Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 » 14 aug 2019 13:55

Ron van Beuningen schreef:
14 aug 2019 13:53
Helaas wat kort door de bocht wederom.

Evers had 3 maanden vakantie bij 538. Redelijk commercieel bedrijf is het niet? Dat red Angelique niet. Dit is een onvoorziene situatie. Vervelend voor 3fm. Lange termijn visie is belangrijk in deze. Zo werkt het bedrijftsleven. Niet wat populaire woordjes.
Is goed, jij hebt gewonnen.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 14 aug 2019 14:05

Henkjan2016 schreef:
14 aug 2019 13:55
14 aug 2019 13:53
Helaas wat kort door de bocht wederom.

Evers had 3 maanden vakantie bij 538. Redelijk commercieel bedrijf is het niet? Dat red Angelique niet. Dit is een onvoorziene situatie. Vervelend voor 3fm. Lange termijn visie is belangrijk in deze. Zo werkt het bedrijftsleven. Niet wat populaire woordjes.
Is goed, jij hebt gewonnen.
Fijn dat ik je een frisse blik mocht geven. :)

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 aug 2019 14:21

density1 schreef:
14 aug 2019 13:36
jessica schreef:
14 aug 2019 13:27
14 aug 2019 12:50

Dus wanneer iemand iets aan haar/zijn gezondheid heeft kan die persoon haar/zijn baan kwijt. Ik hoop niet dat jij een leidinggevende functie hebt.

Beoordeel iemand op kwaliteit in plaats van gezondheid. Wanneer Matthijs van Nieuwkerk plots ziek zou worden en een operatie zou moeten onder gaan is hij toch niet zo maar zijn baan of tijdstip kwijt. Zou wat zijn zeg.
Dit heb ik al vaker gezegd hier dat mensen soms kort door de bocht oordelen. Tijdje geleden werd geschreven Angelique gaat wel erg vaak met vakantie. Mensen nemen aan dat iedere afwezigheid vakantie is. Ook vergelijken ze het vaak met hun eigen 9 to 5 baan. In dit soort beroepen worden soms hele andere afspraken over vakantie gemaakt. Dus oordeel niet te snel als iemand afwezig is. Het zou ook een medische of andere reden kunnen hebben. Dit is hier nu een voorbeeld van.
Ik voel me niet aangesproken in deze. Ik geef enkel aan dat te vaak afwezig zijn al dan niet om gezondheidsredenen of vakantie gewoon niet handig is voor 3FM an sich.
En wat vind je precies te vaak? Hoeveel van haar normale shows heeft Angelique dit jaar gemist?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

castmember

Bericht door castmember » 14 aug 2019 14:23

Henkjan2016 schreef:
14 aug 2019 13:44
castmember schreef:
14 aug 2019 13:37
Ik hoop vooral dat density1 zelf nooit ziek wordt . . . en als dat toch gebeurd dat hij/zij snel vervangen wordt door iemand die niet ziek is. Want ja, dat ziek zijn hoort niet en dat kan het bedrijf niet aan en dan moet je gewoon ontslaan en iemand anders neerzetten.

Belachelijke gedachte! Bah!
Helaas werkt het in de commerciële sector zo. Ik begrijp deze verontwaardiging niet zo. Gelukkig zijn er wetten die de werkgever verplichten de betreffende werknemer in dienst te houden voor minimaal 2 jaar. Maar inderdaad, op jouw plek zal iemand anders geplaatst worden.
Dan weet ik niet voor wat voor bedrijf jij werkt, maar een hele fijne werkgever kan dat naar mijn idee niet zijn. Ik heb helaas 2 keer in de situatie gezeten dat ik voor langere tijd vanwege ziekte afwezig was en beide keren kon ik daarna gewoon verder waar ik gebleven was. Bij commerciele bedrijven . . . en tuurlijk zal dit ook liggen aan de functie die je bekleed, maar ik vind de opmerking je bent ziek dus je moet maar gelijk vervangen worden te idioot voor woorden. Op TV en radio zijn er genoeg presentaroren even voor een periode tussenuit geweest en uiteindelijk weer terug gekomen op hun plekje. Laatst bijvoorbeeld nog Jinek met haar zwangerschapsverlof en zo zijn er ook op de radio voorbeelden. Ook bij andere zenders of overige commerciele partijen werkt het niet gewoon zo. Daarbij denk ik dat je als tomatenplukker sneller vervangen wordt dan als kwla

Dus die verontwaardiging komt denk vooral voort uit het feit dat er hier een aantal mensen hun gelijk proberen te halen met (gedeeltelijke) onwaarheden of verkeerde rekensommetjes.

