Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
wally

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door wally »

Kan me idd de uitspraak van Stenders herinneren, dacht toen ook al "da's nie handig.....".
Daan!

Bericht door Daan! »

Want?
wally

Bericht door wally »

Hij heeft duidelijk in de bonanza gehint op zijn gesprekken met Talpa, juist toen de sfeer BNN/VARA versus AVROTROS betreffende het tijdslot 14.00 /16.00 nogal opliep. Leek mij een politiek spel, of NPO Radio 2 kiest er voor om de Bonanza, het best beluisterde programma op Radio 2 daar te laten zitten, of ik ben weg.
Daan!

Bericht door Daan! »

Daarmee leg je niet uit waarom je het niet handig vindt.

Ik vind het vooral niet handig van De Mol. Het lijkt erop dat De Mol af en toe in emotie handelt. Zie Stenders en de Top40. Het resultaat is dat in beide gevallen een goed programma op de grootste concurrenten van Talpa. Dat noem ik nou eens onhandig.
wally

Bericht door wally »

[Daarmee leg je niet uit waarom je het niet handig vindt./quote]

Dan begrijp je het niet, geeft niks.
Daan!

Bericht door Daan! »

Nee, je kunt niet beargumenteren wat je zegt. Dat doen er veel meer hier, maar geven doet het wel.
Janno

Bericht door Janno »

Zakelijk gezien zou je kunnen zeggen dat het niet handig was van Stenders, maar als de Mol zo lichtgeraakt is zou Rob waarschijnlijk in no time ruzie met hem hebben gekregen, want hij is nu eenmaal een flapuit. Dat heeft ook wel zijn charme, vind ik. Het is wel jammer, ik had het wel spannend gevonden om te kijken wat Stenders van Veronica had gemaakt.
MFM

Bericht door MFM »

De Mol is een behoorlijke control freak, wil graag overal die laatste tienden van procenten aan luistercijfers koste wat kost eruit persen.

Niet erg realistisch van hem natuurlijk want Radio2 is het perfecte voorbeeld van hoe een commercieel getinte zender ook zeer succesvol kan zijn.

Ik vermoed dat De Mol meer winst op de lange termijn zou maken wanneer hij de mensen die aangenomen zijn ook daadwerkelijk die vrijheid geeft om de lange termijn visie te volgen in plaats van bij elke hik of tik on-air meteen aan de lijn te hangen.
Kwestie van slecht met mensen om kunnen gaan..dus Stenders zou zeer waarschijnlijk korter dan een jaar gebleven zijn denk ik dan.
Het continu wegkopen van succesvolle mensen bij de concurrent is volgens mij de enige truc die hij kent.
Hij beseft alleen nog niet dat juist die concurrenten genoeg, meer dan genoeg, talent in huis hebben zodat er geen gaten in de programmering vallen. Zelfs na het vertrek van de grote namen vielen de luistercijfers bij de PO niet tegen.

Wanneer verwachten we Ekdom weer terug bij de NPO?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Heel opmerkelijk dat Minneboo het nu anders doet voorkomen dan destijds.
Destijds gaf Minneboo aan dat er een gesprek was geweest op initiatief van Stenders, maar dat Talpa geen interesse had. Stenders zou Talpa gebruiken in de onderhandelingen met BNNVARA. Iets wat ik altijd voor waar heb aangenomen. Ik heb ook nooit geloofd dat Stenders zelf naar Talpa wilde. Waarom zou je dit dan 'on-air' gooien? Hij gebruikte dit om zijn onderhandelingspositie met BNNVARA te versterken. Dat is wat ik geloof.
Nu lijkt het erop dat Talpa Stenders heel graag wilde hebben. De gesprekken waren immers al een half jaar gaande. Maar na de on-air verspreking van Stenders heeft De Mol er eigenhandig de stekker uit getrokken.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 02 aug 2020 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
JoostWillemsen

Bericht door JoostWillemsen »

Zolang een station goed loopt en je steeds vaker richting de top 3 gaat, dan zou ik als Ekdom zijnde de bemoeienis van John de Mol gewoon slikken als dat je eigen stijl niet in gevaar brengt. Interessant dat Dave Minnaboo zelfs bij marktleiderschap telkens ongevraagd adviezen kreeg van De Mol.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

16-18 uur zaterdag ook gevuld: muziekcafe

https://www.radiofreak.nl/daniel-dekker ... avonturen/
Orange

Bericht door Orange »

Henkjan2016 schreef: 02 aug 2020 10:22 16-18 uur zaterdag ook gevuld: muziekcafe

Dat was toch al bekend? Alleen de vraag blijft wie het gaat doen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Orange schreef: 02 aug 2020 10:25
Henkjan2016 schreef: 02 aug 2020 10:22 16-18 uur zaterdag ook gevuld: muziekcafe

Klopt, echter was er ook steeds de vraag op dit forum of muziekcafe überhaupt wel door zou gaan.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 02 aug 2020 10:34

Klopt, echter was er ook steeds de vraag op dit forum of muziekcafe überhaupt wel door zou gaan.
Nee, niet de vraag maar de discussie :-) Dat Muziekcafé doorgaat was al langer bekend, zoals Orange stelt.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Orange

Bericht door Orange »

Henkjan2016 schreef: 02 aug 2020 10:34

Ja, en die vraag begreep ik al niet, want er was al duidelijk gemaakt dat het door zou gaan.
Af en toe wordt hier gespeculeerd over zaken die al helder zijn. Zo zou er ook een grote dj naar Q komen. Dan wordt duidelijk dat dat Armin van Buuren is en wordt er nog gediscusseerd door mensen over of het misschien Edwin Noorlander zal zijn. Vandaar dat ik dit soort dingen maar even navraag, om het wat feitelijk te houden.
Plaats reactie