Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Radbi

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Radbi » 10 jan 2019 14:32

Het kan zijn dat sommige mensen niet van Somertijd houden of Somertijd zat zijn. Somertijd is nou eenmaal zo'n typische show: je vindt het vreselijk of je vindt het geweldig. En ja, niet alle Radio 10 luisteraars kunnen Somertijd pruimen.

Maar het is wel zo en het is wel opvallend dat Somertijd op dit forum wordt 'afgekraakt', vanaf het programma bij Radio 10 is. Mensen vinden niets aan Somertijd, maar aan de andere kant wil men Somertijd graag terug op Veronica.

In vergelijking met de hele linie van Radio 10 is Somertijd misschien een 'vreemde eend in de bijt', maar het programma is van toegevoegde waarde gebleken voor de zender. Als het niets was geworden met Somertijd, had Radio 10/Talpa al ingegrepen, zoals ze dat hebben gedaan met de ochtendshows van Tim Klijn en Lex Gaarthuis.

Als je wilt groeien en concurreren heb je o.a. een sterke en populaire middagshow show nodig en een grote DJ naam. Somertijd heeft een grote fanbase en veel luisteraars, zowel vaste Radio 10 luisteraars als niet-Radio 10 luisteraars die speciaal van 16:00u - 19:00u op Somertijd afstemmen. Of de groei/top van Somertijd bereikt is, moet blijken uit frequente cijfers/statistieken van het programma.
Laatst gewijzigd door Radbi op 10 jan 2019 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 10 jan 2019 14:33

Geen538 schreef:
10 jan 2019 12:47
Ik deel je mening, Ekdom is aangenomen om zijn trucje te doen en dat doet hij ook gewoon.
Ik denk alleen dat het trucje na 15 jaar wel eens mag worden vervangen door iets anders.
Hef is een mooie , vrolijke vent maar zijn ontwikkeling staat wel een klein beetje stil
Hij is door Talpa niet aangenomen om iets ander te gaan doen. Commerciële radio speelt op zekerheid, dus van Ekdom wordt verwacht dat hij doet wat hij al jaren doet.
Het is verdomd knap lastig om een "truucje" jarenlang succesvol te blijven uitoefenen. Dat is maar weinigen gegeven. Het "truucje" van Beelen lijkt bijvoorbeeld wel te zijn uitgewerkt. Zowel in zijn laatste fase bij 3FM als nu bij Veronica weet hij steeds minder luisteraars te boeien met items als de Giel Mobiel en Opa Beelen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 10 jan 2019 14:36

Radbi schreef:
10 jan 2019 14:32
Het kan zijn dat sommige mensen Somertijd zat zijn of niet van Somertijd houden. Somertijd is nou eenmaal zo'n typische show: je vindt het vreselijk of je vindt het geweldig. En ja, niet alle Radio 10 luisteraars kunnen Somertijd pruimen.

Maar het is wel zo en het is wel opvallend dat Somertijd op dit forum wordt 'afgekraakt', vanaf het programma bij Radio 10 is. Mensen vinden niets aan Somertijd, maar aan de andere kant wil men Somertijd graag terug op Veronica.

In vergelijking met de hele linie van Radio 10 is Somertijd misschien een 'vreemde eend in de bijt', maar het programma is van toegevoegde waarde gebleken voor de zender. Als je wilt groeien en concurreren heb je o.a. een sterke en populaire middagshow show nodig. Somertijd heeft een grote fanbase en veel luisteraars, zowel vaste Radio 10 luisteraars als niet-Radio 10 luisteraars die speciaal van 16:00u - 19:00u op Somertijd afstemmen. Of de groei/top van Somertijd bereikt is, moet blijken uit frequente cijfers/statistieken van het programma.
In het begin vond ik de overgang van Somertijd van Veronica naar Radio 10 ook vreemd. Inmiddels hoort het programma helemaal thuis op 10. Radio 10 is een feel good zender. En Somertijd is behoorlijk feel good. Nu vind ik Somertijd weer minder passen op het huidige Veronica. Knap gedaan van Van Someren!
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Radbi

Bericht door Radbi » 10 jan 2019 14:48

Moorkop schreef:
10 jan 2019 09:09
Zo zie je dat smaken verschillen: Persoonlijk heb ik niets met Jeroen Nieuwenhuize. Zou daar liever Dennis Verheugd zien die Jeroen wel eens vervangt. Jeroen is monotoon en saai: Dennis klinkt veel energieker!
Is gewoon een kwestie van smaak idd. Ik heb niets tegen Jeroen Nieuwenhuize maar, zoals ik vaker heb aangegeven, vind ik hem ook best saai. Ik vind wel dat hij een mooie (radio)stem heeft. Maar gelet op de onlangs gepubliceerde statistieken hier, doet Jeroen het heel goed. Goeie zet van Radio 10 dus, Jeroen bevalt goed bij de luisteraars.
Persoonlijk zie ik liever ook Dennis terug op dat tijdstip. Goede, leuke en energieke DJ en een echte vakman die helaas in het weekend is weggestopt. Maar goed, ze hebben grote(re) namen in de dagprogrammering gedaan. Jeroen zou ook passen in het tijdstip van 13:00u-16:00u. en dan een energiekere DJ tijdens de lunch. Ik vind Diergaarde overigens ook saai.

