Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

Dat kun je door de muziek nóg meer onderscheidend te maken. Meer classics gedurende de dag en in de loop van de middag echt enkel en alleen nieuwe muziek, en géén hitjes/compensatieplaten want daar zit het hem voornamelijk in m.i.
Een soort klok-format dus.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

jessica schreef: 21 nov 2019 12:15 Ik zou me er als 3FM ook vooral in verdiepen hoe ik mensen langer naar mijn zender zou kunnen laten luisteren.
Het aantal luisteraars blijft redelijk stabiel, maar ze gaan steeds korter luisteren.
Misschien ligt daar het grote probleem wel.
Persoonlijk vind ik de muziek op 3FM het beste wat er te krijgen is op de Nederlandse radio. De DJ's zijn te vaak saai en hetzelfde. Ik mis persoonlijkheden op de radio. Alleen de muziek is voor mij niet genoeg. Energie mag ook uit de DJ komen. Het mag wel wat meer energie hebben. En dat is er vooral overdag niet.

Maar ja, een alternatief is er voor mij op de radio niet echt. Maar korter luisteren doe ik zeker wel.
jessica

Bericht door jessica »

Ane Sybesma schreef: 21 nov 2019 14:28
jessica schreef: 21 nov 2019 12:15 Ik zou me er als 3FM ook vooral in verdiepen hoe ik mensen langer naar mijn zender zou kunnen laten luisteren.
Het aantal luisteraars blijft redelijk stabiel, maar ze gaan steeds korter luisteren.
Misschien ligt daar het grote probleem wel.
Persoonlijk vind ik de muziek op 3FM het beste wat er te krijgen is op de Nederlandse radio. De DJ's zijn te vaak saai en hetzelfde. Ik mis persoonlijkheden op de radio. Alleen de muziek is voor mij niet genoeg. Energie mag ook uit de DJ komen. Het mag wel wat meer energie hebben. En dat is er vooral overdag niet.

Maar ja, een alternatief is er voor mij op de radio niet echt. Maar korter luisteren doe ik zeker wel.
Als dit bij jou het geval is, zal dit ook voor anderen gelden. In het algemeen luister je natuurlijk minder lang als iets saai is. Dat is een van de redenen dat ik graag naar Rob Stenders luister. Je wordt altijd verrast door hem op welke manier dan ook. Hij doet hele simpele maar slimme dingen. Dan zendt hij bijvoorbeeld een luisteraar uit die een intro trommelt. Je gaat dan zelf ook denken welk liedje is dat en zo wordt je bij het programma betrokken. Je blijft luisteren om te horen of ze het goede liedje vinden. Dat soort simpele dingen zou 3FM ook kunnen doen. De luisteraar meer centraal stellen en meer betrekken bij het programma.
radiodaan

Bericht door radiodaan »

jessica schreef: 21 nov 2019 18:28 Hij doet hele simpele maar slimme dingen. Dan zendt hij bijvoorbeeld een luisteraar uit die een intro trommelt. Je gaat dan zelf ook denken welk liedje is dat en zo wordt je bij het programma betrokken. Je blijft luisteren om te horen of ze het goede liedje vinden. Dat soort simpele dingen zou 3FM ook kunnen doen. De luisteraar meer centraal stellen en meer betrekken bij het programma.
Dat is dan gewoon flauw afgekeken van Stefans Beatencampagne
jessica

Bericht door jessica »

radiodaan schreef: 21 nov 2019 19:57
jessica schreef: 21 nov 2019 18:28 Hij doet hele simpele maar slimme dingen. Dan zendt hij bijvoorbeeld een luisteraar uit die een intro trommelt. Je gaat dan zelf ook denken welk liedje is dat en zo wordt je bij het programma betrokken. Je blijft luisteren om te horen of ze het goede liedje vinden. Dat soort simpele dingen zou 3FM ook kunnen doen. De luisteraar meer centraal stellen en meer betrekken bij het programma.
Ik weet niet wie Stefan is maar ik denk het niet hoor. Want dit zijn eenmalige dingen, maar daar heeft hij er zoveel van. Je weet nooit wat er gaat komen. Dat maakt het leuk om te blijven luisteren. Het was een voorbeeld wat 3FM zou kunnen doen om de luistertijd te verlengen. Want nu is het blijkbaar snel saai en is er geen urgentie tot blijven luisteren daar.
radiodaan

