Luistercijfers november-december 2018

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

basf

Re: Luistercijfers november-december 2018

Bericht door basf » 22 jan 2019 20:08

Oortjes schreef:
22 jan 2019 19:37
Radbi schreef:
22 jan 2019 16:28
Als alles weer normaal is, gok is dat de top 5 er voorlopig zo zal uitzien:
1. Radio 2
2. Radio 10
3. 538
4. Q- music
5. Sky Radio
Op den duur zal Radio 10 de nummer 1 worden ;-).
Kan ook zijn dat 538 verrassend weer de nummer 1 wordt als luisteraars Dane accepteren en ze niet veel luisteraars kwijtraken.
Leuk, zo een voorspelling! De vaste (jonge) luisteraars van 538, zullen Frank Dane wel gaan accepteren. Ik verwacht niet dat de oudere luisteraars van Edwin Evers ook bij 538 gaan blijven.

Komende metingen zal Radio 2 wel weer bovenaan staan. Over ongeveer een half jaar verwacht ik het volgende:
1. Radio 10
2. Radio 2
3. Radio 538
4. Q Music
5. Sky Radio

In de onderste regionen verwacht ik dat Radio 5, Veronica en 100%NL nog wat zullen profiteren van het vertrek van Edwin Evers.
Radio 10 heeft wel maar 65% dekking. Dus dan moet iedereen in het zuiden van Nederland via internet gaan luisteren of ze moeten de veelbesproken kavelruil met Sky Radio gaan doen om nummer 1 te worden, lijkt mij.

Radbi

Bericht door Radbi » 22 jan 2019 20:48

Smid70 schreef:
22 jan 2019 19:21
Radbi schreef:
22 jan 2019 18:26
Wacht maar. Als alles weer normaal is en Radio 2 marktleider blijft zal Talpa/De Mol nog meer de strijd aangaan met Radio 2. Hiervoor is natuurlijk Radio 10 de juiste zender om Radio 2 te verslaan. Met Radio 10 kan dat lukken om marktleider te worden. Maar goed, al die ochtendshows zullen natuurlijk ook een rol spelen.
Kan de blinde adoratie een tandje minder :wink:
Lol!! Ja hoor, natuurlijk :lol:

Radbi

Bericht door Radbi » 22 jan 2019 20:51

basf schreef:
22 jan 2019 20:08
Oortjes schreef:
22 jan 2019 19:37
Radbi schreef:
22 jan 2019 16:28
Als alles weer normaal is, gok is dat de top 5 er voorlopig zo zal uitzien:
1. Radio 2
2. Radio 10
3. 538
4. Q- music
5. Sky Radio
Op den duur zal Radio 10 de nummer 1 worden ;-).
Kan ook zijn dat 538 verrassend weer de nummer 1 wordt als luisteraars Dane accepteren en ze niet veel luisteraars kwijtraken.
Leuk, zo een voorspelling! De vaste (jonge) luisteraars van 538, zullen Frank Dane wel gaan accepteren. Ik verwacht niet dat de oudere luisteraars van Edwin Evers ook bij 538 gaan blijven.

Komende metingen zal Radio 2 wel weer bovenaan staan. Over ongeveer een half jaar verwacht ik het volgende:
1. Radio 10
2. Radio 2
3. Radio 538
4. Q Music
5. Sky Radio

In de onderste regionen verwacht ik dat Radio 5, Veronica en 100%NL nog wat zullen profiteren van het vertrek van Edwin Evers.
Radio 10 heeft wel maar 65% dekking. Dus dan moet iedereen in het zuiden van Nederland via internet gaan luisteren of ze moeten de veelbesproken kavelruil met Sky Radio gaan doen om nummer 1 te worden, lijkt mij.
De beperkte dekking en het slechte bereik in veel gebieden kan idd een struikelblok zijn en dit kan de luistercijfers/groei negatief beïnvloeden. Hier heeft Radio 2 geen last van en dit kan de luistercijfers/groei positief beïnvloeden.

