Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
spoonman

Re: KinkFM terug

Bericht door spoonman »

Ik verwacht ook een 0,3%. Rustig doorgroeien naar 0,8/1%. Gaat hier om de kwaliteit en niet om de kwantiteit voor adverteerders.

Bart144

Bericht door Bart144 »

Veenstra over Kink op Radio 1. Tussen 25:10 en 29:20.

henkradiohenk

Bericht door henkradiohenk »

0,15% max. zo groot is kink echt niet denk ik. Weekbereik van 100k luisteraars.

Iemand nog benchmarks op verwachtingen? BNR heeft 0,7% en 4x zoveel volgers op instagram bijvoorbeeld.

density1

Bericht door density1 »

Ik hoorde voor 13.00 uur Jasper Leijdens aangekondigd worden, maar het uur tussen 13.00 en en 14.00 was totaal non stop. Is dat altijd op vrijdagmiddag tegenwoordig?

Pot

Bericht door Pot »

henkradiohenk schreef:
31 jan 2020 10:37
0,15% max. zo groot is kink echt niet denk ik. Weekbereik van 100k luisteraars.

Iemand nog benchmarks op verwachtingen? BNR heeft 0,7% en 4x zoveel volgers op instagram bijvoorbeeld.
Weekbereik lijkt me toch wat lager 50.000-70.000
Dat laatste zegt natuurlijk niets: 3FM heeft rond de 93.000, Qmusic 170.000. Toch heeft Qmusic meer dan het dubbele aantal luisteraars. Zo zou Radio 2 minder hebben dan 3FM. En Radio 5 met 1.600 een aandeel van niets.
Oren open!

BDL

Bericht door BDL »

Is er op KINK zelf nog aandacht voor het 1 jarige bestaan?

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Ja, ze zenden de hele dag elk uur een kieslijst uit van een luisteraar, dus 3 platen per uur die gekozen zijn.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

KINK heeft natuurlijk absoluut minder luisteraars dan SLAM/3FM/Classic NL, maar de mensen die luisteren hebben denk ik wel een gemiddeld langere luistertijd dan die andere zenders
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

castmember

Bericht door castmember »

Denk ook dat dat is wat KINK wil bewijzen met die luistercijfers. Niet dat ze meedoen voor de top 3 maar inzicht in welke groep er luistert en wat de gemiddelde luisterduur is van die luisteraars.

Even goed ben ik wel benieuwd hoe KINK het doet!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

density1

Bericht door density1 »

Wat ik dan niet hoop is dat ze aan de luistercijfers consequenties gaan verbinden v.w.b. de muziek, rotaties e.d. Dat er b.v. in een bepaalde doelgroep een uitschakel factor is bij bepaalde muziek en dat er juist meer commerciële alternatievere muziek gedraaid moet worden. Dat lijkt me dan een behoorlijke doodsteek als het die kant op gaat. Dan kun je net zo goed aansluiten bij een grote radiogroep als Talpa b.v. want dan ben je je vrijheid kwijt. Dat soort gevolgen kan dit ook hebben als ze de intentie hebben om ook op de FM uit te zenden. Als voorbeeld neem ik dan ID&T Radio in de jaren 90. Dat was echt een club dance zender met live mix setjes en underground house en net nadat ze een FM frequentie kregen werd het ineens rete commercieel en klonk het zoals nu Slam FM klinkt.

castmember

Bericht door castmember »

Ik denk dat je daarvoor wel de juiste man aan het roer hebt. Veenstra Veenstra gaat niet snel voor het geld zal gaan maar gewoon zijn visie na zal streven. Denk ook doordat KINK al ruim een jaar op die weg bezig is dat je ook kan laten zien dat juist door het alternatief zijn je een markt bedient en dat je geen eenheidsworst hoeft te zijn om luisteraars aan je te binden.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Zit even naar kink te luisteren, maar het ANP nieuws is echt zoveel beter dan dat van BNR.

henkradiohenk

Bericht door henkradiohenk »

Voelt inderdaad elke dag meer en meer als een 'echt' radiostation. Behalve de reclames om het ANP heen. Je zou bijna voor reclamevrij willen/gaan betalen zeg.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Betaalde radio, dat leeft nog niet zo in Nederland, maar het is inderdaad iets wat vaker te horen is.

marbles

Bericht door marbles »

Herman ven Schippers schreef:
30 jan 2020 10:29
Zullen we een kleine voorspelling doen? Ik verwacht dat KinK nog onder 3FM zit qua luistercijfers.

Later toegevoegd; tellen ze KINKDNA ook mee? Want dan ben ik zelf ook relevant voor het onderzoek. Of pakken ze alleen de mainstream?
zou ook wel heel bijzonder zijn als ze met alleen DAB en online boven 3FM met hun mega FM frequentie zouden zitten. EN nee, thema kanalen tellen niet mee bij de hoofdzender, Sky Christmas station telt ook niet mee bij Sky.
Minder eenheidsworst op de radio please

Plaats reactie