KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
density1

Re: KinkFM terug

Bericht door density1 » 10 feb 2019 13:59

Vind ik ook. Dit is toch veelal 3FM zonder compensatie commerciële bubblegum muziek van Katy Perry etc. Maar de variatie die Kink had in hun vorige leven is er nog niet voldoende.

Pier

Bericht door Pier » 10 feb 2019 14:47

JulesKluivert schreef:
10 feb 2019 13:48
Henkjan2016 schreef:
09 feb 2019 09:39
Kink probeert in week 1 (want ze zijn pas een week bezig) de luisteraars van 3FM te lokken met de artiesten die ook worden gedraaid op 3FM, maar dan zonder Katy Perry etc. Dan kun je ze meteen weer wegjagen door veel oldies te draaien. Als je in de toekomst deze luisteraars wilt behouden, dan is kneden naar kinkdna door langzaam oldies toe te voegen een langzamere maar betere stap.
Ik geloof daar eigenlijk niet zo in dat ze dat echt hebben geprobeerd. Tuurlijk, qua profilering en media-optredens hebben ze juist uitgelegd waarom ze zo verschillen met 3FM. Maar als je de playlist dusdanig opzet om 3FM-luisteraars te lokken, dan neem je de oude KINK-luisteraars niet serieus. Je moet toch gewoon draaien waar je achter staat en geen muziek draaien om luisteraars te pikken

''Dan neem je de oude KINK-Luisteraars niet serieus''. wie zegt dat KINK dit wil? Ze hebben wel de naam overgenomen maar 2011 waren ze voor het laatst in de ether. Ik denk dat KINK een nieuwe weg is ingeslagen die misschien inderdaad wel wat op die van 3FM lijkt. Maar wat is hier mis mee? Volgens mij was 3FM enorm succesvol, tot dat elk uur broederliefde, ronny flex etc langskwamen.

Kortom, geef het nog even de tijd ze zijn nog maar net bezig immers.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 10 feb 2019 15:18

Pier schreef:
10 feb 2019 14:47
JulesKluivert schreef:
Henkjan2016 schreef:
Kink probeert in week 1 (want ze zijn pas een week bezig) de luisteraars van 3FM te lokken met de artiesten die ook worden gedraaid op 3FM, maar dan zonder Katy Perry etc. Dan kun je ze meteen weer wegjagen door veel oldies te draaien. Als je in de toekomst deze luisteraars wilt behouden, dan is kneden naar kinkdna door langzaam oldies toe te voegen een langzamere maar betere stap.
Ik geloof daar eigenlijk niet zo in dat ze dat echt hebben geprobeerd. Tuurlijk, qua profilering en media-optredens hebben ze juist uitgelegd waarom ze zo verschillen met 3FM. Maar als je de playlist dusdanig opzet om 3FM-luisteraars te lokken, dan neem je de oude KINK-luisteraars niet serieus. Je moet toch gewoon draaien waar je achter staat en geen muziek draaien om luisteraars te pikken
''Dan neem je de oude KINK-Luisteraars niet serieus''. wie zegt dat KINK dit wil? Ze hebben wel de naam overgenomen maar 2011 waren ze voor het laatst in de ether. Ik denk dat KINK een nieuwe weg is ingeslagen die misschien inderdaad wel wat op die van 3FM lijkt. Maar wat is hier mis mee? Volgens mij was 3FM enorm succesvol, tot dat elk uur broederliefde, ronny flex etc langskwamen.

Kortom, geef het nog even de tijd ze zijn nog maar net bezig immers.
Het enige wat ik zeg is dat ik het een zwaktebod vind als je je playlist laat beïnvloeden door een andere zender.
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 11 feb 2019 08:59

JulesKluivert schreef:
Henkjan2016 schreef:
Als alternatieve radiozender wil je toch ook aansluiten bij de festivalcultuur en de platen die op dit moment leven bij je (potentiele) luisteraar/user? Dan hoort het er bij dat je de artiesten draait die in "het circuit" populair zijn, dat je trends volgt, albumverkopen meeneemt in je beslissing om iets te draaien, signaleert en ook liedjes draait van artiesten die groot gaan worden. 3FM doet dat ( in mindere mate) ook. Die overlap is dus heel normaal. Ik vind het eerder van naiviteit getuigen als je als ambitieuze radiozender/platform denkt weg te komen met het draaien van muziek die je gewenste doelgroep niet waardeert.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 09:42

rutgrrr schreef:
11 feb 2019 08:59
Als alternatieve radiozender wil je toch ook aansluiten bij de festivalcultuur en de platen die op dit moment leven bij je (potentiele) luisteraar/user? Dan hoort het er bij dat je de artiesten draait die in "het circuit" populair zijn, dat je trends volgt, albumverkopen meeneemt in je beslissing om iets te draaien, signaleert en ook liedjes draait van artiesten die groot gaan worden. 3FM doet dat ( in mindere mate) ook. Die overlap is dus heel normaal. Ik vind het eerder van naiviteit getuigen als je als ambitieuze radiozender/platform denkt weg te komen met het draaien van muziek die je gewenste doelgroep niet waardeert.
Uiteraard, daar zeg ik ook niks over. Overlap is logisch als je min of meer hetzelfde type muziek draait. Het maakt alleen wel uit of je dan draait wat je zelf wil of dat je de playlist laat afhangen van de playlist van je concurrent
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Pier