Alenma

Bericht door Alenma » 22 jan 2019 21:17

Ik snap echt niet dat mensen luisteren naar de commerciëlen....
Alleen al die reclame! Waardeloos.
Daarom alleen al luister ik gewoon naar radio 2.
Heb het even geprobeerd met koning Ekdom. Maar steeds weer die reclame.
Irritant!! Ik snap heus wel dat ze niet zonder kunnen, maar ik zou het toch niet willen als presentator??

wally

Bericht door wally » 22 jan 2019 22:50

Ik verwacht niet dat de oudere luisteraars van Edwin Evers ook bij 538 gaan blijven.
Hear hear.....als 57 jarige voel ik me daar zeker bij aangesproken..
Zit nu nog te twijfelen tussen de ochtendshow van Radio2 en Radio 10, het heeft allebei wel wat, hoewel ik momenteel iets meer naar JW en JKidV neig.

Ook vwb de middagshow, ik ben al jaren vaste luisteraar van Somertijd, maar heb nu ook een aantal keer naar Genee cs geluisterd en dat is meestal op de tijd dat ik wat langer in de auto zit en dus de tijd heb om de gesprekken te volgen. Het is niet allemaal geweldig, maar de sceptische houding die ik had toen ik hoorde dat VI een radio zusje kreeg is redelijk weggeëbd.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 22 jan 2019 23:36

basf schreef:
22 jan 2019 20:08

Ik ben het helemaal met je eens dat Radio 10 hierdoor op achterstand staat tov Radio 2. Die kavelruil is utopie, dus die gaat het niet worden. Mocht Radio 10 geen nr 1 worden, zal dit de oorzaak zijn.

Toch denk ik dat Radio 10 nog wel een procentpuntje pakt. Van Radio 2 verwacht ik niet dat het nu nog heel erg gaat profiteren van het vertrek van Evers.
Rock 'n roll is better than music!

jessica

Bericht door jessica » 22 jan 2019 23:54

Talpa kan toch risicoloos Sky Radio en Radio10 omwisselen van frequentie. De luisteraars blijven dan toch in de groep. Als ze echt de grootste willen worden met Radio10 kunnen ze er op de duur niet aan ontkomen om dit te doen. Liever eerder dan later. Ze hadden het misschien al moeten doen bij het begin van het nieuwe jaar toen iedereen toch op zoek ging naar een nieuwe ochtendshow. Dat was het uitgelezen moment geweest om van frequentie te wisselen.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 23 jan 2019 09:45

Alenma schreef:
22 jan 2019 21:17
Irritant!! Ik snap heus wel dat ze niet zonder kunnen, maar ik zou het toch niet willen als presentator??
Je zou het aantal minuten eens moeten tellen op Radio 2 en bijvoorbeeld Radio 10. En dan nog eens je mening vormen.

Het zit vooral tussen je oren, de verdeling is anders, waardoor je gevoel je misleid (blijkbaar).

radiodaan

Bericht door radiodaan » 23 jan 2019 09:57

In hoeveelheid minuten scheelt het dan misschien niet zoveel, maar ik denk dat het voornamelijk de frequentie van reclames gaat. Het scheelt toch echt wel als je de radio 1x of 3x per uur zachter moet zetten.
Publieke omroepen hebben eigenlijk maar één echt reclameblok per uur (voor het hele uur is vaak heel kort, hoef je de radio niet eens zachter voor te zetten), commerciële drie per uur.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 23 jan 2019 10:30

Aiai, iedere keer als je denkt dat het niet slechter kan zakt NPO 3FM toch nog ietsje verder. Waar stopt dit? Toch moet de zender nu vasthouden aan de koers die ingezet is. Ik vind de zender er op vooruit gegaan, maar alleen omdat er een negatieve sluier om de zender hangt neemt niemand de moeite om op NPO 3FM af te stemmen. En om nu de nieuwe opzet van Serious Request The Lifeline al te fileren gaat me te ver. Het nieuwe evenement heeft tijd nodig om te groeien. Gewoon doorgaan op de ingeslagen koers: het enige wat in mijn ogen nog aangepast zou mogen worden is het tijdslot 16:00 u - 18:00 u door de weeks. Zet Herman hier neer en verban Mark en Ramon naar het weekend. De rest zo laten wat mij betreft. Het heeft geen zin om continue alles om te gooien.

