Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen 538

Bericht door Johanneke » 28 jul 2019 13:52

Pot schreef:
27 jul 2019 22:41
Johanneke schreef:
27 jul 2019 22:18
Ik vind het jammer dat 538 allerlei jocks van andere zenders haalt (Wietze, Igmar)
Misschien vindt 538 zijn eigen jocks niet goed genoeg? Kan ook status zijn. Ik vind dat de jocks die uit de opleiding komen wat 'basic'. Ze kunnen prima plaatjes aankondigen, een kort itempje doen maar hebben minder status dan bijv Wietze en Igmar: beide ochtendshow gepresenteerd, zitten regelmatig in tv-programma's. En bovendien kun je eigenlijk niet alles uit eigen opleiding halen (kijk maar naar 3FM).

Johanneke schreef:
en nu waarschijnlijk weer Bram Krikke
Het is een gerucht, dus het zou kunnen maar is niet waarschijnlijk.

Johanneke schreef:

Naast Mart geldt dit ook voor Bas Menting, deze twee verdienen echt wel een betere plek in de programmering
Maar welke plek dan?
Wat mij betreft op de plekken waar 538 ze nu zes weken wel goed genoeg voor vindt. Ik vind het weekend nu een stuk beter te pruimen met Barend, Bas en Mart op de plekken van Wietze en Igmar. Maar snap ook wel dat dat nu niet realistisch is.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 28 jul 2019 13:54

Feivel schreef:
28 jul 2019 13:20
Wat er in de opleiding bij 538 zit, is niks bijzonders. Luister maar eens naar XM. Lekker grappig doen, alsof je naar een lokale omroep luistert. Als PD zou ik ze ook niet naar de zender waar heel veel geld in omgaat halen ;)..
Heb je Bij Igmar wel eens geluisterd op zaterdagavond, met bijna altijd van die knullige studio gasten die niemand kent en waar dan van die inhoudsloze, eindeloze gesprekken mee gevoerd worden? Dat zou bij menige lokale omroep de zender niet eens halen, vermoed ik. :razz:

John6

Bericht door John6 » 31 jul 2019 07:15

Igmar had ik nog nooit ergens gehoord tot hij naar 538 kwam, ja aardige jongen, voor de rest ik weet het nog niet of hij het wel is. Wietze en Chris en ook klaas op vrijdag, ik kan daar zeker wel om lachen, en voor nu in de morgen doen ze het ook prima.
Van mij mag Wietze wel de plek overnemen van Coen en Sander, die 2 clown's wie zit daar op te wachten.

Daan!

Bericht door Daan! » 15 aug 2019 17:14

De ochtendshow op 538 is de afgelopen weken met Wietze, Chris en Frederique erg leuk geweest. Het team is goed op elkaar ingespeeld. Chris en Fre zijn beide scherp, er is ruimte voor humor, maar toch is er t.o.v. de reguliere ochtendshow een bepaalde rust en een evenwicht. Alle drie hebben ongeveer een gelijke inbreng, terwijl bij Frank, Frank en Jelte verreweg het meeste aan het woord zijn. Ook nieuwslezer Mart is een goede toevoeging aan dit team. Als Coen en Sander weg gaan, heeft 538 een goede opvolger in huis.

Wat mij betreft neemt hij dingen mee van zijn vervangers. Ik neem aan dat Frank dat doet. Luisteren naar je vervangers houd je scherp!

Stef99

Bericht door Stef99 » 15 aug 2019 17:22

Wietze heeft een prima ochtendshow neergezet met zijn team de afgelopen weken. Het afgelopen half jaar heb ik zelf niet echt enthousiast kunnen worden van Frank Dane en zijn team, daarvoor heb ik ook lang naar Evers Staat Op geluisterd, dus het is ergens natuurlijk ook wel zo dat je er aan moet wennen dat de ochtendshow nu anders was dan bij ESO

Alleen irriteer ik mij gewoon bij sommige elementen of personen in de ochtend. Bij Evers werd er ook veel gelachen door Rick en Niels, maar hier waren ook nog regelmatig actualiteiten die besproken worden en dat mis ik bij Frank Dane (hij doet dit op een andere manier). Vervolgens is het elke ochtend dezelfde "tone of voice" van de manier van lachen of waarop iets wordt aangekondigd, bijvoorbeeld de aankondiging van "De Lekkere Track" rond 06:40 waar altijd dezelfde woorden of (flauwe) opmerkingen gebruikt worden. Hetzelfde geldt voor de inbreng van Jelte, Jelmer of Hannelore wat ook bijna elke ochtend hetzelfde is of klinkt.