En het komt op die manier over alsof men geen compassie kan opbrengen voor iemand die even niet kan blijven meerennen.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 14 aug 2019 15:17

JulesKluivert schreef:
14 aug 2019 08:17
Herman ven Schippers schreef:
13 aug 2019 20:04
JulesKluivert schreef:
13 aug 2019 19:41

Als jij gelijk hebt, zal Sharid Alles ook wel haar baan hebben gekregen enkel en alleen omdat ze een donkere vrouw is....
Je moet nu niet het onderwerp gaan verleggen, want we hebben het over het doorschuiven van een DJ, niet over een zendermanager. Ik baseer mijn mening op de hoogte qua niveau wat ik de dj's van toen vond.
Nee, dat is waar. Het is in elk geval een interessant inzicht dat Jorien Renkema, Angelique Houtveen en Eva Koreman alleen maar in de dagprogrammering zitten omdat ze vrouw zijn. Vind je dan ook niet dat die snel maar weer terug moeten naar de nacht of een avondprogramma? Dan is er in de dagprogrammering weer ruimte voor mensen die wel kwaliteiten hebben
Nu leg je me wederom woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Ik vind Jorien namelijk wél een aanwinst. En blijf er van overtuigd dat Angelique in de dag is gekomen door het stuk van Roosmarijn. Die ik ook gewoon heel prettig vond om naar te luisteren, sterker nog, misschien wel de grootste fout van 3FM ooit om die niet in het glazenhuis te zetten.

Maar goed Jules, ga jij maar weer verder met het bedenken van dingen die ik over vrouwen op de radio vindt.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 aug 2019 15:55

14 aug 2019 15:17
JulesKluivert schreef:
13 aug 2019 20:04

Je moet nu niet het onderwerp gaan verleggen, want we hebben het over het doorschuiven van een DJ, niet over een zendermanager. Ik baseer mijn mening op de hoogte qua niveau wat ik de dj's van toen vond.
Nee, dat is waar. Het is in elk geval een interessant inzicht dat Jorien Renkema, Angelique Houtveen en Eva Koreman alleen maar in de dagprogrammering zitten omdat ze vrouw zijn. Vind je dan ook niet dat die snel maar weer terug moeten naar de nacht of een avondprogramma? Dan is er in de dagprogrammering weer ruimte voor mensen die wel kwaliteiten hebben
Nu leg je me wederom woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Ik vind Jorien namelijk wél een aanwinst. En blijf er van overtuigd dat Angelique in de dag is gekomen door het stuk van Roosmarijn. Die ik ook gewoon heel prettig vond om naar te luisteren, sterker nog, misschien wel de grootste fout van 3FM ooit om die niet in het glazenhuis te zetten.

Maar goed Jules, ga jij maar weer verder met het bedenken van dingen die ik over vrouwen op de radio vindt.
Het is geen persoonlijke aanval op jou, maar het argument van de meesten hierboven was dat de vrouwen alleen op 3FM zitten omdat ze vrouw zijn. Hun kwaliteiten of vaardigheden als DJ daargelaten; ze hebben hun plek alleen gekregen vanwege hun geslacht..
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 14 aug 2019 15:58

JulesKluivert schreef:
14 aug 2019 15:55
14 aug 2019 15:17
JulesKluivert schreef:

Het is geen persoonlijke aanval op jou, maar het argument van de meesten hierboven was dat de vrouwen alleen op 3FM zitten omdat ze vrouw zijn. Hun kwaliteiten of vaardigheden als DJ daargelaten; ze hebben hun plek alleen gekregen vanwege hun geslacht..
Jorien, Eva en Roosmarijn niet. Angelique wel en omdat ze donker is.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 14 aug 2019 16:40

castmember schreef:
14 aug 2019 14:23
Bij commerciele bedrijven . . . en tuurlijk zal dit ook liggen aan de functie die je bekleed, maar ik vind de opmerking je bent ziek dus je moet maar gelijk vervangen worden te idioot voor woorden.
Dit is niet gezegd. Enkel dat de wereld door draait, wanneer men te maken heeft met ziekte. En dan is iedereen vervangbaar. Een bedrijf gaat niet wachten tot de werknemer, waarvan het bedrijf afhankelijk is, weer beschikbaar is. Dan wordt deze vervangen om het bedrijf in stand te kunnen houden.

Ook voorbeelden van harde commerciele belangen: Rob van Someren (hartinfarct --> exit) en Jeroen van Inkel (hartinfarct --> exit) en Marisa Heutink (zangerschapsverlof --> exit.

