Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoort-u-mij

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Hoort-u-mij »

Oortjes schreef:
19 mei 2020 19:14
De Nachtwacht schreef:
19 mei 2020 19:09
Oortjes schreef:
19 mei 2020 18:43
Als verkoper kan je er ook voor kiezen om niet aan je grootste concurrent te verkopen.
Een andere partij kan er toch ook een concurerend proeuct op zetten?
Uiteraard. Er zijn natuurlijk afspraken te maken over wat wel en niet gebeurt, maar geen koper zal zich volledig laten beperken. Voorwaarden doen ook wat met de verkoopprijs.

Verkopen aan Q ziu wel betekenen sat er een derde commerciële partij met meer landelijke zenders komt. Dat is een andere concurrentie dan een losse zender erbij.
John de Mol zal nooit een station verkopen aan de partij achter Q music. Je gaat niet je directe concurrent wijzer maken

Éiredruantia1987

Bericht door Éiredruantia1987 »

Ik ben geen vaste Veronicaluisteraar (thuis luister ik voornamelijk KINK, in de auto NPO Radio 2 en 3FM), maar vandaag ben ik vanwege de Veronica Top 60 even overgestapt.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind de gecreëerde sfeer met oude jingles, gasten (tot nu toe alleen Rob Stenders, maar er komen nog een aantal), oude fragmenten en een Veronicaanse muzieklijst erg fijn. 👍

Ik heb geen idee of het commercieel interessant is, maar ik hoop dat Veronica deze sfeer vast kan houden: muziek uit de 60s, 70s, 80s en 90s, acties, sfeervolle jingles, energieke DJ's, vrolijkheid, gekte etc. Om extra luisteraars te krijgen is een goede reclamecampagne wel belangrijk denk ik...

Wat vinden jullie: is het door mij geschetste Veronica wenselijk en haalbaar of leef ik te veel in een verleden dat nooit meer terugkomt? 😉

iJeroen

Bericht door iJeroen »

Éiredruantia1987 schreef:
22 mei 2020 11:52
Ik ben geen vaste Veronicaluisteraar (thuis luister ik voornamelijk KINK, in de auto NPO Radio 2 en 3FM), maar vandaag ben ik vanwege de Veronica Top 60 even overgestapt.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind de gecreëerde sfeer met oude jingles, gasten (tot nu toe alleen Rob Stenders, maar er komen nog een aantal), oude fragmenten en een Veronicaanse muzieklijst erg fijn. 👍

Ik heb geen idee of het commercieel interessant is, maar ik hoop dat Veronica deze sfeer vast kan houden: muziek uit de 60s, 70s, 80s en 90s, acties, sfeervolle jingles, energieke DJ's, vrolijkheid, gekte etc. Om extra luisteraars te krijgen is een goede reclamecampagne wel belangrijk denk ik...

Wat vinden jullie: is het door mij geschetste Veronica wenselijk en haalbaar of leef ik te veel in een verleden dat nooit meer terugkomt? 😉
Ik luister nooit (meer) naar Veronica, maar ik zit ook te genieten van de anekdotes en jingles en vakmanschap! De playlist brengt me terug naar de tijd dat ik op de slaapkamer de cassetterecorder liet meelopen. Is het leuk omdat het eenmalig is, of zou een dergelijke aanpak "powerradio" elke dag boeien? Ik denk het wel, mits je de goede DJ's hebt en ze budget en creatieve vrijheid meegeeft. Nog 1x proberen, voor de 30-50'ers van nu :wink: .

Denman is een klasbak!
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3, vergroeid met de publieke zenders

Phoenix

Bericht door Phoenix »

iJeroen schreef:
22 mei 2020 12:06

Ik luister nooit (meer) naar Veronica, maar ik zit ook te genieten van de anekdotes en jingles en vakmanschap! De playlist brengt me terug naar de tijd dat ik op de slaapkamer de cassetterecorder liet meelopen. Is het leuk omdat het eenmalig is, of zou een dergelijke aanpak "powerradio" elke dag boeien? Ik denk het wel, mits je de goede DJ's hebt en ze budget en creatieve vrijheid meegeeft. Nog 1x proberen, voor de 30-50'ers van nu :wink: .

