Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door density1 » 09 jan 2019 22:42

Radio 10 is ook flink met de muziek bezig de laatste tijd inderdaad. Gaat lekker daar.

Radbi

Bericht door Radbi » 09 jan 2019 23:17

wbravenboer schreef:
09 jan 2019 22:00
Ik moet zeggen dat de muziek lekker klinkt de laatste tijd, ze hebben een paar nieuwe 'guilty pleasure' items overdag en draaien af en toe toch weer eens onverwachte plaatjes. Bow Wow Wow, Racey, Matchbox (favoriet van me), Technotronic, Sash, Fisher Z, KLF, Tina Cousins (ok, had ik aangevraagd)....
Vrolijke variatie, niet verkeerd. Heb het gevoel dat Ekdom meer in z'n flow komt, al viel het wel op dat invaller Lex de dames Lot en Tamara toch wat meer betrekt in het programma. Het lunchpakketje bij Edwin Diergaarde is wel grappig, ik moet me inhouden om niet steeds iets aan te vragen, ik ben er al vier of vijf keer doorheen gekomen.. ;P
Muziek klonk al lekker en klinkt steeds lekkerder :-).
Een beetje variatie wordt langzaam ingevoerd, wellicht met het oog op concurrent Radio 2.

Jeroen en Edwin hebben wat luchtige en grappige items: 4 nummer 1 hits om 11 over 11, lunchpakketje etc.. Maar ik vond dat Robert Feller ook leuke items had tussen 1 en 4.

De dames bij Ekdom zijn erg saai, voegen niets toe en kunnen niet meehelpen om Ekdom en de ochtendshow naar een hoger level te brengen. Het is aan de andere kant idd zo dat Ekdom ze minder betrekt. Maar ook toen Lex ze wat meer betrok vond ik ze saai.

marcelb

Bericht door marcelb » 10 jan 2019 07:28

Kan iemand van de deskundigen hier aan mij uitleggen waarom Radio 10 besloten heeft om Rob van Someren aan te trekken? Los van het gegeven dat ik zijn programma niet echt trek, qua humor en gebrek aan muziek, ben ik zeer benieuwd waarom deze voor radio 10 a-typische dj op dat tijdslot is neergezet. Als commerciële zender is het toch van belang om je doelgroep een hele dag vast te houden? Ik kan me voorstellen dat vooral vrouwen, maar ook muziekliefhebbers massaal afhaken wanneer Somertijd begint.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 10 jan 2019 08:02

marcelb, dat is jouw mening. Ik vind Somertijd geweldig en prima op de zender passen. De luistercijfers zeggen genoeg: Ik vind het heerlijke radio met die humor aan het einde van de werkdag. Rob van Someren is aangetrokken omdat hij een grote schare luisteraars heeft maar het kan natuurlijk dat het niet jou ding is.

Alenma

Bericht door Alenma » 10 jan 2019 08:10

Smaken verschillen inderdaad. Al herken ik me in Marcelb.
Ik hoor hun echt teveel praten en achtergrond muziek staat erg hard en klink daarom erg druk.
Hij begint steeds meer zijn stem te vervormen en denk dat hij echt al over hoogtepunt is.

Gerard Ekdom was bij 3FM steengoed. Nu is er helaas niets meer van over. De charme is er af.
Het zelfde als liefde. In begin kriebelt en jeukt het overal. Daarna blijft "het houden van" over.....
Dar heb ik bij Ekdom. Ik hou van hem als DJ. Maar hij had niet naar de commerciëlen moeten gaan.

Maar het blijft een mening hoor.....

Orange

Bericht door Orange » 10 jan 2019 08:55

Ik heb precies hetzelfde als marcelb. Toen Somertijd in 2003 bij Veronica kwam, dacht ik 'geweldig, dat ken ik nog van het weekend bij de TROS, mooi dat dat terug is'. Maar vijf dagen per week was ik binnen een week zat. Voor mij zijn die flauwe limmericks e.d. echt teveel van hetzelfde. Dat is overigens idd smaak, dus daar heeft Moorkop gelijk in. Dus niet relevant voor of het wel of niet op Radio10 past.

