Mooi betoog, maar op basis waarvan zal radio 2 de programmering zo drastisch wijzigen?Freddie Mercuryfan schreef: ↑21 apr 2020 10:44 Gerard kan veel beter weer een ochtendshow op Radio 2 maken, en dan Paul Rabbering naar de plek van Gijs Staverman tijdens de lunch. Ik vind Paul namelijk een stuk lekkerder wegluisteren dan Gijs. Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte kunnen dan naar de avond waar Paul momenteel zijn programma maakt.
Radio 2 algemeen
Moderator: admin6
-
Re: Radio 2 algemeen
Op basis waarvan zouden Jan-Willem Roodbeen en JKIDV weg moeten uit de ochtend? ze zetten een meer dan prima ochtendshow neer, persoonlijk zelfs beter dan Ekdom destijds op R2. Wat mij betreft zou Ekdom uitstekend de lunchshow kunnen presenteren op R2, maar ik denk niet dat de Mol hem weer terug naar de PO laat gaan.
Een middagprogrammering met Ekdom, Stenders, Ruud de Wild is ijzersterk gevolgd door een sterke avondprogrammering met Wouter vd Goes, Stasse en Rabbering.
Een middagprogrammering met Ekdom, Stenders, Ruud de Wild is ijzersterk gevolgd door een sterke avondprogrammering met Wouter vd Goes, Stasse en Rabbering.
-
Ekdom zou terug moeten naar radio 2 en dan eindelijk eens doen wat ie echt kan, namelijk een muziek programma maken. De man heeft een enorme passie voor muziek, maar dat hoor je in z’n ochtendprogramma’s nauwelijks terug. Ekdom wil veel te graag mainstream zijn, terwijl hij een wandelende muziek encyclopedie is.
Ik blijf Roodbeen in de ochtend een vreemde eend in de bijt vinden. Ten eerste lijkt hij totaal niet geïnteresseerd te zijn in een duo presentatie (negeert zijn medepresentator regelmatig), probeert krampachtig wakker en druk en vrolijk te zijn en KidV kan volgens mij intussen wel iets meer dan tweede viool spelen. Roodbeen past volgens mij veel beter in de avond, of bijvoorbeeld op radio 5. Zodat ie in ieder geval iets minder hyper hoeft te doen.
Ik blijf Roodbeen in de ochtend een vreemde eend in de bijt vinden. Ten eerste lijkt hij totaal niet geïnteresseerd te zijn in een duo presentatie (negeert zijn medepresentator regelmatig), probeert krampachtig wakker en druk en vrolijk te zijn en KidV kan volgens mij intussen wel iets meer dan tweede viool spelen. Roodbeen past volgens mij veel beter in de avond, of bijvoorbeeld op radio 5. Zodat ie in ieder geval iets minder hyper hoeft te doen.
-
Roodbeen in de ochtend op 5; Van Inkel met KidV op 2. Ekdom 12-14 op 2; Staverman weg ermee.
Ik zie geen reden om Jan-Willem en Jeroen uit de ochtend te halen. Ze presteren volgens mij beter dan Ekdom, net als heel Radio 2. Als je JW en KidV uit de ochtend haalt creeërt het alleen maar onrust.
Het enige wat ik zou doen is Gijs en Paul wisselen. Paul heeft toch wat meer balans en is wat rustiger. Zo kan Gijs in de late avond wat meer experimenteren en gezellig doen. Na ruim 6 jaar is het tijd voor wat nieuws zou ik dan denken. Iets wat voor beide beter is.
Het enige wat ik zou doen is Gijs en Paul wisselen. Paul heeft toch wat meer balans en is wat rustiger. Zo kan Gijs in de late avond wat meer experimenteren en gezellig doen. Na ruim 6 jaar is het tijd voor wat nieuws zou ik dan denken. Iets wat voor beide beter is.
Precies dit. Waarom zou je in vredesnaam als Radio 2 Gerard Ekdom terug willen halen naar de ochtend?
-
Ik vind de ochtendshow eigenlijk wel prettig klinken, mag van mij blijven. Niet dat mijn mening ook maar iets uit maakt voor Radio 2, maar oké.
-
Ekdom is één van de beste djs van Nederland, maar voor de ochtend vind ik JW en Jeroen veel meer geschikt dan Gerard. Hebben meer inhoud en hun interviews rond de actualiteit, voor mij toch wel een belangrijk onderdeel van een ochtendshow, zijn niet zo tenenkrommend.
Maar... waar komt opeens het idee vandaan dat Ekdom terug naar radio 2 zou gaan? Waarom zou Ekdom dat willen, of waarom zou radio 2 dit doen?
Maar... waar komt opeens het idee vandaan dat Ekdom terug naar radio 2 zou gaan? Waarom zou Ekdom dat willen, of waarom zou radio 2 dit doen?
-
Naar mijn mening klinkt Radio 2 momenteel wat ingedut. De muziek is ook veel te mainstream, veel te veilig. En dat terwijl ik heb vernomen dat de dj's bij de NPO hun eigen playlists samen mogen stellen. Dan vind ik toch dat de dj's hun muziekkennis wel iets meer mogen gebruiken, en iets meer de diepte in mogen gaan wat muziek betreft. Bijvoorbeeld eens een ander Toto-nummer dan altijd maar die uitgekauwde Africa's, Rosanna's, Hold the Line's, Stop Loving You's of Pamela's. Of "Four Seasons in One Day" van Crowded House in plaats dat "Weather with You" wat we al 1000 keer gehoord hebben. Ik heb het idee dat Radio 2 zo'n 3 jaar geleden veel spannender klonk dan nu.Henkjan2016 schreef: ↑21 apr 2020 11:20Mooi betoog, maar op basis waarvan zal radio 2 de programmering zo drastisch wijzigen?Freddie Mercuryfan schreef: ↑21 apr 2020 10:44 Gerard kan veel beter weer een ochtendshow op Radio 2 maken, en dan Paul Rabbering naar de plek van Gijs Staverman tijdens de lunch. Ik vind Paul namelijk een stuk lekkerder wegluisteren dan Gijs. Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte kunnen dan naar de avond waar Paul momenteel zijn programma maakt.
