DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Madurodam FM

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Madurodam FM »

Ook leuk nieuws; Radio Monique keert terug op zowel middengolf als lokale DAB+ !
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

lion

Bericht door lion »

density1 schreef:
14 mei 2020 01:00
Wil niet zeggen dus dat hij niet meer terug komt. Het URL zal iemand geclaimed hebben. Misschien is het nog under construction zoals je eerder schreef. Die vogels heb ik ook even gezien inderdaad voordat hij off line werd gehaald.
We gaan het afwachten ;-)

Madurodam FM

Inmiddels ook Delft/Vlaardingen in de lucht met momenteel enkel 2 kanalen, Test Delft en Test Vlaardingen, beide zonder geluid. Vreemd genoeg komt het signaal een stuk slechter binnen dan bijvoorbeeld Zoetermeer terwijl de afstand voor mij niet veel zal schelen. Het zal de antennerichting van Delft wel zijn, wie weet dat Vlaardingen wel mijn kant op gaat staan en dat er misschien nog een extra zender in het Westland komt.

Madurodam FM

Nu begrijp ik best dat radiostations waar in hun eigen gemeente geen mogelijkheid is om uit te zenden op DAB+ uitwijken naar naburige gemeenten, maar FlakkeeNieuws Radio in Delft op DAB+ is wel behoorlijk buiten het verzorgingsgebied van deze omroep. Dat is al snel 35 km verderop

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Heb je ook met het Haagse Beat, in Almere.

Madurodam FM

Klopt, maar bij stations die enkel muziek uitzenden maakt de regio eigenlijk niet uit. Maar een radiostation met enkel nieuws over Goeree Overflakkee heeft volgens mij luisteraars in Delft weinig te bieden. Nu gaat er ook nog een zender in Vlaardingen aan, maar vraag me af of inwoners van Goeree dat signaal kunnen ontvangen.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef:
14 mei 2020 10:49
Laten we dat laatste vooral niet hopen. Fresh FM is een gesloten boek, en terecht. Ze bakte er niet veel van, on air als achter de schermen (financieel).
Dat was de laatste periode, daarvoor was het een prima station ook toen het nog fresh 102 was en daarvoor dance radio 91.6

Hoort-u-mij

Madurodam FM schreef:
21 mei 2020 20:29
Klopt, maar bij stations die enkel muziek uitzenden maakt de regio eigenlijk niet uit. Maar een radiostation met enkel nieuws over Goeree Overflakkee heeft volgens mij luisteraars in Delft weinig te bieden. Nu gaat er ook nog een zender in Vlaardingen aan, maar vraag me af of inwoners van Goeree dat signaal kunnen ontvangen.
En flakkee is nou niet de meest hippe streek. Verwacht weinig trekkers met een dab+ radio

Hoort-u-mij

radiogolfje schreef:
21 mei 2020 20:08
Heb je ook met het Haagse Beat, in Almere.
Hobby project wat binnen een korte tijd klaar is omdat het geen zoden aan de dijk zet

density1

Bericht door density1 »

Het voegt inderdaad niet veel toe dat Beat FM terwijl ze wel pretenderen echt een Haagse zender te zijn, met Haagse roots (vrije radiostations etc. bladibla), maar dat is ook vaak niet te horen. Ze hebben 2 edities waarvan de Flevoland editie een soort van Radio 10/Radio 2 versie is en de Haagse versie wat meer inzet op 60's en 70's en 80's maar dan ook weer heel veel later spul draaien. Het heeft niet echt een duidelijk profiel. Maar wellicht gaat dit nog komen.

lion

Bericht door lion »

density1 schreef:
22 mei 2020 00:06
Het voegt inderdaad niet veel toe dat Beat FM terwijl ze wel pretenderen echt een Haagse zender te zijn, met Haagse roots (vrije radiostations etc. bladibla), maar dat is ook vaak niet te horen. Ze hebben 2 edities waarvan de Flevoland editie een soort van Radio 10/Radio 2 versie is en de Haagse versie wat meer inzet op 60's en 70's en 80's maar dan ook weer heel veel later spul draaien. Het heeft niet echt een duidelijk profiel. Maar wellicht gaat dit nog komen.
Bij Beat hoor ik tenminste nog eens wat voorbij komen wat ik elders niet hoor en zijn het niet allemaal de geijkte platen. Andere stations zijn al veel te smal te veilig of te voorspelbaar. Ik vindt dit een verademing en niet allemaal zo strak.

Madurodam FM

Kunnen jullie ook Radio XXL ontvangen ? Daar kan ik dan persoonlijk weer he-le-maal niets mee. Echt, hoorde zojuist Oja lele van K3 terwijl er in de avond stevige techno te horen is. Lijkt alsof ze daar geen keuze in format kunnen maken, of is geen format ook een format ? :wink:

Hoort-u-mij

Madurodam FM schreef:
22 mei 2020 11:20
Kunnen jullie ook Radio XXL ontvangen ? Daar kan ik dan persoonlijk weer he-le-maal niets mee. Echt, hoorde zojuist Oja lele van K3 terwijl er in de avond stevige techno te horen is. Lijkt alsof ze daar geen keuze in format kunnen maken, of is geen format ook een format ? :wink:
Tja allemaal hobby zenders die nu met wat centjes een kans zien en na korte tijd doen afdruipen

density1

Bericht door density1 »

Wederom weer een update van Agentschap Telecom: https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... tale-radio
Stichting Masalsa op diverse muxen in het land. Lijkt er op dat er een Salsa zender op komt. Dat lijkt me wel een leuke toevoeging eerlijk gezegd.
Is het bekend wanneer Lelystad on air gaat komen?

Hoort-u-mij

density1 schreef:
28 mei 2020 22:40
Wederom weer een update van Agentschap Telecom: https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... tale-radio
Stichting Masalsa op diverse muxen in het land. Lijkt er op dat er een Salsa zender op komt. Dat lijkt me wel een leuke toevoeging eerlijk gezegd.
Is het bekend wanneer Lelystad on air gaat komen?
Surinaams Hindoestaans

Plaats reactie