Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pot » 02 jun 2019 20:34

HitradioOe3 schreef:
02 jun 2019 20:09
Laten we voor 3FM en voor Radio 5 hopen dat het sneller gebeurd.
Wat moeten we hopen voor 3FM? Ik zou liever geen samenvoeging zien, mede doordat ik er niet echt fantastische dingen hoor die mij echt overtuigen. En daar is op dit moment volgens mij nou ook niet echt sprake van.
Volgens mij wil nog steeds een groter deel van de publiek niet dat de frequenties wisselen.
Oortjes open!

Smid70

Bericht door Smid70 » 02 jun 2019 22:30

JulesKluivert schreef:
02 jun 2019 14:27
Smid70 schreef:
02 jun 2019 13:34
Punt is eigenlijk dat niemand helemaal kan uitleggen waarom men niet meer kiest voor 3fm. Als men dat zou kunnen was het wel wat beter gegaan met 3fm.
Ik denk dat de onbekendheid van de DJ's daar een grote rol in speelde. Vervolgens het compleet vervreemde van je luisteraars door die weg te jagen naar radio 2 met een muziekmix die weliswaar aanslaat bij de beoogde doelgroep alleen heeft die geen interesse in 3fm.

BTW 3fm was vroeger Hilversum 3, dus een naamsverandering hoeft geen probleem te zijn.
Exact, je analyse klopt ook denk ik. Maar dan blijf ik bij mijn punt: als het DJ-team hetzelfde blijft en de muziekmix voorlopig zo blijft, dan los je toch niks op met een andere naam en een andere huisstijl?
Klopt ooK.
Wellicht gaat 3fm er nu van het adagium uit dat radio slow business is en laten ze het voorlopig zo.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 02 jun 2019 22:32

Even reageren op twee quotes:
Phoenix schreef:
02 jun 2019 19:11
"Online en podcast: daar zit de kracht van 3FM, want daar zitten de jongeren.”
Lijkt me verstandig als dit eerst onderzocht wordt. Volgens mij luisteren jongeren helemaal niet zo veel naar podcasts (vooral volwassenen en mensen vanuit zakelijk oogpunt). Online klopt wel. Maar ik denk dat onderschat wordt hoeveel mensen nog via FM naar 3FM luisteren.
Phoenix schreef:
En er moet ook weer meer liefde voor muziek komen.
Hieruit kan ik gewoon lezen dat Astrid de Jong het huidige DJ-team niet kent. De DJs die nu op 3FM zitten hebben juist een enorme passie voor hun vak - kijk alleen al naar hoe Eva Koreman, Vera Siemons en Sagid Carter dit weekend verslag deden van Best Kept Secret. Dus daar schort het wat mij betreft niet aan..
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Bagare

Bericht door Bagare » 02 jun 2019 22:38

Ga die frequenties maar met Radio 2 wisselen.
3FM heeft meer bestaansrecht op de FM dan Radio 2 dat heeft...

density1

Bericht door density1 » 02 jun 2019 22:53

Smid70 schreef:
02 jun 2019 22:30
JulesKluivert schreef:
02 jun 2019 14:27
Smid70 schreef:
02 jun 2019 13:34
Punt is eigenlijk dat niemand helemaal kan uitleggen waarom men niet meer kiest voor 3fm. Als men dat zou kunnen was het wel wat beter gegaan met 3fm.
Ik denk dat de onbekendheid van de DJ's daar een grote rol in speelde. Vervolgens het compleet vervreemde van je luisteraars door die weg te jagen naar radio 2 met een muziekmix die weliswaar aanslaat bij de beoogde doelgroep alleen heeft die geen interesse in 3fm.

