Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Pot »

Radbi schreef:
17 dec 2019 15:55
Deradiokenner schreef:
17 dec 2019 15:37
Geloof je dit echt zelf?
Is het niet realistisch dat R10 (eens) iig de nummer 2 kan worden?
Radio 2 is een brug te ver. Maar positie 2 is een realistische positie, of het ook gaat gebeuren is een tweede...
Oren open!

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Dat lijkt me een brug te ver nummer 2 worden. Dat zou dan ten kostte gaan van Radio 538 en ik geloof er geen reet van dat, dat station nog verder gaat dalen. Dus nee Radio 10 blijft mooi mee draaien in de top 5

Pot

Bericht door Pot »

Deradiokenner schreef:
17 dec 2019 17:40
Dat lijkt me een brug te ver nummer 2 worden. Dat zou dan ten kostte gaan van Radio 538 en ik geloof er geen reet van dat, dat station nog verder gaat dalen. Dus nee Radio 10 blijft mooi mee draaien in de top 5
538 hoeft niet hard te dalen om Radio 10 de nummer 2 positie over te nemen.
Oren open!

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Maar we hebben het over radio 10 en dat zou dit jaar al nummer 1 worden en dat is niet gebeurd waarom nu opeens wel?

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef:
17 dec 2019 14:22
Las op Mediacourant dat hij ook oren zou hebben naar een programma op Radio 2?
Dit zijn oude geruchten, die al ontkracht zijn, maar door sites als Mediacourant levend worden gehouden.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Edwin Evers overklast iedereen bij Radio 10.

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Marcomarco schreef:
18 dec 2019 18:16
Edwin Evers overklast iedereen bij Radio 10.
Met afstand! Volkomen eens!

Kar

Bericht door Kar »

Het lijkt wel.of Rob van Someren aan het overcompenseren is sinds Evers op 10.zit.
Erg jammer, want Somertijd wordt wel erg flauw nu

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Kar schreef:
19 dec 2019 08:01
Het lijkt wel.of Rob van Someren aan het overcompenseren is sinds Evers op 10.zit.
Erg jammer, want Somertijd wordt wel erg flauw nu
Die voelt iemand (onbewust) aan zijn stoelpoten zagen.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Dat zou zonde zijn, Somertijd is een van de leukste programma’s binnen Talpa Radio. Dan zouden ze beter wat meer kunnen schuiven.

Sqwest

Bericht door Sqwest »

Ik heb eerder het idee dat Evers een soort positieve energie uitstraalt naar z’n collega’s. Edwin Diergaarde is ook beter dan normaal. Het zal wel iets losmaken.

Maar wat is het toch weer fijn om hem te horen, zijn de leukste 2 uurtjes van de dag. Leuk ook de combinatie samen met Henk met de hitfeitjes.

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

radio12 schreef:
15 dec 2019 13:26
Radbi schreef:
11 dec 2019 16:47
Maurice schreef:
11 dec 2019 06:31
Persoonlijk twijfel ik vooral aan de volgorde van de lijst.
Zondagavond hoorde ik bij Dennis Verheugd liedjes als "Je loog tegen mij" en "Comment ca va" voorbij komen. Die zul je bij Gerard Ekdom niet horen. Die draait veel de funky meuk en het recentere werk. Bij Jeroen Nieuwenhuize komt dan weer veel hits uit de 70's en 80's voorbij. Lijst lijkt mij aangepast aan DJ en uitzendtijd, in plaats van een echte vergaarbak van 4000 tracks.
Maarre.......Bedankt voor het stemmén.😉
Is mij niet opgevallen dat de nummers matchen met de smaak en uitzendtijd van de DJ's. Of ik let er niet op omdat ik gewoon van de muziek geniet. Kan ook tussen de oren zitten of denken dat het zo is. Of dat bepaalde nummers toevallig bij een DJ voorbij komen. Met bijv. de laatste nummers lijkt het me moeilijk om die aan een DJ te matchen. Ik ga erop letten :lol:
Ik denk dat de volgorde van de lijst is aangepast aan het uitzendtijdstip. Hoorde bijv. van de week bij Ekdom I've been losing you van A-ha, toevallig een van zijn favoriete platen. Heb ook al een aantal maal de Pet shop boys bij hem langs horen komen.
Ik weet, het is geen bewijs, maar het is toch wel duidelijk dat de Top 4000 puur is bedoeld als marketinginstrument voor de reguliere programma's; zeker gezien het feit dat de items bij Ekdom en v. Someren gewoon door gaan. Hierdoor verdwijnt alle urgentie.

Hoewel ik ook geniet van vergeten pareltjes die in de lijst staan, m.n.tussen de nummers 2000-4000, is alles wel veilig binnen het radio 10 format. Dus geen, noem maar een dwarsstraat, Prodigy en Chemical brothers of een Queens of the stone age en Alice in chains. (staan wel allemaal in de top 2000).