Smid70

Bericht door Smid70 » 23 jan 2019 10:45

Ingebruik schreef:
23 jan 2019 09:45
Alenma schreef:
22 jan 2019 21:17
Je zou het aantal minuten eens moeten tellen op Radio 2 en bijvoorbeeld Radio 10. En dan nog eens je mening vormen.

Het zit vooral tussen je oren, de verdeling is anders, waardoor je gevoel je misleid (blijkbaar).
Nee hoor, het gaat erom dat de de reclame de uitzending meerdere keren onderbreekt. Heeft niks met tussen je oren te maken.
Het is bijvoorbeeld voor mij de reden dat ik nooit live naar de commerciële tv kijk.

Edit: Wat RadioDaan zegt ;-)

Smid70

Bericht door Smid70 » 23 jan 2019 10:50

Moorkop schreef:
23 jan 2019 10:30
En om nu de nieuwe opzet van Serious Request The Lifeline al te fileren gaat me te ver. Het nieuwe evenement heeft tijd nodig om te groeien.
Nee hoor, iets wat gewoonweg niet werkt en wat dus ook geen enkel extra luisteraar heeft opgeleverd is gewoon mislukt.
3FM heeft al jaren de tijd gehad van onze belastingcentjes tijd om uit te huilen en iets anders verzinnen.

density1

Bericht door density1 » 23 jan 2019 11:10

Moorkop schreef:
23 jan 2019 10:30
Aiai, iedere keer als je denkt dat het niet slechter kan zakt NPO 3FM toch nog ietsje verder. Waar stopt dit? Toch moet de zender nu vasthouden aan de koers die ingezet is. Ik vind de zender er op vooruit gegaan, maar alleen omdat er een negatieve sluier om de zender hangt neemt niemand de moeite om op NPO 3FM af te stemmen. En om nu de nieuwe opzet van Serious Request The Lifeline al te fileren gaat me te ver. Het nieuwe evenement heeft tijd nodig om te groeien. Gewoon doorgaan op de ingeslagen koers: het enige wat in mijn ogen nog aangepast zou mogen worden is het tijdslot 16:00 u - 18:00 u door de weeks. Zet Herman hier neer en verban Mark en Ramon naar het weekend. De rest zo laten wat mij betreft. Het heeft geen zin om continue alles om te gooien.
Waarom zou je door gaan op de ingeslagen weg als de cijfers blijven dalen. De laatste aanpassing dateert uit september meen ik. Op deze manier gaat het gewoon niet gebeuren anders zag je nu al meer oplevingen in de cijfers maar deze zijn er verre van dat.
En de nieuwe opzet van Serious Request is gewoon mislukt, buiten het bedrag wat opgehaald is wat voor een kleine zender als 3FM toch behoorlijk is, was het gewoon een dikke tegenvaller. De actie is niet terug te zien de luistercijfers waar dat voorheen wel gebeurde. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat het 'tijd nodig heeft'. Ik vind dat dooddoeners die totaal niet realistisch zijn.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 23 jan 2019 11:36

Je kunt echt niet verwachten dat iets nieuws meteen aan slaat. Het is allemaal zo negatief. De nieuwe zendermanager zit er net en moet tijd krijgen om te bouwen. Precies hetzelfde als een nieuwe voetbaltrainer een kans moet krijgen om een elftal te smeden. Ik mis de onderbouwing over hoe het dan wel zou moeten. Wat is er volgens jullie nodig om het tij te keren? Daar ben ik benieuwd naar. Ik zou over een jaar eens kijken hoe het er dan voor staat en oordeel dan.

density1

Bericht door density1 » 23 jan 2019 11:45

Iets nieuws is het al lang niet meer. Het moddert al jaren.

Plaats reactie