Omdat Ekdom op Radio 2 veel beter tot zijn recht kwam. Zoals ik al eerder zei, wordt Ekdom te veel in zijn muziekkeuze beperkt door John de Mol. Op Radio 2 was Ekdom zijn muziekkeuze veel spannender dan op Radio 10. Ik denk dat Ekdom zelf stiekem ook wel graag wat meer vrijheid wil dan hij nu heeft.De Nachtwacht schreef: ↑21 apr 2020 21:51 Maar... waar komt opeens het idee vandaan dat Ekdom terug naar radio 2 zou gaan? Waarom zou Ekdom dat willen, of waarom zou radio 2 dit doen?
Mee eens, dat is precies de reden waarom ik Ekdom nog wel eens terug zie keren naar Radio 2.Freddie Mercury schreef: ↑21 apr 2020 12:51 Ekdom zou terug moeten naar radio 2 en dan eindelijk eens doen wat ie echt kan, namelijk een muziek programma maken. De man heeft een enorme passie voor muziek, maar dat hoor je in z’n ochtendprogramma’s nauwelijks terug.
Ook volledig mee eens. Ekdom lijkt mij voor een lunchshow ook uitstekend, op 3FM heeft hij bewezen dat hij ook dit heel goed kan. Ik denk dat John de Mol inderdaad ook niet blij zou zijn als Ekdom terugkeert naar de NPO, maar dat heeft John dan wel aan zichzelf te wijten. Voor de rest denk ik ook dat Radio 2 goud in huis zal halen met drie grote namen in de middag.scstan94 schreef: ↑21 apr 2020 12:36 Op basis waarvan zouden Jan-Willem Roodbeen en JKIDV weg moeten uit de ochtend? ze zetten een meer dan prima ochtendshow neer, persoonlijk zelfs beter dan Ekdom destijds op R2. Wat mij betreft zou Ekdom uitstekend de lunchshow kunnen presenteren op R2, maar ik denk niet dat de Mol hem weer terug naar de PO laat gaan.
Ik denk dat je eigen playlists samenstellen van de DJ's van Radio 2 niet te letterlijk moet nemen. Dat is ook gewoon een marketing praatje, 'oh kijk ons eens anders zijn dan de rest'. Ik denk dat ze veel inspraak hebben maar er is altijd een basis playlist met een enkele 'free choice' per uur.
-
Ik denk dat deze conclusie juist is.density1 schreef: ↑22 apr 2020 15:18 Ik denk dat je eigen playlists samenstellen van de DJ's van Radio 2 niet te letterlijk moet nemen. Dat is ook gewoon een marketing praatje, 'oh kijk ons eens anders zijn dan de rest'. Ik denk dat ze veel inspraak hebben maar er is altijd een basis playlist met een enkele 'free choice' per uur.
-
De playlist van radio 2 is in 2015 drastisch gewijzigd. Daarna was het interessant en daarna is interessant herhaling geworden. Met als gevolg de herhaling van usuele suspects.
Ik haak af bij radio 2.
Ik haak af bij radio 2.
Ja dat denk ik ook. De jock geeft bij het programma horend er een eigen twist aan. Zo is er bij Bart meer nederlands product te horen en bij Ruud veel hits.Henkjan2016 schreef: ↑22 apr 2020 15:25Ik denk dat deze conclusie juist is.density1 schreef: ↑22 apr 2020 15:18 Ik denk dat je eigen playlists samenstellen van de DJ's van Radio 2 niet te letterlijk moet nemen. Dat is ook gewoon een marketing praatje, 'oh kijk ons eens anders zijn dan de rest'. Ik denk dat ze veel inspraak hebben maar er is altijd een basis playlist met een enkele 'free choice' per uur.
En ik ga er vanuit dat het met Gerard Ekdom op Radio 10 niet veel anders gaat. Als hij wil, kan hij ook wijzigingen doen in de basisplaylist (want hij heeft toch vrijheid bedongen?). En ik naam aan dat John de Mol niet zelf een playlist voor hem maakt. De suggestie hier dat John de Mol zich er zo direct mee bemoeit, lijkt mij niet kloppen.Pot schreef: ↑22 apr 2020 15:38Ja dat denk ik ook. De jock geeft bij het programma horend er een eigen twist aan. Zo is er bij Bart meer nederlands product te horen en bij Ruud veel hits.Henkjan2016 schreef: ↑22 apr 2020 15:25Ik denk dat deze conclusie juist is.density1 schreef: ↑22 apr 2020 15:18 Ik denk dat je eigen playlists samenstellen van de DJ's van Radio 2 niet te letterlijk moet nemen. Dat is ook gewoon een marketing praatje, 'oh kijk ons eens anders zijn dan de rest'. Ik denk dat ze veel inspraak hebben maar er is altijd een basis playlist met een enkele 'free choice' per uur.
-
Ik vind dat ook helemaal niet raar. Evers had ook volledige vrijheid bij 538, en zo nu en dan hoorde je daar zeker iets van terug, maar je hoorde ook bij Evers toch veel 538-hits. En logisch ook, je bent, ondanks al je vrijheid, wel in dienst van een zender/bedrijf. En zéker bij commerciéen lijkt die eenheid me erg belangrijk.