Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
BobPatience

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door BobPatience » 06 feb 2019 19:01

JulesKluivert schreef:
06 feb 2019 18:32
Ik was de show van Timur aan het terugluisteren van afgelopen zondag, daarin wel echt minder 'usual suspects' en veel gevarieerde nummers
Wanneer is iets een 'usual suspect'?
Van zondag komen o.a. Coldplay, John Mayer, Queen, Maroon 5, Imagine Dragons, Mark Ronson & Miley Cyrus, Pharrell en Sam Smith toch erg vaak langs op Radio 2.

En dan valt het nog mee vergeleken met Zaterdag: bruce springsteen, Mark Ronson ft. Miley Cyrus (alweer), Krezip (topsong), Nielson, Bastille, PatD, Michael Jackson (maar dan met de rest), Miss Montreal, Douwe Bob (SHINE!) en Ilse DeLange.

Maar ook ruimte voor Kula Shaker, Randy Vanwarmer, Color Me Badd, Elbow, Hoobastank en Rene Froger.

Dus ondanks alle 'usual suspects' weten ze het nog goed gevarieerd te houden, waar ik, als ik in een 'variatie-bui' ben, gretig gebruik van maak.
Festina lente

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 06 feb 2019 19:09

BobPatience schreef:
06 feb 2019 19:01
Wanneer is iets een 'usual suspect'?
Van zondag komen o.a. Coldplay, John Mayer, Queen, Maroon 5, Imagine Dragons, Mark Ronson & Miley Cyrus, Pharrell en Sam Smith toch erg vaak langs op Radio 2.
Ik doelde op de post van eerder:
scstan94 schreef:
06 feb 2019 13:46
Gijs heeft zijn bingo kaart ook al weer bijna vol...
Coldplay
Kensington
Ilse de Lange
Nielson
Pink
Krezip
Ed Sheeran
Calvin Harris ft Sam Smith

Radio2 begint op deze manier op Qmusic te lijken..
De artiesten heb ik namelijk niet gehoord. Ik vond het echt een fijne afwisselende playlist.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 06 feb 2019 21:23

Het is duidelijk dat Radio 2 een lijst met core-artists heeft. Ik snap dat wel.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

alex..

Bericht door alex.. » 06 feb 2019 22:45

rutgrrr schreef:
06 feb 2019 21:23
Die lijst is voor mij de reden om de laatste tijd (2/3 maanden op de Top2000 na) nog maar zelden Radio2 te luisteren, het komt wel zeer overeen met 538, Sky of Q.

Met Stenders als uitzondering begint Radio2 nogal voorspelbaar te worden met te veel recente pop hits. Ook de classics zijn constant dezelfde, iets wat Veronica kapot maakte. Op de uren van Ruud de Wild hoor ik überhaupt geen verschil meer tot een standaard hitstation (kijk de playlist erop na).
Dat het ons, de mensen die bovengemiddeld radio luisteren, nu opvalt, is enkel een voorteken van een beweging dat Radio2 haar eigen ruiten aan het ingooien is.

Voor een wat spannendere muziekmix moet je tegenwoordig zijn bij 3FM, StuBru en gek genoeg Veronica zijn. Zij hebben stappen vooruit gemaakt.

density1

Bericht door density1 » 06 feb 2019 22:56

StuBru is sinds maandag ook veranderd, veel meer variatie wat dus ook betekend minder alternatieve rock/indie maar wel gelijk meer nederhiphop/rap al dan niet Belgisch product.

alex..

Bericht door alex.. » 07 feb 2019 00:06

density1 schreef:
06 feb 2019 22:56
StuBru is sinds maandag ook veranderd, veel meer variatie wat dus ook betekend minder alternatieve rock/indie maar wel gelijk meer nederhiphop/rap al dan niet Belgisch product.
Op de Jeugd van tegenwoordig na heb ik nog geen nederhiphop gehoord, wel veel Brusselse rap (maar dat is van een ander kaliber).

Alles voelt juist weer als een geheel doordat alles een wat alternatief randje heeft en niet de greatest hits parade is (3FM zonder compensatie). Zo zelfde wijze als er bij Stenders zo veel te ontdekken valt, zonder dat het rommelig voelt.

Dit was wel wat off topic ;).

scstan94

Bericht door scstan94 » 07 feb 2019 09:06

alex.. schreef:
06 feb 2019 22:45
rutgrrr schreef:
Die lijst is voor mij de reden om de laatste tijd (2/3 maanden op de Top2000 na) nog maar zelden Radio2 te luisteren, het komt wel zeer overeen met 538, Sky of Q.

Met Stenders als uitzondering begint Radio2 nogal voorspelbaar te worden met te veel recente pop hits. Ook de classics zijn constant dezelfde, iets wat Veronica kapot maakte. Op de uren van Ruud de Wild hoor ik überhaupt geen verschil meer tot een standaard hitstation (kijk de playlist erop na).
Dat het ons, de mensen die bovengemiddeld radio luisteren, nu opvalt, is enkel een voorteken van een beweging dat Radio2 haar eigen ruiten aan het ingooien is.