Radbi

Bericht door Radbi » 10 jan 2019 14:57

marco schreef:
10 jan 2019 11:36
Wat mij nog altijd niet duidelijk is: wat vinden de Van Someren fans zo leuk aan Somertijd? Vindt men de grappen zo grappig (ik heb er nog nooit om kunnen lachen), vindt men de items zo leuk ('wat ruist er door het struikgewas'), wat is het? Bij andere programma's die niet mijn smaak zijn, kan ik het nog wel bedenken. Maar bij Somertijd ontgaat mij het volkomen. Weet iemand het?
Ja en zo heb je mensen die zich afvragen wat men aan de betreffende programma's vindt van Evers, Stenders, De Wild fans (en zo kunnen we doorgaan). Een ander zou zich ook niet kunnen voorstellen dat jij fan bent van een bepaald programma waar jij erg van houdt. Zoals Phoenix met voorbeelden aangeeft: het is een kwestie van smaak.

Radbi

Bericht door Radbi » 10 jan 2019 15:03

zendmast15 schreef:
10 jan 2019 11:22
marcelb schreef:
10 jan 2019 07:28
Kan iemand van de deskundigen hier aan mij uitleggen waarom Radio 10 besloten heeft om Rob van Someren aan te trekken? Los van het gegeven dat ik zijn programma niet echt trek, qua humor en gebrek aan muziek, ben ik zeer benieuwd waarom deze voor radio 10 a-typische dj op dat tijdslot is neergezet. Als commerciële zender is het toch van belang om je doelgroep een hele dag vast te houden? Ik kan me voorstellen dat vooral vrouwen, maar ook muziekliefhebbers massaal afhaken wanneer Somertijd begint.
Toen Radio 10 Gold in 2013 werd opgedoopt in Radio 10 en Rob werd aangetrokken waren de reguliere luisteraars echt niet blij met de komst van Rob. Het regende klachten op social media (facebook van Radio 10) en pro-Van Someren luisteraars gingen de confrontatie aan met de anti-Van Someren personen. Was wel heel opvallend. Deze laatste groep is denk ik ook afgehaakt. Daarvoor terug zijn de luisteraars gekomen die voorheen bij Veronica naar Rob luisterden.
Tja. Het regende ook klachten toen Tim kwam en Rene wegging. Het regende ook klachten toen Lex kwam en Tim wegging. Het regent nog steeds klachten om Ekdom en velen hebben liever Lex terug. Het regent nog steeds klachten om Somertijd.
Tot nu toe scoren zowel Ekdom als Somertijd goed.

Radbi

Bericht door Radbi » 10 jan 2019 15:10

Phoenix schreef:
10 jan 2019 14:36
Radbi schreef:
Het kan zijn dat sommige mensen Somertijd zat zijn of niet van Somertijd houden. Somertijd is nou eenmaal zo'n typische show: je vindt het vreselijk of je vindt het geweldig. En ja, niet alle Radio 10 luisteraars kunnen Somertijd pruimen.

In vergelijking met de hele linie van Radio 10 is Somertijd misschien een 'vreemde eend in de bijt', maar het programma is van toegevoegde waarde gebleken voor de zender. Als je wilt groeien en concurreren heb je o.a. een sterke en populaire middagshow show nodig. Somertijd heeft een grote fanbase en veel luisteraars, zowel vaste Radio 10 luisteraars als niet-Radio 10 luisteraars die speciaal van 16:00u - 19:00u op Somertijd afstemmen. Of de groei/top van Somertijd bereikt is, moet blijken uit frequente cijfers/statistieken van het programma.
In het begin vond ik de overgang van Somertijd van Veronica naar Radio 10 ook vreemd. Inmiddels hoort het programma helemaal thuis op 10. Radio 10 is een feel good zender. En Somertijd is behoorlijk feel good. Nu vind ik Somertijd weer minder passen op het huidige Veronica. Knap gedaan van Van Someren!
Precies. Somertijd is, vanaf ze op Radio 10 zijn, aangepast aan de zender en veel minder grof, ivm de tijd bij Veronica.

