sportprogramma's met amateurvoetbal

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

De Nachtwacht

sportprogramma's met amateurvoetbal

Bericht door De Nachtwacht » 14 mei 2019 14:44

Hoi,

Sinds een halfjaartje ben ik redacteur voor een website over het amateurvoetbal in Nederland (tweede en derde divisie en hoofdklasse,, zowel zaterdag als zondag).
Hoewel ik de wedstrijden meestal via twitter volg (meestal, helaas zijn lang niet alle clubs even actief), vind ik het soms ook van toegevoegde waarde om een wedstrijd (deels) te beluisteren.
Er zijn een aantal regionale omroepen met een sportprogramma dat ook amateurvoetbal uitzend (zoals rtv Utrecht en radio west).
Nu ben ik benieuwd of er ook lokale omroepen zijn die zo'n sportprogramma hebben, en welke dat dan zijn.
Hoor daarom graag of jullie lokale/streekomroepe kennen met een eigen sportprogramma en welke clubs hierin gevolgd worden.
Sportprogramma's die (deels) clubs uit de tweede divisie, derde divisie en hoofdklasse volgen, hebben een lichte voorkeur.

Alvast bedankt!

Aart Rietveld

Re: sportprogramma's met amateurvoetbal

Bericht door Aart Rietveld » 14 mei 2019 16:35

Wij (RTV Katwijk) volgen alle voetbalclubs in ons uitzendgebied met live verslaggeving. We hebben dus regelmatig 5 verslaggevers tegelijkertijd aan de lijnen hangen). We durven te gerust stellen dat we sneller als Twitter zijn...
Dit gaat om de vv Katwijk, Rijnsburgse Boys (2e Divisie), Quick Boys (3e Divisie), FC Rijnvogels (Hoofdklasse A zaterdag) en Valken'68 (2e Klasse zaterdag). Luister maar eens via www.rtvkatwijk.nl

ottoderuig

Bericht door ottoderuig » 14 mei 2019 22:59

(wij) RTV Hollands midden doen iedere zaterdag en zondag van 14:00-17:00u verslag van het amateurvoetbal uit de regio met 2 (soms 3) verslaggevers in het veld. Dat is de regio Nieuwkoop Alphen aan den Rijn e.o. klik
Daar is de koffie!

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 15 mei 2019 11:55

Omroep Spakenburg doet verslag van IJssemeervogels, Spakenburg en Eemdijk

https://www.omroepspakenburg.nl/

MFM

Bericht door MFM » 15 mei 2019 13:58

In de regio Rijnmond/ Voorne-Putten is er helemaal geen omroep die aan sportverslaggeving doet.
Radio Rijnmond is daar wegens bezuinigingen ooit mee gestopt en plaats alleen berichten op de website. En de streekomroep doet er helemaal niets aan.

Wel te ontvangen en de moeite van het beluisteren waard : zaterdag en zondag amateurs op WOS radio 87.6 en op RTV Hoekschewaard.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 16 mei 2019 09:52

MFM schreef:
15 mei 2019 13:58
In de regio Rijnmond/ Voorne-Putten is er helemaal geen omroep die aan sportverslaggeving doet.
Radio Rijnmond is daar wegens bezuinigingen ooit mee gestopt en plaats alleen berichten op de website. En de streekomroep doet er helemaal niets aan.

Wel te ontvangen en de moeite van het beluisteren waard : zaterdag en zondag amateurs op WOS radio 87.6 en op RTV Hoekschewaard.
Dat was mij ook al opgevallen. Rijnmond deed dat vroeger zeer uitgebreid, maar de laatste jaren is er steeds meer in gesneden en volgens mij zijn ze er vorig jaar helemaal mee gestopt. Jammer, zeker omdat daar in de regio wel veel grote verenigingen zitten.

Bedankt overigens voor alle reacties. Zijn al meer programma's dan ik dacht.

