En nu gaan handhaven!

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
zend-amateur

En nu gaan handhaven!

Bericht door zend-amateur » 24 apr 2019 19:44

Laat die radio Niet Leuk vandaag nog failliet gaan

http://radio.nl/818461/nlcr-stations-ve ... erichtheid

EtherScout

Re: En nu gaan handhaven!

Bericht door EtherScout » 24 apr 2019 21:39

zend-amateur schreef:
24 apr 2019 19:44
Laat die radio Niet Leuk vandaag nog failliet gaan

http://radio.nl/818461/nlcr-stations-ve ... erichtheid
Ik moest even nadenken, maar ik begrijp dat je RadioNL bedoelt. Ik heb ook een mening over RadioNL, maar ik vind wel dat wij twee verschillende aspecten, namelijk bedrijfsvoering en muzieksmaak, duidelijk los van elkaar moeten zien.

Kwa muzieksmaak komt jouw omschrijving redelijk overeen met mijn mening over de muziek van RadioNL. Toch vind ik het helemaal prima dat zij (en anderen) deze muziek draaien. De groep liefhebbers van deze muziek is groot genoeg voor één of meerdere plekjes in de ether. Muzieksmaak valt onder een vrijheid die wij in dit land gelukkig hebben. Die vrijheid geldt dan ook voor jouw en voor mijn favoriete muziek. Men zegt ook wel, dat over smaak niet te twisten valt.

De bedrijfsvoering vind ik op z'n zachts gezegd discutabel. Men is er duidelijk van uitgegaan, dat men wel weg zou komen met het (vaak brutaal) hoge regiogerichtheidsbod tijdens de kavelveilingen. Hierdoor visten andere (eerlijkere) stations achter het net. Nu blijkt men (brutaal) gegokt en verloren te hebben. En dat is niet meer dan terecht, naar mijn idee.

Die regiogerichtheid als veilingitem is een onwerkbare draak gebleken. De oplossing is duidelijk: inleveren en dan opnieuw veilen met daarbij een percentage dat teruggebracht is tot een in de praktijk prima haalbare 10%. Geen gezeik, iedereen gelijk. Dan kan meteen het DAB+gebeuren ook om naar (de eerste fase van) de nieuwe indeling.

Plaats reactie