Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Deradiokenner schreef:
11 apr 2020 19:25
Phoenix schreef:
11 apr 2020 15:01
Ingebruik schreef:
11 apr 2020 14:52
Maar wat ik bedoelde te zeggen: als je wil dat het in de ochtend beter gaat, dan moet je weer 'een naam' hebben en die zal vast niet voor minder dan Giel komen.
Eens. Of je moet 'een naam' hebben die beschikbaar is (of komt). Ik heb geen idee hoe lang het contract van Rick van Velthuyzen doorloopt, maar hij zal nooit de hoofdprijs (kunnen) vragen.

Een andere optie is Eddy Keur. Hij doet al dingen voor Talpa en hij is destijds ook naar Noordzee gehaald. Ook hij is geen jock die de hoofdprijs kan vragen.
Als we Eddy keur op het lijstje zetten omdat hij bij Noordzee ook heeft gezeten kunnen we ook gordon een plaats toeschrijven bij Veronica. Zit toch al in de Talpa stal
Dat hij op Noordzee heeft gezeten is geen argument. Wel dat hij door John de Mol naar Noordzee is gehaald. De Mol ziet dus wel iets in Eddy Keur. Dat is wat ik wil zeggen. De Mol ziet ook wel iets in Gordon, maar hopelijk niet meer als radiomaker.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef:
12 apr 2020 01:27
Als ik Stenders was zou ik lekker bij Radio2 blijven en op het platform bij de Mol. Er zijn zoveel omroepmedewerkers die voor de publieke en commerciele werken. Bij de commerciele kan je er na 1 of 2 jaar zo weer uitliggen.
Dat zal ook wel gebeuren. Hooguit komt de te verwachten flirt met Talpa weer als Stenders contract bij BNNVARA ten einde loopt. Stenders zal dan wel weer helpen om de door hem zelf geïnitieerde sollicitatie met Talpa de media in te brengen. Om vervolgens last minute alsnog bij te tekenen bij BNNVARA. We kennen de streken van Stenders zo onderhand wel.
12-04-2020

Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef:
12 apr 2020 11:27
jessica schreef:
12 apr 2020 01:27
Als ik Stenders was zou ik lekker bij Radio2 blijven en op het platform bij de Mol. Er zijn zoveel omroepmedewerkers die voor de publieke en commerciele werken. Bij de commerciele kan je er na 1 of 2 jaar zo weer uitliggen.
Dat zal ook wel gebeuren. Hooguit komt de te verwachten flirt met Talpa weer als Stenders contract bij BNNVARA ten einde loopt. Stenders zal dan wel weer helpen om de door hem zelf geïnitieerde sollicitatie met Talpa de media in te brengen. Om vervolgens last minute alsnog bij te tekenen bij BNNVARA. We kennen de streken van Stenders zo onderhand wel.
Ja, dat je Stenders niets vind is nu wel bekend. De streken van Phoenix kennen we ze onderhand wel.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef:
12 apr 2020 20:47
Ja, dat je Stenders niets vind is nu wel bekend. De streken van Phoenix kennen we ze onderhand wel.
Pardon?

Wat ik van Stenders vind, heb ik al eens benoemd in het topic de grootste radiomakers aller tijden:

Phoenix schreef:
01 nov 2019 19:39
|1| Rob Stenders

Met name vanwege Stenders & Van Inkel, Stenders Vroegop, Shock Radio, Freakolympics, alle programma’s samen met Fred Siebelink. Bovenal is Stenders op zijn best solo wanneer hij strak aan het jocken is. Jammer genoeg horen we hem te weinig zo.
Persoonlijk vind ik Stenders de beste DJ die Nederland sinds de jaren '80 kent. Tegelijkertijd heeft Stenders de eigenschap om interne zaken on-air te gooien. Soms vind ik dat, als radionerd zijnde, interessant. Soms zijn deze onnodig. Maar over de klasse van Stenders is geen enkele discussie nodig. Ik ben groot liefhebbers van Stender sinds Stenders & Van Inkel. Zijn eerste VARA tijd kwam voor mij te vroeg. Maar vanaf zijn eerste Veronica tijd heb ik Stenders trouw gevolgd. Daarna Power FM (één uitzending), Avro (vroegerobstaan) zijn tweede Veronica avontuur (o.a. shockradio), Kink, terug bij 3FM (in de middag met Fred), Stenders vroeg op (VARA en Yorin), en zo verder ...
... Pfff ...
Sinds 2003 ben ik actief op dit forum, maar blijkbaar ken je me nog altijd niet.

En dat soort privé berichten die je bij me achterlaat zijn ook onnodig.
12-04-2020

Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef:
13 apr 2020 07:38
Smid70 schreef:
12 apr 2020 20:47
Pardon?

