Pc met elkaar verbinden

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.
big T

Re: Pc met elkaar verbinden

Bericht door big T » 15 apr 2019 20:13

ja Aart geeft al aan hoe ze heten.
Google is echt je vriend hier in hoor :D
Sent from my laptop using Windows

tspronsen

Bericht door tspronsen » 15 apr 2019 20:24

Elke zelf respecterende computer winkel verkoopt een switch. Ik denk dat in jouw geval zelfs de meest eenvoudige switch voldoet. Deze sluit je aan op je Powerline adapter en op de switch de overige PC's. Een andere oplossing heb je niet.

Code: Selecteer alles

+-----------+      +--------+
| Powerline | ---- | Switch | 
+-----------+.     +--------+ 
                     |     |
                     |  +------+
                     |  | PC 1 |
                     |  +------+
                     |
                    +------+
                    | PC 2 |
                    +------+

johan12

Bericht door johan12 » 16 apr 2019 17:26

Ik ben met stereotool aan de gang geweest het geluid klinkt een stuk beter maar ik kan nog niet vinden waar ik mijn stream gegevens kan invullen
Radio de silvermine 🎵🎵🎙
http://www.radiodesilvermine.nl/

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld » 16 apr 2019 18:29

Welke versie gebruik je? Voor wat je nu wilt doen heb je de "Winamp/DSP plug-in version" nodig en niet de "Standalone-version".

Zie ook: https://www.stereotool.com/download/

johan12

Bericht door johan12 » 16 apr 2019 18:38

Sterotool 8.34 ik heb even op de pc gekeken.
Dus dan zou ik dus een andere versie van stereotool moeten aanschaffen?

Wat ik trouwens nog niet begrijp is waarom kan ik de stereotool pc niet weer terug laten gaan naar de input van de muziek pc ? als het geluid uit de muziek pc gaat via de mengpaneel naar de stereotool pc dan gaat het tog afgemaakt de muziek pc weer in of heb ik het helemaal verkeerd 🤔
Ik heb nu tijdelijk even winamp met shoutcast geinstaleert met instelling op soundcart input natuurlijk werkt het wel maar ik krijg de titels zo natuurlijk niet door
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld » 17 apr 2019 12:49

johan12 schreef:
16 apr 2019 21:05
Wat ik trouwens nog niet begrijp is waarom kan ik de stereotool pc niet weer terug laten gaan naar de input van de muziek pc ? als het geluid uit de muziek pc gaat via de mengpaneel naar de stereotool pc dan gaat het tog afgemaakt de muziek pc weer in of heb ik het helemaal verkeerd 🤔
Vertel dan eerst eens welk mengpaneel en geluidskaart je hebt.

Met een analoge geluidskaart gaat het signaal maar één kant op. Als je het geluid van Stereotool weer terug wilt hebben op je muziek-PC zal je daar dus een kabeltje tussen moeten aansluiten.

johan12

Bericht door johan12 » 17 apr 2019 12:54

Mijn mengpaneel is een behringer djx 9000 bedoel je de geluidskaart van de muziek pc of allebij ? En waar kan ik vinden wat voor geluidskaart erin zit? 😬
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

remco_k

Bericht door remco_k » 17 apr 2019 13:45

Dat is effe niet relevant.
Uitgangspunt van wat jij wilt (output van stereotool weer naar een andere pc) is ultra simpel:
PC waar steretool op draait: Kabel in de line-out van de geluidkaart steken.
De PC waar het geluid naartoe moet: Andere kant van de kabel in de line-in van de geluidskaart steken.
Wellicht moet er daarna nog het één en ander worden geconfigureerd. Stereotool vertellen naar welke output hij de audio moet sturen.
En je stream software vertellen naar welke input hij moet 'luisteren'.

Maar; hou er rekening mee dat je nu meerdere keren A/D en D/A conversies doet, dat gaat ten koste van de geluidskwaliteit. Zeker bij jouw huis-tuin-en-keuken geluidskaart(en).
Dus, bij voorkeur houdt je je audio in de stereotool pc en stream je direct vanaf daar.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

johan12

Bericht door johan12 » 17 apr 2019 14:19

Ik heb het inderdaad geprobeerd zoals jij zegt remco_k maar dat is niet ideaal hij stuurt steeds veel te hard in met gevolg dat ik alle knoppen op de mengpaneel bijna helemaal dicht heb.

