Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioLove95

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door RadioLove95 »

SB92 schreef: 29 jul 2020 19:49
RadioLove95 schreef: 29 jul 2020 18:43
SB92 schreef: 29 jul 2020 18:33 Ik heb laatst mijn vrienden gevraagd of ze naar 3FM luisterden. Vroeger deden ze dat nog wel regelmatig, maar die behoefte is helemaal verdwenen. Ze hebben heel soms nog wel KINK of Radio 2 op staan, maar het is 90% Spotify geworden.

Toch denk ik dat 3FM de afwisseling met Spotify zou moeten zijn.
Denk of hoop?
Dat denk ik. Dat zou de positie van 3FM moeten zijn, als ik kijk naar hun luistergedrag, smaak en leeftijd.
Zou moeten zijn.......
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

progmog schreef: 29 jul 2020 17:45 Ik heb jaren genoten van 3FM. Je mag mij rustig een fanatieke luisteraar noemen. Genoten van hun muziek en programma's. Mijn behoefte aan muziek vond ik bij 3FM, geen mainstream muziek waar ik van afschuwde. Als die zenders als 538, Radio 2, nee niet mijn muziek en ook niet mijn zenders.
Over welke periode van 3FM heb je het nu? Want als je het over de periode van zeg Florent Luycks tot 3/4 jaar geleden hebt, veromantiseer je het dan niet een beetje? Ik bedoel: de muziek was toen wel degelijk grotendeels mainstream of in ieder geval zeker niet in hoge mate alternatief.

In die tijd luisterde ik ook veel en graag naar de zender en ik ben geen liefhebber van alternatieve muziek. Er waren toen maar weinig momenten waarop ik door de muziek ging zappen. Overdag heb ik het dan over uiteraard. KINK zoals dat nu is hou ik bijvoorbeeld geen kwartier vol, voor het idee.

Desalniettemin is het 3FM van nu, niet meer dat van ooit tevoren. Dat is een feit.

Spotify zie ik in mijn omgeving overigens vooral bij de generatie (ruim) onder de 30 of bij mensen die sowieso al van de CD/MP3 waren. Zelf vind ik het alleen handig op een afgelegen plek elders op de wereld, zonder enig fatsoenlijk FM-signaal :wink: ik luister dan ook per definitie radio voor de afwisseling van muziek en spraak. Ook een niks zeggende spreek kan voldoende zijn. Ligt aan mijn stemming, soms heb ik zin in diepgaande talk (BNR/Radio 1), soms in muziek met het nieuws (Sky) en alles daar tussenin. Maar alleen maar de gehele dag muziek, muziek en nog eens muziek, dat is niks voor mij. Maar ik besef mij dat dat niet representatief is voor de maatschappij :D
progmog

Bericht door progmog »

Ingebruik schreef: 29 jul 2020 20:05
progmog schreef: 29 jul 2020 17:45 Ik heb jaren genoten van 3FM. Je mag mij rustig een fanatieke luisteraar noemen. Genoten van hun muziek en programma's. Mijn behoefte aan muziek vond ik bij 3FM, geen mainstream muziek waar ik van afschuwde. Als die zenders als 538, Radio 2, nee niet mijn muziek en ook niet mijn zenders.
Over welke periode van 3FM heb je het nu? Want als je het over de periode van zeg Florent Luycks tot 3/4 jaar geleden hebt, veromantiseer je het dan niet een beetje? Ik bedoel: de muziek was toen wel degelijk grotendeels mainstream of in ieder geval zeker niet in hoge mate alternatief.
De jaren toen Beel en Ekdom op 3FM zaten werd zeker alternatief gedraaid. Ik had ook het idee dat het door het publiek van 3 FM werd geaccepteerd want er ontstonden hits uit waar ook de mainstream zenders aan de haal moesten. En tuurlijk, soms werd er ook hitmuziek gedraaid, maar met de combinatie met wat ander reportaire gaf voor bij een prima uithoudingsvermogen om naar 3FM te kunnen luisteren. Maar 's Avonds, 3voor12 bv, werd toch meer aandacht gegeven voor het alternatieve muziek en ontdekte ik nieuwe muziek waar nu nog van profiteer.

En nu? Nu niet, het gebeurt allemaal op Spotify en Youtube. Geen traditionele radio meer. Radio is nu voor mij te slow, afhankelijk van wat wordt gedraaid.... nee. Nu ik er over nadenk kan ik het voor mezelf niet voorstellen dat ik dat jaren zo muziek had gelusiterd (gecombinneerd met cd's ).
RobCoenen

Bericht door RobCoenen »

Even niet radio-gerelateerd maar hoe kijken jullie tegen de website van 3FM aan?
Ik zit net even te kijken en wat een foeilelijke en onlogisch ingedeelde website. Naar mijn mening niet passend bij een organisatie als de NPO (inclusief hun budget).
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

progmog schreef: 29 jul 2020 21:01
De jaren toen Beel en Ekdom op 3FM zaten werd zeker alternatief gedraaid. Ik had ook het idee dat het door het publiek van 3 FM werd geaccepteerd want er ontstonden hits uit waar ook de mainstream zenders aan de haal moesten. En tuurlijk, soms werd er ook hitmuziek gedraaid, maar met de combinatie met wat ander reportaire gaf voor bij een prima uithoudingsvermogen om naar 3FM te kunnen luisteren. Maar 's Avonds, 3voor12 bv, werd toch meer aandacht gegeven voor het alternatieve muziek en ontdekte ik nieuwe muziek waar nu nog van profiteer.