Wat ik van Stenders vind, heb ik al eens benoemd in het topic de grootste radiomakers aller tijden:

Phoenix schreef:
01 nov 2019 19:39
|1| Rob Stenders

Met name vanwege Stenders & Van Inkel, Stenders Vroegop, Shock Radio, Freakolympics, alle programma’s samen met Fred Siebelink. Bovenal is Stenders op zijn best solo wanneer hij strak aan het jocken is. Jammer genoeg horen we hem te weinig zo.
Persoonlijk vind ik Stenders de beste DJ die Nederland sinds de jaren '80 kent. Tegelijkertijd heeft Stenders de eigenschap om interne zaken on-air te gooien. Soms vind ik dat, als radionerd zijnde, interessant. Soms zijn deze onnodig. Maar over de klasse van Stenders is geen enkele discussie nodig. Ik ben groot liefhebbers van Stender sinds Stenders & Van Inkel. Zijn eerste VARA tijd kwam voor mij te vroeg. Maar vanaf zijn eerste Veronica tijd heb ik Stenders trouw gevolgd. Daarna Power FM (één uitzending), Avro (vroegerobstaan) zijn tweede Veronica avontuur (o.a. shockradio), Kink, terug bij 3FM (in de middag met Fred), Stenders vroeg op (VARA en Yorin), en zo verder ...
... Pfff ...
Sinds 2003 ben ik actief op dit forum, maar blijkbaar ken je me nog altijd niet.

En dat soort privé berichten die je bij me achterlaat zijn ook onnodig.
Mea culpa, dat komt dan, in die laatste post op mij in ieder geval, totaal niet naar voren nu.
Waarom dan zo negatief over Stenders nu, waarom vond je het nodig zo’n merkwaardige post te doen met allerlei aannames?

Ik heb geleerd dat men hier liever heeft dan men een persoonlijk bericht stuurt bij persoonlijke kritiek.
Als je daar niet van gediend bent.....tja

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef:
13 apr 2020 11:21
Waarom dan zo negatief over Stenders nu, waarom vond je het nodig zo’n merkwaardige post te doen met allerlei aannames?
Het is niet mijn bedoeling geweest negatief te doen over Stenders. Ik mag hem de beste radiomaker aller tijden vinden, maar tegelijkertijd kan ik toch ook kritisch zijn of iets opmerken wat ik persoonlijk minder vind?

Stenders heeft de eigenschap om contractverlengingen of eventuele transfers 'on-air' te bespreken. Toen dit een keer nadelig voor hem uitpakte (overgang van AVROTROS naar BNNVARA) sprak hij zich daar minutenlang op de landelijke radio over uit ("door zeven bussen overreden"). Om bij de volgende contractverlenging weer publiekelijk te flirten met Talpa. Dit zijn de feiten. En dan zeg ik niets verkeerd als ik verwacht dat dit een volgende keer weer gaat gebeuren.
12-04-2020

Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef:
13 apr 2020 12:20
Smid70 schreef:
Het is niet mijn bedoeling geweest negatief te doen over Stenders. Ik mag hem de beste radiomaker aller tijden vinden, maar tegelijkertijd kan ik toch ook kritisch zijn of iets opmerken wat ik persoonlijk minder vind?

Stenders heeft de eigenschap om contractverlengingen of eventuele transfers 'on-air' te bespreken. Toen dit een keer nadelig voor hem uitpakte (overgang van AVROTROS naar BNNVARA) sprak hij zich daar minutenlang op de landelijke radio over uit ("door zeven bussen overreden"). Om bij de volgende contractverlenging weer publiekelijk te flirten met Talpa. Dit zijn de feiten. En dan zeg ik niets verkeerd als ik verwacht dat dit een volgende keer weer gaat gebeuren.
Kritisch zijn mag uiteraard, maar graag zonder aannames.

Maar dit was lang genoeg off topic.

Orange

Bericht door Orange »

Smid70 schreef:
Zo negatief was Phoenix hierboven toch niet? Zijn speculaties over hoe dat straks kan verlopen, zijn gebasseerd op hoe dat 2(?) jaar geleden is gegaan. De kwaliteit van Stenders zit idd niet om zakelijk eea netjes te regelen. Dat blijkt uit dat hij met Veronica rond was maar toch bij 2 bleef en ook Stendersgate en hoe Annemieke daar de dupe van werd. Dat is feitelijk en ik neem aan dat Phoenix daar aan refereert.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Orange schreef:
13 apr 2020 16:49
Smid70 schreef:
Zo negatief was Phoenix hierboven toch niet? Zijn speculaties over hoe dat straks kan verlopen, zijn gebasseerd op hoe dat 2(?) jaar geleden is gegaan. De kwaliteit van Stenders zit idd niet om zakelijk eea netjes te regelen. Dat blijkt uit dat hij met Veronica rond was maar toch bij 2 bleef en ook Stendersgate en hoe Annemieke daar de dupe van werd. Dat is feitelijk en ik neem aan dat Phoenix daar aan refereert.
Ik vind daar niets feitelijks aan, daar zijn een hoop aannames gedaan door mede forumleden. En om dat nu aan te halen terwijl daar eigenlijk geen reden toe is vind ik een negatieve benadering.
Hij was helemaal niet rond met Veronica. Zoek maar op.