Echter is de stelling dat het prima bij Radio 10 past, zoals Moorkop beweert, waarschijnlijk ook puur op smaak gebaseerd. Ik heb me verbaasd over het binnenhalen van Somertijd bij Radio 10, omdat ik het, naast dat ik er in deze frequentie niet van hou, ook niet zo bij 10 vind passen. Radio 10 is in mijn ogen een wat brave zender (dat bedoel ik niet negatief) en dat is de hele dag aan de orde, behalve tussen 16 en 19u. Dat programma is echt een vreemde eend in de bijt.
Daarbij geldt overigens wel dat Somertijd goed scoort, dus blijkbaar is het niet alleen zo dat er mensen uitschakelen om 16u, maar schakelen er ook mensen speciaal voor in om 16u.

Dat Somertijd van de categorie 'je houdt er van of je vindt het helemaal niets' is, is natuurlijk wel een nadeel. Het programma heeft de afgelopen jaren geholpen bij de groei van Radio 10, maar kan straks voor het doorgroeien een belemmering zijn. Als je de nummer 1 van Nederland zou willen worden, is een dj op drivetime die door een deel van het publiek niet wordt gewaardeerd, een behoorlijk grote belemmering. Ik vraag me dus wel af of Somertijd nog heel lang gehandhaaft blijft. Mijn vermoeden is dat als Evers t.z.t. weer op de radio wil het de voorkeur van Talpa heeft om hem op Radio 10 in de middag te zetten.

wbravenboer

Bericht door wbravenboer » 10 jan 2019 08:57

Bij Rob zit er natuurlijk ook achter dat hij toen ontslagen was bij Veronica, op een nare manier. Dat Radio10 hem aannam is best wel 'riskant' geweest, maar uiteindelijk een groot succes. Zijn vaste luisteraars gingen mee, en Somertijd heeft veel luisteraars. Maar uiteraard is niet iedereen een fan.
Persoonlijk vind ik Ekdom best goed en zijn programma is leuk, maar ik had ook niets tegen Lex. Uiteindelijk beslissen toch de bazen wat er gebeurt.
Voor mij gaat het eerst om de muziek, als die leuk en gevarieerd is, blijft ie daar op staan, als de collega's dat toelaten ;)

Moorkop

Bericht door Moorkop » 10 jan 2019 09:09

Zo zie je dat smaken verschillen: Persoonlijk heb ik niets met Jeroen Nieuwenhuize. Zou daar liever Dennis Verheugd zien die Jeroen wel eens vervangt. Jeroen is monotoon en saai: Dennis klinkt veel energieker!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 10 jan 2019 09:57

Heeft het aantrekken van Rob niet te maken met het martkaandeel dat sindsdien fors is verhoogd?

zendmast15

Bericht door zendmast15 » 10 jan 2019 11:22

marcelb schreef:
10 jan 2019 07:28
Kan iemand van de deskundigen hier aan mij uitleggen waarom Radio 10 besloten heeft om Rob van Someren aan te trekken? Los van het gegeven dat ik zijn programma niet echt trek, qua humor en gebrek aan muziek, ben ik zeer benieuwd waarom deze voor radio 10 a-typische dj op dat tijdslot is neergezet. Als commerciële zender is het toch van belang om je doelgroep een hele dag vast te houden? Ik kan me voorstellen dat vooral vrouwen, maar ook muziekliefhebbers massaal afhaken wanneer Somertijd begint.
Toen Radio 10 Gold in 2013 werd opgedoopt in Radio 10 en Rob werd aangetrokken waren de reguliere luisteraars echt niet blij met de komst van Rob. Het regende klachten op social media (facebook van Radio 10) en pro-Van Someren luisteraars gingen de confrontatie aan met de anti-Van Someren personen. Was wel heel opvallend. Deze laatste groep is denk ik ook afgehaakt. Daarvoor terug zijn de luisteraars gekomen die voorheen bij Veronica naar Rob luisterden.
Zet de radio aan!

marco

Bericht door marco » 10 jan 2019 11:36

Wat mij nog altijd niet duidelijk is: wat vinden de Van Someren fans zo leuk aan Somertijd? Vindt men de grappen zo grappig (ik heb er nog nooit om kunnen lachen), vindt men de items zo leuk ('wat ruist er door het struikgewas'), wat is het? Bij andere programma's die niet mijn smaak zijn, kan ik het nog wel bedenken. Maar bij Somertijd ontgaat mij het volkomen. Weet iemand het?

Phoenix

Bericht door Phoenix » 10 jan 2019 11:59

marco schreef:
10 jan 2019 11:36
Wat mij nog altijd niet duidelijk is: wat vinden de Van Someren fans zo leuk aan Somertijd? Vindt men de grappen zo grappig (ik heb er nog nooit om kunnen lachen), vindt men de items zo leuk ('wat ruist er door het struikgewas'), wat is het? Bij andere programma's die niet mijn smaak zijn, kan ik het nog wel bedenken. Maar bij Somertijd ontgaat mij het volkomen. Weet iemand het?
Het is volgens mij exact zoals je zelf al aangeeft. De basis van het programma zijn de vaste terugkerende items (moppen, limericks, items, twitterhit). Maar dat geldt voor ieder programma, dat het een basis, een bepaalde (vaste) structuur heeft. De invulling hiervan is blijkbaar niet jouw smaak. Dat kan. Maar ga een ander niet vragen waarom het wel zijn smaak is. De één houdt van vis, de ander meer van vlees. De één lacht om de humor van Paul de Leeuw, de ander weer meer om Arjen Lubach. De één kijkt graag naar Hart van Nederland, de ander weer naar Pauw of Jinek. Waarom? Omdat mensen en smaken verschillen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

wbravenboer

Bericht door wbravenboer » 10 jan 2019 12:30

Ik denk wel dat als Rob niet was ontslagen bij Veronica, hij waarschijnlijk daar nog had gezeten.
Zelf vind ik Somertijd gewoon een leuk, gezellig programma, de flauwe humor hoort daarbij, en hij heeft de wat 'groffere' grappen e.d. wel wat teruggedraaid toen hij bij 10 kwam. Ik heb nooit het idee gekregen dat vrouwen zijn programma niet leuk zouden vinden, als ik op facebook, twitter e.d. (en bij de Somertijd-barbecue) kijk, is het man/vrouw gehalte behoorlijk gelijk.

Geen538

Bericht door Geen538 » 10 jan 2019 12:47

Alenma schreef:
10 jan 2019 08:10
Smaken verschillen inderdaad. Al herken ik me in Marcelb.
Ik hoor hun echt teveel praten en achtergrond muziek staat erg hard en klink daarom erg druk.
Hij begint steeds meer zijn stem te vervormen en denk dat hij echt al over hoogtepunt is.

Gerard Ekdom was bij 3FM steengoed. Nu is er helaas niets meer van over. De charme is er af.
Het zelfde als liefde. In begin kriebelt en jeukt het overal. Daarna blijft "het houden van" over.....
Dar heb ik bij Ekdom. Ik hou van hem als DJ. Maar hij had niet naar de commerciëlen moeten gaan.

Maar het blijft een mening hoor.....
Ik deel je mening, Ekdom is aangenomen om zijn trucje te doen en dat doet hij ook gewoon.
Ik denk alleen dat het trucje na 15 jaar wel eens mag worden vervangen door iets anders.
Hef is een mooie , vrolijke vent maar zijn ontwikkeling staat wel een klein beetje stil
Ook lastig dat hij vanmorgen met een Gordon word opgescheept ( Talpa promotie) daar valt ook niet veel mee te beginnen wil je het programma een beetje omhoog tillen.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 10 jan 2019 14:20

Ik luister elke vrijdagmiddag naar Somertijd, voor mij een perfecte weekafsluiting. Gezellig en lachen, helemaal met Dingetje erbij.

Plaats reactie