Serious Request 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Serious Request 2019

Bericht door JulesKluivert » 11 mei 2019 10:06

TV zal trouwens bij de komende editie een kleinere rol gaan spelen, in de zin dat het niet meer 24/7 op een kanaal op TV te zien zal zijn. De afgelopen editie kon je meekijken met NPO 3 Extra, maar die zender is afgeschaft. Dat betekent dat je het alleen live kunt volgen via de app of internet; en dat er fragmenten te zien zijn in de SR Journaals.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

castmember

Bericht door castmember » 11 mei 2019 11:47

Vergeet niet de Event Channels van vele providers. Daar is nog wel ruimte en bovendien is een goede doelen actie iets waar bedrijven graag aan meewerken. Dus ik zou het TV gehalte niet helemaal uitvlakken. Daarvoor moet er wel een goed tv-plan staan.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 mei 2019 12:52

castmember schreef:
11 mei 2019 11:47
Vergeet niet de Event Channels van vele providers. Daar is nog wel ruimte en bovendien is een goede doelen actie iets waar bedrijven graag aan meewerken. Dus ik zou het TV gehalte niet helemaal uitvlakken. Daarvoor moet er wel een goed tv-plan staan.
Event Channel? Volgens mij koos bijvoorbeeld een KPN elke december NPO 3 Extra (of eerder 101TV) als Zender van de Maand waardoor het te zien was
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

castmember

Bericht door castmember » 12 mei 2019 13:26

Je kan met je EventChannel eigenlijk iedere bron doorprikken. Omdat de live (web)streams van radio ook regelmatig op TV eindigen is deze gewoon op hoge resolutie beschikbaar en kan deze dus gelinkt worden aan een EventChannel. Daar is geen 101tv of NPO3extra voor nodig.

Ef Em

Bericht door Ef Em » 13 mei 2019 22:22

castmember schreef:
12 mei 2019 13:26
Je kan met je EventChannel eigenlijk iedere bron doorprikken. Omdat de live (web)streams van radio ook regelmatig op TV eindigen is deze gewoon op hoge resolutie beschikbaar en kan deze dus gelinkt worden aan een EventChannel. Daar is geen 101tv of NPO3extra voor nodig.
Dan moet het echter wel voor doorgifte beschikbaar zijn voor de TV-aanbieders, en als het niet wordt uitgezonden op een TV-kanaal zou dat nog lastig kunnen worden... Er zit een verschil tussen iets technisch kúnnen uitzetten en dat ook daadwerkelijk mogen vanwege overeenkomsten/mediawet.

JulesKluivert

Serious Request 2019

Bericht door JulesKluivert » 03 jul 2019 08:17

Zojuist maakte Sander Hoogendoorn bekend dat tijdens SR 2019 geld zal worden opgehaald voor 'slachtoffers van mensenhandel'. Ze hadden eerder al bekend gemaakt dat ze terug wilden van drie doelen naar één doel. Voor zover bekend blijven er wel drie DJ-teams lopen door het land.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 03 jul 2019 08:37

Er is dit jaar één route, waarbij de 3 DJ-teams in estafettevorm zullen lopen van Goes naar Groningen

Bart144

Bericht door Bart144 » 03 jul 2019 10:58

Er was al een topic: https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=31580

castmember

Bericht door castmember » 03 jul 2019 11:08

JulesKluivert schreef:
03 jul 2019 08:37
Er is dit jaar één route, waarbij de 3 DJ-teams in estafettevorm zullen lopen van Goes naar Groningen
Dus we gaan van hyper-lokaal naar nog-hyper-lokaler. Hoe wil je een heel land betrekken bij een actie die zich beperkt tot 20 meter rond de wandelroute en waarbij de aandacht per locatie zo enorm vluchtig is. Er zal over nagedacht zijn, maar tot nu toe krijg ik er nog geen warm gevoel bij, vond het idee met 3 losse routes beter!