Orange

Bericht door Orange »

Je hebt gelijk Smid70, ik moet het iets zorgvuldiger formuleren. Hij zou naar Veronica gaan en was bijna rond. Met richting Veronica de volle intentie om daar aan de slag te gaan. En toen koos hij toch ineens voor 2.
Overigens baseer ik mij niet op aannames hier op het forum. Dat is toch echt eerst een kwestie van wegen of je daar op af kan gaan.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Had toch enkel zijdelings met Veronica te Maken. Hij ging van Avro naar vara en ging ervan uit dat de uren automatisch meegingen.

Orange

Bericht door Orange »

Henkjan2016 schreef:
13 apr 2020 20:33
Had toch enkel zijdelings met Veronica te Maken. Hij ging van Avro naar vara en ging ervan uit dat de uren automatisch meegingen.
Het waren twee kwesties. Het ene was dat hij idd van Avro naar Vara ging. Het andere was dat hij naar Veronica zou gaan en toch niet ging.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef:
13 apr 2020 19:42
Orange schreef:
13 apr 2020 16:49
Smid70 schreef:
Ik vind daar niets feitelijks aan, daar zijn een hoop aannames gedaan door mede forumleden.
Keer op keer maakt Stenders zijn eventuele overstappen en geruchten hieromtrent publiekelijk door er op de radio over te spreken. Dat deed hij al ten tijden van zijn transfer naar Yorin FM. En doet hij nog steeds ("door zeven bussen overreden").
Talpa Radio heeft geen interesse in Rob Stenders. Dit zegt Dave Minneboo, radio directeur van Talpa Radio, tegenover RTL Boulevard. “Er zijn gesprekken geweest op zijn initiatief.”

Stenders zei vanmiddag op NPO Radio 2 dat hij benaderd was door John de Mol. Minneboo zegt dat dit onjuist is. Verder is hij “niet gediend dat ze gebruikt worden voor het genereren van publiciteit ten behoeve van de onderhandelingen met andere partijen”.
Dat hij dit opnieuw zou kunnen doen is inderdaad een aanname. Dit forum staat bol van aannames, verwachtingen en zinspelingen. Merkwaardig dat je mij hierop aanspreekt.
12-04-2020

Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef:
07 feb 2019 13:01
Wel merk ik dat er in VI qua muziek wel een beetje te veel op safe gespeeld wordt, de uren er voor en er na zijn uitstekend. En verder is het nu tijd om echt duidelijk te maken waar Veronica voor staat. Pop/rock is het lang niet meer alleen, zelfs behoorlijk wat overlap met Radio 10. Het station mist een goede one liner/pay off.
Marcomarco schreef:
07 feb 2019 16:07
De payoff is duidelijk ‘Dit is Veronica’
density1 schreef:
07 feb 2019 16:42
Dat is geen pay-off hoor...
Marcomarco schreef:
07 feb 2019 19:20
Nou dat is het wel, meer niet
density1 schreef:
08 feb 2019 11:09
Ik zie het in geen enkele uitingen terug komen. Het is normaal dat DJ's dit roepen, maar ook bij Radio 10 of welk ander radiostation dan ook. Het staat ook een beetje raar in abri's en zulks.
Hier is een leuke compilatie terug te vinden van 60 jaar Veronica jingles: https://youtu.be/WdmPyF4IJP8.

Dit is Veronica. :lol:
12-04-2020

topradiofm

Bericht door topradiofm »

bijzonder veranderingen bij radio verionica (radio.nl klopt het? zie het bericht niet echt voorbijkomen)

Bij Radio 10 en Radio Veronica worden vanaf volgend weekend wijzigingen doorgevoerd in de programmering. Nog niet alle details zijn bekend, maar inmiddels vallen er wel steeds meer puzzelstukjes op hun plek.

Veranderingen bij Radio 10 en Radio VeronicaBij Radio 10 verhuist Silvan Stoet van de zaterdag- en zondagochtend naar de zaterdag- en zondagavond tussen 19 en 21 uur.

Stoet neemt de uren over van Lindo Duvall, die naar de zaterdagochtend tussen 7 en 11 uur verhuist. Robert Feller gaat die uren op zondagochtend vullen.

Naast op Radio 10 blijft Duvall ook op zaterdag- en zondagmiddag te horen op zusterstation Veronica. Geruchten gaan dat ook Stoet hier weer programma’s in het weekend gaat maken. Daarmee zou hij weer op het oude nest terugkeren, want voor zijn verhuizing naar Radio 10 in 2017 was Stoet ook al te horen op Veronica.

Maurice Verschuuren gaat weg bij Radio Veronica. Hij presenteert zondagavond zijn laatste programma voor de zender. Verschuuren was sinds begin 2017 op Veronica te horen.

Hoe de programmeringen van de twee radiostations er precies uit gaan zien is nog niet helemaal duidelijk, een woordvoerster van Talpa Radio liet vrijdag weten ‘hier op terug te komen.’

Of de wijzigingen het gevolg zijn van de draconische maatregelen die Talpa door gaat voeren vanwege de coronacrisis, is niet bekend. [Radio.NL]

wat vinden jullie er vanden . ik ben benieuwd (radio.nl http://radio.nl/820890/veranderingen-bi ... o-veronica

Plaats reactie