Henk Prins: ’Weggestuurd bij Weeff? Weggegaan!’

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
piratenhenkie

Henk Prins: ’Weggestuurd bij Weeff? Weggegaan!’

Bericht door piratenhenkie » 22 mei 2019 10:46

MEDEMBLIK - Programmamaker Henk Prins spreekt tegen dat hij is weggestuurd bij de West-Friese regionale omroep Weeff. ,,Ik ben zelf gestopt bij Weeff’’, zegt hij. :D

Uit onvrede om dat hij met de website Medemblik Actueel wel gratis berichten doorgaf aan Weeff, maar zelf geen film meer van de omroep op zijn website mocht plaatsen sinds Weeff in zee ging met de provinciale omroep NH Media.

Penningmeester Jan de Jong van Weeff verklaarde dinsdag in het Noordhollands Dagblad dat Weeff een betaalde kracht heeft weggestuurd omdat die berichten ook via andere kanalen verkocht.

Een naam wilde De Jong niet noemen, maar Henk Prins laat weten dat dit om hem gaat. Hij heeft Weeff zelf schriftelijk laten weten te stoppen omdat hij ’niet langer het pispaaltje wil zijn tussen Weeff/NH en Medemblik Actueel/Media For You’.

Prins was eigenaar van Medemblik Actueel maar verkocht deze in 2017 aan Danielle Kip toen hij ook voor Weeff aan de slag ging. Tussen Weeff en de Medemblikker website bestond volgens Prins een partnerschap om elkaars berichten gratis over te mogen nemen. Het ging volgens Prins fout toen NH Media met Weeff de samenwerking startte en Medemblik Actueel plots niets meer mocht overnemen. De druppel was de eis van NH Media om een video van de site te halen.

’Nooit bestaan’
,,Het partnerschap tussen Weeff en Medemblik Actueel heeft nooit bestaan’’, zegt nu De Jong namens de regionale omroep. ,,Dat liegt De Jong dus’’, zegt Prins. ,,Het was een mondelinge overeenkomst.’’

Volgens De Jong is Prins ’niet eerlijk geweest’. ,,Hij zegt dat de website Medemblik Actueel niet van hem is, terwijl ik de eigenaar nooit heb kunnen spreken. En Prins startte ook zomaar de website WF Nieuws. Hij moet zichzelf niet beschadigen en gewoon zeggen dat dit van hem is.’’

Prins stelt klip en klaar dat hij de site Medemblik Actueel in 2017 aan Kip heeft verkocht. ,,Want ik wilde juist geen belangenverstrengeling toen ik ook voor Weeff aan de slag ging.’’ Kip bevestigt de verkoop van de website desgevraagd: ,,Ja hoor, dat klopt’’, aldus Kip. ,,En WF Nieuws is ook van mijn bedrijf Media For You.’’

Chef nieuws Jacky de Vries van NH Media betreurt de uitspraken van Prins. ,,Deze zaak speelt al een jaar. Prins werd betaald door Weeff, wat onze enige partner is in West-Friesland. Wij willen exclusiviteit voor Weeff, maar Prins wilde ook met onze berichtgeving geld verdienen op Medemblik Actueel. We hebben daar meerdere gesprekken met hem over gehad. Hij was het met ons eens, maar is uiteindelijk toch zelf opgestapt.’’

Al eerder vertrokken vrijwilligers van Weeff die voorheen bij de lokale omroep in Hoorn zaten. ,,Sinds de start van de regionale omroep Weeff botert het niet tussen de vrijwilligers uit Enkhuizen en Hoorn. Je kunt nog beter Ajax en Feyenoord met elkaar laten fuseren’’, stelt Prins. ,,En nu bepaalt NH Media vanuit Amsterdam wat hier bij Weeff gebeurt.’’

Dit laatste bevestigt Bert Putters die enkele weken geleden ook bij Weeff is gestopt. ,,NH Media vond mijn items niet goed; die wil geen plaatselijk nieuws.’’ Volgens De Jong kijken Weeff en NH Media ’uitsluitend naar de kwaliteit’. ,,En ons nieuws mag geen kleur hebben. Bert Putters belichtte teveel de SP.’’ De Vries: ,,Putters heeft politieke belangen, en dat kan niet.’’