Ik wil ook graag streamen vanaf mijn sterotool pc maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijgen moet ik had het wel voor elkaar vanmorgen met shoutcast maar ik kan dan niet de artiest en titel meestreamen.

Ik had zoals Aart al aangaf de winamp sterotool versie ook al geinstaleerd maar dat kan ik alleen gebruiken via winamp , op de stereotool pc ook als ik de shoutcast input op soundcard zet dan gaat het geluid niet via sterotool.

Omdat ik mischien wat te snel wil en mischien niet even duidelijk ben zal ik het volgende uitleggen ,. Op mijn muziek pc staat radioboss met ingebouwde recorder om te streamen geinstaleerd , dan gaat het naar mijn mengpaneel de behringer djx 900 en dan naar de pc waar stereotool 8 stand lone versie staat geinstaleerd en dan gaat het mis dan wil ik graag via de sterotool pc streamen terwel ik op mijn muziek pc met radio boss de muziek wil regelen , ik hoop dat het nu wat duidelijker is dat het in èèn verhaal staat 😁
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

alex de groot

Bericht door alex de groot » 18 apr 2019 16:24

Met Stereo Tools kan je niet streamen. Om te streamen heb je nog andere software nodig, zoals Butt, Edcast, RadioCaster of een andere dsp plugin. Stereo Tools dient enkel om de sound te verbeteren. Wij zelf gebruiken RadioCaster met de dsp plugin van Stereo Tools.

johan12

Bericht door johan12 » 18 apr 2019 16:27

Dankje , maar kan ik dan de standalone versie blijfen gebruiken ? En als dat kan , zal ik radiocaster proberen maar hoe krijg je de titel en artiest naar een ander pc? Maar dan is het tog hetselfde als met shoutcast zoals ik nu heb geprobeert ? Is er een software die met shoutcast samen gaat bijvoorbeeld dat ik van mijn muziek pc naar een software op de stereotool pc stream en dat het dan de server op gaat?
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

johan12

Bericht door johan12 » 19 apr 2019 11:05

Ik heb nu voorelkaar om met radiocaster te draaien met stereotool als plugin bedankt, maar weet nog niet hoe ik de titel en artiest naar de andere pc moet krijgen
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

alex de groot

Bericht door alex de groot » 19 apr 2019 16:17

Ik heb op de pc die de muziek draait een stream lopen (die private staat en waar maar één luisteraar op kan. Ik dus) . De Playing Now link van die stream heb ik in RadioCast op de andere pc ingevuld en zo komt bij mij de artiest - titel op de officiële stream.
Om dit te doen klik je bovenaan op RadioCast > Settings; In het venster dat opent vink je onder Metadata Read from URL aan en vul je de De Playing Now link van je stream in die draait op de muziek pc. Zo werkt het bij mij dus. Misschien dat er nog een andere manier is dan mogen jullie het laten weten.

Ik heb naar je radio al eens proberen te luisteren, maar ik hoor geen muziek. Alleen een licht geruis. Nochtans staat er op je website dat de stream 24/7 draait.

johan12

Bericht door johan12 » 19 apr 2019 16:21

Dankje hij doet het als het goed is weer moest even veranderingen aanbrengen in auto dj , oh nee radio boss was weggevallen, maar hoe kan ik op de muziek pc een stream maken waar alleen ik naar kan luisteren ? En ik weet niet of het geluid goed is van mijn stream want de c/l zit er nog tussen ingesteld als limiter , omdat ik nog nooit met softwarematig gewerkt heb dat moet ik allemaal nog even uitvinden
Radio de silvermine 🎵🎵🎙

alex de groot

Bericht door alex de groot » 19 apr 2019 18:08

Ik weet niet welke radio automatisering software dat je gebruikt, maar meestal zit daar wel een encoder in op de streamen.

Plaats reactie