Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert »

Pot schreef:
06 jan 2020 00:30
Toch zie ik voor Sander 2020 als erop of eronder. Zoals al vaker gezegd is in dit onderwerp, is Sander een beetje matig. Daar voeg ik me bij aan.
Sander heeft wat eigens in zich zitten, is creatief en komt sympatiek over, terwijl er ook een ruw randje aanzit. Maar ik vind het na 17 maanden ochtendshow saai overkomen. Met Noortje (sidekick) erbij was het al niet erg goed, zonder haar wordt het er ook niet beter van. In 2020 zal ik Sander graag wat losser willen zien, lekker eigen, wat vlugger en energieker. Het is nu wat saai, zeker voor een ochtendshow van vier uur. Het heet Sanders Vriendenteam. Sander zit er in, dus dat klopt. Maar vriendenteam? Ik vind het sowieso een naam van niets, maar het heeft ook niet echt een betekenis. Ja, vriend van de show, maar dat ben je tegenwoordig overal. Gewoon weer lekker CroisSanderShow noemen, creatief en past bij het tijdstip. Ik luister, jammer genoeg, niet meer naar Sander in de ochtend. Hij weet me gewoonweg niet genoeg te boeien. Weinig actualiteit, weinig sfeer en creativiteit. Ik vind het een groot talent, maar het komt er helaas niet uit. Een sidekick als Kaj vd Ree zou ik logisch vinden of natuurlijk iemand anders die wat toe kan voegen. Ook Dieuwke Teertstra vind ik geen vreemde keuze. Ze zit nu nog bij NOS en kan dus niet echt haar mening geven, maar geeft de ochtendshow wel meer levendigheid. Zit er geen verbetering in, dan zou ik iemand anders willen zien; Rob Janssen of Frank en Eva.
Het is sowieso het jaar van de waarheid voor Sharid Alles en daarmee ook voor de ochtendshow met Sander. Jouw analyse strookt ook met die van Dave Minneboo (Qmusic): ook hij noemt Sander het grootste talent van de zender, maar "ook hij moet goed begeleid worden. Hij is, vind ik, ook niet altijd even slim in uitingen naar buiten toe.”

Dieuwke zat na het vertrek van Noortje in elk geval wel vaker in de studio maar vervult niet de side-kickrol als Noortje daarvoor deed. Ik vind inderdaad wel dat de ochtendshow een side-kick nodig heeft. Maar mijn ideale ochtendkoppel blijft Frank met Eva, die hebben een hele goede chemie (gezien tijdens het Vakantieteam van de zomer en ook tijdens de Lifeline).
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Durashift

Bericht door Durashift »

De afgelopen dagen doet Wijnand de show ter vervanging.

Ik vind Sander wel aangenaam om naar te luisteren, eigenlijk. Doordat er geen sidekick is.. maakt het de show wel unieker.. want de andere, populaire, stations hebben wel een sidekick, naar mijn indruk.

Pot

Bericht door Pot »

Opvallend: Wijnand doet toch weer zijn programma. Bijzonder dat er dan Partij vd Vrijdag staat.
Oren open!

joostpas

Bericht door joostpas »

Pot schreef:
10 jan 2020 18:01
Opvallend: Wijnand doet toch weer zijn programma. Bijzonder dat er dan Partij vd Vrijdag staat.
Ik denk dat de partij voor de vrijdag gewoon om 19:00 blijft beginnen, en dat het een fout is in de app zoals dat wel vaker is op de site/app.

Pot

Bericht door Pot »

Is er al wat bekend over Stenders rol in het muziekbeleid van 3FM?
Ik ben er overigens achter gekomen dat Olivier Bakker op dit moment (een van de) muzieksamensteller(s) is.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Misschien dat Patrick Kicken meer weet, het komt van hem namelijk dit gerucht.

DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Pot schreef:
11 jan 2020 18:36
Ik ben er overigens achter gekomen dat Olivier Bakker op dit moment (een van de) muzieksamensteller(s) is.
Klopt.
Ik vind de muziek wel iets beter de laatste tijd na SR, ik weet niet of ze wat hebben aangepast ofzo?

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

In ieder geval wat meer oldies en minder algemene hits.

density1

Bericht door density1 »

Als compensatie muziek is dat ook veel beter, die classics zijn ook bekend die je tussen nieuwe muziek kunt positioneren. Maar als die classics maar binnen het kader 'alternatief' passen is dat prima. Zo doet Kink dat ook.

JulesKluivert

Pot schreef:
11 jan 2020 18:36
Dat is hij echt al een jaar denk ik al hoor
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

JulesKluivert

density1 schreef:
12 jan 2020 16:29
Als compensatie muziek is dat ook veel beter, die classics zijn ook bekend die je tussen nieuwe muziek kunt positioneren. Maar als die classics maar binnen het kader 'alternatief' passen is dat prima. Zo doet Kink dat ook.
Nou dat lijkt me dus juist niet prima, 3FM hoeft van mij geen tweede Kink te worden. Maar om de rotatie van (alternatieve) popclassics omhoog te gooien en de A-hits wat te verlagen vind ik uitstekend

Broniuz

Bericht door Broniuz »

Ik heb er persoonlijk in ieder geval geen problemen mee.
"Music starts here" toch?
Wat mij betreft pak je dat in de breedste zin.
Nieuwe muziek start ergens, muzikanten hebben vroeger ook naar muziek geluisterd.
Waar komen de sounds van nu vandaan?
Laat de luisteraar kennis maken met de voorgeschiedenis van de nieuwe acts die ze "ontdekken".

De classics luisteren naar mijn mening ook veel beter weg dan een Shawn Mendes.

density1

Bericht door density1 »

En zo is dat. En zo zijn er nog wel mee voorbeelden.
Voor A-hits zijn er ook andere zenders. En een oude A hit (classic) kan dit ook zijn, als het maar in de muziekstijl van 3FM past.

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Vanochtend in de auto naar de laatste twee uur van Jorien geluisterd. Verrassend veel rockclassics die 3FM ooit groot maakte en slechts een paar nummers van nu. Bekijk de playlist voor het gemak even tussen 11 en 1. Met The White Stripes, Kings of Leon, White Lies, Human League, Blur en The Killers

density1

Bericht door density1 »

Maar ik snap alleen niet waar die 'adoratie' voor Naaz en Post Malone vandaan komt op 3FM eerlijk gezegd.

Plaats reactie