Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert » 13 aug 2019 13:24

Ron van Beuningen schreef:
13 aug 2019 11:57
Zoals je al aangeeft misschien wel goed om nog eens kritisch een aantal aanpassingen toe te passen bij het programma nu. Dat schorre vrouwtje er uit bijvoorbeeld en volwaardig iemand naast doen. Mis het lachen enzo. Ik vond Sander met Ramon ook altijd erg leuk. Beetje het tegenovergestelde van mekaar. Die middag staat nu alleen net lekker vind ik persoonlijk dus maar van afblijven. Wie dan?
Sander en Ramon? Als je op Sander Lantinga doelt, die hebben toch alleen de Klusjesmannen gedaan?

Noortje Veldhuizen is inderdaad producer en side-kick bij Sander's Ochtendshow, en nu Sander nog niet de ochtendshow presenteert is zij producer bij de show van Frank en Eva en komt verder niet aan het woord. Ik heb die combi producer/side-kick nooit gemogen, ook niet bij andere zenders. Domien had met Puck en Bas ook twee pratende producers, maar die hoef je als luisteraar niet te horen.

Wie kan zich bij Sander voegen in de ochtendshow? Eva, Frank, Jorien, Angelique en Rob zijn denk ik uitgesloten, die hebben nu hun eigen stek en gaan dat niet zomaar opgeven. Andere mogelijkheden: Herman, Sophie, Wijnand of Kevin?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber » 13 aug 2019 13:40

JulesKluivert schreef:
13 aug 2019 13:19
Radio liefhebber schreef:
13 aug 2019 12:52
Op welke doelgroep richt 3FM zich eigenlijk. Volgens mij zijn we met zijn allen hier op het forum ouder dan de beoogde doelgroep. Gaat iets niet goed.
3FM richt zich op 15-35 jaar
Wat is dan onze leeftijd, ik ben dus te oud 51.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 13 aug 2019 13:45

JulesKluivert schreef:
Op welke doelgroep richt 3FM zich eigenlijk. Volgens mij zijn we met zijn allen hier op het forum ouder dan de beoogde doelgroep. Gaat iets niet goed.
20-34 ligt de focus overdag. In de avond onder de 20 erbij. Ga je nieuwer draaien enzo.

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 13 aug 2019 13:49

JulesKluivert schreef:
13 aug 2019 13:24
Ron van Beuningen schreef:
13 aug 2019 11:57
Zoals je al aangeeft misschien wel goed om nog eens kritisch een aantal aanpassingen toe te passen bij het programma nu. Dat schorre vrouwtje er uit bijvoorbeeld en volwaardig iemand naast doen. Mis het lachen enzo. Ik vond Sander met Ramon ook altijd erg leuk. Beetje het tegenovergestelde van mekaar. Die middag staat nu alleen net lekker vind ik persoonlijk dus maar van afblijven. Wie dan?
Sander en Ramon? Als je op Sander Lantinga doelt, die hebben toch alleen de Klusjesmannen gedaan?

Noortje Veldhuizen is inderdaad producer en side-kick bij Sander's Ochtendshow, en nu Sander nog niet de ochtendshow presenteert is zij producer bij de show van Frank en Eva en komt verder niet aan het woord. Ik heb die combi producer/side-kick nooit gemogen, ook niet bij andere zenders. Domien had met Puck en Bas ook twee pratende producers, maar die hoef je als luisteraar niet te horen.

Wie kan zich bij Sander voegen in de ochtendshow? Eva, Frank, Jorien, Angelique en Rob zijn denk ik uitgesloten, die hebben nu hun eigen stek en gaan dat niet zomaar opgeven. Andere mogelijkheden: Herman, Sophie, Wijnand of Kevin?
Heheh nee niet die Sander. Da ken ik ja. Sander heeft regelmatig voor Timur ingevallen toen timur en ramon nog een duo waren. Leuke chemie hadden die 2. Compleet anders zijn ze wel. Dat gaf een leuke overigens niet geforceerde spanning. Zoals ik al zei zullen ze de middag nu verder gaan bouwen met mark en ramon. Da loopt goed zo. Eens wat anders dan Ruud of Voen en Sander. Is me vlug te flauw of melig. Ken da inmiddels wel.

SB92

Bericht door SB92 » 13 aug 2019 14:33

Ik val met mijn 27 wel in de doelgroep denk ik. 3FM klinkt voor mij een stuk frisser dan een Radio 2, Radio 10 of Veronica. Dus dat doen ze wel goed.
Het mag van mij af en toe nog wel wat gedurfder in de muziekkeuze.

Wat betreft de ochtendshow; ik ben het er mee eens dat het nu met Sander wat tam is. Ben wel onder de indruk van Sander als DJ, maar of het de goede sfeer neerzet in de ochtend.. mwoah.