Bovenstaande is natuurlijk niets nieuws. Bij vrijwel alle stations zijn dergelijke lijsten een afspiegeling van de eigen uitgebreide playlist in een bepaalde volgorde.
Treffend voorbeeld is het ontbreken van Rollercoaster bij de laatste Top 1000 van Veronica, terwijl de plaat in de top 10 van zowel de Top 2000 of als de Top 4000 staat.
Alice in Chains en Queens of the Stone Age zijn juist groepen die ik probeer te vermijden. Als je die leuk vind dan is daar een oplossing voor: Arrow!
of nog 1 oplossing: Veronica. Waarom dan Radio 2 die in het hele jaar nauwelijks aandacht aan dit soort groepen besteed. Een complete lijst is de Top 2000 wel. De Top 4000 is juist de lijst voor de middle of the road luisteraar. Die wil geen uitschieters, je zal maar een kapperszaak hebben met de top 2000 en Prodigy knalt eruit. Dan wil je meteen switchen !

wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Wel een briljante zet om Evers een weekje in te zetten!
Extra aandacht voor de Top 4000 en R10, en natuurlijk weer even genieten van Edwin.
Wel leuk om te zien hoe hij er zelf ook veel plezier in heeft, op de livestream kan je meekijken.
Het is wel duidelijk dat Evers eigenlijk prima bij 10 past, het is, denk ik dan, wel meer zijn muziek.
Ook complimenten voor Henk, ze zetten een erg leuk en gezellige show neer.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Radio liefhebber schreef:
19 dec 2019 12:20
radio12 schreef:
15 dec 2019 13:26
Radbi schreef:
11 dec 2019 16:47

Is mij niet opgevallen dat de nummers matchen met de smaak en uitzendtijd van de DJ's. Of ik let er niet op omdat ik gewoon van de muziek geniet. Kan ook tussen de oren zitten of denken dat het zo is. Of dat bepaalde nummers toevallig bij een DJ voorbij komen. Met bijv. de laatste nummers lijkt het me moeilijk om die aan een DJ te matchen. Ik ga erop letten :lol:
Ik denk dat de volgorde van de lijst is aangepast aan het uitzendtijdstip. Hoorde bijv. van de week bij Ekdom I've been losing you van A-ha, toevallig een van zijn favoriete platen. Heb ook al een aantal maal de Pet shop boys bij hem langs horen komen.
Ik weet, het is geen bewijs, maar het is toch wel duidelijk dat de Top 4000 puur is bedoeld als marketinginstrument voor de reguliere programma's; zeker gezien het feit dat de items bij Ekdom en v. Someren gewoon door gaan. Hierdoor verdwijnt alle urgentie.

Hoewel ik ook geniet van vergeten pareltjes die in de lijst staan, m.n.tussen de nummers 2000-4000, is alles wel veilig binnen het radio 10 format. Dus geen, noem maar een dwarsstraat, Prodigy en Chemical brothers of een Queens of the stone age en Alice in chains. (staan wel allemaal in de top 2000).

Bovenstaande is natuurlijk niets nieuws. Bij vrijwel alle stations zijn dergelijke lijsten een afspiegeling van de eigen uitgebreide playlist in een bepaalde volgorde.
Treffend voorbeeld is het ontbreken van Rollercoaster bij de laatste Top 1000 van Veronica, terwijl de plaat in de top 10 van zowel de Top 2000 of als de Top 4000 staat.
Alice in Chains en Queens of the Stone Age zijn juist groepen die ik probeer te vermijden. Als je die leuk vind dan is daar een oplossing voor: Arrow!
of nog 1 oplossing: Veronica. Waarom dan Radio 2 die in het hele jaar nauwelijks aandacht aan dit soort groepen besteed. Een complete lijst is de Top 2000 wel. De Top 4000 is juist de lijst voor de middle of the road luisteraar. Die wil geen uitschieters, je zal maar een kapperszaak hebben met de top 2000 en Prodigy knalt eruit. Dan wil je meteen switchen !
Maar als volgens jou de middle of the road luisteraar geen uitschieters wil, waarom zie ik dan wel AC/DC, Metallica, Nirvana, Deep Purple, 2 Unlimited, DJ Paul Elstak bij de eerste 200 staan? Wat dus ook inhoudt dat er nog veel mensen op stemmen ook.

Ik ken trouwens genoeg kapperszaken waar ze een stukje rockmuziek wel kunnen waarderen hoor, dus niet alle kappers over één kam scheren.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

wbravenboer schreef:
19 dec 2019 12:38
Wel een briljante zet om Evers een weekje in te zetten!
Extra aandacht voor de Top 4000 en R10, en natuurlijk weer even genieten van Edwin.
Wel leuk om te zien hoe hij er zelf ook veel plezier in heeft, op de livestream kan je meekijken.
Het is wel duidelijk dat Evers eigenlijk prima bij 10 past, het is, denk ik dan, wel meer zijn muziek.
Ook complimenten voor Henk, ze zetten een erg leuk en gezellige show neer.
Wel duopresentatie dus?

Plaats reactie