BTW 3fm was vroeger Hilversum 3, dus een naamsverandering hoeft geen probleem te zijn.
Exact, je analyse klopt ook denk ik. Maar dan blijf ik bij mijn punt: als het DJ-team hetzelfde blijft en de muziekmix voorlopig zo blijft, dan los je toch niks op met een andere naam en een andere huisstijl?
Klopt ooK.
Wellicht gaat 3fm er nu van het adagium uit dat radio slow business is en laten ze het voorlopig zo.
De vraag blijft of dit argument nog geld voor een station als 3FM. Dat kun je niet eeuwig blijven roepen want dat begint dan wel erg pathetisch te worden dan vind ik.

castmember

Bericht door castmember » 02 jun 2019 23:03

Luistercijfer technisch gezien is dat onzin natuurlijk. En gezien een frequentie wel betaald moet worden en er dus reclame inkomsten tegenover moeten staan. Radio 2 redt het daarin op het moment beter om zijn broek op het houden dan 3FM dus radio 2 nu uit de lucht halen en alleen online doen zou een hele domme zet zijn. En ergens weet ik ook niet of je 3FM en Radio 5 qua positie moet laten wisselen.

3FM heeft in zijn geschiedenis wel meer beroerde jaren gehad en is altijd weer sterker uit het dal geklommen. En ik denk dat toen de discussie niet online zo heftig was of 3FM bestaansrecht had maar in menig café zal er een boompje over zijn opgezet. Laat 3FM gewoon even zijn gang gaan, die vinden denk ik vanzelf de weg naar boven weer.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

jessica

Bericht door jessica » 03 jun 2019 01:23

Er luisteren nog steeds meer luisteraars naar 3FM dan naar Radio5. Dat Radio5 qua marktaandeel boven 3FM staat komt doordat de luisteraars van Radio5 zeer lang naar deze zender luisteren. Bij 3FM luisteren er 900.000 een kortere tijd. Maar qua absolute luisteraars zit Radio5 nog ver onder 3FM. Met een FM frequentie erbij zou dit natuurlijk wel gaan stijgen, maar of dit tot 900.000 gaat komen is de vraag. Het echte kantelpunt qua aantal luisteraars is dus nog niet bereikt.

Smid70

Bericht door Smid70 » 03 jun 2019 09:03

JulesKluivert schreef:
02 jun 2019 22:32

Phoenix schreef:
En er moet ook weer meer liefde voor muziek komen.
Hieruit kan ik gewoon lezen dat Astrid de Jong het huidige DJ-team niet kent. De DJs die nu op 3FM zitten hebben juist een enorme passie voor hun vak - kijk alleen al naar hoe Eva Koreman, Vera Siemons en Sagid Carter dit weekend verslag deden van Best Kept Secret. Dus daar schort het wat mij betreft niet aan..
Maar, en dat is subjectief, misschien brengen ze dat niet goed over.
Ik bedoel; heel geinig hoor, enthousiast verslag doen van een festival, maar het gaat erom dat je dat de rest van het jaar ook doet als je in de studio zit.
En blijkbaar ervaart Astrid de Jong dit anders dan jij.

DJ Jord

Bericht door DJ Jord » 03 jun 2019 09:45

Ik zou niet weten waarom we 3fm van de FM moeten halen , 3fm probeert de luistercijfers te verbeteren en dat gaat met moeite , en überhoud wie luistert er nog Radio 5 , kan je net zo goed Radio 4 van de FM halen en daar Radio 5 op zetten

castmember

Bericht door castmember » 03 jun 2019 09:49

En dat is ook een discutabele vergelijking gezien 3FM de festivals op een flink lager pitje heeft gezet. Ik voel de liefde voor muziek wél bij 3FM. Het is alleen niet de muziek waar ik graag naar luister, maar wat je zelf ook al aangeeft. Dat is smaak, en ik denk dat er echt wel een publiek is voor de muzikale omlijsting van 3FM.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 03 jun 2019 09:51

DJ Jord schreef:
03 jun 2019 09:45
Ik zou niet weten waarom we 3fm van de FM moeten halen , 3fm probeert de luistercijfers te verbeteren en dat gaat met moeite , en überhoud wie luistert er nog Radio 5 , kan je net zo goed Radio 4 van de FM halen en daar Radio 5 op zetten
Er luisteren flink wat mensen naar Radio 5, waar haal je vandaan dat dit niet zo is? Met name in het segment 65+ doen ze het sterk. De gemiddelde luisteraar is 66, en de groep 65+-ers is een groeiende groep in een vergrijzende samenleving.