Denman is een klasbak!
De voorwaarden die je stelt (de goede DJ's, budget en creatieve vrijheid) maken het onrealistisch dat er een dergelijk commercieel radiostation zal komen. De DJ's die de hoogtijdagen van Veronica hebben meegemaakt zijn of gestopt (Van Diepen, Evers, Pilarczyk) of zitten 'veilig' bij de publieke omroep (Van Inkel, Stenders, Staverman, Van Leeuwen). Budgetten en creatieve vrijheid is sowieso beperkt.

Wel denk ik dat er ruimte is om zo'n zender in de markt te zetten. Een zender dat het Veronica gevoel van de jaren '80 uitstraalt met een muzikale focus op de jaren 70, 80 en 90, maar ook muziek van nu zolang het binnen het muzikale profiel past.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Voor mij totaal onverwacht nu al de leukste radio dag van het jaar! Alle lof voor Giel, Tim, Denman en de productie! Zit enorm te genieten vandaag, prachtige radio en veel mooie herinneringen 👍👍👍

Radbi

Bericht door Radbi »

Edwin Evers te gast bij de Veronica Top 60.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Dat laatste weet ik niet :lol:

Wenselijk vind ik het zeker, haalbaar ook, maar niet bij Talpa. Dat heb ik al vaker aangegeven in dit topic, en velen met mij.
Rock 'n roll is better than music!

density1

Bericht door density1 »

Waarom zou het niet kunnen bij Talpa, als je het niet probeert weet je ook niets. Het Radio 10 60's en 70's kanaal is ook razend populair volgens Marc Adriani. Dat succes zou je beter kunnen uitbreiden naar FM. Echt een alternatief voor Radio 5 maar dan wel op FM is er nog niet.

Daan!

Bericht door Daan! »

Commercieel niet interessant wordt dan gezegd.

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
22 mei 2020 18:27
Waarom zou het niet kunnen bij Talpa, als je het niet probeert weet je ook niets. Het Radio 10 60's en 70's kanaal is ook razend populair volgens Marc Adriani. Dat succes zou je beter kunnen uitbreiden naar FM. Echt een alternatief voor Radio 5 maar dan wel op FM is er nog niet.
Nee klopt. Maar Talpa kijkt eigenlijk alleen maar naar 20-49. Als het in die doelgroep beter zou scoren dan het huidige Veronica, in 20-49, moeten ze dat zeker doen. Alleen scoort het daarin? Veronica scoort in 20-49: 4.8% en in 35-49: 4.9%
Radio 5 als voobeeld. In 20-49: 0.4% en in 35-49 0.6%. Nu zou Veronica het misschien nog wat beter kunnen doen, maar het is niet interessant voor Talpa.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Daar schijnt toch wel een kentering in te komen want die vraag werd tijdens die podcast waar Marc Adriani te gast was ook gesteld maar dat is niet meer zo 'in beton gegoten'.

Daan!

Bericht door Daan! »

Weet je nog welke podcast dat is?

density1

Bericht door density1 »

Zou het niet meer weten. Kan het niet meer terug vinden. Zou de BNR podcast geweest kunnen zijn; BNR's Big Five van Roelof Hemmen.

boxfm

Bericht door boxfm »

density1 schreef:
22 mei 2020 18:27
Maar op wat voor manier is het succesvol? Succesvol als internetzender, als DAB+-zender of algeheel als radiozender?

Hoe succesvol de zender ook is, het is denk ik niet succesvol genoeg om op een landelijk FM-pakket meer dan 3,5% marktaandeel (in 10+) te pakken én winst te maken. Dan kan je beter Veronica handhaven, die de bestaande Talpa-zenders aanvult. Een nieuwe radiozender (of formatwisseling) kost veel geld (vooral veel marketing), dat gaat Talpa vooral in deze tijden niet doen.

Zelfs met het verliesmakende Veronica erbij pakt Talpa in totaal 33% marktaandeel, tegenover de NPO met 31,3%, DPG (Q) met 9,7% of Radiocorp met 4,1%.

density1

Bericht door density1 »

Succesvol als internet zender. Daar zag hij groei in luisteraars. Maar dat is al weer een tijdje terug.

Plaats reactie