Vind ook dat een programma in de zomervakantie maken ook weer een andere sfeer moet brengen. Wat losser, wat vrolijker, minder serieus. Vier het leven zeg maar.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 13 aug 2019 15:41

Maar, als nu toch blijkt dat de ochtendshow van Frank en Eva leuker blijkt te zijn dan die van Sander, waarom zouden ze dat dan niet gewoon aanpassen? Ik vind het een drogreden dat ze het zouden laten zitten, omdat Sander er nog maar een jaar zit. Zo werkt de wereld natuurlijk niet, vraag maar aan Frank.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 13 aug 2019 15:42

13 aug 2019 13:40
JulesKluivert schreef:
Ik ben zelf in de twintig, dus val perfect in de doelgroep. Maar naast een bepaalde leeftijdsgroep zeggen ze ook altijd dat 3FM radio maakt voor muziekliefhebbers die van (alternatieve) popmuziek houden en nieuwe muziek willen ontdekken, dus daar hoeft geen specifieke leeftijd bij te passen.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 13 aug 2019 15:46

Pot schreef:
12 aug 2019 09:15
Makkelijk? Angelique is op de plek gezet waar Wijnand zat omdat ze vrouw was en wat over R'nB wist. Dat laatste is nu niet echt relevant meer. Angelique heeft eigenlijk nooit echt iets nieuws te vertellen over de muziek.
Hoor je wat je zegt? Je denkt dus echt dat ze die plek heeft gekregen omdat ze een vrouw is?

Ik denk dat sommige forumleden er vrij onrealistische wereldbeelden op nahouden...

Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen » 13 aug 2019 15:47

Herman ven Schippers schreef:
13 aug 2019 15:41
Maar, als nu toch blijkt dat de ochtendshow van Frank en Eva leuker blijkt te zijn dan die van Sander, waarom zouden ze dat dan niet gewoon aanpassen? Ik vind het een drogreden dat ze het zouden laten zitten, omdat Sander er nog maar een jaar zit. Zo werkt de wereld natuurlijk niet, vraag maar aan Frank.
Frank zat er 2 jaar toch?

density1

Bericht door density1 » 13 aug 2019 15:50

JulesKluivert schreef:
13 aug 2019 15:42
13 aug 2019 13:40
JulesKluivert schreef:

Ik ben zelf in de twintig, dus val perfect in de doelgroep. Maar naast een bepaalde leeftijdsgroep zeggen ze ook altijd dat 3FM radio maakt voor muziekliefhebbers die van (alternatieve) popmuziek houden en nieuwe muziek willen ontdekken, dus daar hoeft geen specifieke leeftijd bij te passen.
Dat mogen ze dan nog wel wat nadrukkelijker naar buiten uit dragen dan want dat komt nog niet echt goed uit de verf dan vind ik.

Pot

Bericht door Pot » 13 aug 2019 17:10

JulesKluivert schreef:
13 aug 2019 15:46
Pot schreef:
Makkelijk? Angelique is op de plek gezet waar Wijnand zat omdat ze vrouw was en wat over R'nB wist. Dat laatste is nu niet echt relevant meer. Angelique heeft eigenlijk nooit echt iets nieuws te vertellen over de muziek.
Hoor je wat je zegt? Je denkt dus echt dat ze die plek heeft gekregen omdat ze een vrouw is?

Ik denk dat sommige forumleden er vrij onrealistische wereldbeelden op nahouden...
Wat is dan de reden?
Volgens mij is er binnen NPO bedacht dat er een vrouw/vrouwen in de programmering moest komen. Ze hadden binnen KRO-NCRV op 3FM een vrouw: Angelique. Dat ze wat ovet RnB/HipHop wist is mooi meegenomen. Wat is de reden dan. Zo onrealistisch is het niet als NPO vrouwen in de dagprogrammering wil hebben.
Oortjes open!

Smid70

Bericht door Smid70 » 13 aug 2019 17:12

JulesKluivert schreef:
13 aug 2019 15:46
Pot schreef:

Ik denk dat het wel klopt dat ze er is neergezet omdat ze vrouw is. Ik vrees dat jouw wereldbeeld niet helemaal klopt.
Als ik me niet vergis zijn zij en Eva er neergezet na de kritiek van Roosmarijn Reijmer over het feit dat er te weinig vrouwen bij 3fm als DJ werkten.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/28/vr ... 4-a1564853

Pot

Bericht door Pot » 13 aug 2019 17:38

Smid70 schreef:
13 aug 2019 17:12
Als ik me niet vergis zijn zij en Eva er neergezet na de kritiek van Roosmarijn Reijmer over het feit dat er te weinig vrouwen bij 3fm als DJ werkten.
Klopt maar niet zo zeer weinig vrouwen op 3FM (alle tijdsloten). Maar geen een in de dagprogrammering.
Laatst gewijzigd door Pot op 13 aug 2019 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Oortjes open!

Pot

Bericht door Pot » 13 aug 2019 17:45

Eva Koreman gaat in ieder geval (voorlopig) niet de ochtend doen:
https://www.instagram.com/p/B1Gwk-loreI ... 1jtu3u3uw7
Oortjes open!

density1

Bericht door density1 » 13 aug 2019 17:54

Tja, je kunt het ook niet doen natuurlijk.

Plaats reactie