Nieuw: Radio Royaal

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
boxfm

Re: Nieuw: Radio Royaal

Bericht door boxfm » 08 feb 2019 17:14

density1 schreef:
08 feb 2019 12:56
Snap ook niet waarom dat Nederlands(talige) product zo overhypte moet worden op de Nederlandse radio. Er wordt genoeg Nederlands product gedraaid, dan nu nog een zender dat in dezelfde vijver vist is totaal overbodig. En als je in de uitvoering ook nog eens te kort schiet is dit zonde voor gegadigde die van dit kavel wel iets relevants hadden willen maken.
In het geval van Royaal komt het Nederlandstalige product grotendeels vanwege de regiogerichtheid. Artiesten uit de regio tellen mee. Plus voor kleine zenders als Royaal kan het marketingtechnisch ook goed werken, die artiesten promoten Royaal ook weer. Wel moet je als zender waken voor je kwaliteit, of bewust kiezen voor hobbyachtig klinkende radio. Ook dat zou kunnen scoren.
Echtwel schreef:
08 feb 2019 14:19
- De echte NL freaks luisteren zo wie zo niet die pakken een grote jongen of een internet(piraat) -bier

Royaal ik geef ze zo 1/2 jaar dan is het klaar en hebben we onze Fresh FM momentje weer :))
Fresh zal niet op het kavel van Decibel/Royaal komen hoor. Vergeet niet dat de mannen achter het kavel (Perry en Pierre) diepe zakken hebben en een lange adem. Decibel heeft ook nooit winst gemaakt. Als ze de frequenties/zender hadden willen verkopen, dan hadden ze dat al jaren geleden gedaan.

density1

Bericht door density1 » 08 feb 2019 17:22

Ja ok, natuurlijk zullen ze regiogerichtigheid moeten brengen, maar hierdoor krijg je niet per definitie een ander geluid en zal het altijd blijven klinken als welk radiostation dan ook wat ook al in deze vijver vist. Het is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje, beetje 100%NL, beetje RadioNL, en een beetje Q Music. Dat schrikt ook een hoop luisteraars af denk ik maar we gaan het mee maken of de luistercijfers het tegendeel gaan bewijzen over een tijdje. Ik vind het niet om aan te horen maar hou ook niet van Nederlandstalige muziek.

lion

Bericht door lion » 10 feb 2019 13:29

Zeker nog nooit naar Radio Continu geluisterd? Dat is een format dat alle kanten uitschiet dat is bij Royaal niet het geval. Op Royaal zijn maar 2 a 3 platen uit het buitenland de rest is allemaal NL of Belgisch product. Ik zie niet wat er als een zooitje gezien wordt, ze draaien in ieder geval breder dan 100%NL en regiogericht qua artiesten wat weer verschilt met 100%NL

density1

Bericht door density1 » 10 feb 2019 14:02

Radio Continu draait in de doelgroep veel volkser dan Royaal en blijft met de classics ook anderstalig in die doelgroep. Royaal schiet alle kanten op. En regiogericht is op papier leuk om aan de voorwaarde te voldoen maar voor de gemiddelde luisteraar toch dezelfde muziek als op 100%NL, RadioNL en Q Music.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 10 feb 2019 14:22

BarryBrand! schreef:
08 feb 2019 16:27
Echtwel schreef:
density1 schreef:
08 feb 2019 12:56
Snap ook niet waarom dat Nederlands(talige) product zo overhypte moet worden op de Nederlandse radio. Er wordt genoeg Nederlands product gedraaid, dan nu nog een zender dat in dezelfde vijver vist is totaal overbodig. En als je in de uitvoering ook nog eens te kort schiet is dit zonde voor gegadigde die van dit kavel wel iets relevants hadden willen maken.
- De echte NL freaks luisteren zo wie zo niet die pakken een grote jongen of een internet(piraat) -bier

Royaal ik geef ze zo 1/2 jaar dan is het klaar en hebben we onze Fresh FM momentje weer :))
Het is sowieso en niet "zo wie zo", ;-)
@ Barry als je toch mee leest dan weet je ook.. dat het dus beter moet... om succesvol te zijn....
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - nrj.com - amsterdamsmostwanted.nl -

rickwaltmann

Bericht door rickwaltmann » 10 feb 2019 15:26

Echtwel schreef:
10 feb 2019 14:22
BarryBrand! schreef:
08 feb 2019 16:27
Echtwel schreef:

Het is sowieso en niet "zo wie zo", ;-)
@ Barry als je toch mee leest dan weet je ook.. dat het dus beter moet... om succesvol te zijn....
Mijn hemel... alsof ook maar IEMAND weet wat het gouden format is.. “dit gaat niet werken”, “het moet beter”.. Als je ooit mag meepraten over een regionale zender, dan zul je al heel snel snappen waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn. 😉 Ben benieuwd waar jij actief bent Echtwel. Radio De Zure Mat? 😉

Daarnaast: vergeet niet dat wij gewoon professionals zijn met een fatsoenlijk plan. Schaven doe je altijd.
Ik vertrek weer van het forum overigens. De rennies zijn niet aan te slepen als ik bepaalde uitspraken lees. Niet alleen over Royaal overigens, maar denk al snel “kom uit die kelder en wees eens wat socialer en leg uit wat je écht wil zeggen”. Roepen dat iets niet werkt, zonder verstand van zaken, is roepen dat je rechter bent zonder de wet te kennen.

Dikke kus,
Rick

Eppo

Bericht door Eppo » 10 feb 2019 17:27

Prachtige reactie Rick ;-) .

Of het een succes wordt weet ik niet, maar jullie durven het in ieder geval aan. Persoonlijk had ik liever gehad dat jullie Decibel Live in de ether zouden knallen, maar er moet brood worden gegeten, ik neem aan dat jullie er goed over nagedacht hebben.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

rickwaltmann

Bericht door rickwaltmann » 10 feb 2019 19:15

Eppo schreef:
10 feb 2019 17:27

Of het een succes wordt weet ik niet, maar jullie durven het in ieder geval aan. Persoonlijk had ik liever gehad dat jullie Decibel Live in de ether zouden knallen, maar er moet brood worden gegeten, ik neem aan dat jullie er goed over nagedacht hebben.
Dank eppo voor je reactie!

Weten wij uiteraard ook niet, maar gaan het gewoon doen. Je weet het pas ná luistercijfers en maanden schaven. Als je daarna een flinke doelgroep kunt bereiken, dan is de missie gelukt! Dat is hoe regionale radio werkt: je hebt 1000 regels en die regiogerichtheid heeft de regio radio redelijk de das om gedaan, tenzij je een station bedenkt dat dáár precies aan voldoet. En dat is wat wij doen met Royaal: Regio artiesten en de hits die je kent en vooral géén platte meezingers.

Decibel Live: Ja, super! Maar het “normale” decibel was ook perfect geweest. Maar probeer dat maar te programmeren zonder knettergek te worden van Eva Simons, Stuart of Armin van Buuren. (Regiogerichtheid wederom)

Los van alles appen er honderden mensen per week, zitten we met decibel landelijk op de kabels en met Royaal zijn we de grootste regionale zender met eigen frequenties.

Tof dat je m’n projecten een beetje volgt trouwens!

Omroeper

Bericht door Omroeper » 10 feb 2019 19:28

Het is een vreselijk hobbyprojectje wat binnen een tijdje weer zal stranden. Oubollig. Vorige week de ochtendshow gehoord met een DJ die als een veel te blij ei wel vijf minuten achter elkaar zat te teasen over wat er allemaal aan zat te komen in dat uur: muziek, prijzen, website en toen ging hij ook nog even in op de weekendshows. Daarnaast kloppen de playlisten niet en bestaat de programmering voornamelijk, op Stefan Brau na, uit vergane glorie DJ’s die gewoon lekker een vaste baan moeten gaan zoeken.

Zonde voor de initiatiefnemers, maar radio werkt ook niet meer op deze manier. En zeker niet als je het nu pas start.

lion

Bericht door lion » 10 feb 2019 19:54

rickwaltmann schreef:
10 feb 2019 19:15
Eppo schreef:
10 feb 2019 17:27

Dank eppo voor je reactie!