Volgens De Vries starten NH Media en Weeff binnenkort een gezamenlijke nieuwsredactie voor de regio. ,,Wij gaan deze redactie coördineren. Dat is logisch, want Weeff maakt nu niets.’’

Bron: NHD

Feivel

Re: Henk Prins: ’Weggestuurd bij Weeff? Weggegaan!’

Bericht door Feivel » 22 mei 2019 12:11

Probeer je nu gewoon je eigen naam te redden?

froz0

Bericht door froz0 » 22 mei 2019 12:54

En wat ben ik blij zeg dat ik daar weg ben. Zelden een bestuur, naja bestuur, het bestuur bestaat maar uit 1 persoon, die zo slecht is. Verder laat ik mij er niet overuit, wil je meer weten pm je mij maar.

ondertussen zegt de gemeente medemblik in een schrijven aan de raadsleden: Zoals bij elke fusie helaas gebeurt, verliest WeeFF helaas ook veel vaste gezichten (van vrijwilligers). Veel vrijwilligers herkennen zich niet meer in het ‘grote’ WeeFF, lijnen zijn langer en vaste programmaonderdelen (waar de vrijwilligers zich jarenlang voor ingezet hebben) zijn verdwenen. Dit is zorgelijk, maar ook complex. Het behouden van een lokale media-omroep was eigenlijk niet meer houdbaar, maar het pionieren met een eerste regionale omroep blijkt ook niet ideaal. De uitdaging is nu om ‘het beste ervan te maken’.

boxfm

Bericht door boxfm » 22 mei 2019 18:59

Erg opmerkelijk dat zowel Weeff als NH ingaan op het functioneren van medewerkers/vrijwilligers, zoals de uitspraak dat een vrijwilliger politieke belangen heeft en teveel de SP belichtte....

Dit stukje is ook opvallend:
,,Het partnerschap tussen Weeff en Medemblik Actueel heeft nooit bestaan’’, zegt nu De Jong namens de regionale omroep. ,,Dat liegt De Jong dus’’, zegt Prins. ,,Het was een mondelinge overeenkomst.’’
Een mondelinge overeenkomst is ook gewoon rechtsgeldig. Als hierbij een partnerschap is afgesproken, dan was deze er wel.

froz0

Bericht door froz0 » 22 mei 2019 21:27

boxfm schreef:
22 mei 2019 18:59
Erg opmerkelijk dat zowel Weeff als NH ingaan op het functioneren van medewerkers/vrijwilligers, zoals de uitspraak dat een vrijwilliger politieke belangen heeft en teveel de SP belichtte....

Dit stukje is ook opvallend:
Een mondelinge overeenkomst is ook gewoon rechtsgeldig. Als hierbij een partnerschap is afgesproken, dan was deze er wel.
De verhouding lag zo'n beetje 1 op 100, 100 berichten vanaf Medemblik Actueel op WEEFF en dan 1 vanaf WEEFF op Medemblik Actueel. .

En vandaag stuurde het college van Medemblik een brief met deze inhoud naar de raadsleden.

https://tinyurl.com/y4ddl7on Medemblik geeft geen extra geld aan WEEFF
Laatst gewijzigd door froz0 op 22 mei 2019 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

froz0

Bericht door froz0 » 22 mei 2019 21:30

en waarom [url....] niet werkt shoot me

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 23 mei 2019 06:12

Sinds wanneer heeft NH iets te vertellen over medewerkers van een streekomroep, moet toch niet gekker worden. Wat ook schandalig is dat een andere financieel gezond en goed draaide omroep het veld moest ruimen voor dit ongeregeld zooitje.

froz0

Bericht door froz0 » 23 mei 2019 07:22

piratenhenkie schreef:
23 mei 2019 06:12
Sinds wanneer heeft NH iets te vertellen over medewerkers van een streekomroep, moet toch niet gekker worden. Wat ook schandalig is dat een andere financieel gezond en goed draaide omroep het veld moest ruimen voor dit ongeregeld zooitje.
Het is maar de vraag of Mix724 uberhaupt aan de nieuwe eisen had kunnen voldoen, er moet een volwaardige professionele redactie komen voor online en tv en de radio moet live programmering hebben met minimaal 46% lokaal/streeknieuws per programma.