Betekent dat dat het Lifeline Headquarters ook in Groningen komt te staan?

density1

Bericht door density1 » 03 jul 2019 11:20

castmember schreef:
03 jul 2019 11:08
JulesKluivert schreef:
Dus we gaan van hyper-lokaal naar nog-hyper-lokaler. Hoe wil je een heel land betrekken bij een actie die zich beperkt tot 20 meter rond de wandelroute en waarbij de aandacht per locatie zo enorm vluchtig is. Er zal over nagedacht zijn, maar tot nu toe krijg ik er nog geen warm gevoel bij, vond het idee met 3 losse routes beter!

Eens. Hoe moet dit evenement nu meer sjeu krijgen zodat het ook voor de TV kijker leuk is om naar te kijken en niet zo amateuristisch oogt zoals vorig jaar. Ik ben nog niet overtuigd...

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber » 03 jul 2019 13:30

density1 schreef:
03 jul 2019 11:20
castmember schreef:
03 jul 2019 11:08
JulesKluivert schreef:

Eens. Hoe moet dit evenement nu meer sjeu krijgen zodat het ook voor de TV kijker leuk is om naar te kijken en niet zo amateuristisch oogt zoals vorig jaar. Ik ben nog niet overtuigd...
Ze blijven maar volhouden dat ze iets 'moeten' doen met de Kerst. Doe even helemaal niets en bouw langzaam aan je merk. Niemand die het erg vind dat je even pas op de plaats maakt. Doorgaan betekent dat de sfeer nog meer omlaag gaat, omdat doelen gewoon niet gehaald worden. Maar ja... dat is mijn mening.

density1

Bericht door density1 » 03 jul 2019 15:13

Zo denk en dacht ik er ook over voordat ze met dit nieuwe evenement kwamen. Het is gewoon niet slim. Doe gewoon eens niets tijdens deze maand van het jaar en bouw rustig aan herstel van je zender. Dan maar even geen evenement, maar ja het is al te laat.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 03 jul 2019 15:21

Ik ga wel weer luisteren maar wat mij betreft passen ze het nog wel wat aan:

- stoppen met de camera's op het hoofd
- mensen veel meer laten meelopen
- goede camera's
- bij presentatie even stoppen met lopen want dat gehijg op de radio is het niet
- zorg dat het leuk is om te volgen op tv

Pot

Bericht door Pot » 03 jul 2019 15:21

density1 schreef:
03 jul 2019 15:13
Zo denk en dacht ik er ook over voordat ze met dit nieuwe evenement kwamen. Het is gewoon niet slim. Doe gewoon eens niets tijdens deze maand van het jaar en bouw rustig aan herstel van je zender. Dan maar even geen evenement, maar ja het is al te laat.
Het lijkt een verbetering: van 3 naar 1 doel. Ook 1 route lijkt me beter dan 3 (wat wel wat verwarrend was afgelopen jaar).
Maar als je een jaar niets doet heb je (nog) minder publiciteit. Bovendien is het een actie voor een goed doel, en 'elke euro telt'. Doe je een jaar niets is dus nog minder geld (€0).

Pot

Bericht door Pot » 03 jul 2019 15:28

Ane Sybesma schreef:
03 jul 2019 15:21
zorg dat het leuk is om te volgen op tv
En daar zit een probleem. Het is nou eenmaal niet zo vermakelijk om te zien als het Glazen Huis. Daar had je de DJ's die er 'leefden' en het enthousiaste publiek en veel meer sfeer.
Dat heeft dit niet, waar je wel voor kunt zorgen als mensen meelopen en bijvoorbeeld een gesprek over dit onderwerp aangaan (Waarom loop je mee?/Wat vind je zo belangrijk enz.). Als er veel 'meelopers' zijn heb je al snel meer te zien.
Maar niet meer de camera's voor het hoofd van de DJ's. Als je er te lang na kijkt word je er zelf misselijk van :roll:.

Plaats reactie