Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Radbi

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Radbi » 31 jan 2019 09:13

Phoenix schreef:
30 jan 2019 14:30
Radbi schreef:
22 jan 2019 16:31
Phoenix schreef:
22 jan 2019 13:55
Lindo staat volgens mij niet op de payrol bij Talpa.
Als het nodig is en er geen andere DJ beschikbaar is valt Lindo nog steeds in bij Radio 10, voornamelijk in het weekend. En je zou idd denken dat hij intussen op de payroll staat maar misschien zijn er andere afspraken gemaakt. Hij zit al een tijdje bij Talpa (eerst Radio 10, daarna Veronica)
Volgens zijn eigen LinkedIn profiel is hij op dit moment zowel DJ bij Talpa Radio als RadioCorp.
Hij lijkt wel een soort zzp’er.

Radbi

Bericht door Radbi » 31 jan 2019 09:17

Tijdens de zwangerschap van Lot Lewin zal Evelien de Bruijn de nieuwslezeres zijn bij Ekdom in de Morgen.

Leuke en frisse vervanging! Als het aan mij ligt mag ze de vaste nieuwslezeres/sidekick worden en een van de saaie dames vervangen.

Haagsegek

Bericht door Haagsegek » 31 jan 2019 11:33

Radbi schreef:
31 jan 2019 09:17
Tijdens de zwangerschap van Lot Lewin zal Evelien de Bruijn de nieuwslezeres zijn bij Ekdom in de Morgen.

Leuke en frisse vervanging! Als het aan mij ligt mag ze de vaste nieuwslezeres/sidekick worden en een van de saaie dames vervangen.
Toch begrijp ik die stap niet zo. Je hebt een eigen programma op Radio2, je bent bijna dagelijks op tv en je maakt een programma op Radio M. En dan besluit je om het nieuws te gaan lezen om 6 uur 's ochtends bij Ekdom. Why o why?? Ik mag toch hopen dat ze een eigen programma krijgt bij Talpa Radio?

Alhoewel, het komt nu wel vaker voor dat dj's met een eigen show side kick worden (Cilke, Thijs etc).

Radbi

Bericht door Radbi » 31 jan 2019 15:52

Haagsegek schreef:
31 jan 2019 11:33
Radbi schreef:

Toch begrijp ik die stap niet zo. Je hebt een eigen programma op Radio2, je bent bijna dagelijks op tv en je maakt een programma op Radio M. En dan besluit je om het nieuws te gaan lezen om 6 uur 's ochtends bij Ekdom. Why o why?? Ik mag toch hopen dat ze een eigen programma krijgt bij Talpa Radio?

Alhoewel, het komt nu wel vaker voor dat dj's met een eigen show side kick worden (Cilke, Thijs etc).
Evelien heeft geen eigen/vast programna meer op Radio 2. Vanaf begin dit jaar is ze gestopt. Het is misschien vreemd dat ze nieuws gaat lezen maar dit “baantje” als nieuwslezer is maar tijdelijk.
Het kan zijn dat dit voor haar een tijdelijke nieuwe uitdaging is. Of het is een begin/opstapje voor een (eventuele) toekomstige samenwerking met Talpa. Wie weet. Ze lijkt wel een vliegende kiep aangezien ik had vernomen dat ze nu invaller is bij Radio 2.
Ik weet iig nu al dat de ochtendshow met Evelien veel leuker zal zijn dan met Tamara en Lot.

Radbi

Bericht door Radbi » 31 jan 2019 15:58

De muziekmix van Radio 10 is aan het veranderen.

De hand van Ekdom?

http://radio.nl/817907/opfrisbeurt-voor ... e-radio-10

wbravenboer

Bericht door wbravenboer » 31 jan 2019 16:23

Interessant, ik heb inderdaad het idee dat het wat verandert. Zowiezo meer leuke items met meer 'verrassende' keuzes.
Persoonlijk vind ik het prima, laatst had ik 'Killing Time' van Tina Cousins aangevraagd en die werd ook gedraaid, dat vind ik toch best leuk.
Tikkie minder Simply Red en James Blunt, iets meer funk en een beetje meer Swingbeat mag best.

Radbi

Bericht door Radbi » 31 jan 2019 19:24

De verandering in de muziekmix is een onderdeel van de concurrentie met Radio 2. Maar hopelijk verdwijnen er niet teveel oude nummers.

density1

Bericht door density1 » 31 jan 2019 21:17

Radio 2 doet hetzelfde, ook veel minder 80's en meer 90's en zero's. Wel jammer want zeker eind jaren 70 zou je nog makkelijk kunnen draaien. Dat klinkt al vaak als jaren 80.

boxfm

Bericht door boxfm » 01 feb 2019 13:28

Haagsegek schreef:
31 jan 2019 11:33
Radbi schreef:

Bij Radio10 zal een groter publiek haar horen dan in de nacht bij Radio2 natuurlijk, dus zo'n gekke stap is het niet. Ook niet in combinatie met haar werk als presentatrice van Hart van Nederland. Daarnaast wil Talpa radio en televisie meer naar elkaar toebrengen, in dat kader is het ook nog eens een slimme zet.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 27 feb 2019 10:00

Ekdom in de Morgen (Radio 10): Vermoeiend in de ochtend

DE NIEUWE NUMMER 1 | Zoekt u na het vertrek van Edwin Evers nog naar een nieuwe ochtendshow op de radio? Onze verslaggever Gudo Tienhooven luistert deze week naar de vijf populairste shows en geeft zijn oordeel. Vandaag: Ekdom in de Morgen (Radio 10).

