Volledig PBO stapt op in Rijswijk

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Trekhaak

Re: Volledig PBO stapt op in Rijswijk

Bericht door Trekhaak » 09 mei 2019 13:07

boxfm schreef:
05 mei 2019 21:04
Echtwel schreef:
05 mei 2019 19:20

Omroep in Rijswijk werkt met like farms vandaar dat de aantallen zo extreem hoog zijn ...
@Echtwel: <knip> Heb je bewijs voor je bewering, of is het meer zwartmakerij/jaloezie omdat zij wel de licentie kregen en het initiatief waarbij jij betrokken was niet?
Volgens mij sla je de spijker op z'n kop Boxfm. Het misgunnen van het succes van anderen past bij slechte verliezers. De onderbouwing van het verhaal van Echtwel blijft zoals verwacht uit.

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 27 jul 2019 11:57

Geen PBO meer en geen lokaal nieuws meer?
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.

boxfm

Bericht door boxfm » 27 jul 2019 14:24

superdeluxe schreef:
27 jul 2019 11:57
Ze hebben vandaag gewoon nieuws gepubliceerd hoor, net als gisteren, etc. Zal misschien minder zijn door de zomerperiode (komkommertijd), maar ze hebben gewoon lokaal nieuws.

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 27 jul 2019 15:05

boxfm schreef:
27 jul 2019 14:24
superdeluxe schreef:
Ze hebben vandaag gewoon nieuws gepubliceerd hoor, net als gisteren, etc. Zal misschien minder zijn door de zomerperiode (komkommertijd), maar ze hebben gewoon lokaal nieuws.
Op de radio hoor ik maar weinig en daar word je op beoordeeld toch? Online telt niet voor het CvdM toch?
Gebruiksgemak is wanneer u één telefoon heeft, luxe is wanneer u er twee heeft, weelde is wanneer u drie heeft - en het paradijs is wanneer je er geen een hebt.

boxfm

Bericht door boxfm » 27 jul 2019 16:14

superdeluxe schreef:
27 jul 2019 15:05
boxfm schreef:
27 jul 2019 14:24
superdeluxe schreef:
Op de radio hoor ik maar weinig en daar word je op beoordeeld toch? Online telt niet voor het CvdM toch?
Zou handig zijn om dan in je post te zeggen dat er op de radio geen lokaal nieuws is. Maar eerst zei je geen lokaal nieuws, nu zeg je dat je weinig hoort. Hebben ze nu dan wel of geen lokaal nieuws? En heb je vandaag 'even een uurtje' geluisterd of bijvoorbeeld de hele week?

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 27 jul 2019 16:47

Luister de hele week al een beetje, hoorde al wat nieuwe vormgeving rond het nieuws en een jingle 'straks nieuws uit jouw regio en de rest van de wereld" maar geen nieuws uit de regio. De redactie is volgens jou dus wel aan het werk als ze online wel nieuws plaatsen....

Diamantje

Bericht door Diamantje » 28 jul 2019 20:13

Zal wel door de vakantie komen. Vrijwilligers gaan wel eens een weekje weg in de zomer lijkt me. Als ik luister hoor ik wel lokaal nieuws doorgaans.
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 31 jul 2019 16:50

Er wordt door de mensen van Feel Good meelezen want de jingle die voor het nieuws zit met de tekst "het laatste nieuws uit jouw regio" is inmiddels vervangen. Ik luister in de auto van en naar werk (rotterdam-roelofarendsveen) en hoorde ook vandaag geen lokaal nieuws op de uren dat ik in de auto zat....
wens iedereen een fijne vakantie!

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 31 jul 2019 22:22

Maar als je geen nieuws e.d. heb, hoe voldoe je dan aan je lokale content ??

Echtwel

Bericht door Echtwel » 01 aug 2019 05:14

Geen nieuws is goed nieuws riepen we vroeger :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 01 aug 2019 12:22

Echtwel schreef:
01 aug 2019 05:14
Hahaha! Online is er genoeg te melden lijkt het en ik hoor gewoon een nieuwslezer lezen. Die doet normaal ook het lokale nieuws.....zal idd wel iets met komkommers te doen hebben :-)

Trekhaak

Bericht door Trekhaak » 01 aug 2019 19:53

Klopt het dan niet toch met dat LTMA? Als er op alle kanalen bij elkaar voldoende informatie gebracht wordt is het toch ook goed? Dat lees ik op verschillende plekken. En ach.. Als er alleen tijdens de vakantie even geen lokaal nieuws op de radio is, dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand. Volgens mij is dit overigens bij meerdere omroepen wel een ding tijdens de vakantie.

superdeluxe

Bericht door superdeluxe » 05 aug 2019 10:57

Trekhaak schreef:
01 aug 2019 19:53
Klopt het dan niet toch met dat LTMA? Als er op alle kanalen bij elkaar voldoende informatie gebracht wordt is het toch ook goed? Dat lees ik op verschillende plekken. En ach.. Als er alleen tijdens de vakantie even geen lokaal nieuws op de radio is, dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand. Volgens mij is dit overigens bij meerdere omroepen wel een ding tijdens de vakantie.
Volgens de brochure van het CvdM: "De ICE-norm geldt voor elk kanaal afzonderlijk. Voor omroepen die meerdere kanalen exploiteren, is het dus niet mogelijk om onderling te compenseren."
En alle vrijwilligers gaan toch niet allemaal tegelijk op vakantie lijkt me, moet er toch iemand te vinden zijn die de primaire taak van een lokale omroep kan waarborgen, namelijk het informeren van de burger.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 05 aug 2019 15:41

superdeluxe schreef:
05 aug 2019 10:57
Trekhaak schreef:
01 aug 2019 19:53
Volgens de brochure van het CvdM: "De ICE-norm geldt voor elk kanaal afzonderlijk. Voor omroepen die meerdere kanalen exploiteren, is het dus niet mogelijk om onderling te compenseren."
En alle vrijwilligers gaan toch niet allemaal tegelijk op vakantie lijkt me, moet er toch iemand te vinden zijn die de primaire taak van een lokale omroep kan waarborgen, namelijk het informeren van de burger.
Ik had "begrepen" dat ( lokale / streekomroep) nu getoets wordt over de totale output van de content op alle kanalen bij elkaar en dat dit 50% ,moet zijn dat is mij toen der tijd verteld ..... en dat was sinds een paar a 1,5 zo......

daarbij komt vakantie tijd is natuurlijk altijd moeilijk om de gaten te vullen. En mbt het nieuws ik hoorde bij Radio Royaal ( het radionieuws ) als service op zich... geen slechte keuze ,.....
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Diamantje

Bericht door Diamantje » 03 sep 2019 22:42

superdeluxe schreef:
01 aug 2019 12:22
Echtwel schreef:
01 aug 2019 05:14
Hahaha! Online is er genoeg te melden lijkt het en ik hoor gewoon een nieuwslezer lezen. Die doet normaal ook het lokale nieuws.....zal idd wel iets met komkommers te doen hebben :-)
Ik luisterde vandaag en hoorde gewoon lokaal nieuws. Nieuwslezer is blijkbaar terug van vakantie? :-)
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!

Plaats reactie