En dan nog even mijn persoonlijke mening, maar ik hoop persoonlijk dat Hannelore nu niet meer zo "chagrijnig" over komt in de ochtend want dat was ook vaak genoeg te merken en vrij storend. Nogmaals, het is allemaal anders dan bij ESO, maar als je al na een half jaar ergernissen hebt aan het programma, en dit op termijn ook bij meerdere luisteraars gaat komen, dan kijk ik er niet raar van op als per 2020/2021 de ochtendshow alweer verandert. Hoe denken jullie eigenlijk over mijn genoemde uitspraken of ben ik hier gewoon echt de enige in?

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 15 aug 2019 19:35

Stef99 schreef:
15 aug 2019 17:22
Wietze heeft een prima ochtendshow neergezet met zijn team de afgelopen weken. Het afgelopen half jaar heb ik zelf niet echt enthousiast kunnen worden van Frank Dane en zijn team, daarvoor heb ik ook lang naar Evers Staat Op geluisterd, dus het is ergens natuurlijk ook wel zo dat je er aan moet wennen dat de ochtendshow nu anders was dan bij ESO

Alleen irriteer ik mij gewoon bij sommige elementen of personen in de ochtend. Bij Evers werd er ook veel gelachen door Rick en Niels, maar hier waren ook nog regelmatig actualiteiten die besproken worden en dat mis ik bij Frank Dane (hij doet dit op een andere manier). Vervolgens is het elke ochtend dezelfde "tone of voice" van de manier van lachen of waarop iets wordt aangekondigd, bijvoorbeeld de aankondiging van "De Lekkere Track" rond 06:40 waar altijd dezelfde woorden of (flauwe) opmerkingen gebruikt worden. Hetzelfde geldt voor de inbreng van Jelte, Jelmer of Hannelore wat ook bijna elke ochtend hetzelfde is of klinkt.

En dan nog even mijn persoonlijke mening, maar ik hoop persoonlijk dat Hannelore nu niet meer zo "chagrijnig" over komt in de ochtend want dat was ook vaak genoeg te merken en vrij storend. Nogmaals, het is allemaal anders dan bij ESO, maar als je al na een half jaar ergernissen hebt aan het programma, en dit op termijn ook bij meerdere luisteraars gaat komen, dan kijk ik er niet raar van op als per 2020/2021 de ochtendshow alweer verandert. Hoe denken jullie eigenlijk over mijn genoemde uitspraken of ben ik hier gewoon echt de enige in?
Ik heb de afgelopen maanden een paar keer geluisterd maar vond er werkelijk waar niks aan. Heb het idee dat Jelmer en Hannelore uberhaupt totaal geen toevoeging hebben en amper iets (nuttigs) zeggen. Jelte vind zichzelf erg grappig en Frank, tja. Mij kun je er niet warm voor krijgen. Evers was (logisch) beter. Mattie en Marieke (en team) vind ik gezelliger en meer nieuws van die dag bespreken. Beter op elkaar ingespeeld dus.

Stef99

Bericht door Stef99 » 15 aug 2019 20:14

RadioFan! schreef:
15 aug 2019 19:35
Stef99 schreef:
15 aug 2019 17:22

Ik heb de afgelopen maanden een paar keer geluisterd maar vond er werkelijk waar niks aan. Heb het idee dat Jelmer en Hannelore uberhaupt totaal geen toevoeging hebben en amper iets (nuttigs) zeggen. Jelte vind zichzelf erg grappig en Frank, tja. Mij kun je er niet warm voor krijgen. Evers was (logisch) beter. Mattie en Marieke (en team) vind ik gezelliger en meer nieuws van die dag bespreken. Beter op elkaar ingespeeld dus.
Precies dat dus. Ook vind ik trouwens dat er te veel "vaste" items zijn zoals elke keer dat "Wat vindt Nederland", wat bij ESO maar een paar keer per week was onder de noemer "representatief onderzoek", aldus Rick

Johanneke

Bericht door Johanneke » 15 aug 2019 20:16

Respect voor ieders mening maar de luistercijfers laten duidelijk een ander beeld zien. Ik heb de weken afgeteld en ben blij als Frank en zijn team er weer zijn maandag!

