Joe

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

density1

Re: Joe

Bericht door density1 »

Joe is net even anders dan een Radio 10, zeker. Net iets andere keuzes in muziek waardoor ze wel voorzien in een behoefte voor luisteraars die Radio 10 iets te slap, te medium en voorspelbaar vinden worden. Op de Belgische versie hebben ze dezelfde strategie ten opzichten van een Nostalgie.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef: 20 jun 2020 19:30 Joe is net even anders dan een Radio 10, zeker. Net iets andere keuzes in muziek waardoor ze wel voorzien in een behoefte voor luisteraars die Radio 10 iets te slap, te medium en voorspelbaar vinden worden. Op de Belgische versie hebben ze dezelfde strategie ten opzichten van een Nostalgie.
Ze wachten de komende frequentie veiling en nieuwe dab net af.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 20 jun 2020 13:55 Nog steeds jammer dat ze niet Joe alvast op DAB+ zetten in plaats van Q-nonstop. Als je dan Joe toch tot een volwaardig station wil uitbreiden dan kun je dat doen. Begonnen op internet, daarna DAB+ erbij en straks eventueel een FM zender. Je kunt nu al vast een stap zetten om Joe op DAB+ te zetten.
Zou ik ook logisch vinden. Maar de cijfers van Qmusic nonstop zijn onbekend. Als die redelijk zijn, is er voor de Persgroep geen reden om ze er van af te halen.
Oren open!
boxfm

Bericht door boxfm »

Pot schreef: 20 jun 2020 21:53
jessica schreef: 20 jun 2020 13:55 Nog steeds jammer dat ze niet Joe alvast op DAB+ zetten in plaats van Q-nonstop. Als je dan Joe toch tot een volwaardig station wil uitbreiden dan kun je dat doen. Begonnen op internet, daarna DAB+ erbij en straks eventueel een FM zender. Je kunt nu al vast een stap zetten om Joe op DAB+ te zetten.
Zou ik ook logisch vinden. Maar de cijfers van Qmusic nonstop zijn onbekend. Als die redelijk zijn, is er voor de Persgroep geen reden om ze er van af te halen.
Maar met Qmusic nonstop (en Limburg) zorgen ze voor hogere luistercijfers voor Qmusic. Wat ze meer winst oplevert dan Joe on air zetten, veel moeten investeren in marketing en daarmee dan een paar procentjes marktaandeel pakken (optimistisch). Q is voor DPG een cashcow, snap wel dat ze dat willen houden. Al zou Joe wel een aanvulling zijn op het radiolandschap vind ik.
Pot

Bericht door Pot »

boxfm schreef: 20 jun 2020 22:04
Pot schreef: 20 jun 2020 21:53
Maar met Qmusic nonstop (en Limburg) zorgen ze voor hogere luistercijfers voor Qmusic. Wat ze meer winst oplevert dan Joe on air zetten, veel moeten investeren in marketing en daarmee dan een paar procentjes marktaandeel pakken (optimistisch). Q is voor DPG een cashcow, snap wel dat ze dat willen houden. Al zou Joe wel een aanvulling zijn op het radiolandschap vind ik.
Zeker. Dat zal dan ook de reden zijn.
Oren open!
fdboer

Bericht door fdboer »

Dan noemen ze Joe toch gewoon Q-nonstop, iedereen blij. Vandaag maar eens geluisterd en wat ik tot zover hoor bevalt me wel, beter dan Q-nonstop eigenlijk.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Dan noemen ze Joe toch gewoon Q-nonstop, iedereen blij. Vandaag maar eens geluisterd en wat ik tot zover hoor bevalt me wel, beter dan Q-nonstop eigenlijk.
Beide nonstop, maar toch net even een ander format. Joe zit meer in het vaarwater van Radio 10, en aangezien dat de populairste zender van Talpa is zou het ook strategisch gezien een goede zet van DPG kunnen zijn om bij Radio 10 wat luisteraars weg te lokken. Bij DPG kiest men er nu voor om via allerlei manieren Q Music de nummer 1 van Nederland te laten worden.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

Radiofan500 schreef: 01 apr 2020 12:38 Vandaag bestaat Joe 1 jaar in Nederland, en daarmee is er een offciele Joe-app op de markt gebracht. Wat volgend jaar? 😅
We zijn nu weer een jaar verder. Wat zal nu de verrassing zijn? Joe op DAB+? :D
lion

Bericht door lion »