Mix had ook moeten aankloppen bij RTV Hoorn en Radio Enkhuizen voor samenwerking en 99% zeker dat dat niet was doorgegaan. Wil je het hele verhaal weten, pm mij maar. dit ga ik niet in het openbaar vertellen.

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 30 mei 2019 10:20

’’ Volgens De Jong kijken Weeff en NH Media ’uitsluitend naar de kwaliteit’. ,,En ons nieuws mag geen kleur hebben.

ook opvallend ’uitsluitend naar de kwaliteit’ en dat met presentatoren zoals Kees van de Gracht, Henk Rustenburg en Ton van de Brug tevens nieuwslezer?. :D :D Dat noemt men serieus kwaliteit? :sad:

froz0

Bericht door froz0 » 30 mei 2019 13:31

piratenhenkie schreef:
30 mei 2019 10:20
’’ Volgens De Jong kijken Weeff en NH Media ’uitsluitend naar de kwaliteit’. ,,En ons nieuws mag geen kleur hebben.

ook opvallend ’uitsluitend naar de kwaliteit’ en dat met presentatoren zoals Kees van de Gracht, Henk Rustenburg en Ton van de Brug tevens nieuwslezer?. :D :D Dat noemt men serieus kwaliteit? :sad:
NH bemoeid zich dus niet met de radiotak van weeff, dat is afgescheiden, heeft zelfs een eigen sublime website www.weeffradio.nl nh doet enkel nieuws online/tv

piratenhenkie

Bericht door piratenhenkie » 05 jun 2019 19:29

boxfm schreef:
22 mei 2019 18:59

Zijn dit niet persoonsgegevens politieke voorkeur en het functioneren van een medewerker, wat zegt de AVG hiervan? De streekomroep is het tenslotte een werkgever niet waar. Dit kon wel eens een dure rekening worden voor WEEFF.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 07 jun 2019 09:23

Hmm, nog steeds? Wanneer houden ze daar in Westfriesland eens op met elkaar de tent uit vechten? Wanneer steken die mensen hun energie eens in het maken van radio in plaats van in het maken van ruzie? Waar er twee vechten... :???:

froz0

Bericht door froz0 » 17 jun 2019 07:51

EtherScout schreef:
07 jun 2019 09:23
Hmm, nog steeds? Wanneer houden ze daar in Westfriesland eens op met elkaar de tent uit vechten? Wanneer steken die mensen hun energie eens in het maken van radio in plaats van in het maken van ruzie? Waar er twee vechten... :???:
De radio draait wel, en is maar een onderdeeltje van het geheel, het is juist de redactie voor online/tv wat op zijn gat ligt

Bert Putters

Bericht door Bert Putters » 31 jul 2019 14:34

Jammer deze discussie. Ik ben op een hele nette manier weggegaan bij WEEFF en heb op een zeer vriendelijke bijeenkomst met het bestuur afscheid genomen, met inleveren van auto, camera en bijbehoren. Ja, ik ben lid van de SP. bijna 8 jaar Statenlid geweest in H-H... o.a. als woordvoerder media, waar ook RTVNH onder viel. Ik juich het toe dat NH TV samenwerkt met lokale partners. Maar de manier waarop Jackie de Vries reageert in het dagblad voor west-Friesland is ongehoord. Dit allemaal is hem ingegeven daar een van zijn medewerkers. Jammer. Ik heb een vol jaar leuk samengewerkt bij WEEFF en het bestuur. Daarom vind ik het moddergooien een kwalijke zaak en daar is niemand mee geholpen. Van de totaal 50 en meer onderwerpen, waren er 2 met mensen uit SP hoek die schriftelijke vragen hadden gesteld aan GS in Noord-Holland of een plaatselijke SP in Enkhuizen die een sociale prijs had uitgereikt. Onderwerpen die ook door de krant zijn gemeld. Medewerkers van VARA, worden toch ook niet aangesproken dat ze lid zijn van de PvdA of SP. En die zijn er. Inderdaad kan ik aangifte doen m.b.t. de AGV, maar daar is meneer de Vries mij niet de moeite voor waard. Ik vind het erg sneu voor de goed bedoelende bestuursleden van WEEFF. succes allemaal.

Plaats reactie