Urgentie
Óf er was dinsdagochtend simpelweg meer nieuws, óf het commerciële Ekdom in de Morgen besteedt daadwerkelijk meer aandacht aan de actualiteit dan het publieke omroepprogramma Jan-Willem Start Op, dat gisteren op deze plek werd besproken. Beursnieuws is het natuurlijk niet. A la Evers ziet Ekdom in elk opvallend item aanleiding voor een telefoontje. Laten met dit fraaie lenteweer de eerste asperges zich al zien? Even bellen met iemand van het Asperge Genootschap. De man blijkt de Freek Vonk onder de aspergekenners en zodra de dj dat doorheeft, geeft hij zijn gast alle ruimte om te schitteren.

Chemie
Evelien de Bruijn vervangt sinds kort nieuwslezeres Lot Lewin, die met zwangerschapsverlof is. De klik is er zeker, maar een geolied team is het nog niet. Dat blijkt onder meer om 06.00 uur als De Bruijn een stilte laat vallen en Ekdom zich hardop afvraagt of het nu de bedoeling is dat hij iets roept. Maar chemie vindt de presentator met bijna iedereen. Wordt er al veel ijs geschept? Even bellen naar een willekeurige ijssalon. Ekdom vergeet ene Claudio niet te vragen naar de laatste rages (eenhoornijs, zo blijkt!).

Humor
Vast niet iedereen is dol op Ekdoms onophoudelijke stroom woordgrappen. ,,Mijn hond Twitter kwam laatst met 140 teken het bos uit.’’ Dat niveau. De Bruijn maakte het onbewust grappiger door te vragen of zijn hond echt Twitter heet. Anno 2019 is de nu veertiger soms toch een beetje die foute oom op een verjaardag, die het niet kan laten iemand op de dag van haar bruiloft succes te wensen met de huwelijksnacht. ,,Je weet naar wie je de video kan sturen, hè?!’’

Eindoordeel
Ekdom vlamt nog altijd. Vooral Dr. Pop is leuk: luisteraars zijn de naam van een liedje kwijt en komen met vage aanwijzingen (‘Iets met o na na na’) waarna de popprofessor natuurlijk direct titel en artiest weet te noemen. Zijn liefde voor muziek werkt aanstekelijk en zijn voelsprieten voor talent is hij nog niet kwijt (‘Yola, mijn God wat is dit goed! Alsof Dusty Springfield nog leeft!’). Tussendoor plamuurt hij nog steeds elk gaatje dicht met jingles en geluidseffecten. En elk uur moet hij minstens drie keer zijn eigen woorden van een diepe echo voorzien. Ekdom in de Morgen schudt je beslist wakker, maar je wordt er op den duur ook een beetje moe van.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Durashift

Bericht door Durashift » 10 mar 2019 00:42

Zeker, ik ben wel moe van dat 'hoe dan' dat ik Tamara telkens hoor roepen..

Theimon

Bericht door Theimon » 10 mar 2019 08:43

Dat 'Hoe Dan' is een sample van een interview dat de NOS had met de vriendin van een wielrenner of schaatser die blijkbaar een prestatie had neergezet die men niet had verwacht. Dat is dus niet Tamara. Het is een van de vele samples die hij mee mocht nemen van de NPO naar Radio 10.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 10 mar 2019 10:15

Theimon schreef:
10 mar 2019 08:43
Dat 'Hoe Dan' is een sample van een interview dat de NOS had met de vriendin van een wielrenner of schaatser die blijkbaar een prestatie had neergezet die men niet had verwacht. Dat is dus niet Tamara. Het is een van de vele samples die hij mee mocht nemen van de NPO naar Radio 10.
Net als Giels “Geintje natuurlijk...” nu ook op Veronica

Durashift

Bericht door Durashift » 10 mar 2019 23:16

Theimon schreef:
10 mar 2019 08:43
ow, dan lijken die stemmen op elkaar. Vind ik.

fmonline

Bericht door fmonline » 15 mar 2019 06:49

Mag nu Aukje alleen nog files voorlezen ipv Tamara?
Vindt wel Evelien en Aukje beter erbij passen voor de show van ekdom dan de rest.
Dat mag voor mij altijd zo blijven...

Plaats reactie