Patrickpp88 schreef: 01 apr 2021 11:49
Radiofan500 schreef: 01 apr 2020 12:38 Vandaag bestaat Joe 1 jaar in Nederland, en daarmee is er een offciele Joe-app op de markt gebracht. Wat volgend jaar? 😅
We zijn nu weer een jaar verder. Wat zal nu de verrassing zijn? Joe op DAB+? :D

Het zou wel geweldig zijn. Staat sinds de oprichting in NL dagelijks via de internetradio in de bedrijfskantine aan. 😊
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

we zijn nu weer een jaar verder. Wat zal nu de verrassing zijn? Joe op DAB+? :D
Heb nog even geduld, JOE gaat echt komen, geloof me. Het blijft natuurlijk gissen maar binnenkort word bekendgemaakt wie er op het nieuwe landelijke DAB+net hebben geboden. Aangezien iedere partij maximaal 4 keer op een plek mag bieden kun je er vanuit gaan dat zowel Talpa als DPG het maximaal aantal plekken willen opvullen. Dit om strategische redenen, want hoe meer plekken je zelf bezet des te minder concurrentie. Nu heeft DPG al twee plekken op het eerste landelijke net, dus zie ik ze echt niet nogeens 4 Q-Music themakanalen gaan vullen op het tweede net. De kans is zeer groot dat DPG's tweede radiomerk JOE ook in Nederland op DAB+ zal komen. Het kan met JOE gaan concurreren met Talpa's Radio 10.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Stino_BE

Bericht door Stino_BE »

Volg dit forum al een tijd vanuit België vanwege interesse in NL radiolandschap. Dus even extra insights vanuit België.

Als DPG een gelijkaardige strategie volgt als in België gaan ze vermoedelijk wel starten met Joe op DAB+. Hier heeft Joe al tal van themazenders op DAB+ én interessant genoeg heeft DPG een 3e radiomerk gelanceerd: Willy, enkel via DAB+/online. Oorspronkelijk zonder veel programmatie, maar ondertussen is een bekende ochtend jock van Q overgestapt om daar de ochtend te doen. Format is rock radio. Marktaandeel blijft voorlopig klein.

Dus als ze in Vlaanderen een DAB+ only zender met nicheformat durven lanceren, zie ik ze Joe (met format met groter potentieel) echt wel in NL lanceren.

Ze gebruiken Joe in Vlaanderen ook als merk om DAB+ te pushen (meer themazenders dan Qmusic vb), al kan dat ook vanwege iets minder FM pakket zijn.

Hier is Joe een toegevoegde waarde in radiolandschap, ook wel de zender die heel veel DJs van Qmusic start in de jaren 2000 heeft. Denk 80% van de DJs is ex-Q.
Patrickpp88

Bericht door Patrickpp88 »

Stino_BE schreef: 17 apr 2021 03:07 Volg dit forum al een tijd vanuit België vanwege interesse in NL radiolandschap. Dus even extra insights vanuit België.

Als DPG een gelijkaardige strategie volgt als in België gaan ze vermoedelijk wel starten met Joe op DAB+. Hier heeft Joe al tal van themazenders op DAB+ én interessant genoeg heeft DPG een 3e radiomerk gelanceerd: Willy, enkel via DAB+/online. Oorspronkelijk zonder veel programmatie, maar ondertussen is een bekende ochtend jock van Q overgestapt om daar de ochtend te doen. Format is rock radio. Marktaandeel blijft voorlopig klein.

Dus als ze in Vlaanderen een DAB+ only zender met nicheformat durven lanceren, zie ik ze Joe (met format met groter potentieel) echt wel in NL lanceren.

Ze gebruiken Joe in Vlaanderen ook als merk om DAB+ te pushen (meer themazenders dan Qmusic vb), al kan dat ook vanwege iets minder FM pakket zijn.

Hier is Joe een toegevoegde waarde in radiolandschap, ook wel de zender die heel veel DJs van Qmusic start in de jaren 2000 heeft. Denk 80% van de DJs is ex-Q.
Bedankt voor je duidelijke reactie. Je kunt natuurlijk zeggen dat we in Nederland Radio 10 hebben wat in de buurt komt van de Belgische Joe, maar ik zie de zender toch graag komen. We wachten het vol spanning af.

Voorlopig blijft het in ieder geval nog even stil rondom Joe NL. Ook op sociale media. Vooralsnog draait alles om Qmusic, wat het in Nederland beter doet dan in België.
density1

Bericht door density1 »

Ik zie Joe zeker als toevoeging. Radio 10 wordt veel jonger, dan zou Joe weer wat ouder moeten worden dus echt focus op 80's.
Plaats reactie