Maar de discussie gaat erg offtopic en mag wat mij betreft afgerond worden.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 14 aug 2019 16:52

Henkjan2016 schreef:
14 aug 2019 16:40
castmember schreef:
Bij commerciele bedrijven . . . en tuurlijk zal dit ook liggen aan de functie die je bekleed, maar ik vind de opmerking je bent ziek dus je moet maar gelijk vervangen worden te idioot voor woorden.
Dit is niet gezegd. Enkel dat de wereld door draait, wanneer men te maken heeft met ziekte. En dan is iedereen vervangbaar. Een bedrijf gaat niet wachten tot de werknemer, waarvan het bedrijf afhankelijk is, weer beschikbaar is. Dan wordt deze vervangen om het bedrijf in stand te kunnen houden.

Ook voorbeelden van harde commerciele belangen: Rob van Someren (hartinfarct --> exit) en Jeroen van Inkel (hartinfarct --> exit) en Marisa Heutink (zangerschapsverlof --> exit.

Het tijdstip zal niet non-stop worden. Angelique gaat ook tijdelijk vervangen worden. :)

De voorbeelden die je noemt waren commercieel allemaal slechte beslissingen overigens. Rob van Someren moest uitgekocht worden na het winnen van een rechtzaak en de marktaandelen kelderden. Dus de voorbeelden spreken je eerdere punten tegen.

Pot

Bericht door Pot » 14 aug 2019 17:35

Na Frank van der Lende doet ook Eva Koreman mee aan Expeditie Robinson.
Oortjes open!

Pot

Bericht door Pot » 14 aug 2019 17:57

RadioFan! schreef:
14 aug 2019 09:15
Angelique er na deze week opnieuw niet meer is. 6 weken afwezig vanwege een operatie.
Het is natuurlijk niet fijn voor 3FM (en Angelique) dat dit gebeurd. Ze zegt in haar post dat ze het eerst niet wou doen, voor haar werk op 3FM, maar dat het eigenlijk gewoon moest. Omdat zij operaties heeft is het geen reden om haar definitief van het tijdstip te halen. Als zij daardoor relatief vaak dagen afwezig was, is het goed dat het gebeurd voor haar gezondheid en omdat ze hopelijk na een tijdje minder vaak afwezig zal zijn. Het is natuurlijk wel de vraag of ze na zes weken alweer terug is.
Wat ik dan minder slim vind van 3FM is dat zowel Wijnand als Kevin in gaan vallen. Doe één van de twee. Dat Wijnand niet 6 weken lang 7 dagen kan doen met zijn weekendprogramma snap ik, maar Kevin heeft slechts een nachtprogramma.
Dus wat mij betreft Kevin en voor hem maar een talent.
Oortjes open!

Smid70

Bericht door Smid70 » 14 aug 2019 18:07

14 aug 2019 15:58
Jorien, Eva en Roosmarijn niet. Angelique wel en omdat ze donker is.
Wat de huidskleur ermee te maken heeft is mij onduidelijk.
Maar Eva werd met Angelique prominent op de zender gezet en zij was destijds ook met afstand de slechtste.

jessica

Bericht door jessica » 14 aug 2019 18:12

Pot schreef:
14 aug 2019 17:35
Leuk dat er zoveel mensen van de radio meedoen. Want er doen nog 2 vrouwlijke DJ's/nieuwspresentatoren mee. Kijken of ze ook een groepje gaan vormen.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 14 aug 2019 18:17

14 aug 2019 16:52
Henkjan2016 schreef:
14 aug 2019 16:40
castmember schreef:

Het tijdstip zal niet non-stop worden. Angelique gaat ook tijdelijk vervangen worden. :)

De voorbeelden die je noemt waren commercieel allemaal slechte beslissingen overigens. Rob van Someren moest uitgekocht worden na het winnen van een rechtzaak en de marktaandelen kelderden. Dus de voorbeelden spreken je eerdere punten tegen.
Nergens wordt beweerd dat er ontslag moet volgen. Enkel dat je vervangen wordt en vervangbaar bent. De zender moet door.

De reactie over Rob van Someren was een reactie op castmember en gaat over iets anders dan het oorspronkelijke punt van density1.

Graag wil ik dit off-topic-deel afronden.

Pot

Bericht door Pot » 14 aug 2019 18:47

jessica schreef:
14 aug 2019 18:12
Pot schreef:
14 aug 2019 17:35
Leuk dat er zoveel mensen van de radio meedoen. Want er doen nog 2 vrouwlijke DJ's/nieuwspresentatoren mee. Kijken of ze ook een groepje gaan vormen.
4 mensen actief op radio.
Frank en Eva van 3FM, Fien als nieuwslezer van Qmusic en Eva Cleven van FunX.
Oortjes open!

Plaats reactie