Weten wij uiteraard ook niet, maar gaan het gewoon doen. Je weet het pas ná luistercijfers en maanden schaven. Als je daarna een flinke doelgroep kunt bereiken, dan is de missie gelukt! Dat is hoe regionale radio werkt: je hebt 1000 regels en die regiogerichtheid heeft de regio radio redelijk de das om gedaan, tenzij je een station bedenkt dat dáár precies aan voldoet. En dat is wat wij doen met Royaal: Regio artiesten en de hits die je kent en vooral géén platte meezingers.

Decibel Live: Ja, super! Maar het “normale” decibel was ook perfect geweest. Maar probeer dat maar te programmeren zonder knettergek te worden van Eva Simons, Stuart of Armin van Buuren. (Regiogerichtheid wederom)

Los van alles appen er honderden mensen per week, zitten we met decibel landelijk op de kabels en met Royaal zijn we de grootste regionale zender met eigen frequenties.

Tof dat je m’n projecten een beetje volgt trouwens!
Rick ik vindt het ook jammer dat Royaal gelijk al zo de grond in wordt geboord. Ik ben er enorm blij mee en heb dat ook via jullie facebookpagina al laten merken. Een week bezig en al veel positieve reacties van luisteraars.

density1

Bericht door density1 » 10 feb 2019 19:55

Omroeper schreef:
10 feb 2019 19:28
Het is een vreselijk hobbyprojectje wat binnen een tijdje weer zal stranden. Oubollig. Vorige week de ochtendshow gehoord met een DJ die als een veel te blij ei wel vijf minuten achter elkaar zat te teasen over wat er allemaal aan zat te komen in dat uur: muziek, prijzen, website en toen ging hij ook nog even in op de weekendshows. Daarnaast kloppen de playlisten niet en bestaat de programmering voornamelijk, op Stefan Brau na, uit vergane glorie DJ’s die gewoon lekker een vaste baan moeten gaan zoeken.

Zonde voor de initiatiefnemers, maar radio werkt ook niet meer op deze manier. En zeker niet als je het nu pas start.
Stefan Brau is overal begonnen en binnen korte tijd weer vertrokken...

boxfm

Bericht door boxfm » 10 feb 2019 20:16

density1 schreef:
10 feb 2019 19:55
Omroeper schreef:
10 feb 2019 19:28

Stefan Brau is overal begonnen en binnen korte tijd weer vertrokken...
Was de azijn dit weekend gratis bij de supermarkt? Een forum is voor discussies en er is zeker ruimte voor meningen, maar onderbouw de boel en ga niet op de man spelen...

Stefan Brau is zeker niet overal begonnen en snel weer weg. Het is een professional die zich met hart en ziel inzet, ook bij verschillende zenders voor langere duur. Als radionerds zouden de mensen op dit forum moeten weten hoe de radiowereld in elkaar steekt én hoe het dus komt dat sommige mensen niet lang op dezelfde zender te horen zijn. Bij de ene zender wordt je wegbezuinigd, is er een talent die goedkoper is of komt er voor jezelf een aantrekkelijke klus voorbij die bijvoorbeeld wel betaald is (want ja, het is niet overal gebruikelijk dat er salaris betaalt wordt).

density1

Bericht door density1 » 10 feb 2019 20:43

Oh nee niets azijn hoor, ik constateer enkel.

rickwaltmann

Bericht door rickwaltmann » 10 feb 2019 20:52

density1 schreef:
10 feb 2019 20:43
Oh nee niets azijn hoor, ik constateer enkel.
Wat een onzin.. Stefan is een zeer loyaal persoon, sinds 2016 bij mij en nooit vertrokken.. Dus ouwe sfeermaker; noem eens wat voorbeelden met timeline?

density1

Bericht door density1 » 10 feb 2019 21:15

Decibel 94.9 1 of 2 weken gezeten, daarna nog wat stations ook vrij kort.

Plaats reactie