Adjegoal

Bericht door Adjegoal » 10 jan 2019 18:50

marco schreef:
Wat mij nog altijd niet duidelijk is: wat vinden de Van Someren fans zo leuk aan Somertijd? Vindt men de grappen zo grappig (ik heb er nog nooit om kunnen lachen), vindt men de items zo leuk ('wat ruist er door het struikgewas'), wat is het? Bij andere programma's die niet mijn smaak zijn, kan ik het nog wel bedenken. Maar bij Somertijd ontgaat mij het volkomen. Weet iemand het?
Ik zal het proberen uit te leggen Marco; ik ben al wat "op leeftijd" (58) en ben in m'n jeugd opgegroeit met o.a. de Dikvoormekaar show (André v. Duin/Ferry de Groot).De "chaos" en lekker rommelige interactie die typisch was voor die show herken ik in zekere zin ook in Somertijd (en ook enigzins in ESO!).Het slappe gelul tussen Rob en Menno over de raadsels die hij maar niet kan oplossen en de moppen die Rob omgeven door een leuk sfeer enorm goed kan vertellen.En inderdaad........de items zoals "wat ruist er........" ;de geluiden en vooral de antwoorden erop! En ik geef toe, je moet er soms behoorlijk melig voor zijn,maar dat ben ik dan ook meestal wel.Sterker nog;ik zet elke dag steevast Somertijd aan na een dagje Radio 2,ook wel geholpen door het feit dat ik Ruud de Wild weer niet zo kan waarderen.Na 19.00 u gaat ie overigens dan regelmatig op Arrow Classic Rock! Ik zal niemand veroordelen die misschien wat serieuzer in het leven staat,maar op z'n tijd eens lekker lachen.........

Radbi

Bericht door Radbi » 10 jan 2019 19:11

Adjegoal schreef:
10 jan 2019 18:50
marco schreef:
Sterker nog;ik zet elke dag steevast Somertijd aan na een dagje Radio 2,ook wel geholpen door het feit dat ik Ruud de Wild weer niet zo kan waarderen.Na 19.00 u gaat ie overigens dan regelmatig op Arrow Classic Rock! Ik zal niemand veroordelen die misschien wat serieuzer in het leven staat,maar op z'n tijd eens lekker lachen.........
Ik vind Ruud de Wild een prima DJ en hij zet blijkbaar een aardige middagshow neer, maar als ik eerlijk ben: Somertijd is levendiger en tijdens Somertijd kan je veel meer lachen dan tijdens De Wild in de middag. Het is maar wat je lekker vindt als je in de file staat of na een drukke werkdag. Maar dat blijft weer een kwestie van smaak.

wally

Bericht door wally » 10 jan 2019 19:32

Ik zal het proberen uit te leggen Marco; ik ben al wat "op leeftijd" (58) en ben in m'n jeugd opgegroeit met o.a. de Dikvoormekaar show (André v. Duin/Ferry de Groot).De "chaos" en lekker rommelige interactie die typisch was voor die show herken ik in zekere zin ook in Somertijd (en ook enigzins in ESO!).Het slappe gelul tussen Rob en Menno over de raadsels die hij maar niet kan oplossen en de moppen die Rob omgeven door een leuk sfeer enorm goed kan vertellen.En inderdaad........de items zoals "wat ruist er........" ;de geluiden en vooral de antwoorden erop! En ik geef toe, je moet er soms behoorlijk melig voor zijn,maar dat ben ik dan ook meestal wel.Sterker nog;ik zet elke dag steevast Somertijd aan na een dagje Radio 2
Hear Hear....of ik mezelf (57...) hoor :))

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 11 jan 2019 00:52

Alenma schreef:
10 jan 2019 08:10
Smaken verschillen inderdaad. Al herken ik me in Marcelb.
Ik hoor hun echt teveel praten en achtergrond muziek staat erg hard en klink daarom erg druk.
Hij begint steeds meer zijn stem te vervormen en denk dat hij echt al over hoogtepunt is.

Gerard Ekdom was bij 3FM steengoed. Nu is er helaas niets meer van over. De charme is er af.
Het zelfde als liefde. In begin kriebelt en jeukt het overal. Daarna blijft "het houden van" over.....
Dar heb ik bij Ekdom. Ik hou van hem als DJ. Maar hij had niet naar de commerciëlen moeten gaan.

Maar het blijft een mening hoor.....
Bij Arbeidsvitaminen vond ik hem echt steengoed. Bij Ekdom heb ik steeds vaker het gevoel wat ik ook bij Blof heb: toen ze zelf nog niet doorhadden dat ze echt iets konden, toen vond ik ze leuk. Nu heb ik steeds het idee alsof hij de DJ aan het spelen is? En natuurlijk, iedereen speelt een uitvergroting van zichzelf, maar de rek is er uit? Terwijl er - imo - nog wel iets te schaven valt, qua presentatie of interviewtechnieken. Beetje wat Toine over Gijs S zei, in de podcast bij Kicken.