Voor een wat spannendere muziekmix moet je tegenwoordig zijn bij 3FM, StuBru en gek genoeg Veronica zijn. Zij hebben stappen vooruit gemaakt.
Inderdaad, waar ik 3 jaar geleden naar Radio2 ben overgestapt juist om de variatie beginnen ze mij als luisteraar te verliezen door een gebrek aan variatie. Ik snap het ook niet, want de top2000 laat toch ook zien dat heel veel platen nog van deze tijd zijn en er voor de luisteraar nog toe doen.

Het is een PO, ze heeft een bepaalde taak. Dat deze taak, veel Nederlandse muziek draaien betekent, prima. Dat is iets waar op 100%NL na niemand iets aan doet. Maar waarom artiesten zoals P!NK etc zo vaak gedraaid moeten worden snap ik niet. P!NK wordt al gedraaid op stations als, 538 en Q en heeft dus geen podium nodig op een publieke zender.

Niet dat R2 geen P!NK mag draaien, maar een tikkeltje minder mag wel.

JoostV

Bericht door JoostV » 07 feb 2019 09:38

Pink, Adele, Katy Perry, het komt allemaal veel te vaak voorbij ja.

Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor het samenstellen van de playlist?

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 07 feb 2019 11:23

JoostV schreef:
07 feb 2019 09:38

Onder andere Basyl de Groot. Hij is oud-3FM en oud-KinkFM, dus ik zou wel iets meer variatie verwachten. Maar volgens mij heeft ie het niet alleen voor het zeggen, of wel?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 07 feb 2019 12:29

scstan94 schreef:
07 feb 2019 09:06
alex.. schreef:
06 feb 2019 22:45
rutgrrr schreef:

Inderdaad, waar ik 3 jaar geleden naar Radio2 ben overgestapt juist om de variatie beginnen ze mij als luisteraar te verliezen door een gebrek aan variatie. Ik snap het ook niet, want de top2000 laat toch ook zien dat heel veel platen nog van deze tijd zijn en er voor de luisteraar nog toe doen.

Het is een PO, ze heeft een bepaalde taak. Dat deze taak, veel Nederlandse muziek draaien betekent, prima. Dat is iets waar op 100%NL na niemand iets aan doet. Maar waarom artiesten zoals P!NK etc zo vaak gedraaid moeten worden snap ik niet. P!NK wordt al gedraaid op stations als, 538 en Q en heeft dus geen podium nodig op een publieke zender.

Niet dat R2 geen P!NK mag draaien, maar een tikkeltje minder mag wel.
Tja, dat is het vinden van de balans tussen aan de ene kant een playlist waarin je muziek laat horen die de commerciëlen niet draaien, en aan de andere kant een playlist wat mensen fijne muziek vinden om naar te luisteren. Ik vind Anouk, Nielson, Pink, Adele, Coldplay, Queen, Bruce Springsteen en Krezip allemaal artiesten die passen bij Radio 2. Maar het gaat om de rotatie van die nummers. Als die te hoog is komen ze je op een gegeven moment de strot uit
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

JLJWenckenbach

Bericht door JLJWenckenbach » 07 feb 2019 12:35

waterveenmos schreef:
07 feb 2019 11:23
JoostV schreef:
07 feb 2019 09:38

Onder andere Basyl de Groot. Hij is oud-3FM en oud-KinkFM, dus ik zou wel iets meer variatie verwachten. Maar volgens mij heeft ie het niet alleen voor het zeggen, of wel?

Nee ook Tea van der Meer, Jasper de Vries en eigenlijk iedereen die wel eens recht tegenover Stenders zit tijdens de Bonanza.

Acchero

Bericht door Acchero » 07 feb 2019 13:24

Voor degenen die de wat originelere muziek willen horen: Luister maar eens naar Blokhuis op zondagavond. Heel veel obscure platen.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 07 feb 2019 13:55

Acchero schreef:
07 feb 2019 13:24
Voor degenen die de wat originelere muziek willen horen: Luister maar eens naar Blokhuis op zondagavond. Heel veel obscure platen.
Nou... als je obscure platen wil horen moet je op zondagavond naar X-Rated op de Concertzender luisteren :D Blokhuis heeft inderdaad veel wat onbekender werk, maar dat valt zelden onder die noemer.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 » 07 feb 2019 14:17

Leo heeft ook zijn eigen stream op robstenders.nl

Vonkentrekker

Bericht door Vonkentrekker » 08 feb 2019 10:31

Ik dacht dat het aan mij lag, dat er steeds minder variatie in de playlist te horen is. Vooral in de uren tussen 9 en 12 kun je driekwart van de gedraaide artiesten vooraf invullen. Doet mij in ieder geval steeds minder naar Radio 2 luisteren. Toch jammer, dan hebben ze de Top 2000 vol met pareltjes gehad, en hoor je driekwart van wat er in die lijst staat de rest van het jaar nooit meer.

Maar ook de vijver met nieuwe muziek waar uit te vissen valt is bij R2 wel heel beperkt. Enkel bij Stenders, Blokhuis en Annemieke hoor je nog weleens wat leuks en verrassends voorbij komen, de rest beperkt zich toch voornamelijk tot het eindeloos pluggen van matig Nederlands product en hits die je bij de commerciëlen ook al continu voorbij hoort komen.

Nu ook weer Ilse de Lange topsong.....je verwacht het niet.....die plaat is nota bene in augustus al uitgekomen :roll:
Laatst gewijzigd door Vonkentrekker op 08 feb 2019 10:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie