Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 » 14 mei 2019 13:04

JulesKluivert schreef:
14 mei 2019 11:56
Dit soort discussies zijn al tig keer in dit topic gevoerd, of 3FM wel alternatief genoeg is. Volgens mij heeft 3FM al sinds september 2018 een andere playlist waarbij ze als popzender meer alternatieve acts zijn gaan draaien. Dat betekent dat 3FM dus popmuziek draait, en daarnaast focust op alternatieve acts en talent. Ik vind dat de ideale balans. Wil je meer pop, luister je Radio 2. Wil je meer alternatief, luister je KINK.
100% eens

Don90

Bericht door Don90 » 14 mei 2019 15:28

Henkjan2016 schreef:
14 mei 2019 13:04
JulesKluivert schreef:
Dit soort discussies zijn al tig keer in dit topic gevoerd, of 3FM wel alternatief genoeg is. Volgens mij heeft 3FM al sinds september 2018 een andere playlist waarbij ze als popzender meer alternatieve acts zijn gaan draaien. Dat betekent dat 3FM dus popmuziek draait, en daarnaast focust op alternatieve acts en talent. Ik vind dat de ideale balans. Wil je meer pop, luister je Radio 2. Wil je meer alternatief, luister je KINK.
100% eens
Je eens

castmember

Bericht door castmember » 14 mei 2019 16:34

Laatst een paar uitzendingen geluisterd van Bende van van der Lende teruggeluisterd of live geluisterd en wat past Frank in de avond. Goede interviews waar hij goed weet door te vragen met afwisselende muziek erbij. Ik vind het echt een relaxed programma om te luisteren. Net iets meer achtergronden en leuke gesprekken. Ja, voor mijn gevoel zit Frank veel meer op zijn plek in de avond dan in de dagprogrammering waar ze hem een paar jaar terug probeerde te plaatsen.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

pietervandamstra

Bericht door pietervandamstra » 14 mei 2019 17:07

castmember schreef:
14 mei 2019 16:34
Laatst een paar uitzendingen geluisterd van Bende van van der Lende teruggeluisterd of live geluisterd en wat past Frank in de avond. Goede interviews waar hij goed weet door te vragen met afwisselende muziek erbij. Ik vind het echt een relaxed programma om te luisteren. Net iets meer achtergronden en leuke gesprekken. Ja, voor mijn gevoel zit Frank veel meer op zijn plek in de avond dan in de dagprogrammering waar ze hem een paar jaar terug probeerde te plaatsen.
Echt he een heel goed programma! Ook leuke jingles en liedjes

pietervandamstra

Bericht door pietervandamstra » 14 mei 2019 17:12

arwintimmerman schreef:
13 mei 2019 10:54
Afgelopen vrijdag heb ik eens naar Kaj geluisterd op 3FM! Wat een goed onderscheidend programma is dat zeg! En wat een vormgeving heeft die vooral aan het begin van het uur dat springt eruit niet normaal. Wie weet wie daar de vormgeving voor maakt? https://www.npo3fm.nl/skaj-is-the-limit ... -the-limit rond de 3.30 min
Daar zitten toch jongens van Pure Jingles? Maar wie precies weet ik niet. Echt hele goed vormgeving maken ze daar

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 mei 2019 18:46

pietervandamstra schreef:
14 mei 2019 17:12
arwintimmerman schreef:
Afgelopen vrijdag heb ik eens naar Kaj geluisterd op 3FM! Wat een goed onderscheidend programma is dat zeg! En wat een vormgeving heeft die vooral aan het begin van het uur dat springt eruit niet normaal. Wie weet wie daar de vormgeving voor maakt? https://www.npo3fm.nl/skaj-is-the-limit ... -the-limit rond de 3.30 min
Daar zitten toch jongens van Pure Jingles? Maar wie precies weet ik niet. Echt hele goed vormgeving maken ze daar
Hahaha, ik vind dit echt 3x niks hoor - veel te schreeuwerig. Ik vind de vormgeving van Partij voor de Vrijdag - vooral de TOTH - echt klasse.