Ben ook benieuwd naar de luistercijfers straks van deze zomer tov vorig jaar. Ik vind zowel Igmar als Wietze totaal niet 538 waardig, maar aan de andere kant was er ook geen alternatief elders...

Daan!

Bericht door Daan! » 15 aug 2019 20:21

Maar los van de luistercijfers, waarom vindt je dat wat je zegt dan Johanneke?

Pot

Bericht door Pot » 15 aug 2019 21:07

Johanneke schreef:
15 aug 2019 20:16
Ben ook benieuwd naar de luistercijfers straks van deze zomer tov vorig jaar.
Ik verwacht dat het allemaal niet zo bijzonder zal zijn.
Johanneke schreef:
15 aug 2019 20:16
Ik vind zowel Igmar als Wietze totaal niet 538 waardig, maar aan de andere kant was er ook geen alternatief elders...
Nou ik wel. Fijne verfrissing.
Wietze mag van mij direct doorschuiven naar de doordeweekse programmering ipv Barend die ik niet waardig vind voor 538 (op dat tijdstip iig).
Verder zijn de talenten ook niet goed genoeg om in te laten vallen en vraag ik me af of DJ's als Mart Meijer en Desmond Baidjoe nou echt geschikt zijn om op belangrijke tijdstippen in te vallen in toekomst.
Oortjes open!

Pot

Bericht door Pot » 15 aug 2019 21:10

Daan! schreef:
15 aug 2019 20:21
Ik vermoed omdat ze niet van de 538-opleiding afkomen, het nog niet vertrouwd klinkt of heeft omdat Johanneke ze überhaupt nooit goed gevonden?
Oortjes open!

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 15 aug 2019 21:18

Pot schreef:
15 aug 2019 21:10
Daan! schreef:
Ik vermoed omdat ze niet van de 538-opleiding afkomen, het nog niet vertrouwd klinkt of heeft omdat Johanneke ze überhaupt nooit goed gevonden?
Is het niet Johanneke die alles slecht vind wat van Qmusic afkomt of daar mee te maken heeft? Of vergis ik mij nu?

Pot

Bericht door Pot » 15 aug 2019 21:43

RadioFan! schreef:
15 aug 2019 21:18
Pot schreef:
Daan! schreef:
Is het niet Johanneke die alles slecht vind wat van Qmusic afkomt of daar mee te maken heeft? Of vergis ik mij nu?
Zo wou ik het eigenlijk zeggen, maar niet gedaan. Maar zo bedoel ik het wel.
Oortjes open!

Daan!

Bericht door Daan! » 16 aug 2019 08:16

Pot schreef:
Daan! schreef:
Was dit nou echt nodig? Je kunt iemand toch ook de kans geven zelf te antwoorden i.p.v. het voor deze persoon in te vullen? Zo komt er dus nooit een discussie op gang waar je van elkaar wat kunt leren, maar blijft het een kwestie van op de man spelen. Houd daar a.u.b. mee op.

Pot

Bericht door Pot » 16 aug 2019 09:32

Daan! schreef:
16 aug 2019 08:16
Pot schreef:
Daan! schreef:
Was dit nou echt nodig? Je kunt iemand toch ook de kans geven zelf te antwoorden i.p.v. het voor deze persoon in te vullen? Zo komt er dus nooit een discussie op gang waar je van elkaar wat kunt leren, maar blijft het een kwestie van op de man spelen. Houd daar a.u.b. mee op.
Dit was niet eens echt op de man bedoeld... :roll:
Oortjes open!

Plaats reactie