Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door density1 »

Eens. Dat was de gouden formule, letterlijk.

castmember

Bericht door castmember »

Maar eigenlijk moet Radio 10 daarmee dus een tegenhanger blijven van Radio 5 . . .

Snap ik, kan ik ook inkomen, maar wie gaat de groei van Radio 2 dan remmen? Want van zenders als Veronica hoeven we het niet te verwachten en 538 past er ook niet bij. Dus vanuit de stal van de Mol heeft Radio 10 daarvoor de beste kaarten, en zo te zien accepteert de luisteraar ook dat Radio 10 iets moderner is geworden want de luistercijfers zijn van jaar op jaar stabiel en op sommige momenten zelfs gegroeid. Ergens snap ik het sentiment, maar ik verwacht dat de Mol zich weinig laat leiden door sentiment en meer door resultaten . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

jessica

Bericht door jessica »

Radio 10 richt zich op de commerciële interessante doelgroep. Dus 20-45. Vandaar geen 60's en 70's meer. De adverteerder bepaalt. Het interesseert Radio10 niet dat radio2 groter is op het totaal. Daar zitten ook veel 45+ luisteraars bij. Die zijn voor Radio10 niet erg interessant. Ik hoop ook dat dit nog eens gaat veranderen. Want volgens mij is er in de doelgroep 45-65 ook nog veel te verdienen. TV richt zich daar wel op, maar radio niet. In Amerika is dit al veranderd dus wellicht dat wij hier ook heengaan.

castmember

Ik denk toch dat de grootste zender van Nederland zijn op de radio toch op het verlanglijstje van John de Mol staat en dat hij daarvoor bij Radio 10 de beste kaarten heeft.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Zou het dan niet slimmer zijn om met de vergrijzende radiomarkt juist ook een tegenhanger op radio5 te maken? Dus dat je zowel Veronica als 10 inzet om zowel Radio 2 als Radio 5 te pakken? Allemaal prachtig, dat Veronica. Maar als er een zender is die je qua nostalgie kan laten concureren met radio 5, dan is het dat wel.

density1

Bericht door density1 »

Tja, daar zit wat in. Maar Veronica wil de ultieme zender voor de muziekliefhebber uitstralen en dat gaan ze niet 123 laten varen die formule. Veronica zit echter wel op het uitgelezen kavel voor een oldies station met veel nostalgie en Radio 10 op een vrij kavel. Dus wat is wijsheid.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik vind Veronica eigenlijk meer een zender voor mensen die zich te stoer vinden voor Skyradio, maar het moet niet te gek worden allemaal. Beetje het Pinkpop van de radiozenders. Mag je zelf invullen of dat positief of negatief is.

Radbi

Bericht door Radbi »

castmember schreef:
25 nov 2019 19:20
Ik denk toch dat de grootste zender van Nederland zijn op de radio toch op het verlanglijstje van John de Mol staat en dat hij daarvoor bij Radio 10 de beste kaarten heeft.
Inderdaad. Precies.
Lijkt me sterk dat ze alleen maar letten op doelgroepen ipv het totaal en dat het ze niet interesseert dat anderen boven hen staan. Dat zou raar zijn. Lijkt me sterk dat ze zich berusten in ‘wij zijn de grootste doelgroep in een bepaalde leeftijdscategorie’, het is al mooi en goed zo.
Je bent geen goede ondernemer als je niet de grootste wilt zijn. En ik denk niet dat John de Mol zo in mekaar zit.

Radbi

Bericht door Radbi »

De top 4000 is AAN.

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser »

Herman ven Schippers schreef:
25 nov 2019 20:21
Zou het dan niet slimmer zijn om met de vergrijzende radiomarkt juist ook een tegenhanger op radio5 te maken? Dus dat je zowel Veronica als 10 inzet om zowel Radio 2 als Radio 5 te pakken? Allemaal prachtig, dat Veronica. Maar als er een zender is die je qua nostalgie kan laten concureren met radio 5, dan is het dat wel.
Financieel lastige groep. Voor commercieel. Publieke Omroep kan het mogelijk krijgen met R5 door subsidie. Als R5 commercieel zou gaan zijn ze failliet met deze opstellimg. Dure djs.

castmember

Radbi schreef:
04 dec 2019 08:46
De top 4000 is AAN.
Ik schrok wel een beetje vanmorgen . . .