Ze werken inderdaad met Pure Jingles, Tjitse (Tjibbe Tjibsma) die doet dat oa
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Daan!

Bericht door Daan! » 14 mei 2019 19:38

Jingle is leuk voor de kermis, niet voor 3FM.

Smid70

Bericht door Smid70 » 15 mei 2019 07:06

JulesKluivert schreef:
14 mei 2019 07:49
Smid70 schreef:
13 mei 2019 21:50
JulesKluivert schreef:
13 mei 2019 21:24

Lees dan ook de hele quote goed. "Dit is van oudsher een zender waar alternatieve muziek centraal staat." Dat betekent dat de alternatieve acts het belangrijkst zijn (dus de Megahit, of de 'Nieuw op 3FM', of de 3FM Talent-platen. En natuurlijk wisselen ze dat af met popclassics. Het accent ligt op alternatieve muziek, het is niet zo dat er alleen maar alternatief wordt gedraaid...
Er mankeert niets aan mijn leesvaardigheid. Heb het hele interview gewoon in de krant gelezen, en ik moet zeggen ik ben niet onder de indruk. Erg politiek geantwoord allemaal.
Binnen 1 uur werden deze artiesten gedraaid. Dat kun je geen afwisselende playlist noemen.
Het accent ligt dus helemaal niet op alternatief en alternatieve acts zijn dus ook niet het belangrijkst.
Dat is jouw mening. Dat ze verder dat uur ook De Staat, Billie Eilish, Foals en Tame Impala draaiden en je die verder niet noemt zegt mij al genoeg.
Jules je mist mijn punt.
De verhouding zou andersom moeten zijn als je beweerd dat alternatief centraal staat.
Laatst gewijzigd door Smid70 op 15 mei 2019 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Smid70

Bericht door Smid70 » 15 mei 2019 07:12

JulesKluivert schreef:
Dat kun jij vinden, maar dat is niet wat de zendermanager loopt te roeptoeteren. Als je focust houdt dat niet in dat je 3 alternatieve plaatjes per draait en dan gaat beweren dat alternatief dus centraal staat.

btw, ik vind dus wel dat 3fm beter is dan de afgelopen jaren. Maar Alternatief centraal, my ass

Smid70

Bericht door Smid70 » 15 mei 2019 07:45

Don90 schreef:
13 mei 2019 22:09
Smid70 schreef:
13 mei 2019 21:52
Don90 schreef:
13 mei 2019 21:19

Deze passen prima in de juiste mix
Niet als je dit binnen 1 uur draait, dan vind je die alternatieve hiphop, pop en dance dus toch niet zo belangrijk.
Ligt een beetje aan welke tracks van deze artiesten. Anouk The Dark draait niemand anders en Mumford draaien ze nu veel het live materiaal. Bruno Mars stond ook op PinkPop vorig jaar dus het is ook maar net hoe je dat wil ervaren.
Grappig dat je denkt dat een liveversie van Mumford & sons nummer alternatief vindt😂
Of "Bruno Mars is alternatief want hij stond op Pinkpop" 😂😂😂

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 15 mei 2019 08:03

Smid70 schreef:
15 mei 2019 07:12
JulesKluivert schreef:
Dat kun jij vinden, maar dat is niet wat de zendermanager loopt te roeptoeteren. Als je focust houdt dat niet in dat je 3 alternatieve plaatjes per draait en dan gaat beweren dat alternatief dus centraal staat.