En nu? Nu niet, het gebeurt allemaal op Spotify en Youtube. Geen traditionele radio meer. Radio is nu voor mij te slow, afhankelijk van wat wordt gedraaid.... nee. Nu ik er over nadenk kan ik het voor mezelf niet voorstellen dat ik dat jaren zo muziek had gelusiterd (gecombinneerd met cd's ).
Dit is erg geromantiseerd. Ik luister zelf die uitzendingen veel terug en dat hoor ik daar geheel niet in terug. Ja, een hitje als joy division en Chelsea dagger. Maar dan heb je het over 2 hits uit 10 jaar Ekdom en Beelen.

Hoofdmoot Kensington, Ilse, miss montreal, dotan, Krezip en noem maar op. Aangevuld met vrij vaak terugkerende classics en het gebruik van het hele repertoire van fleetwood Mac En U2.

Rob Stenders is juist weggegaan vanwege de eentonige playlist.
RadioLove95

Henkjan2016 schreef: 29 jul 2020 23:24

Dit is erg geromantiseerd. Ik luister zelf die uitzendingen veel terug en dat hoor ik daar geheel niet in terug. Ja, een hitje als joy division en Chelsea dagger. Maar dan heb je het over 2 hits uit 10 jaar Ekdom en Beelen.

Hoofdmoot Kensington, Ilse, miss montreal, dotan, Krezip en noem maar op. Aangevuld met vrij vaak terugkerende classics en het gebruik van het hele repertoire van fleetwood Mac En U2.

Inmiddels zijn die namen nu succesvol. Als je de top40 van de jaren 80 nu luistert denk je: ze draaiden toen ook geen nieuwe muziek alleen maar oudjes 🤣
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Henkjan2016 schreef: 29 jul 2020 23:24

Maar Giel en Ekdom hebben er sinds 1998 t/m 2015 gezeten, dus in die tijd is er ook wel wat aan de playlist veranderd natuurlijk. In de beginperiode lag de nadruk wel op alternatief, maar toen 3FM groter werd is de playlist ook wel meer mainstream geworden (zoals Henkjan hier omschrijft). Al vind ik dat er daarmee nog wel een groot verschil zit tussen de playlist toen en alle commerciële bagger die nu op 538 en Qmusic wordt gedraaid, maar dat is persoonlijk :))
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Mogelijk gaat Dennis Schouten via PowNed radio maken op 3FM. “Bij 3FM zou ik eventueel via PowNed een radioprogramma kunnen krijgen. Ik weet dat hun luisteraandeel niet superhoog is, maar dan kun je het ook niet slecht doen.”

Bron Telegraaf
JulesKluivert

Vliegendereporter schreef: 30 jul 2020 19:52 Mogelijk gaat Dennis Schouten via PowNed radio maken op 3FM. “Bij 3FM zou ik eventueel via PowNed een radioprogramma kunnen krijgen. Ik weet dat hun luisteraandeel niet superhoog is, maar dan kun je het ook niet slecht doen.”

Bron Telegraaf

Had ik het toch goed :cool: en zou mooi zijn voor de diversiteit van omroepen en geluiden
JulesKluivert schreef: 16 jul 2020 12:02 Ik zat Dennis Schouten bij Andy in de Auto te kijken, daarin vertelt Dennis dat hij momenteel een opleiding doet bij 3FM en ze daarna gaan kijken of er plek is voor hem om te starten als DJ. Zou me wel een mooie toevoeging lijken - Stenders presenteerde eerder toch ook namens POWNED?
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Stenders zat bij PowNed
Henkjan2016

Yep, vrimibo en stenders late vermaak

Ook ingrid Peres en Mark vd molen zaten via PowNed
JulesKluivert

Ik zou het wel mooi vinden, vooral omdat het ook wat kan doen aan het 'links-activistische' imago wat rondom de BLM-discussie is ontstaan bij sommige luisteraars. Dat vind ik in die zin ook het voordeel van de NPO met verschillende geluiden - al zijn al die omroepen zowel op tv als op radio vrij achterhaald vind ik, maar dat terzijde.
RadioLove95

Wat een moeilijk complex gedoe zeg bij die Tim Hofman. Ik heb eindelijk weekend en hoor eigenlijk vooral hoe kut het allemaal is in de wereld. Vroeger was de vrijdag vrolijk en positief nu moet het zwaar en depri zijn zodat we nog vermoeider het weekend in gaan? Lekker over Wit-Rusland praten en over hoe moeilijk homo seksualiteit is met een uitgekauwde gast tijdens de vrijmibo............
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Volgens mij maakt Tim heel actuele radio, waar je blijkbaar toch echt iets anders hoort dan bij de rest en waar hij de actualiteit goed behandeld.

Maarja, jij hebt liever poep en pies humor tussen 4 en 6? Nee, ook dat wil jij niet, dan loop je te klagen dat het allemaal zo leeg is en dat het allemaal niks toevoegt. Waarom luister je nog radio/3FM als het echt helemaal nooit goed is RadioLove95?
Laatst gewijzigd door DavyGer op 31 jul 2020 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan2016

RadioLove95 schreef: 31 jul 2020 20:40 Wat een moeilijk complex gedoe zeg bij die Tim Hofman. Ik heb eindelijk weekend en hoor eigenlijk vooral hoe kut het allemaal is in de wereld. Vroeger was de vrijdag vrolijk en positief nu moet het zwaar en depri zijn zodat we nog vermoeider het weekend in gaan? Lekker over Wit-Rusland praten en over hoe moeilijk homo seksualiteit is met een uitgekauwde gast tijdens de vrijmibo............
Tis dat ie nog niet dood is, anders had ik echt geloofd dat het een reincarnatie van Arie Boomsma is.
Plaats reactie