Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
castmember

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door castmember »

Frank heeft in de ochtend gezeten, dat was niet om aan te horen. Ik vind Frank ook veel te laid-back voor een ochtend jock. Enorme passie voor muziek en respect voor alles en iedereen om hem heen, maar ik vind hem nu niet de man die je wat peper in je reet stopt en je energie geeft om onder je dekbedje vandaan te kruipen, en dat is voor mij wel iets dat ik zoek in ochtendradio. Ik denk juist dat Frank op de vooravond echt op zijn plek zit. Ruimte voor diepgang in de muziek, soms wat langere gesprekken en achtergronden. In de ochtend moet je dat naar mijn idee allemaal niet hebben.

Frank naar de ochtend lijkt me echt een heel slecht idee!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
martheijn

Bericht door martheijn »

Deze week nemen Wouter vd Goes en Frank van het Hof de ochtendshow over op radio 2. De dynamiek en de (degelijke) humor werken aanstekelijk en heb sinds maanden weer eens ouderwets gelachen om een ochtendshow (hiervoor iedere ochtend trouw 3FM). Wat een verfrissing, nu weet ik dat volgende week de ochtendshow op 2 weer door Jan Willem en Jeroen wordt overgenomen maar dit duo liet wel even horen hoe het ook in de ochtend kan, lekker opgewekt, oprechte radio met inhoudelijke items maar vooral leuk qua sfeer.

Afgelopen vrijdag had Sander bij 3FM de eer om de Kensington exclusive aan te kondigen, de manier hoe was echt weer typisch Sander, zo laks en lui, kondig dit toch lekker spontaan en feestelijk aan. Na ingrijpen van Dieuwke (van NOS op 3) corrigeerde hij het en ging hij het alsnog (zeer overdreven) doen. Echt heel erg typisch dit.

https://www.npo3fm.nl/sanders-vriendent ... iendenteam vanaf 1:54:18
Hier had uw advertentie kunnen staan
willemm

Bericht door willemm »

martheijn schreef: 20 nov 2019 16:47 Deze week nemen Wouter vd Goes en Frank van het Hof de ochtendshow over op radio 2. De dynamiek en de (degelijke) humor werken aanstekelijk en heb sinds maanden weer eens ouderwets gelachen om een ochtendshow (hiervoor iedere ochtend trouw 3FM). Wat een verfrissing, nu weet ik dat volgende week de ochtendshow op 2 weer door Jan Willem en Jeroen wordt overgenomen maar dit duo liet wel even horen hoe het ook in de ochtend kan, lekker opgewekt, oprechte radio met inhoudelijke items maar vooral leuk qua sfeer.

Bij mij dus precies andersom. Trek Wouter en vooral Frank totaal niet. Echt antr-radio. Neig in die invalweken juist weer naar 3FM.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

martheijn schreef: 20 nov 2019 16:47 Afgelopen vrijdag had Sander bij 3FM de eer om de Kensington exclusive aan te kondigen, de manier hoe was echt weer typisch Sander, zo laks en lui, kondig dit toch lekker spontaan en feestelijk aan. Na ingrijpen van Dieuwke (van NOS op 3) corrigeerde hij het en ging hij het alsnog (zeer overdreven) doen. Echt heel erg typisch dit.

Ben je op dit forum lid geworden om een Prive-vete tegen Sander te voeren?
Is overigens makkelijk op te lossen door 3FM niet meer in je voorkeurszenders op te nemen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

martheijn schreef: 20 nov 2019 16:47 Deze week nemen Wouter vd Goes en Frank van het Hof de ochtendshow over op radio 2. De dynamiek en de (degelijke) humor werken aanstekelijk en heb sinds maanden weer eens ouderwets gelachen om een ochtendshow (hiervoor iedere ochtend trouw 3FM). Wat een verfrissing, nu weet ik dat volgende week de ochtendshow op 2 weer door Jan Willem en Jeroen wordt overgenomen maar dit duo liet wel even horen hoe het ook in de ochtend kan, lekker opgewekt, oprechte radio met inhoudelijke items maar vooral leuk qua sfeer.

Afgelopen vrijdag had Sander bij 3FM de eer om de Kensington exclusive aan te kondigen, de manier hoe was echt weer typisch Sander, zo laks en lui, kondig dit toch lekker spontaan en feestelijk aan. Na ingrijpen van Dieuwke (van NOS op 3) corrigeerde hij het en ging hij het alsnog (zeer overdreven) doen. Echt heel erg typisch dit.

Ik vind ze apart heel leuk,maar in een duo trek ik Frank ontzettend slecht. Veel grapjes die alleen de mensen in de studio snappen? Altijd op een vervelende manier het laatste woord proberen te pakken? Het vervelende neefje van Sander Lantinga. Terwijl ik op zaterdagochtend de radio speciaal voor hem aan zet. Heel gek.

Jan-Willem en Jeroen vind ik wel prettig eigenlijk, alhoewel ik daar ook echt aan moest wennen na Ekdom. Maar goed, dat ik bij Ekdom op 10 ben afgehaakt en terug ben op radio2 zegt dan ook wel iets over beide ochtendshows.
martheijn

Bericht door martheijn »

Henkjan2016 schreef: 20 nov 2019 19:43
martheijn schreef: 20 nov 2019 16:47 Afgelopen vrijdag had Sander bij 3FM de eer om de Kensington exclusive aan te kondigen, de manier hoe was echt weer typisch Sander, zo laks en lui, kondig dit toch lekker spontaan en feestelijk aan. Na ingrijpen van Dieuwke (van NOS op 3) corrigeerde hij het en ging hij het alsnog (zeer overdreven) doen. Echt heel erg typisch dit.

Is overigens makkelijk op te lossen door 3FM niet meer in je voorkeurszenders op te nemen.
Nee hoor, het raakt mij gewoon dat 3fm de vrije val zo op z'n loop laat. Ik luister vanaf 2001 standaard naar 3fm en dat ik na zoveel jaar afhaak doet me zo reageren. Na het debacle van domien in de ochtend hadden ze beter moeten acteren.
Hier had uw advertentie kunnen staan
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

martheijn schreef: 20 nov 2019 20:17

Nee hoor, het raakt mij gewoon dat 3fm de vrije val zo op z'n loop laat. Ik luister vanaf 2001 standaard naar 3fm en dat ik na zoveel jaar afhaak doet me zo reageren. Na het debacle van domien in de ochtend hadden ze beter moeten acteren.
Duidelijk :D ik had inderdaad even een andere indruk, maar je bericht is helder.

Welkom!
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

martheijn schreef: 20 nov 2019 20:17

Ik vond de zet van Sander in de ochtend destijds niet eens een verkeerde. Tegen al het personality-geweld (Ekdom, Giel, Mattie&Marieke) zou een ochtendshow waar muziek de boventoon zou voeren best het verschil maken, dacht ik. Maar sinds Noortje als producer ging meepraten werd het gepraat al meer en nu blijkt eigenlijk dat 3FM ook in de ochtend een jock moet hebben die een echte persoonlijkheid heeft en kan blijven boeien
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Vind het gewoon oprecht jammer dat er geen einde komt aan de daling van de luistercijfers van NPO 3FM. Waar eindigt dit? Toch is het nog steeds een zender waar ik regelmatig graag naar luister. Ze hebben echt wel goede DJ’s en programma’s. Mijns inziens zou je Sander moeten vervangen voor Frank en Eva ‘s morgens. Het tijdslot 10:00 u - 13:00 u is sterk met Jorien. De zwakke uren zitten mijns inziens in de middag tussen 13:00 u en 18:00 u. Zoals ik al zei zou ik tussen 13:00 u en 16:00 u Sander Hoogendoorn programmeren; Dit tijdslot past hem beter. Zet tussen 16:00 u en 18:00 u Herman neer in plaats van die twee kleuters van Mark en Ramon. De avond is ok. Maar als Frank met Eva de ochtend zouden doen zou Kevin van Arnhem hier niet misstaan. 3 voor 12 zou Sagid Carter of Wijnand Speelman kunnen doen wat door medeforumleden al geopperd werd. Ik denk dat er met een paar kleine aanpassingen een beter resultaat geboekt kan worden. Maar dat het slecht gaat met NPO 3FM gaat raakt me. Ben opgegroeid met deze zender. Ik heb er moeite mee dat het tij niet te keren is.
density1

Bericht door density1 »

Ik denk het van niet...Er is in de afgelopen jaren al zoveel veranderd en geschoven, dat heeft de zender meer slecht gedaan dan goed. Nu weer gaan schuiven schept alleen nog voor meer onduidelijkheid en dat wil je niet. Ik denk dat ze meer op detail kunnen aanpassen dus toch het muziekbeleid is beter onder de loep nemen.
jessica

Bericht door jessica »

Ik zou in ieder geval de ochtendshow weer van 6tot9 doen daarna 9-12 en van 12 tot 2 weer een lunchshow. Daarna 14-16 en 16-18 en dan weer 3 urige shows. Zou Rob Jansen in de ochtend zetten en Sander Hoogendoorn van 12 tot 2
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 20 nov 2019 22:39 Nu weer gaan schuiven schept alleen nog voor meer onduidelijkheid en dat wil je niet. Ik denk dat ze meer op detail kunnen aanpassen
Zeker in de programma's zelf
Oren open!
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

jessica schreef: 21 nov 2019 03:03 Ik zou in ieder geval de ochtendshow weer van 6tot9 doen daarna 9-12 en van 12 tot 2 weer een lunchshow. Daarna 14-16 en 16-18 en dan weer 3 urige shows. Zou Rob Jansen in de ochtend zetten en Sander Hoogendoorn van 12 tot 2
Ik denk inderdaad dat dit vooral de bottleneck is geweest van 3FM. Door zo'n lunchshow heb je nog een reden waarop mensen naar je station gaan, maar als je Jorien en Angelique niet kunt waarderen dan zet je tussen 10 en 16 de radio niet op 3FM. Da's nogal een gat
Daan!

Bericht door Daan! »

Dat is ook precies het probleem wat 538 voor zichzelf heeft gecreëerd...
jessica

Bericht door jessica »

Ik zou me er als 3FM ook vooral in verdiepen hoe ik mensen langer naar mijn zender zou kunnen laten luisteren.
Het aantal luisteraars blijft redelijk stabiel, maar ze gaan steeds korter luisteren.
Misschien ligt daar het grote probleem wel.
Plaats reactie