Bericht door Pier » 11 feb 2019 10:35

Het enige wat ik zeg is dat ik het een zwaktebod vind als je je playlist laat beïnvloeden door een andere zender.
[/quote]

Hoezo? dat gaat toch altijd zo met concurrentie? 3FM is gewoon een ontzettende grote club luisteraars verloren, deze groep luisteraars heeft vast bij een ander station onderdag gevonden maar er is ook een grote groep zwevende luisteraars die nu voor KINK gaan kiezen. Heeft niets met zwaktebod uit te staan maar is volgens mij gewoon strategisch.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 11 feb 2019 10:40

JulesKluivert schreef:
11 feb 2019 09:42
Uiteraard, daar zeg ik ook niks over. Overlap is logisch als je min of meer hetzelfde type muziek draait. Het maakt alleen wel uit of je dan draait wat je zelf wil of dat je de playlist laat afhangen van de playlist van je concurrent
Maar waar komt die gedachte vandaan dat men bij Kink niet draait wat men zelf wil?
Offtopic is het nieuwe ontopic.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 11:00

rutgrrr schreef:
11 feb 2019 10:40
JulesKluivert schreef:
11 feb 2019 09:42
Maar waar komt die gedachte vandaan dat men bij Kink niet draait wat men zelf wil?
Iemand suggereerde dat KINK in de eerste week de playlist heeft aangepast om 3FM-luisteraars te lokken. Dan ben je dus bezig met je concurrentie en niet met je eigen geluid.

KINK moet toch gewoon lekker de muziek draaien waar ze goed in zijn en waar ze zich goed bij voelen? Leuk hoor wat 3FM draait, maar als de muziek bij KINK zo goed is dan vind de luisteraar die zender echt vanzelf wel

Wouter01

Bericht door Wouter01 » 11 feb 2019 14:15

Wat iedereen vergeet is dat voor het eerst een station als Kink landelijk via de ether te beluisteren is en dat ze nog maar net bezig zijn. Ik denk dat er in de komende maanden best nog aan het format gesleuteld gaat worden en dat er misschien nog wel geschoven wordt met de programmering. Ik ben benieuwd wat de luistercijfers zijn straks want er zal toch iets verdiend moeten worden om het station in de lucht te houden.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 14:53

Wouter01 schreef:
11 feb 2019 14:15
Ik ben benieuwd wat de luistercijfers zijn straks want er zal toch iets verdiend moeten worden om het station in de lucht te houden.
Ik heb geen idee waar we de luistercijfers gaan horen... dat houden ze lekker voor zichzelf denk ik

density1

Bericht door density1 » 11 feb 2019 15:11

Het oude Kink FM deed mee met de maandelijkse luistercijfers, weet niet of dat weer gaat gebeuren omdat ze nu niet alleen op internet maar ook op DAB zitten en het gezien kan worden als commercieel landelijke zender. Of dat ze onder 'overige zenders' gaan vallen.

BDL

Bericht door BDL » 11 feb 2019 16:05

Tellen internetstreams ook mee in de luistercijfers of zijn deze alleen inzichtelijk voor de zender zelf?

boxfm

Bericht door boxfm » 11 feb 2019 16:12

JulesKluivert schreef:
11 feb 2019 14:53
Wouter01 schreef:
11 feb 2019 14:15
Ik ben benieuwd wat de luistercijfers zijn straks want er zal toch iets verdiend moeten worden om het station in de lucht te houden.
Ik heb geen idee waar we de luistercijfers gaan horen... dat houden ze lekker voor zichzelf denk ik
Verwacht ook dat ze de cijfers -voorlopig- voor zichzelf houden.

Meen dat een aantal jaren geleden deelname aan het luisteronderzoek 70.000 euro per jaar kostte. Zelfs als het (tegenwoordig) fors lager is, dan is het voor een zender als Kink een flinke kostenpost. Denk dat ze zich voorlopig houden aan online cijfers, die overigens ook veel nauwkeuriger zijn.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 11 feb 2019 21:20

Fokko heeft echt een geweldig fijne presenteerstem vind ik. Ik zou nog luisteren als hij Après-Ski of Kinderen voor Kinderen aan zou kondigen.

Als een track is afgelopen is de overgang naar spraak wel heel abrupt.
EDIT: Hoe wordt Release Rundown eigenlijk opgenomen? Live? Vooropgenomen? Spraak opnemen en dan muziek ertussen monteren?

En net weer eens een jingle dwars door de muziek heen. :|
Festina lente

density1

Bericht door density1 » 11 feb 2019 22:37

Eindelijk, titelstreaming doet het! Op DAB nog niet.

Plaats reactie