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld » 16 mei 2019 12:00

De Nachtwacht schreef:
16 mei 2019 09:52
Dat was mij ook al opgevallen. Rijnmond deed dat vroeger zeer uitgebreid, maar de laatste jaren is er steeds meer in gesneden en volgens mij zijn ze er vorig jaar helemaal mee gestopt. Jammer, zeker omdat daar in de regio wel veel grote verenigingen zitten.
Elk nadeel heeft zijn voordeel: Doordat Rijnmond stopte met amateurvoetbal zijn er weer een stel goede verslaggevers "vrij". Wij kunnen regelmatig een Ex-Rijnmond-verslaggever verwelkomen in de uitzending. :D

Overigens heeft ook BO (Bollenstreek Omroep) een sportprogramma dat de amateurs in de hogere klassen volgt.

jingleman

Bericht door jingleman » 16 mei 2019 13:22

Ook Havenstad FM ,105.4 FM , De lokale omroep voor de gemeentes Appingedam en Delfzijl, heeft elke zaterdagmiddag van 14 tot 17 uur een Sportprogramma, met sportverslaggevers bij het amateurvoetbal in de verschillende divisies en hoofdklasse.

WillemDJ

Bericht door WillemDJ » 17 mei 2019 16:15

A1 Radio brengt elke zaterdagmiddag tussen 14.00 en 17.00 uur live verslag van de wedstrijden in de regio Nijkerk, Nijkerkerveen, Barneveveld, Terschuur en Hoevelaken. Het programma Sportmatinee is te beluisteren via de stream http://stream.a1mediagroep.eu/player/

brian16

Bericht door brian16 » 18 mei 2019 10:31

Radio Eenhoorn heeft elke zaterdag- en zondagmiddag een sportprogramma. Met in de winter uitgebreide aandacht voor het amateurvoetbal met diverse verslaggevers. En in de zomer maanden het Friese kaatsen.
Elke zondag van 19:00 tot 21:00 te beluisteren in heel Noord West Fryslân op 107.5 FM | BrianOnAir.nl

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 22 mei 2019 12:14

LocoFM doet WHC (hoofdklasse B) en volgens mij ook VVOG (3eD)

ZwartewaterFM doet Sc Genemuiden (hoofdklasse B)

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 22 mei 2019 12:17

De Nachtwacht schreef:
16 mei 2019 09:52
MFM schreef:
15 mei 2019 13:58

Bedankt overigens voor alle reacties. Zijn al meer programma's dan ik dacht.
Rtv Oost doet ook helemaal geen amateurvoetbal meer op de radio. Ze zenden wel uit op Tv en via een Facebookstream trouwens, elke zaterdagmiddag een wedstrijd uit de Hoofdklasse B.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 22 mei 2019 12:42

Herman ven Schippers schreef:
22 mei 2019 12:14
LocoFM doet WHC (hoofdklasse B) en volgens mij ook VVOG (3eD)

ZwartewaterFM doet Sc Genemuiden (hoofdklasse B)
Loco fm doet inderdaad WHC, VVOG wordt gedaan door RTV Nunspeet.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 05 jun 2019 10:39

Iedereen bedankt voor de reacties, heb er inmiddels een aantal toegevoegt aan mijn internetradio speler. Heb zelf DNO (Staphorst) radio 350 (Rijsen, Excelsior'31) en Midland fm( Omg. Veenendaal, dus hoop op GVVV en/of DOVO) nog toegevoegt. Luister527 deed vorig seizoen nog verslag van Flevo boys en Urk, maar las dat deze omroep grote problemen heeft dus vraag me af of ze dat komend seizoen nogsteeds zulen doen.

Iemand een streamlink van WOS? Deze zou ik graag aan mijn internet radio speler toevoegen maar kan overal alleen een webplayer vinden.

castmember

Bericht door castmember » 05 jun 2019 14:07

Gouwestad doet in samenwerking met RTV Bodegraven en MidlandFM (Oudewater) verslag van de wedstrijden in de regio's Gouda en Bodegraven-Reeuwijk

http://www.gouwestad.nl/index.php/radio/radioprogramma-s/sport/713-sport-op-zaterdag
http://www.gouwestad.nl/index.php/radio/radioprogramma-s/sport/712-gouwestad-sport
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Plaats reactie