Hoevaak gaan DJ's wel niet op vakantie?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

RealSunchaser

Hoevaak gaan DJ's wel niet op vakantie?

Bericht door RealSunchaser » 27 feb 2019 11:39

Ligt het aan mij of gaan DJ's heel vaak op vakantie? Een normaal mens met een 40 urige werkweek heeft 20 vakantiedagen, dus 4 weken per jaar. Maar DJ's gaan naar mijn gevoel veel vaker op vakantie. Nu weet ik hun werkweek niet, ze doen vast meer dan die paar uur radio maar als we uitgaan van 40 uur pw en 20 vakantiedagen, dan lijkt t op jaarbasis langer dan 4 weken.

Niet dat ik ze t niet gun, maar het viel mij op.

waterveenmos

Re: Hoevaak gaan DJ's wel niet op vakantie?

Bericht door waterveenmos » 27 feb 2019 11:44

Ik heb 5 weken, en volgens mij is dat vrij normaal in de meeste CAO's. Maar wat dj's in hun arbeidsvoorwaarden vaststellen is natuurlijk niet openbaar, zeker bij de commerciëlen. En er bestaat voor zover ik weet geen dj-CAO.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 27 feb 2019 13:32

Ik neem aan dat de drive-time DJ's wel zo slim zijn geweest om wat extra vakantiedagen los te peuteren.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 27 feb 2019 14:58

Freelance. Kortlopende contracten. Wie zegt dat als je een DJ niet hoort, hij of zij op vakantie is?
Offtopic is het nieuwe ontopic.

castmember

Bericht door castmember » 27 feb 2019 15:08

Precies, en kijk eens naar jezelf hoe vaak je nog een los dagje vrij neemt of even ergens heen moet (dokter / tandarts / gemeente / . . .). Alleen als jij en ik een dagje verlof hebben, om welke reden dan ook, dat het niet meteen hoorbaar / zichtbaar is.

Verder denk ik wel dat als je iets boven modaal verdient dat je ook boven modaal op vakantie gaat. En een gemiddeld gezin is tegenwoordig ook al 2x per jaar weg.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 27 feb 2019 16:54

RealSunchaser schreef:
27 feb 2019 11:39
Ligt het aan mij of gaan DJ's heel vaak op vakantie? Een normaal mens met een 40 urige werkweek heeft 20 vakantiedagen, dus 4 weken per jaar. Maar DJ's gaan naar mijn gevoel veel vaker op vakantie. Nu weet ik hun werkweek niet, ze doen vast meer dan die paar uur radio maar als we uitgaan van 40 uur pw en 20 vakantiedagen, dan lijkt t op jaarbasis langer dan 4 weken.

Niet dat ik ze t niet gun, maar het viel mij op.
Ben wel benieuwd of je wat voorbeelden hebt van DJs die volgens jou bovengemiddeld vaak op vakantie gaan.

Sander Hoogendoorn (3FM) was in mei drie weken op vakantie en heeft nu twee weken vrij. Dus zo vaak is dat niet.

Angelique Houtveen (3FM) was in oktober twee weken weg en had onlangs twee weken vrij. Die zal in de zomer dus niet weg zijn.

En verder weet ik dat Gerard Ekdom ook regelmatig (vooral in de winterperiode) op vakantie gaat naar Spanje... maar hoe vaak, geen idee
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Oortjes

Bericht door Oortjes » 27 feb 2019 19:19

Afwezigheid is wat anders dan vakantie. Zelf ben ik overigens ook wel heel wat meer dan vier weken op vakantie en nog meer weken afwezig.

Maar goed, als er maar een programma is, wat maakt het dan uit?
Rock 'n roll is better than music!

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 27 feb 2019 20:05

Als je 40 uur werkt en je hebt maar 20 dagen dan heb je echt een karige werkgever. Dat is namelijk het absolute
wettelijke minimum. En ik ken eerlijk gezegd niemand met dat aantal. In welke bedrijfstak dan ook.

Maar goed, zoals gezegd, afwezigheid is niet gelijk aan vakantie. Ik denk dat het allemaal wel meevalt als je het wat beter bekijkt.

Durashift

Bericht door Durashift » 10 mar 2019 00:35

Oortjes schreef:
27 feb 2019 19:19
(..)

Nou, omdat je toch ook voor de betreffende DJ inschakelt voor een show?
Afgelopen week was Wouter vd Goed er niet.. trof ik de stem van Angelique.. Ben toch verder gaan kijken.. en afgelopen vrijdag ben ik wel blijven hangen bij JidkV op hetzelfde tijdslot.

Radbi

Bericht door Radbi » 10 mar 2019 00:48

Rob van Someren gaat jaarlijks minimaal drie keer op vakantie. Van de radio 10 DJ’s valt het op dat hij vaak op vakantie gaat. Wellicht heeft hij, gecombineerd met zijn baan als parttime politieagent, in totaal aardig wat vakantiedagen.

Radbi

Bericht door Radbi » 10 mar 2019 00:55

Durashift schreef:
10 mar 2019 00:35
Oortjes schreef:
(..)

Ben ik met je eens.
Somertijd is daar een goed voorbeeld van. Als Rob er niet is vinden de meeste fans het niets/minder met zijn vervanger.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 10 mar 2019 08:16

Durashift schreef:
Oortjes schreef:
(..)

Afgelopen week was Wouter vd Goed er niet.. trof ik de stem van Angelique.. Ben toch verder gaan kijken.. en afgelopen vrijdag ben ik wel blijven hangen bij JidkV op hetzelfde tijdslot.
Welke Angelique zit er op Radio 2?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

radiodaan

Bericht door radiodaan » 10 mar 2019 10:12

JulesKluivert schreef:
10 mar 2019 08:16
Durashift schreef:
Oortjes schreef:
(..)

Afgelopen week was Wouter vd Goes er niet.. trof ik de stem van Angelique.. Ben toch verder gaan kijken.. en afgelopen vrijdag ben ik wel blijven hangen bij JidkV op hetzelfde tijdslot.
Welke Angelique zit er op Radio 2?
Neem aan dat hij Annemieke Schollaardt bedoelt. Bij mijzelf was het andersom: ik luisterde bij Annemieke juist wel in tegenstelling tot Wouter.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 10 mar 2019 15:10

Overigens had ik het idee dat Edwin Evers het meest op vakantie ging, in de zomer al zes of zeven weken. Toch had hij 114 vakantiedagen over had John de Mol uitgezocht

radiodaan

Bericht door radiodaan » 10 mar 2019 16:54

RealSunchaser schreef:
10 mar 2019 15:10
Overigens had ik het idee dat Edwin Evers het meest op vakantie ging, in de zomer al zes of zeven weken. Toch had hij 114 vakantiedagen over had John de Mol uitgezocht
Evers had inderdaad de meest luxe zomervakantie die mogelijk is voor de dj’s lijkt me. 5 weken tijdens hoogzomer. Ben benieuwd of Frank Dane dit ook heeft, lijkt me dat hij net als Coen en Sander 4 weken krijgt.

Evers was (de laatste jaren, toen ik luisterde) wel eens een weekje tussendoor er niet vanwege vakantie, maar ook vooral door het theater- en muziekwerk met zijn band.

Plaats reactie