In 3 uurtjes waren er 25 nummers uit de lijst gedraad, ik hoop toch dat er nog iets meer snelheid en iets minder geouwehoer in komt hoor. Lekker de muziek laten spreken in plaats van het stomme geneuzel verder . . .

Rudy Visser schreef:
04 dec 2019 08:53
Financieel lastige groep. Voor commercieel. Publieke Omroep kan het mogelijk krijgen met R5 door subsidie. Als R5 commercieel zou gaan zijn ze failliet met deze opstellimg. Dure djs.
Denk je?

Bedoel, de groep luisteraars van Radio 5 is één van de groepen die het meest te besteden heeft. Dus de afzetmarkt voor commercials zou ook groot moeten zijn. En de DJ's die op radio 5 zitten zijn niet de duurste DJ's. Sowieso is het een fabeltje dat DJ's giga salarissen krijgen, dat weet iedereen toch intussen wel. er zijn enkele namen die boven die Balkenende norm zitten maar ik denk dat het gros een iets meer dan modaal salaris heeft maar verder geen wereldschokkende bedragen rond gaan.

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

castmember schreef:
04 dec 2019 12:55
Radbi schreef:
De top 4000 is AAN.

In 3 uurtjes waren er 25 nummers uit de lijst gedraad, ik hoop toch dat er nog iets meer snelheid en iets minder geouwehoer in komt hoor. Lekker de muziek laten spreken in plaats van het stomme geneuzel verder . . .

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

Radio liefhebber schreef:
04 dec 2019 13:35
castmember schreef:
Radbi schreef:
De top 4000 is AAN.

Top 4000 laat de pareltjes weerklinken (die je bij de Top 2000 niet hoort). Heerlijk, laat de Kerst nog maar ver weg blijven. Wil je meegenieten klik dan even op deze link: https://assets.ctfassets.net/0opdme5qtl ... p10-V1.pdf.

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser »

castmember schreef:
Radbi schreef:
De top 4000 is AAN.

Rudy Visser schreef:
04 dec 2019 08:53
Denk je?

Bedoel, de groep luisteraars van Radio 5 is één van de groepen die het meest te besteden heeft. Dus de afzetmarkt voor commercials zou ook groot moeten zijn. En de DJ's die op radio 5 zitten zijn niet de duurste DJ's. Sowieso is het een fabeltje dat DJ's giga salarissen krijgen, dat weet iedereen toch intussen wel. er zijn enkele namen die boven die Balkenende norm zitten maar ik denk dat het gros een iets meer dan modaal salaris heeft maar verder geen wereldschokkende bedragen rond gaan.
Bij publieke omroep verdienen ze boven modaal. Jeroen van Inkel zit er niet voor minder dan 150.000 euro’s. Oude dj’s met vaste contracten die bij de omroepen zitten geroest.

Die oude mensen hebben veel geld maar hebben alles in principe al. Meeste reclame spots zitten in mensen die huis kopen. Die hebben spulletjes nodig.

castmember

Tja . . . hebben alles al is ook subjectief. Ze gaan nog steeds op vakantie, ze zijn nog steeds fan van artiesten die met veel te dure kaartjes in de ziggo dome staan op te treden. En als de kinderen het huis uit zijn wordt het tijd voor een andere auto want de ruimte is niet meer nodig, of de caravan moet weer getrokken worden op vakantie naar de camping. Verder komen er steeds meer kamers leeg, wordt men lichamelijk slechter dus wordt er ook gekeken naar de mogelijkheid om kleiner (gelijkvloerser) te gaan wonen. Buiten dat wordt je doelgroep ouder, maar daardoor stoppen ze niet opeens met eten . . .

Iedere leeftijdsgroep heeft zijn eigen benodigdheden en daardoor ook eigen reclamebehoeften, maar dat betekent niet dat het afzetvlak anders wordt.

Plaats reactie