Bericht door radiodaan »

jessica schreef: 21 nov 2019 20:10
radiodaan schreef: 21 nov 2019 19:57
Ik weet niet wie Stefan is maar ik denk het niet hoor. Want dit zijn eenmalige dingen, maar daar heeft hij er zoveel van. Je weet nooit wat er gaat komen. Dat maakt het leuk om te blijven luisteren. Het was een voorbeeld wat 3FM zou kunnen doen om de luistertijd te verlengen. Want nu is het blijkbaar snel saai en is er geen urgentie tot blijven luisteren daar.
De Staat van Stasse heb ik het dan over, maar natuurlijk hij kent geen grenzen met wat hij kan bedenken. (Vind ik juist weer een van de redenen waarom ik niet zovaak naar hem luister.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ik zou wel eens willen zien wat er met de luistercijfers gebeurd als Jorien en Angelique beiden worden vervangen voor een mannelijke collega. Het zou mij niet verbazen als daar een deel van het probleem ligt.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

LokaleSter schreef: 21 nov 2019 21:16 Ik zou wel eens willen zien wat er met de luistercijfers gebeurd als Jorien en Angelique beiden worden vervangen voor een mannelijke collega. Het zou mij niet verbazen als daar een deel van het probleem ligt.
Zou je denken? Kevin van Arnhem en Olivier Bakker op die plekken en probleem opgelost? :lol:
Pot

Bericht door Pot »

Angelique blijft tot eind het jaar de maandag, dinsdag en woensdag doen. Donderdag en vrijdag Olivier Bakker. Vanaf 2020 verwacht, en hoopt, ze full-time terug te zijn.
Oren open!
RadioRambo

Bericht door RadioRambo »

Pot schreef: 22 nov 2019 19:56 Angelique blijft tot eind het jaar de maandag, dinsdag en woensdag doen. Donderdag en vrijdag Olivier Bakker. Vanaf 2020 verwacht, en hoopt, ze full-time terug te zijn.
Op social media zie ik haar het ene na het andere evenement hosten. Ze had het er op de radio zelfs over. Heel raar signaal naar je werkgever.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

JulesKluivert schreef: 22 nov 2019 19:48
LokaleSter schreef: 21 nov 2019 21:16 Ik zou wel eens willen zien wat er met de luistercijfers gebeurd als Jorien en Angelique beiden worden vervangen voor een mannelijke collega. Het zou mij niet verbazen als daar een deel van het probleem ligt.
Zou je denken? Kevin van Arnhem en Olivier Bakker op die plekken en probleem opgelost? :lol:
Ik luister te weinig naar 3FM om daar over te kunnen oordelen, maar ik ga uit van mannelijke radiomaker die minimaal gelijkwaardig is.

Weet dat het redelijk controversieel is, maar behalve in de Playboy zie je vrijwel overal dat vrouwen minder weten te boeien. Het zou mij dan ook niet verbazen als dat in de radiowereld ook zo is.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

RadioRambo schreef: 22 nov 2019 20:32
Pot schreef: 22 nov 2019 19:56 Angelique blijft tot eind het jaar de maandag, dinsdag en woensdag doen. Donderdag en vrijdag Olivier Bakker. Vanaf 2020 verwacht, en hoopt, ze full-time terug te zijn.
Op social media zie ik haar het ene na het andere evenement hosten. Ze had het er op de radio zelfs over. Heel raar signaal naar je werkgever.
Ze bespreekt haar beschikbaarheid juist met haar werkgever. Ze wou zelf al eerder hervatten met haar programma maar ze heeft in samenspraak met de zender besloten om wat later te beginnen en rustig op te bouwen.
Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker »

'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'
density1

Bericht door density1 »

Nee, water naar de zee dragen. Beter dit budget naar Radio 5 om hun profiel te versterken.
Pot

Bericht door Pot »

Goed dat er extra geld bijkomt, ze hebben de afgelopen jaren kwaliteit ingeleverd (en reclame inkomsten). Maar dit geeft dus ook duidelijkheid dat NPO met 3FM door wil en meer profileren:

"De NPO gaat de zender dan ook duidelijker positioneren en profileren als het alternatieve merk voor zowel on air als online. Hiermee lijkt 3FM de richting te kiezen, die oud-3FM dj Michiel Veenstra met KINK al eerder koos."

Nog wat meer cijfers voor alle NPO-zenders
http://radio.nl/819828/dit-wil-de-npo-i ... o-uitgeven
Oren open!
Plaats reactie