Radio 4 van FM halen? Wat is dat voor onzalig idee? Dat is de enige publieke zender die zich op klassieke muziek richt.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

DJ Jord

Bericht door DJ Jord » 03 jun 2019 09:54

waterveenmos schreef:
03 jun 2019 09:51
DJ Jord schreef:
03 jun 2019 09:45
Er luisteren flink wat mensen naar Radio 5, waar haal je vandaan dat dit niet zo is? Met name in het segment 65+ doen ze het sterk. De gemiddelde luisteraar is 66, en de groep 65+-ers is een groeiende groep in een vergrijzende samenleving.

Radio 4 van FM halen? Wat is dat voor onzalig idee? Dat is de enige publieke zender die zich op klassieke muziek richt.
Sorry , ik richt mij niet zo op de andere zenders bij de npo , maar ja ik vind het toch een beetje raar om 3fm ervanaf te gaan halen , mijn mening

pietervandamstra

Bericht door pietervandamstra » 03 jun 2019 11:26

Wat bullshit verkondigd die Astrid. Ik ken haar niet maar dat terzijde. Je moet het gewoon zo zien: Die luisteraars van Radio 5 zijn over 10 al dood. Dan heeft het geen zin om radio 5 een fm frequentie te geven.

Voor 3fm zet daar eens wat goede jocks neer. Die echt wat kunnen niet die eenheidsworst van tegenwoordig. Man man man wat wordt ik daar moe van (blah). En doe ook gewoon weer een lunch programma, heel veel zenders zijn daar mee gestopt super dom. En ik zou persoonlijk stoppen met de huidige ochtendshow en Rob Jansen er neer zetten, die heeft tenminste wat te vertellen. En de middagshow moet twee uur langer van 15 tot 19 uur.

deliefhebber

Bericht door deliefhebber » 03 jun 2019 12:12

pietervandamstra schreef:
03 jun 2019 11:26
Wat bullshit verkondigd die Astrid. Ik ken haar niet maar dat terzijde. Je moet het gewoon zo zien: Die luisteraars van Radio 5 zijn over 10 al dood. Dan heeft het geen zin om radio 5 een fm frequentie te geven.
Over bullshit gesproken: over 10 jaar dood? De doelgroep van Radio 5 is 55+. Die luisteraars gaan nog heul lang mee, en zijn veel meer gebaat bij een FM-frequentie dan de doelgroep van 3FM.

Kom op NPO, ga met je tijd mee, kjjk naar je doelgroepen en verbindt deze aan de juiste distributiekanalen. Anders kun je over 5 jaar beide zenders opdoeken en houden we alleen de grijze massa van Radio 2 over...

pietervandamstra

Bericht door pietervandamstra » 03 jun 2019 12:48

deliefhebber schreef:
03 jun 2019 12:12
pietervandamstra schreef:
03 jun 2019 11:26
Over bullshit gesproken: over 10 jaar dood? De doelgroep van Radio 5 is 55+. Die luisteraars gaan nog heul lang mee, en zijn veel meer gebaat bij een FM-frequentie dan de doelgroep van 3FM.

Kom op NPO, ga met je tijd mee, kjjk naar je doelgroepen en verbindt deze aan de juiste distributiekanalen. Anders kun je over 5 jaar beide zenders opdoeken en houden we alleen de grijze massa van Radio 2 over...
ik hoop dat jij als werk geen managent functie hebt, want dit is natuurlijk klinkklare onzin. Waar moet je anders nog nieuwe muziek ontdekken dan. En natuurlijk oude hits draaien werkt altijd goed, maar erg vernieuwend is het allemaal niet. Als je Radio 10, radio2 of radio5 luistert het is bijna allemaal 1 pot nat. Bij 3FM durven ze meer

Plaats reactie