Airmate USB faderstart reageert vreemd

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Mies van Dijcken

Airmate USB faderstart reageert vreemd

Bericht door Mies van Dijcken »

Beste mede forum gebruikers,

Normaliter moet het volgens mij zo zijn dat de microswitch op de schuiven alleen een start pulse (of continu) genereert als de on switch van het betreffende kanaal ook aan staat. Ze staan in feite in serie en alleen als allebei gesloten zijn gaat er een pulse uit.

Bij mijn tafel word er ook een pulse uitgestuurd als je de schuif opent ongeacht de positie van de on switch van dat kanaal.
Ze staan bij mij dus parallel geschakeld. Lastig want "warm starten" dus eerst de schuif open en daarna met de on switch starten gaat nu niet.

Heeft iemand dit "probleem" eerder gehad en misschien tips voor mij? Mijn inziens is het geen jumper setting (die is er alleen voor pulse en continu).

Bij voorbaat dank voor een reactie!

Mies van Dijcken

Re: Airmate USB faderstart reageert vreemd

Bericht door Mies van Dijcken »

Als update heb ik de multimeter op de startconnector aangesloten. Het blijkt dat het de eerste startup goed gaat. D.w.z. de uitgang word "closed" nadat de schuif open is en daarna dus de on switch word ingedrukt.
De 2e poging, dus on switch uit, schuif dicht en daarna de schuif weer open genereert een korte "close" op de startconnector ondanks dat de on switch dus UIT staat. Genoeg om de achterliggende apparatuur te activeren. Nogmaals schuif dicht en weer open waarbij de on switch uit staat genereert geen "close" meer.
Mijn inziens lijkt er een condensator niet te ontladen (of niet snel genoeg) waardoor die restspanning in staat is om een korte puls te veroorzaken.

Hoop op tips of een schema van de schakeling rondom de faderstarts van de Airmate via dit mooie forum.

tspronsen

Re: Airmate USB faderstart reageert vreemd

Bericht door tspronsen »

Hallo Mies,

Het is lang geleden dat ik met de Airmate gewerkt heb, maar ik meen mij te herinneren dat de fader en ON schakelaar op de Airmate inderdaad parallel geschakeld zijn. Wat jij dus ervaart is "by design". In de handleiding lees ik dat je beide kunt gebruiken om bv. een platen/CD-speler aan te sturen maar er staat nergens dat ze in serie geschakeld zijn.

Op de wiki van D&R heb ik wel een blokdiagram gevonden. Misschien heb je daar iets aan. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met D&R en vragen of zij tips hebben.

Plaats reactie