NRG 106.3 Delft

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: NRG 106.3 Delft

Bericht door density1 »

Ligt er aan wat ze gaan brengen en vooral toevoegen. Misschien dat ze op een lokale DAB+ mux komen?
DX'r

Bericht door DX'r »

density1 schreef: 24 mar 2020 18:13 Ligt er aan wat ze gaan brengen en vooral toevoegen. Misschien dat ze op een lokale DAB+ mux komen?
Goed geraden, er is ruimte genoeg op 9B -bier
MFM

Bericht door MFM »

Wel lastig die naam NRG die nogal op NRJ lijkt..,als ze dan inderdaad terugkomen hoop ik dat ze de rechten van hun merknaam goed beschermd hebben.
(En dat de luisteraar vooral begrijpt dat ze naar een voormalig lokale omroep luisteren ipv naar NRJ).
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

En dat ze hele papierwinkel in orde hebben, anders mogen ze niet op DAB.
Zijn heel veel hobby clubjes afgewezen omdat ze geen rechtspersoon zijn. (stichting, BV enz)
MFM

Bericht door MFM »

Oke, dat heb ik hier dan weer wel op orde. :wink:

Het is misschien dan wel beter ook dat die hobbyclubjes hun papieren niet in orde hebben. Anders krijg je precies dat product op DAB+ waar men waarschijnlijk alleen zelf op zat te wachten..

Ik vond NRG vroeger altijd een professionele organisatie. Dus laten we maar hopen dat de organisatoren van vroeger hier achter zitten ipv een verdwaalde medewerker.
Feivel

Bericht door Feivel »

MFM schreef: 25 mar 2020 09:23 Wel lastig die naam NRG die nogal op NRJ lijkt..,als ze dan inderdaad terugkomen hoop ik dat ze de rechten van hun merknaam goed beschermd hebben.
(En dat de luisteraar vooral begrijpt dat ze naar een voormalig lokale omroep luisteren ipv naar NRJ).
Een naam gebruiken die lijkt op NRJ kun je wel vergeten. Als je dat, ook in een land waar NRJ zelf niet actief is, doet, pakken ze je keihard aan. Logisch, want het gebruik van een naam die lijkt op een wereldwijd beschermd merk, is wettelijk niet toegestaan. Er mag geen verwarring zijn.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Dan hadden ze in Frankrijk meteen al ingegrepen toen NRG 106.3 nog de lokale omroep van Delft was. De afkorting NRG stond overigens voor Next Radio Generation. Doe eens een zoekopdracht op internet en zie dat er tal van zenders zichzelf NRG noemen, ook hier heeft NRJ niet ingegrepen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Bericht door density1 »

Wat 'Madurodam FM' zegt. Dus ik zie hier geen problemen.
MFM

Bericht door MFM »

Nee, dat was toen ver over de grens dus dat maakte niet zoveel uit. Lokale en buitenlandse markt die elkaar niet bijten.

Maar nu NRJ langzaamaan ook in Nederland actief is liggen de kaarten anders. Lokale en regio/landelijk die elkaar dus in de weg kunnen zitten.

Klinkt trouwens leuk die NRG106.3 muziekstream op hetzelfde shoutcast adres als Radio Stad Den Haag.
density1

Bericht door density1 »

Waar is het dan al te beluisteren? Op de website nog geen stream.
Madurodam FM

Maar nu NRJ langzaamaan ook in Nederland actief is liggen de kaarten anders
Nu is NRJ in enorm veel landen actief, maar in Nederland ? Of je moet NRJ op Sint Maarten meerekenen :wink:
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

density1 schreef: 25 mar 2020 17:35 Waar is het dan al te beluisteren? Op de website nog geen stream.
Even naar de stream gezocht met Google: http://94.228.133.3/index.html?sid=3
density1

Bericht door density1 »

Qua muziek klinkt het wel aardig, maar het geluid verdiend nog wel de nodige aandacht, klinkt nog niet helemaal lekker. Beetje vlakjes en droog. Of er nog geen processing tussen zit.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Madurodam FM schreef: 25 mar 2020 16:15 Dan hadden ze in Frankrijk meteen al ingegrepen toen NRG 106.3 nog de lokale omroep van Delft was. De afkorting NRG stond overigens voor Next Radio Generation. Doe eens een zoekopdracht op internet en zie dat er tal van zenders zichzelf NRG noemen, ook hier heeft NRJ niet ingegrepen.
Geloof mij ze (NRJ) grijpen in ...
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Madurodam FM

Geloof mij ze (NRJ) grijpen in ...
We zullen zien of je gelijk krijgt 'Echtwel', meen me nog wel te herinneren dat er enige tijd nog een internetzender onder de naam NRG Hitradio (ik dacht van Rick vd Berg) heeft uitgezonden maar 'opeens' besloot de naam te veranderen in Your Choice Radio/Energy Choice Radio. Dit zou natuurlijk n.a.v. een bericht uit Frankrijk geweest kunnen zijn..... of van de club uit Den Haag :))
Plaats reactie