Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
boevieboy

Re: Veranderingen 538

Bericht door boevieboy »

Ze kondigen de "verbouwing" in ieder geval groots aan de afgelopen weken, dus ik verwacht dat er wel iets meer gaat gebeuren dan alleen Wietze naar de lunch. Moet ook wel als ze van Q willen gaan winnen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

boevieboy schreef: 16 aug 2020 13:53 Ze kondigen de "verbouwing" in ieder geval groots aan de afgelopen weken, dus ik verwacht dat er wel iets meer gaat gebeuren dan alleen Wietze naar de lunch. Moet ook wel als ze van Q willen gaan winnen.
"Groots" en "de afgelopen weken"?
Ik zal wel andere een steen hebben gelegen dan. Nee, qua marketing kunnen ze nog veel leren van Q.

Ik denk dat 538 Wietze in de lunch gaat neerzetten. Persoonlijk had ik het beter gevonden om Wietze in de ochtend te zetten. En dan de billboards en bushokjes maar vol hangen met koppen van Wietze en zijn mattie Chris. Mij lijkt Wietze marketingtechnisch interessanter dan Frank Dane. Frank Dane kan dan terug naar de lunch of naar de ochtend op Veronica zoals hier al eens geopperd was.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Phoenix schreef: 16 aug 2020 14:22
boevieboy schreef: 16 aug 2020 13:53 Ze kondigen de "verbouwing" in ieder geval groots aan de afgelopen weken, dus ik verwacht dat er wel iets meer gaat gebeuren dan alleen Wietze naar de lunch. Moet ook wel als ze van Q willen gaan winnen.
"Ik denk dat 538 Wietze in de lunch gaat neerzetten. Persoonlijk had ik het beter gevonden om Wietze in de ochtend te zetten. En dan de billboards en bushokjes maar vol hangen met koppen van Wietze en zijn mattie Chris. Mij lijkt Wietze marketingtechnisch interessanter dan Frank Dane. Frank Dane kan dan terug naar de lunch of naar de ochtend op Veronica zoals hier al eens geopperd was.
Helemaal met je eens Wietze doet het zoveel beter dan Frank -bier hoop op een wonder.
Daan!

Bericht door Daan! »

Phoenix schreef: 16 aug 2020 14:22 Persoonlijk had ik het beter gevonden om Wietze in de ochtend te zetten. En dan de billboards en bushokjes maar vol hangen met koppen van Wietze en zijn mattie Chris. Mij lijkt Wietze marketingtechnisch interessanter dan Frank Dane. Frank Dane kan dan terug naar de lunch of naar de ochtend op Veronica zoals hier al eens geopperd was.
Maar er is geen reden om Frank uit de ochtend te halen. Het scoort hartstikke goed. En afgelopen weken heeft Wietze wel volgens het format van Frank/ESO een show gemaakt. Ik vond het ook beter, maar dat lag niet zozeer aan het ontbreken van Frank. Dat lag er, naar mijn mening, aan dat er sidekick(s) zaten die een mening hadden. Bij Frank willen de sidekicks vooral een grapje voor de sfeer scoren en als Hannelore wat zegt, komt er altijd een "toch?" achteraan.
Daarnaast past Mart Groll beter bij de het team qua leeftijd en interesse dan Roelof bij het team van Frank.

Het ligt eraan wat Wietze al dan niet gaat doen tijdens de lunch met Chris of dit de doelgroepcijfers van 538 weer op kan krikken. Dat het niet genoeg zal zijn, lijkt mij duidelijk. De luisteraar zappt nu weg om 9/10u. Dat doen ze straks ook als Wietze om 12u begint. Indien 538 die luisteraar wel wil houden, zal er op zijn minst inhoudelijk en misschien ook wel muzikaal wat moeten veranderen tussen 10-16u.
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Daan! schreef: 16 aug 2020 15:34
Phoenix schreef: 16 aug 2020 14:22 Persoonlijk had ik het beter gevonden om Wietze in de ochtend te zetten. En dan de billboards en bushokjes maar vol hangen met koppen van Wietze en zijn mattie Chris. Mij lijkt Wietze marketingtechnisch interessanter dan Frank Dane. Frank Dane kan dan terug naar de lunch of naar de ochtend op Veronica zoals hier al eens geopperd was.
Maar er is geen reden om Frank uit de ochtend te halen. Het scoort hartstikke goed. En afgelopen weken heeft Wietze wel volgens het format van Frank/ESO een show gemaakt. Ik vond het ook beter, maar dat lag niet zozeer aan het ontbreken van Frank. Dat lag er, naar mijn mening, aan dat er sidekick(s) zaten die een mening hadden. Bij Frank willen de sidekicks vooral een grapje voor de sfeer scoren en als Hannelore wat zegt, komt er altijd een "toch?" achteraan.
Daarnaast past Mart Groll beter bij de het team qua leeftijd en interesse dan Roelof bij het team van Frank.