En echt, in musicdriven vind ik hem een held. Maar de ochtendshow op 10 pakt me niet. Vind ik spijtig.

marcelb

Bericht door marcelb » 11 jan 2019 06:29

Radbi schreef:
Het kan zijn dat sommige mensen niet van Somertijd houden of Somertijd zat zijn. Somertijd is nou eenmaal zo'n typische show: je vindt het vreselijk of je vindt het geweldig. En ja, niet alle Radio 10 luisteraars kunnen Somertijd pruimen.

In vergelijking met de hele linie van Radio 10 is Somertijd misschien een 'vreemde eend in de bijt', maar het programma is van toegevoegde waarde gebleken voor de zender. Als het niets was geworden met Somertijd, had Radio 10/Talpa al ingegrepen, zoals ze dat hebben gedaan met de ochtendshows van Tim Klijn en Lex Gaarthuis.

Als je wilt groeien en concurreren heb je o.a. een sterke en populaire middagshow show nodig en een grote DJ naam. Somertijd heeft een grote fanbase en veel luisteraars, zowel vaste Radio 10 luisteraars als niet-Radio 10 luisteraars die speciaal van 16:00u - 19:00u op Somertijd afstemmen. Of de groei/top van Somertijd bereikt is, moet blijken uit frequente cijfers/statistieken van het programma.
Radbi, toen ik gisterochtend mijn vraag stelde was het niet mijn bedoeling om Rob van Someren af te kraken. Het was mijn bedoeling om na te gaan waarom een commerciële zender als Radio 10 zo'n a-typische dj op die plaats neerzet. Wat je ook van het programma vindt, je moet toegeven dat het een breuk in de dag oplevert en volgens mij zijn juist de commerciële zenders daar als de dood voor. Ik heb dan ook best respect/bewondering voor die risicovolle keuze.

Inmiddels is mij duidelijk geworden uit de reacties dat vooral de feelgood sfeer een reden is om hem te programmeren. Nu maar afwachten of het goed uitpakt in de luistercijfers.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 11 jan 2019 08:19

Ik mag Ekdom graag luisteren, maar 5 woordspelingen in 1 zin begint mij een beetje tegen te staan :???:

jessica

Bericht door jessica » 11 jan 2019 09:06

marcelb schreef:
11 jan 2019 06:29
Radbi, toen ik gisterochtend mijn vraag stelde was het niet mijn bedoeling om Rob van Someren af te kraken. Het was mijn bedoeling om na te gaan waarom een commerciële zender als Radio 10 zo'n a-typische dj op die plaats neerzet. Wat je ook van het programma vindt, je moet toegeven dat het een breuk in de dag oplevert en volgens mij zijn juist de commerciële zenders daar als de dood voor. Ik heb dan ook best respect/bewondering voor die risicovolle keuze.

Inmiddels is mij duidelijk geworden uit de reacties dat vooral de feelgood sfeer een reden is om hem te programmeren. Nu maar afwachten of het goed uitpakt in de luistercijfers.
Je doet net of van Someren 2 maanden bezig is op Radio10. Hij zit er inmiddels al weer een paar jaar en de luistercijfers zijn in die tijd alleen maar omhoog gegaan.

Nu zullen de sommige mensen zeggen is dit dankzij of ondanks Rob van Someren? Nou al die tijd is de middagshow blijven zitten. Terwijl de ochtendshow nu al voor de 3e keer veranderd is. Ik denk dus vooral het eerste.

Radbi

Bericht door Radbi » 11 jan 2019 11:20

marcelb schreef:
11 jan 2019 06:29
Radbi schreef:

Marcel, zoals goed door Jessica verwoord en om in herhaling te treden: je doet alsof Somertijd maar net begonnen is op Radio 10 en het nog afwachten is hoe het programma het gaan doen op Radio 10.

Ik weet niet of je goed geïnformeerd bent maar Somertijd is al een paar jaar op Radio 10 en de show doet het heel goed op de zender. Ondanks niet alle Radio 10 luisteraars Sonertijd kunnen pruimen, zijn de luistercijfers hoog en records zijn meerdere keren verbroken.

Ik zeg niet dat de forse groei van Radio 10 alleen met Somertijd te maken heeft. Het gaat om de hele linie. Maar ja, Somertijd heeft wel een grote bijdrage geleverd aan de groei.

In jouw beleving zorgt het voor een breuk in de dag omdat je Somertijd niet kan pruimen en je het programma niet bij Radio 10 vindt passen.

Plaats reactie