NPO 3 en de regionale omroepen

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Plaats reactie
EtherScout

NPO 3 en de regionale omroepen

Bericht door EtherScout » 07 jun 2019 16:02

Inmiddels is bij iedereen bekend dat de zendtijd van NPO 3, het voormalige Nederland 3, voor een (belangrijk) deel gevuld gaat worden door de regionale omroepen. Regionale TV bestaat al op de eigen TV-stations, dus ik vraag mij het volgende af:

- Hoeveel zendtijd krijgt iedere regionale omroep en wat gaan zij doen met de zendtijd die zij krijgen?
- Blijven de regionale stations, zoals TV Noord, TV West en L1-TV bestaan?
- Krijgt NPO 3 regionale vensters met regionale ontkoppeling? Dit heeft gevolgen voor de bitrate per station op DVB-T2, zeker als de regionale stations blijven bestaan.
- Wat is de meerwaarde van het uitzenden op NPO 3, als de regionale stations blijven bestaan? (Of andersom.)

Ferdo

Re: NPO 3 en de regionale omroepen

Bericht door Ferdo » 07 jun 2019 16:33

Apart inderdaad. Moet NPO 3 echt de concurrentie aangaan met de eveneens publieke regionale zenders? Ik zie er in elk geval absoluut geen meerwaarde van in. Lijkt wel een geforceerde poging om die zender bestaansrecht te geven.

progmog

Bericht door progmog » 07 jun 2019 17:10

Het plan om NPO3 te vullen met regionale programma's melden haagse bronnen. Niemand weet de definitieve invulling van dit idee want er is nog niks gecommuniceerd. Er wordt gewacht op een brief van de minister die volgende week wordt verwacht. Dan is er meer duidelijkheid.

castmember

Bericht door castmember » 07 jun 2019 20:20

Het is ook wel een opmerkelijke keuze qua leeftijdspreiding . . .

De NPO is ook een partij die de volledige bevolking moet bedienen en daar stappen ze nu toch een beetje vanaf. NPO3 is de jongerenzender waar veel jongeren programma's zijn of luchtige onderzoeksprogramma's. Het lijkt erop door de keuze van de NPO dat veel van deze programma's verdwijnen of ze gaan naar het online platform NPO start. En gedeeltelijk snap ik het, jongeren kijken meer online en non-lineair, maar ergens door het opheffen van het jongeren-beeld binnen NPO3 verzuimt de NPO een stuk in zijn taken. Interne bronnen zeggen ook dat de komst van regionale omroepen vooral de oudere kijker zal bedienen, en die komt volgens mij op NPO1 en NPO2 toch ook al niets te kort lijkt mij . . .

Opmerkelijke keuze, en ik denk dat er nog wel flink wat discussie over zal zijn . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Plaats reactie