Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Stophoest

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Stophoest »

JulesKluivert schreef:
22 apr 2020 13:39
Phoenix schreef:
22 apr 2020 12:11
Stophoest schreef:
22 apr 2020 10:30
Mee eens Waterveenmos. Ik denk dat als Kink een FM-freq. zou 'krijgen' de cijfers nog veel beter uit zouden zien. Wat denken jullie, zou Kink, dan een geduchte concurrent 3FM kunnen worden?
Tuurlijk. KINK heeft in tegenstelling tot 3FM een duidelijk profiel.
De vraag is eerder of veel meer mensen dan de 0,5-1% marktaandeel zitten te wachten op de playlist van KINK, denk ik
Wat een negativisme. Waarom zou een station, die nu alleen online en dab+ te vinden is (dus vooralsnog erg beperkt), met een FM frequentie geen groter marktaandeel kunnen hebben?
Je hebt kink- en stophoest.

spoonman

Bericht door spoonman »

Natuurlijk gaat KINK verder groeien. Er is gewoon behoefte voor de betere alternatieve muziek. KINK heeft een duidelijke focus en muziekprofiel. Een FM frequentie zou het markaandeel alleen maar verhogen.

Watzalikervanzeggen

Bericht door Watzalikervanzeggen »

Stophoest schreef:
22 apr 2020 20:54
JulesKluivert schreef:
Phoenix schreef:
22 apr 2020 12:11

Tuurlijk. KINK heeft in tegenstelling tot 3FM een duidelijk profiel.
De vraag is eerder of veel meer mensen dan de 0,5-1% marktaandeel zitten te wachten op de playlist van KINK, denk ik
Wat een negativisme. Waarom zou een station, die nu alleen online en dab+ te vinden is (dus vooralsnog erg beperkt), met een FM frequentie geen groter marktaandeel kunnen hebben?
Is niks negatiefs aan. Er wordt niet gesuggereerd dat het niet kan. De vraag die wordt gesteld is of er behoefte aan is. Dat het station het zou kunnen bereiken is zeker mogelijk. Wordt ook niet gezegd door Jules dat het niet zou kunnen..

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

De stream KinkNL is inmiddels online, ik neem aan proefdraaien.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Stophoest

Bericht door Stophoest »

waterveenmos schreef:
23 apr 2020 07:31
Ah, heb je een url?

waterveenmos

Stophoest schreef:
23 apr 2020 10:25
waterveenmos schreef:
Ah, heb je een url?
Je kan het vinden op TuneIn. Daar draait al een paar weken een stream die KinkNL heet, met tot vandaag het signaal van KINK erop. Sinds vanochtend is de muziek afwijkend, met alleen Nederlands product, reclames en nieuws maar nog geen vormgeving.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Watzalikervanzeggen schreef:
22 apr 2020 23:06
Stophoest schreef:
22 apr 2020 20:54
JulesKluivert schreef:

Is niks negatiefs aan. Er wordt niet gesuggereerd dat het niet kan. De vraag die wordt gesteld is of er behoefte aan is. Dat het station het zou kunnen bereiken is zeker mogelijk. Wordt ook niet gezegd door Jules dat het niet zou kunnen..
Precies dat. Ik zou het juist leuk vinden als KINK zou groeien (vooral ten opzichte van 538/Qmusic), maar ik vraag me oprecht hoe groot de doelgroep nog is. Ik denk dat de meeste liefhebbers KINK zeker al hebben gevonden via DAB+, de app of internet.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Stophoest

Bericht door Stophoest »

waterveenmos schreef:
23 apr 2020 14:48
Stophoest schreef:
23 apr 2020 10:25
waterveenmos schreef:
Ah, heb je een url?
Je kan het vinden op TuneIn. Daar draait al een paar weken een stream die KinkNL heet, met tot vandaag het signaal van KINK erop. Sinds vanochtend is de muziek afwijkend, met alleen Nederlands product, reclames en nieuws maar nog geen vormgeving.
Thanks!

waterveenmos

Gisteren is KinkNL officieel gestart, en het moet gezegd: dat klink helemaal niet verkeerd. Leuk dat ze gisteren startten ook met een "take over" door Dewolff, en vandaag doen ze ook weer een special met Anneke van Giersbergen. Hopelijk houden ze dit soort specials erin. Maar los daarvan: de playlist is ook helemaal niet verkeerd. Al mogen er wat mij betreft wel nog wat scherpe randjes bij, het lijkt erop dat ze toch ook wel gekeken hebben naar de muzikale tips die ze via de socials hebben gekregen voor het vullen van de stream. Wat vinden jullie ervan?

RodaJC2000

Bericht door RodaJC2000 »

Ook is sinds dit weekend de weekendprogrammering op de schop gegaan. Zowel geen Release Sundown en geen Zeroes op Zondag meer. Ik moet toegeven dat het wel weer wat verfrissender is!

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik vind deze programmering wel een heel stuk overzichtelijker dan de vorige. Had alleen op zondag die 2 programma's 's avonds laat omgewiseld. Dus om 21:00 in concert en daarna die podcasts. Die kan iedereen immers ook online luisteren.

Stophoest

Bericht door Stophoest »

waterveenmos schreef:
28 apr 2020 13:08
Gisteren is KinkNL officieel gestart, en het moet gezegd: dat klink helemaal niet verkeerd. Leuk dat ze gisteren startten ook met een "take over" door Dewolff, en vandaag doen ze ook weer een special met Anneke van Giersbergen. Hopelijk houden ze dit soort specials erin. Maar los daarvan: de playlist is ook helemaal niet verkeerd. Al mogen er wat mij betreft wel nog wat scherpe randjes bij, het lijkt erop dat ze toch ook wel gekeken hebben naar de muzikale tips die ze via de socials hebben gekregen voor het vullen van de stream. Wat vinden jullie ervan?
Eens, en de playlist mag ook nog wat uitgebreider. Hoor zo af en toe nummers binnen een dag weer terugkomen. Maar misschien moeten we het ook nog even tijd geven en werken ze binnen Kink daar hard aan.

Pizzakoerier

Bericht door Pizzakoerier »

St Paul's Boutique is terug op de radio, elke zondagavond tussen 22:00 uur en middernacht. Ik vind dit persoonlijk ontzettend tof, ik miste het programma echt op de zender. Podcasts zijn tof, maar dit heeft echt toegevoegde waarde in de ether mijns inziens.

En daarvoor natuurlijk een uur KINK in Concert... prettige zondagavondjes worden dat :cool:

density1

Bericht door density1 »

Ik vind ook dat podcasts met een volledig muziekprogramma overbodig. Dit zijn gewoon radioprogramma's en dienen dan ook als zodanig uitgezonden te worden al dan niet on demand.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

density1 schreef:
10 mei 2020 23:31
Ik vind ook dat podcasts met een volledig muziekprogramma overbodig. Dit zijn gewoon radioprogramma's en dienen dan ook als zodanig uitgezonden te worden al dan niet on demand.
Deze gedachte lijkt mij achterhaalt. Juist met podcasts heb je de mogelijkheid om meer te laten horen dan alleen je hoofd- en themakanalen en op die manier ook weer een andere doelgroep aan te spreken. Daarbij is het een mooi instrument om je hoofdkanaal redelijk eenduidig te laten klinken (en zie, dat betaalt zich nu al uit in goede luistercijfers) en tóch een stukje verdieping te bieden. Podcasts zijn tegenwoordig voor bijna iedereen net zo toegankelijk als radio, en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen.

Plaats reactie