FM Beach Radio (rondom Zandvoort / Haarlem of rondom Almere). Het bedrijf achter deze zender doet o.a. het inregelen van bijna alle soundprocessoren bij genormeerde regionale en landelijke zenders in den lande. Klinkt het bij Sky of 538 bv niet goed dan ligt dit vooral aan de stadionmanager die een bepaalde sound in zijn hoofd heeft. Bij SUN hoor je hoe het hoort te klinken als je de meester zelf zijn werk laat doen zonder inbreng van de "stadionmanagers".
Je info is verouderd. NPO weet Jimboe/Michiel wel wie het heeft ingeregeld :-)

Q Music en NH is Oscar dekker

Talpa ook iemand uit eigen stal.
CasEbberss

radiogolfje schreef: 22 aug 2020 21:40 Leuk, alleen bijna niemand ontvangt 8B omdat er twee zenders aanstaan die elkaar storen.
En misschien heb je geluk dat je iets ontvangt, maar dan ben wel één van de weinigen.

8B is a-social radio

8b samen met 7b is prima te doen in de regio. Inderdaad klopt het dat 2 zenders elkaar staan weg te drukken, wij zitten op de paal in Heiloo. Het signaal wat elkaar loopt te storen wordt binnenkort verholpen, dan gaat Alkmaar uit. Vanaf maandag krijgen we 11B erbij op 105 meter hoog in Wormerveer. De cominatie van deze 3 zenders lijkt wel goed te gaan. Heb een map waar je het technisch bereik kan zien, als je intresse hebt stuur ik deze wel even.
Jimboe

Bericht door Jimboe »

MFM schreef: 22 aug 2020 21:41 //off topic// Dat verklaart de in mijn oren beduidend minder klinkende processing van Radio2 en 3FM dan waarschijnlijk?
Alsof het sinds einde 2017, begin 2018 opeens geheel anders moest klinken.
Showbizz heeft 3FM nooit of te nimmer aangeraakt. En de periode die jij noemt was juist de tijd dat hij radio 2 wél deed.
Niets is geheel waar, en zelfs dat niet.

- Multatuli
radiogolfje

radiogolfje schreef: ↑22 aug 2020 19:40
Leuk, alleen bijna niemand ontvangt 8B omdat er twee zenders aanstaan die elkaar storen.

8B is a-social radio

8b samen met 7b is prima te doen in de regio. Inderdaad klopt het dat 2 zenders elkaar staan weg te drukken, wij zitten op de paal in Heiloo. Het signaal wat elkaar loopt te storen wordt binnenkort verholpen, dan gaat Alkmaar uit. Vanaf maandag krijgen we 11B erbij op 105 meter hoog in Wormerveer. De cominatie van deze 3 zenders lijkt wel goed te gaan. Heb een map waar je het technisch bereik kan zien, als je intresse hebt stuur ik deze wel even.
Dus eindelijk gaat de stoorzender uit, zal mijn benieuwen.

Vandaag zijn ze in de Regio Amsterdam aan het bouwen, nieuwe zender begreep ik.
HALStad Media

Bericht door HALStad Media »

CasEbberss schreef: 23 aug 2020 00:08 Het signaal wat elkaar loopt te storen wordt binnenkort verholpen, dan gaat Alkmaar uit.
Hallo Cas, dat is interessant. Volgens wie is dat zo?
Plaats reactie