btw, ik vind dus wel dat 3fm beter is dan de afgelopen jaren. Maar Alternatief centraal, my ass
De zendermanager wil 3FM neerzetten als alternatieve popzender tegenover 538, Qmusic, Radio 2. Dan moet je dus de verschillen uitlichten en misschien wat overdrijven, maar in eerdere interviews heeft ze ook al gezegd dat ze hits van dit moment blijven draaien, omdat ze vindt dat ook die muziek relevant is.
Smid70 schreef:
15 mei 2019 07:06
JulesKluivert schreef:
14 mei 2019 07:49
Smid70 schreef:
13 mei 2019 21:50
Het accent ligt dus helemaal niet op alternatief en alternatieve acts zijn dus ook niet het belangrijkst.
Dat is jouw mening. Dat ze verder dat uur ook De Staat, Billie Eilish, Foals en Tame Impala draaiden en je die verder niet noemt zegt mij al genoeg.
Jules je mist mijn punt.
De verhouding zou andersom moeten zijn als je beweerd dat alternatief centraal staat.
Ik kan hier gewoon niet zoveel mee. Toen 3FM in het najaar meer alternatieve acts ging draaien werd hier ook steeds de nadruk gelegd op Ariana Grande en Katy Perry die nog voorbijkwamen.

Ik luister 3FM en ik merk (ook aan mijn eigen muziekvoorkeur) dat ik naar veel meer artiesten ben gaan luisteren die niet in de hitlijsten te vinden zijn. Maar ik vind het ook fijn als er een herkenbare plaat voorbijkomt van Douwe Bob, de RHCP of Coldplay. Dus binnen de huidige playlist ligt de nadruk (voor mij persoonlijk) wel degelijk op nieuwe en alternatieve acts.
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Don90

Bericht door Don90 » 15 mei 2019 09:59

Smid70 schreef:
15 mei 2019 07:45
Don90 schreef:
13 mei 2019 22:09
Smid70 schreef:
13 mei 2019 21:52

Niet als je dit binnen 1 uur draait, dan vind je die alternatieve hiphop, pop en dance dus toch niet zo belangrijk.
Ligt een beetje aan welke tracks van deze artiesten. Anouk The Dark draait niemand anders en Mumford draaien ze nu veel het live materiaal. Bruno Mars stond ook op PinkPop vorig jaar dus het is ook maar net hoe je dat wil ervaren.
Grappig dat je denkt dat een liveversie van Mumford & sons nummer alternatief vindt😂
Of "Bruno Mars is alternatief want hij stond op Pinkpop" 😂😂😂
Op geen andere zender in de doelgroep van 3fm hoor je een live Mumford track. Dan doe je toch iets anders dan de rest. Is cool dus.

Don90

Bericht door Don90 » 15 mei 2019 10:03

Smid70 schreef:
JulesKluivert schreef:

Even verder uit gezocht hoor. De tracks die je noemde van Anouk was bijvoorbeeld The Dark. Super gave plaat die niemand anders draait en super alto is. 3fm klassieker pure sang. Dus je kleurt de werkelijkheid.

Smid70

Bericht door Smid70 » 15 mei 2019 10:46

Don90 schreef:
15 mei 2019 10:03
Smid70 schreef:
JulesKluivert schreef:

Even verder uit gezocht hoor. De tracks die je noemde van Anouk was bijvoorbeeld The Dark. Super gave plaat die niemand anders draait en super alto is. 3fm klassieker pure sang. Dus je kleurt de werkelijkheid.
Jij hebt werkelijk geen idee wat alternatief is.
Maar goed joh, als jij er blij van wordt. Prima toch?
Ik luister weer met plezier naar 3fm, maar Anouk met The Dark is geen alternatieve muziek (wel goed)
En dat het draaien van een live-track van Mumford cool is bestrijd ik niet, goeie muziek maar niet alternatief. -bier

pietervandamstra

Bericht door pietervandamstra » 15 mei 2019 11:16

JulesKluivert schreef:
14 mei 2019 18:46
pietervandamstra schreef:
14 mei 2019 17:12
arwintimmerman schreef:
Hahaha, ik vind dit echt 3x niks hoor - veel te schreeuwerig. Ik vind de vormgeving van Partij voor de Vrijdag - vooral de TOTH - echt klasse.

Ze werken inderdaad met Pure Jingles, Tjitse (Tjibbe Tjibsma) die doet dat oa
TOTH is bij elk programma hetzelfde haha :D

Plaats reactie