RadioRing 2018

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: RadioRing 2018

Bericht door JulesKluivert » 09 feb 2019 20:25

Denken jullie dat de onverwachte prijzen voor Bram Krikke ook meer luisteraars zal opleveren voor SLAM?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

dennus

Bericht door dennus » 09 feb 2019 20:34

Nee dat denk ik niet. De gemiddelde luisteraar weet volgens mij niet eens van het bestaan van de Radioring.
Is misschien voor de nerds/freaks als ons belangrijk, maar vraag het de man/vrouw (of tegenwoordig "persoon") op de straat.
Denk dat het grootste deel het geen zak uit maakt.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 09 feb 2019 20:38

Het staat wel in alle kranten, er wordt over gesproken op radio en televisie. Ik denk daarom niet dat de gemiddelde luisteraar de ring niet kent.

Het is daarmee ook een stukje gratis publiciteit voor Slam. Leuk, maar ik verwacht daardoor ook niet veel extra luisteraars.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 10 feb 2019 09:21

JulesKluivert schreef:
09 feb 2019 20:25
Denken jullie dat de onverwachte prijzen voor Bram Krikke ook meer luisteraars zal opleveren voor SLAM?
Nee.
Het winnen van deze prijzen is juist het bewijs dat Bram Krikke zijn doelgroep op dit moment al kan bereiken.

Ik zie hem eerder een overstap maken naar Q of 538 om daar een programma in de avond te gaan doen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 10 feb 2019 09:51

Phoenix schreef:
10 feb 2019 09:21
Ik zie hem eerder een overstap maken naar Q of 538 om daar een programma in de avond te gaan doen.
Ik vraag mij dat dus af. Hij is getalenteerd, zonder twijfel. Maar bij hem heb ik een beetje hetzelfde als bij Igmar, ze doen voor mijn gevoel geen radio omdat ze radiofreak zijn, maar omdat het een weg naar beroemdheid/media personality is.

Zonder verder oordeel daar over, maar als ik luister (en kijk naar gedrag buiten de zendtijd om) krijg ik niet het gevoel dat het ze speciaal om dat magische apparaatje dat ze een radio noemen te doen is, zoals ik dat bijvoorbeeld bij Domien, Sander of Mattie wel heb.

Bram had bijvoorbeeld tot voor kort nog nooit radio gemaakt, die lijkt nu niet z'n jongensdroom te leven, met een historie van zolderkamertjes en lokale omroepen.

Verder: het is een publieksprijs, hij heeft z'n publiek in beweging gekregen, dus terecht gewonnen. Zouden meer vakprijzen op z'n plaats zijn in de radiowereld? Ik denk het wel.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 10 feb 2019 10:44

Ingebruik schreef:
10 feb 2019 09:51
Ik vraag mij dat dus af. Hij is getalenteerd, zonder twijfel. Maar bij hem heb ik een beetje hetzelfde als bij Igmar, ze doen voor mijn gevoel geen radio omdat ze radiofreak zijn, maar omdat het een weg naar beroemdheid/media personality is.

Zonder verder oordeel daar over, maar als ik luister (en kijk naar gedrag buiten de zendtijd om) krijg ik niet het gevoel dat het ze speciaal om dat magische apparaatje dat ze een radio noemen te doen is, zoals ik dat bijvoorbeeld bij Domien, Sander of Mattie wel heb.

Bram had bijvoorbeeld tot voor kort nog nooit radio gemaakt, die lijkt nu niet z'n jongensdroom te leven, met een historie van zolderkamertjes en lokale omroepen.
Precies wat hij vrijdagavond zei bij Twan Huys, waar Coen Swijnenberg en Jeroen van Inkel ook te gast waren. Dat hij gevraagd werd om radio te doen naast online video's maken, en anders zou hij die prijs niet gehad hebben.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 10 feb 2019 11:27

Ingebruik schreef:

Daarom snap ik ook niet waarom 3FM Kaj van der Ree een plek heeft gegeven. Bram Krikke maakt ook video's voor SLAM; Kaj van der Ree doet naast zijn uitzending niks voor 3FM en vind het alleen leuk om dj te spelen en verder niet
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Phoenix

Bericht door Phoenix » 10 feb 2019 17:07

Ingebruik schreef:
Phoenix schreef:
Wat bedoel je te zeggen? Dat hij geen ambitie heeft voor Q of 538 of dat deze zenders hem niet vragen, omdat hij geen radionerd is?

Juist voor zenders als Q en 538 is een type als Bram Krikke bijzonder interessant. Hij is in staat om een community te bouwen. Dat is absoluut interessant voor 538 en Q.

Voor Krikke kan een stap naar een mediabedrijf, waar meer mogelijk is dan radio alleen, ook interessant zijn. Talpa koopt voor enkele tonnen Stuk TV. Waarom zou het dan niet een persoon als Bram Krikke willen binnenhalen. Talpa kan Krikke breed inzetten, radio, online, tv.

Ik zie een overgang naar Q of 538 op termijn dus wel gebeuren.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 10 feb 2019 18:05

Phoenix schreef:
10 feb 2019 17:07
Wat bedoel je te zeggen? Dat hij geen ambitie heeft voor Q of 538 of dat deze zenders hem niet vragen, omdat hij geen radionerd is?
Dat eerste.

Ik zie hem niet nog ergens radio maken als hij ook met z'n hoofd op tv/internet kan komen. Talpa zou de combinatie zeker kunnen bieden, maar mijn gevoel is gewoon dat het radiodeel vanuit hem zelf snel zal afvallen als dat een optie is. Maar wellicht zit ik er naast.

jessica

Bericht door jessica » 11 feb 2019 11:02

Phoenix schreef:
JulesKluivert schreef:
Nee.
Het winnen van deze prijzen is juist het bewijs dat Bram Krikke zijn doelgroep op dit moment al kan bereiken.

Maar dan wel in een soort Coen en Sander constructie, waarbij hij dan de rol van Sander heeft in het programma.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 feb 2019 13:24

jessica schreef:
11 feb 2019 11:02
Phoenix schreef:
JulesKluivert schreef:
Nee.

Maar dan wel in een soort Coen en Sander constructie, waarbij hij dan de rol van Sander heeft in het programma.
Ja, precies. Hij gaf bij Late Night ook al aan dat hij de rol van ontregelaar heeft (en niet die van de strakke, schuivende DJ)

Plaats reactie