Het ligt eraan wat Wietze al dan niet gaat doen tijdens de lunch met Chris of dit de doelgroepcijfers van 538 weer op kan krikken. Dat het niet genoeg zal zijn, lijkt mij duidelijk. De luisteraar zappt nu weg om 9/10u. Dat doen ze straks ook als Wietze om 12u begint. Indien 538 die luisteraar wel wil houden, zal er op zijn minst inhoudelijk en misschien ook wel muzikaal wat moeten veranderen tussen 10-16u.
Wie zegt dat hij de lunch gaat doen? misschien gaan ze wel om en om de ochtendshow presenteren
Daan!

Bericht door Daan! »

Ja, misschien gaat Frits Spits wel de ochtendshow op 538 presenteren.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Daan! schreef: 16 aug 2020 15:53 Ja, misschien gaat Frits Spits wel de ochtendshow op 538 presenteren.
Dat lijkt me niet. Frits is al een tijd gestopt met radio en op leeftijd
Pot

Bericht door Pot »

RadioLove95 schreef: 16 aug 2020 15:56
Daan! schreef: 16 aug 2020 15:53 Ja, misschien gaat Frits Spits wel de ochtendshow op 538 presenteren.
Ik neem toch aan dat je begrijpt dat dit als grap bedoeld is. Frits doet trouwens nog de Taalstraat op Radio 1.
Oren open!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

De app heet werkdagen dj’s ma-vr dus het gaat om doordeweeks. Ik vind Frank ook meer voor de middag, toen Ruud weg ging deed Frank het heel goed in de middag! Alleen Wietze vindt ik niet interessant hoewel ik moet zeggen, hij is wel gegroeid bij 538 en doet het beter dan het begin!
RadioLove95

Pot schreef: 16 aug 2020 16:03
RadioLove95 schreef: 16 aug 2020 15:56
Ik neem toch aan dat je begrijpt dat dit als grap bedoeld is. Frits doet trouwens nog de Taalstraat op Radio 1.
Oh je hebt gelijk. Ja ik weet niet ofdat het humor is. Ik dacht laat ik sowieso even netjes zeggen dat het niet zo is? De een is meer met radio bezig dan de ander natuurlijk
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Het kan alle kanten op maar jouw opmerking slaat nergens op.
Daan!

Bericht door Daan! »

Nee, dat komt omdat mijn opmerking inderdaad niet serieus bedoeld is. Maar, om en om een ochtendshow gaat nooit gebeuren. Dat vind ik nou nergens op slaan. Het kost enorm veel luisteraars, omdat een luisteraar constantie wil. Zeker in de ochtend. Bovendien, er is totaal geen aanleiding toe om Frank te vervangen. Frank scoort namelijk goed, misschien zelfs wel boven verwachting. Maar de puzzel is wel te leggen door de stukjes die we wel weten alvast neer te leggen. En dat zijn de volgende:
- Er gaat iets gebeuren op de werkdagen
- De verandering gaat over Wietze
- De office hours scoren minder op 538
- De ochtendshow scoort goed
- De middagshow scoort goed
- Coen en Sander hebben nog een jaar een contract

Blijven de volgende opties over:
- Lunchshow voor Wietze
- Wietze vervangt Mark
- Wietze vervangt Ivo
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Daan! schreef: 16 aug 2020 17:00 Nee, dat komt omdat mijn opmerking inderdaad niet serieus bedoeld is. Maar, om en om een ochtendshow gaat nooit gebeuren. Dat vind ik nou nergens op slaan. Het kost enorm veel luisteraars, omdat een luisteraar constantie wil. Zeker in de ochtend. Bovendien, er is totaal geen aanleiding toe om Frank te vervangen. Frank scoort namelijk goed, misschien zelfs wel boven verwachting. Maar de puzzel is wel te leggen door de stukjes die we wel weten alvast neer te leggen. En dat zijn de volgende:

- Lunchshow voor Wietze
- Wietze vervangt Mark
- Wietze vervangt Ivo
Dat heb je zeer goed onderbouwd! dan ga ik toch voor optie 1 een lunch show van 13.00 tot 16.00 -bier
RadioLove95

Daan! schreef: 16 aug 2020 17:00 Nee, dat komt omdat mijn opmerking inderdaad niet serieus bedoeld is. Maar, om en om een ochtendshow gaat nooit gebeuren. Dat vind ik nou nergens op slaan. Het kost enorm veel luisteraars, omdat een luisteraar constantie wil. Zeker in de ochtend. Bovendien, er is totaal geen aanleiding toe om Frank te vervangen. Frank scoort namelijk goed, misschien zelfs wel boven verwachting. Maar de puzzel is wel te leggen door de stukjes die we wel weten alvast neer te leggen. En dat zijn de volgende:

- Lunchshow voor Wietze
- Wietze vervangt Mark
- Wietze vervangt Ivo
Dit klinkt logischer dan Frits Spits. Die begreep ik niet eerlijk gezegd 🤣
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Soms moet je een grap niet uitleggen.... laat maar zitten lees het maar een keer goed terug. Maar ik denk niet dat je met Wietze de oorlog gaat winnen! Als je je zender verbouwt doe het dan goed! Haal Barend van Deelen naar voren! Zet Niek tussen 9-12 Wietze 12-14 Barend van Deelen 14-16
Plaats reactie